yellow 19.10.2009 20:48:17 | |
---|
The Colours don't runissa myös E-C-G-D. Out of the shadowsissa E-C-D-A. Kumma kyllä ne osaavat sen, et ei kuulosta kaikki samalta biisiltä. Tosi kova levy tuo AMOLAD on edelleen. |
Yrms 19.10.2009 20:57:13 | |
---|
These Colours Don't Run on ehkä kovin esimerkki kun A-osa, prechorus ja kertsi kulkee kaikki samalla kierrolla :) www.mikseri.net/blindways |
antza666 26.10.2009 18:29:46 | |
---|
Maiden on yksinkertasesti paras, siitä kaikki mun osalta lähti. Nykykunto on rautaa mut gerssi sais lähtee helvettiin. Ihan turha räpeltäjä. |
Meadow 26.10.2009 18:32:26 (muokattu 26.10.2009 18:33:00) | |
---|
antza666: Maiden on yksinkertasesti paras, siitä kaikki mun osalta lähti. Nykykunto on rautaa mut gerssi sais lähtee helvettiin. Ihan turha räpeltäjä. Noh noh, onhan Gers säveltänyt ja ollut mukana tekemässä monia loistobiisejä. Vieläkin olen kyllä vähän katkera siitä, kun Olympiastadionin keikalla Gers meni raiskaamaan Smithin helvetin hienon soolon Moonchildissa. |
bfoc 26.10.2009 23:20:42 | |
---|
Meadow: Noh noh, onhan Gers säveltänyt ja ollut mukana tekemässä monia loistobiisejä. Vieläkin olen kyllä vähän katkera siitä, kun Olympiastadionin keikalla Gers meni raiskaamaan Smithin helvetin hienon soolon Moonchildissa. Ne hienot soolot voi kuunnella levyltä. Se Gerssi on ihan tarpeen siellä heilumassa ettei iso lava näytä tyhjältä. 7th Sonin keikka alkoi olla jo aika nuuduttavaa kun kitaraattorit seisoivat eri puolilla alvaa kuin suolapatsaat. Siellähän on nykyään selvä työnjako kolmen amigon kesken. Gerssi riehuu eikä soita, Adrian soittaa eikä rihu ja Murray menee fiiliksen mukaan edelläolevien ääripäiden välillä. Hyvä hyvä! sutiojrikellA |
pkangas 27.10.2009 09:02:11 | |
---|
antza666: Maiden on yksinkertasesti paras, siitä kaikki mun osalta lähti. Nykykunto on rautaa mut gerssi sais lähtee helvettiin. Ihan turha räpeltäjä. Samaa mieltä Gerssistä. Gillanin bändissä vielä sooloilu toimi, muttei Maidenin tulon jälkeen. Mitä tapahtui? Bändi saisi enemmän käyttää hyväksi kolmen kitaran mahdollisuutta. Harmonioita jne. Täytyy lähteä, että voi palata. |
Musta Arkipyhä 27.10.2009 09:20:07 | |
---|
iron_man_90: Different Worldissa on säkeistön toisessa kierrossa muuten sama kaava (E-C-G-D, eka on E-E-C-D). Aika härskisti vanhat pierut ovat kuitenki saaneet sen kuulostamaan erilaiselta :P E: Jahas, The Longest Dayssa on kanssa tuo E-C-G-D-kierto säkeistössä kunha rummut tulevat kompin kera mukaan (1.33). Soitinpa piruillakseni tuon E-C-G-D -soinnuilla.Ei kyllä ollut siellä päinkään. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
krautio 27.10.2009 10:02:58 | |
---|
Saattaa tosiaan kuulostaa hassulta, jos vetää E-duurin E-mollin sijaan. Sori, oli pakko kiusalla saivarrella...heh!! (E = E-duuri, Em = E-molli)
PsychedelicWarlord: Soitinpa piruillakseni tuon E-C-G-D -soinnuilla.Ei kyllä ollut siellä päinkään. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
Musta Arkipyhä 27.10.2009 12:43:11 | |
---|
krautio: Saattaa tosiaan kuulostaa hassulta, jos vetää E-duurin E-mollin sijaan. Sori, oli pakko kiusalla saivarrella...heh!! (E = E-duuri, Em = E-molli) Samapa tuo.Kuten jo aiemmin todettu ja osoitettu sointuanalyysi ei sovellu Maidenin analysointiin ollenkaan. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Stalkah 27.10.2009 12:50:33 (muokattu 27.10.2009 12:50:52) | |
---|
PsychedelicWarlord: Soitinpa piruillakseni tuon E-C-G-D -soinnuilla.Ei kyllä ollut siellä päinkään. Joo siis se Different Worldin toine kierto meneeki E-E-G-D eikä E-C-G-D, mutta kyllä se nyt miusta siellä päi oli jos siinä vaa yhden tahdin sointu vahingossa laitettu E:ks eikä C:ks (kyllähä sen nyt puukorvakin kuulee ettei se sama asia ole, oma moka vaan). Juu mutta eiköhä lopeteta tää offtopic tähän. |
antza666 27.10.2009 19:17:00 | |
---|
bfoc: Se Gerssi on ihan tarpeen siellä heilumassa ettei iso lava näytä tyhjältä. Mun mielestä se heiluminen on aika naurettavaa. Gerssi riehuu eikä soita Kyllä se vaan soittaa. Hyvät esimerkki edellämainittu Moonchild+ muut klassikkosoolot jokka on annettu gerssin raiskata. |
