Aihe: Plektroista..
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12
vmak
09.09.2009 21:20:20
Tuli käytyä muutamia plekuja otettua testiin. Ultexit ei ainakaan tahdo itellä pysyä oikein kädessä käen hiotessa tuollaisenaan, soundi on "ihan jees".

Ibanezin heavyt kumisella gripillä puolestaan vaikuttivat oikein hyviltä, aiemmin soittanut vaan sandgripillä. Joo ja tykkään terävistä plektroista.
quit the ratrace
McNulty
09.09.2009 22:25:32
vmak: Ibanezin heavyt kumisella gripillä puolestaan vaikuttivat oikein hyviltä, aiemmin soittanut vaan sandgripillä. Joo ja tykkään terävistä plektroista.

Ei muuta vikaa kuin että ne kuminystyrät lähtee 10sek. soiton jälkeen kävelemään. Eivät jaksa oikein pysyä kiinni.
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
Aki
09.09.2009 22:32:02

Jucciz: Teräväkärkiset plekut jäävät mun havaintojen mukaan kieliin kiinni, eivätkä sujahda niiden vieritse nätisti samalla lailla kuin pyöreämpikärkiset.

Teräviäkin on montaa eri profiilia, jyrkimmät toki jää jumiin, mutta esim tämä Jazztone 208 on terävä mutta hyvin loivakulmainen. Ja ei muuten takerru.
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
vmak
09.09.2009 23:57:42
bonecrusher: Ei muuta vikaa kuin että ne kuminystyrät lähtee 10sek. soiton jälkeen kävelemään. Eivät jaksa oikein pysyä kiinni.

Joo, nyt tuli sitten sekin huomattua kun tarkemmin katsoi. Tänään soittanut varmaan kun tunnin ja jo pari nystyrää irronnut. Hemmetti kun luulin jo löytäneeni itselleni sopivan plektran.

Metsästys jatkukoon
quit the ratrace
aristoteles666
10.09.2009 09:04:48

bonecrusher: Ei muuta vikaa kuin että ne kuminystyrät lähtee 10sek. soiton jälkeen kävelemään. Eivät jaksa oikein pysyä kiinni.

hei hei, sulla on se plektra väärinpäin, kyminystyt(ei kirjoitusvirhe) sormiin, kielet rapsii ne muuten helkkariin.
ibnz
10.09.2009 09:42:16
Aki: Teräviäkin on montaa eri profiilia, jyrkimmät toki jää jumiin, mutta esim tämä Jazztone 208 on terävä mutta hyvin loivakulmainen. Ja ei muuten takerru.

Ja Jazztone 205 on suurin piirtein JazzIII:n kokoakin. On hyvä grip ja kaikki.
McNulty
10.09.2009 13:03:00 (muokattu 10.09.2009 13:03:16)
aristoteles666: hei hei, sulla on se plektra väärinpäin, kyminystyt(ei kirjoitusvirhe) sormiin, kielet rapsii ne muuten helkkariin.

Joo hei, niin onkin. Mä olen aina luullut että siitä kapenevasta osiosta pidetään kiinni ja sillä leveällä puolella lärpytellään menemään.

Mutta jos ihan vakavasti ja tosissaan puhutaan, niin ei ne Ibanezin Rubber Grip plektrojen kuminystyt(ei kirjoitusvirhe) kauhean pitkään pysy plektrassa kiinni. Lähtevät yllättävän helposti irti paljon soittavan hyppysissä.
Jos oikeasti haluaa hyvän, kumisella pitopinnalla varustetun plektran, niin suosittelen Dava Grip Tip ja Dava Rock Control (Delrin tai Celluloid) plektroja. www.davapick.com
"Perseverance does not equal worthiness." -Greg House
TheKukavittu
18.09.2009 17:57:38
Mä ostan plekuni pääasias musakauppojen sekalaisia-osastolt. Ja jos jonku harvinaisen plekun löydän ulkomailt ni tulee ostettuu. Lontoon Beatles-kaupastaki tarttu mukaan Abbey-road pleku. Oli vähän huono viimeistely tosin ku kuva on kulunu pois vaik oon ihan normaalisti käyttäny.
Eniten vihaan rasismia, kiroilua ja niitä saatanan nekruja.
4lp1
18.09.2009 18:36:54
Ite tykkään Dunlop Tortex JAZZ H3/D'Andrea Formula Dolrex -plekuista. Nyt myös Fenderin pikkusia 1.14mm:n plekuja, ko ei paikallisessa ollut muita. Onneksi T-Kaupasta sai noita H3:sia säästöpakkauksen, kohta täälä.

Nuo kaikki siis sellatteita kauniin viuletteja, semimattapintaisia, varsin teräviä.
Jostain syystä mä tykkään tommotteist pikkusista ja terävistä, vaikka välillä liian 'suuri' ote plekusta aiheuttaa etusormen ihon hajoamisen. Siis siitä kynnen yläpuolelta.
Pitkät hiukset ja kitara, loppu sujuu kuin itsestään.
Teppo2
18.09.2009 18:42:00 (muokattu 18.09.2009 18:47:21)
Mä millään plektroilla osaa soittaa, kun en muutenkaan osaa.

Editoin kirjoitusvirhettä, kun en ilmeisesti kirjoittaakaan osaa.
"Siinä sitten sorruttiin myös jo tappingiin..."
Coprobasso
19.09.2009 19:44:40

Niinno...

