Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Line6 Flextone 3
1
imppa86
28.10.2009 20:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olenko ymmärtänyt oikein että Flextone 3:n ja Flextone 3 Plussan erottaa siitä että plussassa on kaappilähtö ja toisessa ei?
 
Terry Pantheras
29.10.2009 09:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

imppa86: Olenko ymmärtänyt oikein että Flextone 3:n ja Flextone 3 Plussan erottaa siitä että plussassa on kaappilähtö ja toisessa ei?
 
Kyllä se noin taitaa olla.
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
JuSu
29.10.2009 10:35:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varastan ketjun...
 
Mikäs on nykyään arvon kitarahihistien tuomio näille hedelmäpeleiksikin mainituille mallintimille? Itse olen aikanaan omistanut Flextone 1:n, ovatko kovastikin kehittyneet nämä?
 
Siksi kyselen, kun olen jo pitkään tuskaillut löytääkseni jonkun sopivan kompromissin kotikäyttöön ja satunnaiseen bänditoimintaan. Hankin tuossa jo Englin putkicombon jonka kaverina on pedaalilankku soundipaletin laajentamiseksi. Hankaluutena tässä se, että ko. vahvistin ei todellakaan aukea sitten pätkääkään kotivolumeilla, ja suurin osa käytöstä on juuri kotona soittelua. Lisäksi kotonamme asuu pieni, reilun vuoden ikäinen roudarin/kitarateknikon alku, joten esim. tuota pedalboardia en voi jättää lattialle soittojen välissä, vaan aina pitää irroitella piuhat ja keräillä lankku turvaan.
 
Tuumasinkin, että Flextone voisi olla tähän tilanteeseen hyvä ratkaisu. Kotona voisi soitella ilman mitään laatikoita kitaran ja vahvistimen välissä tai efektilenkissä, ja sitten tarvittaessa lisätä vain shortboardin ohjaukseen. Arvostan suuresti piuhaviidakon vähäisyyttä sekä helppoa roudattavuutta (eli turvaan keräämistä). Lisäksi shortboardin tuomat kätevät kontrollimahdollisuudet ovat plussaa verrattuna 'tavallisen' pedaalilaudan kanssa steppailuun.
 
Menipäs tämä nyt yksinpuheluksi... =) Mutta oisko Flextone vastaus ongelmaani?
 
Mainittakoon, että treenikämpällä majailee kyllä sitten ehtaa putkivoimaa, mutta tämä kotokampeosasto aiheuttaa päänvaivaa.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Jaffe
29.10.2009 10:51:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Flextone II omistin joskus joka toimi kotona soitteluun mainiosti.
Jotain pientä presettien nollautumista oli joskus, mut oon vakavasti harkinnu ostaa ko vehkeen uudelleen. Ei maksakkaan paljoo enää ja toimii hätävarana jos pitää lähtee jonnekki jammaileen. Reeniksen vehkeitä ei jaksa roudat ku keikalle.
 
Terry Pantheras
29.10.2009 11:07:17 (muokattu 29.10.2009 11:13:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Varastan ketjun...
 
Mikäs on nykyään arvon kitarahihistien tuomio näille hedelmäpeleiksikin mainituille mallintimille? Itse olen aikanaan omistanut Flextone 1:n, ovatko kovastikin kehittyneet nämä?
 
Siksi kyselen, kun olen jo pitkään tuskaillut löytääkseni jonkun sopivan kompromissin kotikäyttöön ja satunnaiseen bänditoimintaan. Hankin tuossa jo Englin putkicombon jonka kaverina on pedaalilankku soundipaletin laajentamiseksi. Hankaluutena tässä se, että ko. vahvistin ei todellakaan aukea sitten pätkääkään kotivolumeilla, ja suurin osa käytöstä on juuri kotona soittelua. Lisäksi kotonamme asuu pieni, reilun vuoden ikäinen roudarin/kitarateknikon alku, joten esim. tuota pedalboardia en voi jättää lattialle soittojen välissä, vaan aina pitää irroitella piuhat ja keräillä lankku turvaan.
 
Tuumasinkin, että Flextone voisi olla tähän tilanteeseen hyvä ratkaisu. Kotona voisi soitella ilman mitään laatikoita kitaran ja vahvistimen välissä tai efektilenkissä, ja sitten tarvittaessa lisätä vain shortboardin ohjaukseen. Arvostan suuresti piuhaviidakon vähäisyyttä sekä helppoa roudattavuutta (eli turvaan keräämistä). Lisäksi shortboardin tuomat kätevät kontrollimahdollisuudet ovat plussaa verrattuna 'tavallisen' pedaalilaudan kanssa steppailuun.
 
Menipäs tämä nyt yksinpuheluksi... =) Mutta oisko Flextone vastaus ongelmaani?
 
Mainittakoon, että treenikämpällä majailee kyllä sitten ehtaa putkivoimaa, mutta tämä kotokampeosasto aiheuttaa päänvaivaa.
 
JuSu

 
Mulla oli muutaman kuukauden Flextone 3 XL ja kotisoittoihin se oli loistopeli siinä missä nykyinen oma Flex 2:kin. Ongelmat tuleekin sitten bändisoitossa: ainakaan Flex 3 ei vaan leikkaa läpi; se kyykkää jotenkin ihmeellisesti kovemmilla volyymeillä ja volumetasoerot eri mallinnuksilla on melkoiset. Kauheata säätöä ja ruuvausta siis ilman tyydyttävää lopputulosta.
 
Itsekseen soittaessa soundit kyllä miellytti korvaa. Varsinkin JCM800-mallinnus oli oikein mieluisa, sekä AC30 ja Blackface ym. Mun mielestä 3 on muodollisesti pätevä ja paperilla kutkuttava, mutta kun se on sitten myös käytännössä melkeinpä paperia, niin semiheijarikin veltostui suhteellisen nopeasti... :P Bändisoitossa siis - kotisoittoon JuSu taisitkin tuota tuumailla...?
 
Flextone 2 on bändisoittoon ehkä jopa parempi, vaikka tuossa Flex 3:ssa ovat mainospuheiden mukaan päässeet lähemmäksi putkarien ominaisuuksia. Ei ainakaan mitenkään mainittavan arvoisesti. Flex 2 ei vaan taida kestää kovin hyvin kovempaa tuuttausta...
 
Tai sitten en vain osaa... :)
 
Muox: niin, efektit on tietenkin kehittyneet 2->3 hemmetisti. 2:ssa ne on kyllä aika yksipuoliset...
 
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
HeavyMachinery
29.10.2009 11:08:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Varastan ketjun...
 
Mikäs on nykyään arvon kitarahihistien tuomio näille hedelmäpeleiksikin mainituille mallintimille? Itse olen aikanaan omistanut Flextone 1:n, ovatko kovastikin kehittyneet nämä?
 
Mainittakoon, että treenikämpällä majailee kyllä sitten ehtaa putkivoimaa, mutta tämä kotokampeosasto aiheuttaa päänvaivaa.
 
JuSu

 
No kirjoitan oman mielipiteen.
Testattua kaveri piirissä on tullut Flextonet i , II ja III SpiderValve.
Itse omistanut Vetta combon.
 
Kyllä nuo on eteen päin mennyt, raju ero oli vetassa kun kuulin sen omani päivitysen jälkeen. Flextone II on ainakin kelpo peli. Suhtessa POD vs Flextone olen aina saanut sen combon soimaan paremmin omaan makuun kuin POD+joku vahvari. Eteenpäin menoa on ainakin II ja III välillä huomattavasti. IIIsta puoltaa myös sen uudemman mallisen footboardin käyttö sen Wahi on ihan eriluokkaa tatsiltaan kuiin vanhan rämpylän.
 
Itse olen tässä kiikaroinut Vetta komboa kotiin korvaamaan X3pron...
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
JuSu
29.10.2009 11:32:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok, kiitoksia, nämä suosittelut kyllä riittävät. =)
 
Mikä mielestänne on kohtuuhinta käytetystä Flextone III Plus -mallista (+ Shortboardista)?
 
Vähän pitää vielä miettiä asioita, mutta saattaapi olla, että kohta on tuo Thunder tyhjänpanttina... Ehtihän tuo mulla monta päivää ollakin... =)
 
No, eipä mennä asioiden edelle.
 
JuSu
 
Mitäs sulle kuuluu?
Jaffe
29.10.2009 15:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=363442
 
eiku tinkimään :)
 
imppa86
29.10.2009 16:28:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees tosiaan mulla on tuo flextone 3 myytävänä. Itse olen sitä mieltä tosta että nuo fender-mallinokset ja kaiut on oikein loistavia joka olisi kyllä yksi syy olla luopumatta tästä. Olen enimmäkseen soitellutkin blackface-mallinnoksella bad monkeylla sitä välillä rosottaen. Ainut miinus on mielestäni tuo vakio-elementti joka meinaa kovalla soittaessa kyykätä. Mut elämäntilanteen ja asuinpaikan vaihtuessa luovun tästä ja tilalle olisi tulossa jotai pienempää. Olikoha tarpeeks hyvä mainospuhe ;)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «