Aihe: Keskustelua pönttöjen demppaamisesta
1 2 3 4
Groovi
03.09.2009 16:15:21
Joku yksittäinen soundi on oltava aina uhrattavissa kokonaisuuden vuoksi. Muutenkin sellainen hyvä soundikokonaisuuden hahmottelu ei ole keikkailevan bändin jäsenissä ollenkaan paha piirre.

Käsi pystyyn: moniko rumpali on viimeksi keikalla ollessaan soundtsekissä kuulostellut että meneekö basari basson päälle, tai tuleeko virveli liian lujaa laulun päälle? Tai kysynyt miksaajalta että kuinka kovaa mun pitää soittaa?

Ainakin itse olen sortunut monestikin siihen, että kuulostelen nimenomaan pelkkiä rumpusoundeja (mikä tietysti kuuluu osaltaan hommaan sekin), enkä ajattele soundikokonaisuutta.
Behringerit toimivat moitteetta lähes niin pitkään kuin pysyvät kunnossa.
sahkuifk
03.09.2009 17:10:43
Groovi: Joku yksittäinen soundi on oltava aina uhrattavissa kokonaisuuden vuoksi. Muutenkin sellainen hyvä soundikokonaisuuden hahmottelu ei ole keikkailevan bändin jäsenissä ollenkaan paha piirre.

Käsi pystyyn: moniko rumpali on viimeksi keikalla ollessaan soundtsekissä kuulostellut että meneekö basari basson päälle, tai tuleeko virveli liian lujaa laulun päälle? Tai kysynyt miksaajalta että kuinka kovaa mun pitää soittaa?

Ainakin itse olen sortunut monestikin siihen, että kuulostelen nimenomaan pelkkiä rumpusoundeja (mikä tietysti kuuluu osaltaan hommaan sekin), enkä ajattele soundikokonaisuutta.

Nostan käden. Vaikka haluankin että varmasti kaikki kuulee mitä soitan niin eipä se kummoselta kuulosta kolmen äijän pumppu jos ei ole homma tasapainossa.
Viime vlk tätä vitutukseen asti toiselle bändille jankattiin kun rumpali hukkui kokonaan kitaroiden alle, bändin paras soittaja vielä. Basaria demppaan mutta sitäkin vaan vähän patjan palalla. Aikeissa olis hankkia toinen resokalvo vähän pienemmällä reiällä, koristerengas olis jo ;). Kuunteleepi sitten jos vois ottaa sisältä jotain pois.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
moderndrummer88
03.09.2009 18:25:21
Groovi: Tai kysynyt miksaajalta että kuinka kovaa mun pitää soittaa?

Aina kysyn keikalla tätä joltain joka tarkkailee yleisön vinkkelistä touhua.
Relaxin' At Camarillo...
Velli
03.09.2009 19:38:18 (muokattu 03.09.2009 19:39:30)
Tulee kyllä itsekin kysyttyä AINA miksaajalta, että onko settivola ok.

edit.

Paitsi isoilla ulkolavakeikoilla ei ole tullut kysyttyä. Niitä onkin ollut kokonaiset 3kpl viimeisen 2 vuoden aikana :D...
moderndrummer88
03.09.2009 19:44:17
Velli: Tulee kyllä itsekin kysyttyä AINA miksaajalta, että onko settivola ok.

edit.

Paitsi isoilla ulkolavakeikoilla ei ole tullut kysyttyä. Niitä onkin ollut kokonaiset 3kpl viimeisen 2 vuoden aikana :D...

Oho, pistit yhden paremmaksi minua.
Relaxin' At Camarillo...
hollmi-5
03.09.2009 20:39:53
moderndrummer88: Aina kysyn keikalla tätä joltain joka tarkkailee yleisön vinkkelistä touhua.

Ei ehdi keltään kyselemään ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
moderndrummer88
03.09.2009 20:46:59 (muokattu 03.09.2009 20:48:33)
hollmi-5: Ei ehdi keltään kyselemään ;-)

Mun piti tulla korjaamaan toi, että "soundchekissä", mutta se jostain syystä unohtui :D

E: Ai niin syykin tuli mieleen! Pizzataikina oli juuri kohonnut tarpeeksi....
Relaxin' At Camarillo...
hansakemanelius
03.09.2009 21:43:50 (muokattu 03.09.2009 21:47:44)

Niq: Toimivaa keinoa symbaalin vaimennukseen en ole vielä kuullut, tosin mielelläni testaisin kehuttuja cympadeja. Itse en oikeastaan edes demppiä kaipaa, kun on ohutta ja herkästi syttyvää symbaalia koko setti. Lyödään sitten vaan hiljempaa.

Sain kaveriltani lainaksi eri kokoisia cympadeja tänään ja tulen juuri testilaboratoriostani : )
Kyllä ne asiallisilta vaikuttavat. Demppaavat crasheja sillä tavalla sopivasti ettei pellin
soundi kärsi. Hieman karsivat yläpäätä ja vähän lyhentävät soinnin pituutta.
Ridessä toimii muuten hyvin mutta kellosoundi kyllä kärsii, eli kirkkaus häviää lähes kokonaan jos käyttää isoa cympadia.
Sen verran hyvät testikokemukset olivat että aion hankkia muutaman tuollaisen.
Keikkakäytössä sitten selviää minkä kokoiset sopivat parhaiten mihinkin peltiin.

http://soundstore.fi/advanced_searc … php?keywords=cympad&x=0&y=0
Twistkompilla pärjää pitkälle...
ÄM
04.09.2009 15:22:32

Pientä laatukokemusta jo:
Eli cympadit kestäneet hyvin nyt, jonkun 5 keikkaa. Sen sijaan itse vaahtomuovista väsäämäni "vastaava", taas ratkesi, prikan kohdalta. Eli prikka kun tietty on normi huopaan sopiva, nöyrtyy leveä vaahtomuovi, kun cymbaalin kupu painaa sitä prikan reunoja vasten.