Käytän Jazz III XL:ää bassossa ja Jazz III ultexia kitarassa. Molemmissa tapauksissa etusormen kynsi kuluu, ja sormenpää on ihan känsällä, mut...
Tarkkuus ja nopeus eli "tatsi" vaan vaatii... voi voi.

Ja mä en tiluta, powersointuja ja sahaamista.

Hämärästi mulla kuluu noi ultexit, ei tylsy vaan menee terävämmäksi, eli kyljet kuluu "kuopalle" kunnes liian terävä piikki tarttuilee kieliin ja pitää vaihtaa...
laakeri
19.09.2009 20:02:05 (muokattu 19.09.2009 20:03:11)
Itse suosin teräviä plektroja, yleensä käytän Jazz III:a. Kuulostaa oudolta että terävä kärki jotenkin takertuisi kieliin, mutta kai se riippuu siitä kuinka "syvältä" tykkää kauhoa kieliä. Terävillä ei tarvitse kuin kevyesti sipaista, tylpillä pitää kaivaa.
jra
19.09.2009 20:04:48 (muokattu 19.09.2009 20:06:20)
Monien mutkien jälkeen parhaaksi jokapaikanhöyläksi on osoittautunut Ernie Ballin logolla oleva 0,72mm nylon-pleku (varmaan Dunlop, vaikka jostain syystä vastaava Dunlopin harmaa ei tunnu yhtä omalta) .
http://i48.photobucket.com/albums/f … accessories/ErnieBallNylon12Med.jpg
Hyvä, halpa ja löytyy joka putiikista. Ainakin itsellä pysyy myös hyvin näpeissä ja toimii niin sähkärillä kuin akustisella. Välillä tulee sähkärillä käytettyä myös Ultex Jazz III:sta, mutta yleensä menee tuolla karvalakkiplekulla.

Näitä ajettelin kokeilla jos tarvii .73mm nylonin kaveriksi pykälää paksumpaa, mutta kuitenkin hieman joustavaa mallia:
http://www.thomann.de/fi/dunlop_ultex_sharp_players_picks90.htm
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Väsykäsi
19.09.2009 20:25:37
Jotain kummaa tapahtui. Perjantaina mulla on koulussa 4 tuntia musiikkia (normi+kurssi), mutta mitä ihmettä Jazz 3 oli kateissa joten nappasin äkkiä normi vihreän Dunlopin miljoonalaatikosta ja kotiin palattuani totesin että Jazz 3 joutaa romukoppaan. Tortex rules!
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
d3monilaama
19.09.2009 20:57:54
Väsykäsi95: Jotain kummaa tapahtui. Perjantaina mulla on koulussa 4 tuntia musiikkia (normi+kurssi), mutta mitä ihmettä Jazz 3 oli kateissa joten nappasin äkkiä normi vihreän Dunlopin miljoonalaatikosta ja kotiin palattuani totesin että Jazz 3 joutaa romukoppaan. Tortex rules!

Niin käy joskus. Ei sitä parasta löydä, jos ei muita kokeile.
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Jucciz
19.09.2009 21:11:53
Väsykäsi95: Jotain kummaa tapahtui. Perjantaina mulla on koulussa 4 tuntia musiikkia (normi+kurssi), mutta mitä ihmettä Jazz 3 oli kateissa joten nappasin äkkiä normi vihreän Dunlopin miljoonalaatikosta ja kotiin palattuani totesin että Jazz 3 joutaa romukoppaan. Tortex rules!

Mulle kävi täsmälleen samalla tavalla. Tai siis, alkujaan soitin Tortexilla, sit jossain vaiheessa kavereiden suosituksesta kokeilin Jazz kolmosta ja käytinkin sitä varmaan vuoden verran, mutta sitten kun kokeilin taas normaalia Tortexia, tuntui kuin olisi kotiin palannut.

Nyt on kokeeksi tulossa iso pussillinen millin paksuisia Ultexeja. Katsotaan, onko niistä mihinkään.
Väsykäsi
19.09.2009 21:22:06
Jucciz: Mulle kävi täsmälleen samalla tavalla. Tai siis, alkujaan soitin Tortexilla, sit jossain vaiheessa kavereiden suosituksesta kokeilin Jazz kolmosta ja käytinkin sitä varmaan vuoden verran, mutta sitten kun kokeilin taas normaalia Tortexia, tuntui kuin olisi kotiin palannut.

Nyt on kokeeksi tulossa iso pussillinen millin paksuisia Ultexeja. Katsotaan, onko niistä mihinkään.

Tuostako johtuu kammosi teräväkärkisiä plekuja kohtaan? Ilmoittele sitten kun saat Ultexit että onko yhtä hyviä kuin Tortexit. Ja voishan sitä itekkin tilata kokeeksi...
Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen.
mathias
19.09.2009 21:22:18
Jucciz: Nyt on kokeeksi tulossa iso pussillinen millin paksuisia Ultexeja. Katsotaan, onko niistä mihinkään.

Itse tykkään todella paljon. .88 Tortexeja ei ole tullut ikävä.
naavanka_
29.10.2009 00:18:14
Jazz III XL on käyttäny muutaman vuoden, aina välillä muutaman muun semmosen ison pizza slice dunlopin ostanu mutta en tiiä..
Ehdotuksia?
kauheetä mörinää soitettaan ja muutama soolo on mutta ei niistä niin väliä.
Paksut kielet on ja melkoisen rankka tatsi soittoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)