bfoc 27.10.2009 19:46:14 (muokattu 27.10.2009 19:50:11) | |
---|
pkangas: Samaa mieltä Gerssistä. Gillanin bändissä vielä sooloilu toimi, muttei Maidenin tulon jälkeen. Mitä tapahtui? Bändi saisi enemmän käyttää hyväksi kolmen kitaran mahdollisuutta. Harmonioita jne. Kyllähän tuolla männärundilla oli jo vanhojakin biisejä sovitettu kolmelle kepukalle. antza666: Mun mielestä se heiluminen on aika naurettavaa. No oli se suolapatsaiden katselu 1988 aika tylsää kans vaikka mutuen oli hieno shöy. Kyllä se vaan soittaa. Hyvät esimerkki edellämainittu Moonchild+ muut klassikkosoolot jokka on annettu gerssin raiskata. Levyltä voi kuunnella ne ehtat soolot. Ei kai kukaan itseään kunnioittava muusikko a) soita toisen sooloja 1:1 b) soita sooloja montaa kymmentä vuotta just samalla lailla sutiojrikellA |
antza666 28.10.2009 20:02:05 | |
---|
bfoc:Ei kai kukaan itseään kunnioittava muusikko a) soita toisen sooloja 1:1 b) soita sooloja montaa kymmentä vuotta just samalla lailla Täytyykö silti tehdä siitä äärettömän huono? |
Stalkah 28.10.2009 20:06:38 | |
---|
Maiden on ainakin omaan kuunteluuni palannut taas täysveriseksi osaksi, parina viime vuotena en oo näin aktiivisesti kuunnellu. Hyvä ettei tullu kuunneltua, vitti että kuulosti kaikki nää parhaat vähemmän kuuluistat kappaleet taas hyvältä (Still Life, kaikki Mo Prayer for the Dyingin ja Fear of the Darkin vähemmän kulutetut kappaleet, etenkin Run Silent Run Deep ja Judas Be My Guide). Brave New World ja Dance of Death on kans aivan mahtavia levyjä, nappimelodioita ja just oikeeta Maiden-fiilistä. |
MegaMan 28.10.2009 20:30:39 | |
---|
Iron Maidenin paskin levy on Virtual IX ehdottomasti. Se on huono ja mitäänsanomaton kahta onnistumista lukuunottamatta: Clansman ja Como esta amigos. Aivan loistavia biisejä. Mutta suurin ongelma Vistual IX:ssä on kuitenkin Blaze Bailey. Molemmille Baileyn levyille on päässy ihan sika selkeesti epävireistä laulua mutta X-Factorilla on kuiteskin ihan sika hyviä biisejä. Minä juon kossua!!! |
yellow 28.10.2009 21:08:35 (muokattu 28.10.2009 21:08:49) | |
---|
MegaMan: Iron Maidenin paskin levy on Virtual IX ehdottomasti. Se on huono ja mitäänsanomaton kahta onnistumista lukuunottamatta: Clansman ja Como esta amigos. Aivan loistavia biisejä. Mutta suurin ongelma Vistual IX:ssä on kuitenkin Blaze Bailey. Molemmille Baileyn levyille on päässy ihan sika selkeesti epävireistä laulua mutta X-Factorilla on kuiteskin ihan sika hyviä biisejä. Se on Bayley eikä mikään bailey. X-factorin pilaavat paskat soundit. Kitarasoundit todella munatonta rämpytystä. Tarkoituksella ehkä, mutta omaan korvaan skeidaa. Livenä biisit toimivat miljoona kertaa paremmin. Virtual on ihan ok levy. Futureal, Clansman ja CEA ne parhaat, mutta kyllä WTWC ja TEF ovat ihan kelpo kamaa myös. Mainettaan parempi levy. |
Se on Bayley eikä mikään bailey. Nonni...just.......... Minä juon kossua!!! |
Stalkah 28.10.2009 21:32:57 | |
---|
yellow: WTWC ja TEF Sen verran vois sitä energiaa itestää yrittää löytää että kirjottaa ne kappaleiden nimet edes osittain kokonaan eikä pelkästään alkukirjaimilla ja ihan vaan sujuvan keskustelun edistämiseksi. |
W-Man 28.10.2009 22:06:59 | |
---|
Iron Maidenin paskin levy on Virtual IX ehdottomasti. Se on huono ja mitäänsanomaton kahta onnistumista lukuunottamatta: Clansman ja Como esta amigos. Aivan loistavia biisejä. Mutta suurin ongelma Vistual IX:ssä on kuitenkin Blaze Bailey. Molemmille Baileyn levyille on päässy ihan sika selkeesti epävireistä laulua mutta X-Factorilla on kuiteskin ihan sika hyviä biisejä. Se on XI eikä mikään IX. Likaisen aktin näytän, väkivalloin minä tarpeesi täytän. jos tahdot, tahdot erilaisen rakkauden todistajaa.. |
Landstr 28.10.2009 22:15:45 | |
---|
MegaMan: Mutta suurin ongelma Vistual IX:ssä on kuitenkin Blaze Bailey. Molemmille Baileyn levyille on päässy ihan sika selkeesti epävireistä laulua mutta X-Factorilla on kuiteskin ihan sika hyviä biisejä. Se on myös tosiaan Virtual, ei Vistual, vaikka varmaan typo, pakko silti olla kusipää. www.mikseri.net/refrainexitium |