Aihe: Musiikin voimakkuus tanssipaikoissa
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15 16
pekkajau
29.10.2009 00:47:17
Jami: Humalainen parturi asiakkaan partaa ajaessaan veti ison haavan asiakkaan poskeen. Asiakas sanoi että sitä se viina teettää. Parturi totes että joo, she tekee ihon niin hauraakshi.

Samaan tapaan täällä näyttää soittajat lykkäävän syytä liiallisesta volumesta jonkun muun syyksi.

Pari paikkakunnan poikaa ajoi aikoinaan ratsiaan ja poliisi tuumi että nyt kyllä haisee viina. Kuski totesi:"Ei pitäisi! Panin just äsken Paxin huuleen!"
http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE
sonic77
29.10.2009 08:01:07
Begemoth: Valitettavasti putkivahvistin ei oikein "aukea" ennen kuin volat n. kello yhdeksässä. Siitä en tingi. Ainakaan paljoa..

No ei se sitten paljoa vaadi, eikä tinkivaraakaan taia jäähä. Eikö klo.9 ole aika alkupäässä, jos oletetaan volan 0-asennon olevan noin kello seitsemässä (=ilmansuuntana lounas)
Ämpärit täyttyy ja mieli on iloinen...
isojussi
29.10.2009 08:33:05
Begemoth: Valitettavasti putkivahvistin ei oikein "aukea" ennen kuin volat n. kello yhdeksässä. Siitä en tingi. Ainakaan paljoa..

Toi on kyllä nykypäivänä niin saatanan naurettava ja lapsellinen peruste - mutta toki valitettavan yleinen - sille, että on tilanteeseen sopimaton vanhanaikaikainen styrkkarinromu, jota ei osata ruuvata.

Mikä ihmeen oikeus just kitaristeilla on kamarunkkauksellaan tuhota koko bändin balanssi.
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
half
29.10.2009 08:42:57
isojussi: Toi on kyllä nykypäivänä niin saatanan naurettava ja lapsellinen peruste - mutta toki valitettavan yleinen - sille, että on tilanteeseen sopimaton vanhanaikaikainen styrkkarinromu, jota ei osata ruuvata.

Mikä ihmeen oikeus just kitaristeilla on kamarunkkauksellaan tuhota koko bändin balanssi.

Häh? Mitä sanoit? Puhu kovempaa? Sviddu, ei kuulu mitään.
COVS jäsen N:o 5
jjussila
29.10.2009 09:29:53
isojussi: Toi on kyllä nykypäivänä niin saatanan naurettava ja lapsellinen peruste - mutta toki valitettavan yleinen - sille, että on tilanteeseen sopimaton vanhanaikaikainen styrkkarinromu, jota ei osata ruuvata.

Olen nähnyt version, missä putkipeli oli mikitetty, volaa tarpeeksi ja koko komeuden päälle matto tms. Komia saundit, eikä lavavola sotkenut muiden kuvioita pätkääkään.
..ei helev...olisko noin?.....
Tankero
29.10.2009 10:31:17 (muokattu 29.10.2009 10:31:30)

HOHO
Humppajyrä
KoskPaavo
29.10.2009 12:10:56
Joku taas vois ollakin sitä mieltä vakaasti että on ihan perseestä se että bändin ääni tulee vain kahdesta tai kolmesta pisteestä.
Minä ainakin haluaisinkin joskus kuulla vaikka semmoista kvartettia jossa kaikilla on omat vahvistimet jotka kuuluvat vain siitä, laulukamat erikseen, ja rumpaliila ei mitään , kiitos.
Ja sitten vielä tuo balanssissa joka olis terveen järjen tekemä.
Humppamuseon intendentti
ÄM
29.10.2009 12:12:55

Lyyki: Keinokuorma on oiva laite näissä tapauksissa. Ei tarvii mitään tee-se-itse virityksiä

Onko kokemuksia, onkos toi oikeesti toimiva härveli? Joskus aina tullu esiin, mutten ole itse nähnyt moista in äksön.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
isojussi
29.10.2009 12:39:17
Lyyki: Keinokuorma on oiva laite näissä tapauksissa. Ei tarvii mitään tee-se-itse virityksiä

Nimenomaan. Aika moni kyllä jo käyttääkin.

Toinen vaihtoehto on pikkusen pienempitehonen styrkkari. Aika makeelta kuulostaa jo kunnollinen 15-Wattinen
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
29.10.2009 12:39:52
ÄM: Onko kokemuksia, onkos toi oikeesti toimiva härveli? Joskus aina tullu esiin, mutten ole itse nähnyt moista in äksön.

Tiä monta jokka on noita jo kauan käyttäny. Toimii.
krk
29.10.2009 12:44:39 (muokattu 29.10.2009 12:47:53)

Ongelma on todellinen. Ratkaisukeinoja:

- keinokuorma, esim.

http://www.custom-sounds.com/epages … /Shops/CustomSounds/Categories/1008

- isolation cabinet, esim.

http://www.jlhproducts.com/axetrak/

- teholtaan pienempi vahvistin, nykyään saa jo 5W ja pienempiäkin

Kaikissa näissä vasta kokeilemalla kitaristi voi todeta, kelpaako lopputulos eli soundi.

Varmaan on joissakin tapauksissa kysymys myös muusta kuin sen putkikoneen laulamisesta, eli kitaristi kääntää volyymia monitorointitarkoituksessa. Tällöin tietenkin ratkaisu on kunnollinen monitorointi.

E: jaaha, samoja vastauksia ehdittiin jo antaa.
JK
29.10.2009 12:45:25
KoskPaavo: Joku taas vois ollakin sitä mieltä vakaasti että on ihan perseestä se että bändin ääni tulee vain kahdesta tai kolmesta pisteestä.
Minä ainakin haluaisinkin joskus kuulla vaikka semmoista kvartettia jossa kaikilla on omat vahvistimet jotka kuuluvat vain siitä, laulukamat erikseen, ja rumpaliila ei mitään , kiitos.
Ja sitten vielä tuo balanssissa joka olis terveen järjen tekemä.

Tämä.

Samaa on itsekkin pohdiskellut ja uskon että tuon sais kyllä toimimaan ihan hyvin. Ei olis niin paljon piuhanvetoa ja mikitystä, ei kauheesti kalustoa eikä rojua.

Periaatteessa noin ollaan kyllä joidenkin bändien kanssa menty, mutta aika pienessä mittakaavassa.

Vaatii kyllä sitten että etenkin kitaristin Ego on ihan normikokoinen.

Muuten, tekeillä olevassa kokoonpanossa Ei ole kitaraa eikä varmaan edes tule..
"Seuraava kappale löytyy uuden singlemme C-puolelta"
jeppeq
29.10.2009 13:19:54
Tankero: HOHO

Tietävät tahot raportoivat.... ehhe he
Painava, mutta kevytmielinen.
isojussi
30.10.2009 04:17:56
jeppeq: Tietävät tahot raportoivat.... ehhe he

Autsjuitsjuits....

Viimeks perkele meitin rokki - huom CLASSIC ROCK'N'ROLL - äntin reeneissä yli viiden metrin päässä ollu perkelleen Venterin joku tviniputkihelvetti oli niin kovalla, että 1)korviin sattu ja 2) en kuullu suht kovakätistä rumpali, joka oli ihan mun vieressä.

Muutamaa tommosta 5 - 15 Wattista comboo oon kuulu ja pakko sanoo, että mun korvaan ne saundaa oikein hyvältä. Niitä mieluusti sit mikitteleekin.
jeppeq
30.10.2009 10:01:02
isojussi: Autsjuitsjuits....

Viimeks perkele meitin rokki - huom CLASSIC ROCK'N'ROLL - äntin reeneissä yli viiden metrin päässä ollu perkelleen Venterin joku tviniputkihelvetti oli niin kovalla, että 1)korviin sattu ja 2) en kuullu suht kovakätistä rumpali, joka oli ihan mun vieressä.

Muutamaa tommosta 5 - 15 Wattista comboo oon kuulu ja pakko sanoo, että mun korvaan ne saundaa oikein hyvältä. Niitä mieluusti sit mikitteleekin.

Hra Begemoth soittelee tietääkseni myös "putkihelveteillä" eikä se ole ainakaan minun korvaani härinnyt valtaisalla äänenpaineellaan. Miellyttävä saunti sen sijaan on korviani hivellyt, mitä olen "konserttejaan" kuunnellut ihan livenä.

Kommenttini kosketti juurikin joitakin rivejä ylempänä olevaa tajunnanvirran vaihtoa.
Painava, mutta kevytmielinen.
Hannu Y.T
30.10.2009 13:57:33

jeppeq: Hra Begemoth soittelee tietääkseni myös "putkihelveteillä" eikä se ole ainakaan minun korvaani härinnyt valtaisalla äänenpaineellaan. Miellyttävä saunti sen sijaan on korviani hivellyt, mitä olen "konserttejaan" kuunnellut ihan livenä.

Samanlaiset kokemukset on täälläkin suunnalla.
Louskis!!!
Tankero
30.10.2009 15:00:23
Hannu Y.T: Samanlaiset kokemukset on täälläkin suunnalla.

Erittäin vahvasti myös.
Humppajyrä
Ukko
31.10.2009 15:47:04

isojussi: Autsjuitsjuits....

Hommaa Fenderin SuperChamp XD combon niin ei tarvi edes mikitellä. Siinä on varsin terve soundinen ulostulo mikseriä varten.
COVS jäsen nro 6
Timi
31.10.2009 17:31:53
Tuo kitara näköjään tuo monia kommentteja.Toiset tykkää.Toiset ei.Meillä on sattunut osumaan kohdalleen tyylitaitoinen keppimies ja hänen laadukkaat vahvistimensa.Ei tarvi huudattaa kovalla.Että aukeaisi.Mesa toimii,ko osaa säätää.Kuuntele vaikka!
Vaikea.Mutta varma!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)