Cympadien meteriaali on tiukempaa, eikä ainakaan vielä samaa ongelmaa siinä ilmene.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Kailis
04.09.2009 15:40:40

Siis onko ne solumuovia vai -kumia? Tuli mieleen taas neopreeniset hiirimatot ja niksipirkka...
Niq
05.09.2009 11:35:45

Kailis: Siis onko ne solumuovia vai -kumia? Tuli mieleen taas neopreeniset hiirimatot ja niksipirkka...

Mä taas meinasin tehdä experimenttiä pyytämällä vaimoa huovuttamaan tommosia renkuloita mulle, katotaan miten käy. Jos vaikka sais aikaseks samplea kera ja ilman.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Bacchus
05.09.2009 18:46:34
Niq: Mä taas meinasin tehdä experimenttiä pyytämällä vaimoa huovuttamaan tommosia renkuloita mulle, katotaan miten käy. Jos vaikka sais aikaseks samplea kera ja ilman.

Nuva ringit demppimateriaalina.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
kimizu
06.09.2009 11:28:25
hollmi-5: Kuopiolainen ja savonlinnalainen tulee etsimättä mieleen.

Savonlinnassa on ainakin yksi erittäin pro-äänimies. Ravintolan nimi on The Rocks. En muista kaverin nimeä, mutta osaa todella asiansa, tekee myös teatteri ym. hommia. Paljon lävistyksiä ja mustaa päällä mutta miksaa vaikka jazz-trion ja hyvälle kuullostaa.
Timing stinks but cheerfully winks...
moderndrummer88
06.09.2009 12:24:19
Noni, ens viikolla pääsee testailemaan eri kokoisia cympadeja musakauppaan, jea...
Relaxin' At Camarillo...
Lucky 7
06.09.2009 18:08:55
Tarvittaessa demppaan, mielellään en ollenkaan. Siis jotain pientä teippiä kalvoon tarvittaessa.
Tosin soittamani musa suosii soivia saundeja. Josta johtuen olen käsittänyt, että tatsia pitää vähän kuulostella paikan mukaan. Meillä myöskin vedetään reilulla lavametellillä, eikä se si oo niin nuukaa jos vähän pellitkin kohahtaa (todella harvoin on tullu valitusta volyymista).
Olen siis rajoittunut yhden genren soittaja.
Se mitä ei muista, ei pidäkään muistaa.
Tombo
25.10.2009 15:07:16 (muokattu 25.10.2009 15:08:36)
Oulun demppaajat huomio!

Ks. omat kuvat.
Tuli aloitettua joulukoristelut hieman etuajassa kun löysin Tiimarin poistolaarista geelitarroja.
Ovat Moongelin tapaan uudelleenkäytettäviä ja pestäviä(luulisin).
Tuntuis aika päteviltä yksien treenien perusteella. Tuollaisella halkaisijaltaan parin sentin mittasella "joulupallolla" sai virvelistä aika makean 70-lukulaisen läskisaundin.
Ostin vaan kolme pakettia 0,35€ kappalehintaan. Niitä jäi sinne vielä.

t
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma?
markkuliini
25.10.2009 15:12:54

Tombo: Oulun demppaajat huomio!

Ks. omat kuvat.
Tuli aloitettua joulukoristelut hieman etuajassa kun löysin Tiimarin poistolaarista geelitarroja.
Ovat Moongelin tapaan uudelleenkäytettäviä ja pestäviä(luulisin).
Tuntuis aika päteviltä yksien treenien perusteella. Tuollaisella halkaisijaltaan parin sentin mittasella "joulupallolla" sai virvelistä aika makean 70-lukulaisen läskisaundin.
Ostin vaan kolme pakettia 0,35€ kappalehintaan. Niitä jäi sinne vielä.

t

Luulen että ajaa ihan saman asian kun Moongel. Kokeiles huviksesi pienemmillä paloilla. Siinä huomaa kuinka paljon ihan parin sentin liikuttelu eri etäisyyksille reunasta vaikuttaa ylä-änten demppautumiseen.

Ainoa huono puoli noissa on se että ei ole kuljetusrasiaa. Mulla on pysynyt moongelit tosi siisteinä, kun pidän niitä kalvoilla vain silloin kuin soitan. Roudatessa askiin suojaan. Ei kerää pölyä sun muuta, jolloin niitä tarvii pestäkin tosi harvoin. Mutta jonkun pikku askinhan löytää varmasti vaikka sieltä Tiimarista samalla. :)
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Tombo
26.10.2009 17:46:23
markkuliini: Ei kerää pölyä sun muuta, jolloin niitä tarvii pestäkin tosi harvoin. Mutta jonkun pikku askinhan löytää varmasti vaikka sieltä Tiimarista samalla. :)

I know a guy who knows a guy who knows a Tupperware lady :)

t
Kaljakorissa 24 pulloa. Vuorokaudessa 24 tuntia. Yhteensattuma?
Epämuusikko
28.10.2009 11:57:17
dumbass: Ootteko kattilaa riden päällä kokeillu?

http://www.youtube.com/watch?v=iO91y4RkVE4

Taino, siltä se ainaki ekana näytti.

Wayne Krantz < 3
Pitää kuunnella tuo ajan kanssa....
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)