Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 800
1 2 3 4 5 6 7
Tinippa84
27.10.2009 10:48:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:vielä joskus 2001 tai 2002 mistään JCM800-nupista ei kukaan suostunut yli 300 euroa maksamaan ja ihmisillä tuntui olevan niitä nurkat täynnä: saman sarjan kaapin sai parilla sadalla mukaan, eli setin sai helposti 500 euroon. Toisin on nyt, kiitos Zakk Wylden ja muutaman muun: harvan vahvistinmallin hintapyynnöt ovat nousseet yhtä jyrkästi ihan muutamassa vuodessa. Jopa pelkästä nupista on joku onnenonkija pyytänyt jossain vaiheessa nelinumeroisia summia....
 
Tää on täysin totta. Pakko niitä kuitenkin on sikahinnoillakin mennä kaupaksi kun ne vaan aina tuolta toriltakin tuppaa häviämään oli pyynti mikä hyvänsä. GP-1000 etuaste kuulunee tähän samaan kategoriaan. Kovin hinta minkä oon torilla nähny 2203 nupille oli muistaakseni 1100€.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
The Duke
27.10.2009 13:18:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän omituinen ilmoitus mut kannattaisi ehkä tsekata jos JCM 800 on mielessä...
 
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoi … ALL%20MODEL%202204/27907127?rowId=9
 
*Brian Jones Boozing Society*
J_Mantyla
27.10.2009 16:24:37 (muokattu 27.10.2009 16:25:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 86 vuoden korjattu versio (combo, mut sama vahvari). Kyllä tosta täytyy sanoa, että särössä on 2203:seen verrattuna suttua. Diodit vissii siellä kummittelee
 
2205/2210:n kanssa kannattaa testailla eri putkisettejä. Itse löysin omaan korvaan todella hyvät soundit Groovyn etusilla ja KT77-päätelampuilla.
 
Ellei tänään niin sitten huomenna
Tympee Huttunen
27.10.2009 18:16:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Duke: Vähän omituinen ilmoitus mut kannattaisi ehkä tsekata jos JCM 800 on mielessä...
 
http://www.keltainenporssi.fi/ilmoi … ALL%20MODEL%202204/27907127?rowId=9

 
Tuollaiset on kivoja settejä. Voi saada hyvällä tuurilla edullisesti hyvät kamat. Ellen olisi opiskelija, ottaisin tuon varmaan haltuun.
NoCo
27.10.2009 21:19:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Duke: Vähän omituinen ilmoitus mut kannattaisi ehkä tsekata jos JCM 800 on mielessä...
 
Meni jo ja aika nopeasti kaupaksi.....
 
N.C.
The Duke
27.10.2009 21:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NoCo: Meni jo ja aika nopeasti kaupaksi.....
 
Ok! Siitä sai joku ihan ok hintaan vermeet.
 
Ilmoitus olikin jätetty jo 8.10, en sitä aluksi huomannut. Enkä ole kirjoilla tuonne sivustolle joten en pääse sen tarkemmin selailemaan.
 
*Brian Jones Boozing Society*
s8na
27.10.2009 23:29:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J_Mantyla: 2205/2210:n kanssa kannattaa testailla eri putkisettejä. Itse löysin omaan korvaan todella hyvät soundit Groovyn etusilla ja KT77-päätelampuilla.
 
Hmm.. noh, ohi meni, laitoin just uudet Svetlanan EL34:set kiinni. En oo päässy vielä urku auki testailemaan ja pidän sormet ristissä.
 
Oon vähän skeptinen että tohon etuasteeseen vois vaikuttaa muuten kuin hienosäätämällä. Siinä on se oma perusmeininkisä. Ilmeisesti ton vahvarin kanssa on se temppu koittaa vääntää nupit niin että etupuoli häirää mahollisimman vähän päätettä josta sit sitä hinajaa otetaan.
 
Mulla tossa vielä kummittelee tuo kombon oma ohkanen sointinsa. Lisäkaappi varmaan antais sitä kaivattua tukevuutta.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Evergrey
28.10.2009 01:04:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bob Molton tykkää juuri tosta 2205 mallista.
http://www.youtube.com/watch?v=FnUUcbZrQg4
 
Spike
28.10.2009 10:24:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Evergrey: Bob Molton tykkää juuri tosta 2205 mallista.
http://www.youtube.com/watch?v=FnUUcbZrQg4

 
Eikös Tom Morello soitellut kans tuolla mallilla? Pitäis olla ihan hyviä, mutta kai vähän enemmän huonoja yksilöitä matkassa, oisko peräti ollut jotkut ekat kaks tuotantovuotta vähän ongelmallisia?
 
jumara
28.10.2009 12:35:51 (muokattu 28.10.2009 12:40:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako JCM kasisatasesta maksaa niin ja niin monta euroa?
 
Eikös tää oo vähän niinku monen muunkin nautinnon kanssa - hinta ei aina ole yksiselitteinen suhteessa tuotteen ulkoisiin ominaisuuksiin? Esim. kannattaako vuosikerran 1999 Amarone-viinistä maksaa 150euroa pullolta? Totta helvetissä kannattaa, jos siitä Amarone-elämyksestä saa ihan järjettömät kiksit, jotka muistaa lopun elämäänsä!
 
Jos sä saat jostain vahvistimesta vuosiksi eteenpäin mahtavia soittoelämyksiä, niin silloin se vahvistin on varmasti ollut hintansa väärti - esim. joka hemmetin keikalla ja reeneissä, joilla soitan tolla mun 18w Handwired Marsulla, mä olen ihan järjettömän onnellinen siitä, että mä ostin sen styrkkarin. En todellakaan mieti, oliko se 1600euroa, jonka siihen sijoitin, liikaa puhumattakaan siitä olisinko mä voinut saada sen jostain 150euroa halvemmalla.
 
En mä ainakaan hauku, jos joku maksaa omasta mielestään todella hyvästä JCM800 half stackistä vaikka 1500euroa. Jos sillä saa sitä, mitä haluaa, niin se on varmasti sen arvoista. Sen sijaan moitteita saa jäbä, joka ostaa 700eurolla half stackin, joka on "vähän sinne päin" eikä ole ihan sitä, mitä etsittiin. Sitä paitsi, miettikääpä mihin kaikkeen romuun ja roskaan tässä maailmassa menee suht' lyhyessäkin ajassa se muutama sata euroa, jonka ympärillä tässä "oikea hinta" -keskustelussa liikutaan.
 
Just my couple of pennies...
 
PS Itsehän maksoin vuosituhannen alussa "hieman rikkinäisestä" JCM800 2203-nupista noin 500 Suomen markkaa. "Korjasin" putsailemalla hieman ja vaihtamalla pääteputket. Arvaa onko kaduttanut?
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
s8na
28.10.2009 12:51:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jumara: Kannattaako JCM kasisatasesta maksaa niin ja niin monta euroa?
 
Nii, oon joskus aikasemminkin tätä kysässy. Usein on tullu valitusta vastaan että se noin 800 e on liikaa vanhasta 2203:sta ja, että niin paljon parempaa uutta kamaa saa... ok.
 
Mut oikeesti mitä vastaavaa tosiaan saa 800 eurolla? Kyllähän sitä kaikkea vahvaria löytyy mut yleensä sitten hinnat kipuaa reilusti yli tonnin, onhan niissä sitten lisäkanavia jne kaikkea ominaisuutta. Mut jos ton soundin haluaa niin vaihtoehdot on aika vähissä, jos vielä jätetään kiinanromut huonon luotettavuuden vuoksi pois.
 
Laney taitaa olla ainoa valmistaja jolta sais vastaavan vahvarin ja jopa halvemmalla kun toi 800e. Onko se värkki sitten sielläpäinkään, sitä en tiiä.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Jucciz
28.10.2009 13:54:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi pitää kyllä paikkansa: hyvällä soundilla ei periaatteessa ole ylärajahintaa silloin, kun tietyn vehkeen saatavuus on rajoitettu. Silloin oikea hinta laitteelle on ainoastaan se, jolla kaupat syntyy. Täysin eri tilanne on taas silloin, jos joku jumaloi Spider III:n soundimaailmaa ja ostaa vehkeen kahdella tonnilla, vaikka saman koneen saa muutamalla satasella kaupasta.
 
jumara
28.10.2009 14:23:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Toi pitää kyllä paikkansa: hyvällä soundilla ei periaatteessa ole ylärajahintaa silloin, kun tietyn vehkeen saatavuus on rajoitettu. Silloin oikea hinta laitteelle on ainoastaan se, jolla kaupat syntyy.
 
Tähän nimenomaan viittasin tuolla viini-vertauksella... ;->
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Unionflag
28.10.2009 16:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tuosta JCM 800 saa ulos kliinit? Itseä on alkanut kiinnostaa vahvistin.
 
tommiot
28.10.2009 16:41:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Unionflag: Miten tuosta JCM 800 saa ulos kliinit? Itseä on alkanut kiinnostaa vahvistin.
 
Pyöräyttää gainia tai kitaran volaa pienemmälle.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Jucciz
28.10.2009 16:52:14 (muokattu 28.10.2009 16:53:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Pyöräyttää gainia tai kitaran volaa pienemmälle.
 
Näin. Portaaton kanavanvaihto, vähän niinku vaikka tässä pätkässä Budda Superdrivellä: http://mp3.jucciz.com/budda_sd30/lp_dynamics_test.mp3
 
Sama idea toimii kaikissa hyvissä putkivehkeissä: kun soittaa hiljaa tai vola on hljaisella, saadaan puhtaampaa soundia, kun taas soitetaan kovaa tai jos vola on täysillä, vahvistin ärjyy kunnolla.
 
epi2
28.10.2009 16:55:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Esim. kannattaako vuosikerran 1999 Amarone-viinistä maksaa 150euroa pullolta? Totta helvetissä kannattaa, jos siitä Amarone-elämyksestä saa ihan järjettömät kiksit, jotka muistaa lopun elämäänsä!
 
Halpaa viiniä, kovat äijät juo vuoden 1920 port-viiniä, pullo maksaa 1200€ :D Tämä juttu on siis ihan tosi, portugalissa näin tuollaisen.
 
Ei mulla sit muuta...
 
Victor Helldriver
28.10.2009 18:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kovat äijät juo magyar feher boria ja säästää rahat marshalleihin!
kova känni ja kova vahvistin...
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
jumara
28.10.2009 18:31:58 (muokattu 28.10.2009 18:39:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

epi2: Halpaa viiniä, kovat äijät juo vuoden 1920 port-viiniä, pullo maksaa 1200€ :D Tämä juttu on siis ihan tosi, portugalissa näin tuollaisen.
 
Ei mulla sit muuta...

 
Ny kun kerran mentiin off-topiciks, niin Gardermoenin (Oslo) lentokentällä oli 27000 Norjan kruunun (ainakin silloin n. 3600euroa) konjakkipullo. Det er ju ikke veldig billigt...
 
En käytä rahojani amerikkalaisiin kitaroihin, kun japanilaisiakin saa.
Mr. Speed
28.10.2009 19:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: kovat äijät juo magyar feher boria ja säästää rahat marshalleihin!
kova känni ja kova vahvistin...

 
Vielä kovemmat jätkät juo vissyvettä, jättää Marsut ostamatta, ja ostaa jonkun kunnon vahvarin :)
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «