Aihe: Synabasso | |
---|
|
Päivää! Basson soitossa kunnostautunut muusikko haluaisi päästä synabassojen ihmeelliseen maailmaan. Kertokaahan hyvistä synabassosoftista. Itselläni ei oo käryä aiheesta. Pitäis kuitenkin päästä soitteleen bassojuttuja ihan syntikka pohjalta, ajatuksena Macbook+midikeyboardit. Ikuinen tulevaisuuden lupaus. |
JPQ 26.10.2009 21:13:07 | |
|
Synan kuuloisia varmaan haet vai mitä? jos Geforce imposcar Geforce Minimonsta Geforce Oddity Rob papen Blue Linplug Albino ps. tässä olikin kaikki softasyna suosikkini maksullisista ilmaisena Togu Audio Linen valikoimia katselisin: http://kunz.corrupt.ch/ Synth1 myös: http://www.geocities.jp/daichi1969/softsynth/ ja Antin ASynth ja Taurus projekteja: http://antti.smartelectronix.com/ ps. tässä lienee kaikki ei sampleihin pohjaavat softasynat josta pidän todella paljon josta voi synabassoja ottaa. Jollen sekoile näemmä rajoittuu mäkisillä noihin kaupallisiin ja Togu Audio Linen antiin mutta ei sekään ole kamalan ikävää. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
Nakkiso 26.10.2009 21:55:06 (muokattu 26.10.2009 21:57:43) | |
|
Kokeile joskus oikeeta synaa, mää voin vaikka lainata. Sen jälkeen et halua vetää synabassoja millään softalla. Ei ole softasynien saundissa munaa ja viiveen takia taimifiilis on yleensä huonompi kuin hyvä. Osta vaik tommone, ei maksa pal mitään. http://www.thomann.de/fi/dave_smith_instruments_mopho.htm Edit: Niin tai älä kokeile jos et halua päästä rahoistasi. Oma valinta. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora |
JPQ 27.10.2009 02:12:45 | |
|
Nakkiso: Kokeile joskus oikeeta synaa, mää voin vaikka lainata. Sen jälkeen et halua vetää synabassoja millään softalla. Ei ole softasynien saundissa munaa ja viiveen takia taimifiilis on yleensä huonompi kuin hyvä. Osta vaik tommone, ei maksa pal mitään. http://www.thomann.de/fi/dave_smith_instruments_mopho.htm Edit: Niin tai älä kokeile jos et halua päästä rahoistasi. Oma valinta. Kyllä sitä softassakin on ihan kiitettävästi minusta totta puhuen morphossa minusta ei niin kamalasti ole. Mutta viive kysymyksestä olen yhtä mieltä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
|
JPQ: Kyllä sitä softassakin on ihan kiitettävästi minusta totta puhuen morphossa minusta ei niin kamalasti ole. Mutta viive kysymyksestä olen yhtä mieltä. Ostakaa kunnolliset äänikortit. Loppuu se viive. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
|
Ei lopu jos tekee ylipaisuneita moniraitatuotantoja. :P Pakko silti pitää latenssit aina päällä. Joo, jos softaa haluaa käyttää niin eiköhän sitä noista moog-mallinnoksista löydy bassoa. Kyllähän sitä synabassojen kultakaudellakin, eli 80-luvulla, aika usein bassot digisynilla väännettiin. Tosin Moogit taitaa silti soida läpi tuonkin vuosikymmenen monissa biiseissä. |
|
joeskeli: Kyllähän sitä synabassojen kultakaudellakin, eli 80-luvulla, aika usein bassot digisynilla väännettiin. Tosin Moogit taitaa silti soida läpi tuonkin vuosikymmenen monissa biiseissä. ? Eikös se synabassottelu jo 70-luvulla alkanut. Headhunters, Parliament jne. 80-luvulla yleistyi sitten nimenomaan mustassa R&B-osaston musassa Michael Jacksonista lähtien (biisissä "P.Y.T." on aika klassikko synabassottelut)...Gap Band, Zapp & Roger, Dazz Band, Fatback Band, George Duke jne jne jne... Sitten tietysti kasarin pop-ihmiset ja eletron yms vääntäjät ottivat myös omakseen, tosin enemmän sekupohjaisena tikityksenä... ... |
|
Minähän olen näistä pihalla kuin sanonko mikä sanonko mistä, mutta olisikos tuollaisesta apua? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=362864 Olisi ainakin ns. oikea vehje. |
|
Joo, alkoi. 80-luvulla vaan alkoi myöskin häviämään bassokitarat kokonaan monilta levyiltä. Noissa Parliament ym. funk jutuissahan on yleensäkin ns. tuplabasso, eli bassokitara ja syntetisaattori päällekkäin. Aikamoista mössöähän ne livenauhoitukset bassojen osalta joskus ovat. Aika yleistähän se myöhemmin sitten oli bassot jollain DX7:llakin hoitaa ("Take My Breath Away", "Axel F." etc). Tosin ymmärrykseni mukaan Minimoogit tosiaan ei urbaanilegendojen vastaisesti kuitenkaan studioista oikein milloinkaan kadonneet - esim. Jacksonista puheen ollen taitaa noilla 90-lukujen levyilläkin monessa biisissä bassot tulla juuri siitä ("Black Or White":ssa ainakin aika selvästi kuuluu). |
|
joeskeli: Aika yleistähän se myöhemmin sitten oli bassot jollain DX7:llakin hoitaa ("Take My Breath Away", "Axel F." etc). Tosin ymmärrykseni mukaan Minimoogit tosiaan ei urbaanilegendojen vastaisesti kuitenkaan studioista oikein milloinkaan kadonneet - esim. Jacksonista puheen ollen taitaa noilla 90-lukujen levyilläkin monessa biisissä bassot tulla juuri siitä ("Black Or White":ssa ainakin aika selvästi kuuluu). No 90-luvullahan "New Jack Swing"-tyylisuunnan tuottajat kuten Teddy Riley, ja Jimmy Jam & Terry Lewis -parivaljakko (Riley tuotti mm. tuon Black or Whiten ja koko Dangerous-levyn) viljelivät synabassoa siellä sun täällä. MJ:n biiseillä Thriller, P.Y.T. ja Wanna Be Startin' Something synabassot on kaikki MiniMoogeja, mitkä on tuplattu päällekkäin. Ja on muuten ehkä historian muhkeimpia synabassosoundeja noissa...kiitos Quincy Jones ja Bruce Swedien ;) Synatuplaus oli tavallista, esim mun mielestä tuossa Axel F:ssä on joku toinen lisäksi, olisko Jupiter. |
joeskeli 27.10.2009 17:12:31 (muokattu 27.10.2009 17:17:03) | |
|
:P Menee dorkailuksi, mutta Black Or White taitaa olla kuitenkin Bill Bottrellin tuottama. Se Beverly Hills Cop -kikkailu lienee sitten Rolandin osalta jollain Junoista hoidettu, mitä nyt jostain foorumilta joskus bongasin. Novationin bassoasemasta itselläni on hämäriä muistikuvia ajalta. jolloin olin töissä nuokkarin studiossa. Tranceen ym. teknoiluun taisivat pojat sitä silloin lähinnä käyttää - mutta olisihan tuolla kyllä myynnisä myös Yamaha SY-1:nenkin. Käsittääkseni saattaisi olla ihan kelpo bassotteluun, vaikkakaan ei tosin MIDI:ä ja pitäisi olla myös makunystyröitä 70-luvun soundiin nähden. Taatusti kuitenkin kuulostaa ihan joltain muulta kuin virtuaalianalogit. |
JPQ 27.10.2009 17:37:27 | |
|
joeskeli: :P Menee dorkailuksi, mutta Black Or White taitaa olla kuitenkin Bill Bottrellin tuottama. Se Beverly Hills Cop -kikkailu lienee sitten Rolandin osalta jollain Junoista hoidettu, mitä nyt jostain foorumilta joskus bongasin. Novationin bassoasemasta itselläni on hämäriä muistikuvia ajalta. jolloin olin töissä nuokkarin studiossa. Tranceen ym. teknoiluun taisivat pojat sitä silloin lähinnä käyttää - mutta olisihan tuolla kyllä myynnisä myös Yamaha SY-1:nenkin. Käsittääkseni saattaisi olla ihan kelpo bassotteluun, vaikkakaan ei tosin MIDI:ä ja pitäisi olla myös makunystyröitä 70-luvun soundiin nähden. Taatusti kuitenkin kuulostaa ihan joltain muulta kuin virtuaalianalogit. Speksit on vaan turhat karut oikeasti. ja voin jopa sanoa jos kaverilla oli tuo kuten muistelen niin hyvä VA kiitos mielummin. ja kunnon äänikortti löytyy (Emu 0404) mutta silti latenssit voi olla ongelma ja sitä paitsi raudasta toki minäkin pidän enempi mutta rautamakuni kallis kun ei ole mulle sopivaa yleisjuhtaa tehty. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
joeskeli 27.10.2009 17:46:14 (muokattu 27.10.2009 17:48:08) | |
|
Joo, on ne tosi karut. Tosin tämän tyyppisiin soundeihin itselläni on välillä kuitenkin taipumuksia: http://www.youtube.com/watch?v=l2hgBvYcwwE No, ehkei se sittenkään ole mitä viestiketjun aloittaja etsii. Mutta jos n. satasen maksaisi vähemmän torilla, niin ostaisin itse pois. |
|
No nää on sarjassaan näitä ketjuja mitkä alkaa silleen, että kysyjä kysyy jotain aika epäselvästi, ja sitten ketju alkaa elää omaa elämäänsä. Jossain vaiheessa kysyjä tulee ja hoksaa, "kappas täällähän on vastauksia"...mutta päättää kuitenkin ostaa ihan sitä mitä lystää, ketjun vastauksista huolimatta. ;) Mutta tässähän voi jatkaa keskustelua mun lempiaiheesta pitempääkin, eli otsikon mukaan synabassoista. :P |
JPQ 27.10.2009 19:46:25 (muokattu 27.10.2009 19:48:13) | |
|
SY1 sopinee kokeneelle joka tietää mitä tahtoo isomman setin osaksi muttei ensimmäiseksi. ps. synapadit on toinen mieliaiheeni no nämä kaksi soundiea sellaista että niihin syniä lähinnä käyttäisin jos pystyisin soittamaan kaiken itse ja putkikellot.:) ps. ja putkiekellot viittaa Mike Oldfieldin Tubular bellsin kappaleen versioon jossa sanotaan mielestäni and tubular bells jonka jälkeen tulevat mukaan se pätkä minusta hieno se jossa ne mukana. ja kyllä tuo sy1 talentin kanssa soi hyvin kun säveltäjä osaa ja ehkäpä myös äänitys no tottapuhuen osa vanhojen levyjen soundista muutakin kuin äänilähteitä. Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan. |
|
jurpontor: Ostakaa kunnolliset äänikortit. Loppuu se viive. Mua oikeesti ihan vilpittömästi kiinnostaa, että minkälainen äänikortti pitäis olla, että se viive loppuis. Itselläni on Edirol FA-66, mikä nyt ei ole mitenkään kauhean pro, mutta kyllä sillä audiota pystyy äänittämään ilman häiritsevää viivettä. Softasynissa se viive ei yleensä ole kuultavissa, mutta sen tuntee, olisiko about 15-20 millisekuntia. Ja jos haluaa nimenomaan bassolinjoja soitella, niin se taimi fiilis olisi syytä olla just eikä melkeen, kun ei se vaan muuten oikeen svengaa. Tunnen kysyjän ja tiedän, että myös hän tuntisi kuvailemani viiveen, vaikkei sitä kaikki puukorvat huomaakkaan. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora |
|
Nakkiso: Mua oikeesti ihan vilpittömästi kiinnostaa, että minkälainen äänikortti pitäis olla, että se viive loppuis. Itselläni on Edirol FA-66, mikä nyt ei ole mitenkään kauhean pro, mutta kyllä sillä audiota pystyy äänittämään ilman häiritsevää viivettä. Softasynissa se viive ei yleensä ole kuultavissa, mutta sen tuntee, olisiko about 15-20 millisekuntia. Ja jos haluaa nimenomaan bassolinjoja soitella, niin se taimi fiilis olisi syytä olla just eikä melkeen, kun ei se vaan muuten oikeen svengaa. Tunnen kysyjän ja tiedän, että myös hän tuntisi kuvailemani viiveen, vaikkei sitä kaikki puukorvat huomaakkaan. http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_800.htm http://www.thomann.de/fi/metric_halo_mobile_i_o_uln2_expanded_2d.htm Onhan noita. Varmasti edullisemmallakin raudalla voidaan päästä 1-2 millisekunnin luokkaan latenssissa, mutta noista mulla on itselläni kokemusta. Toimii. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
|
jurpontor: http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_800.htm http://www.thomann.de/fi/metric_halo_mobile_i_o_uln2_expanded_2d.htm Onhan noita. Varmasti edullisemmallakin raudalla voidaan päästä 1-2 millisekunnin luokkaan latenssissa, mutta noista mulla on itselläni kokemusta. Toimii. Noihan maksaa paljon enemmän kuin monet rautasynat (monta kertaa enemmän kuin mopho)! Taidanpa pysyä raudassa. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora |
Nakkiso 29.10.2009 18:09:35 (muokattu 29.10.2009 18:10:50) | |
|
Nakkiso: Noihan maksaa paljon enemmän kuin monet rautasynat (monta kertaa enemmän kuin mopho)! Taidanpa pysyä raudassa. edit: Eikös rautasynien viiveet ole jotain 3-5 ms? Kuulostaa mun korvaan mahdottomalta, että softasynillä voitaisiin päästä pienempään viiveeseen. edit: hups, meni vituiks. http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora |
xulu 29.10.2009 21:25:40 (muokattu 29.10.2009 21:28:38) | |
|
Nakkiso: edit: Eikös rautasynien viiveet ole jotain 3-5 ms? Kuulostaa mun korvaan mahdottomalta, että softasynillä voitaisiin päästä pienempään viiveeseen.. Q Is the timing of VST Instruments as accurate as that of hardware MIDI synths? When you're playing them in real time the timing accuracy is largely determined by your soundcard drivers, and as long as you have low-latency ones your timing should be as tight as that on most hardware MIDI synths. However, timing can also suffer from jitter (see last month's PC Musician feature for more details), and this is dependent on the host application. The result can be a variation in beat placement of as much as twice the normal latency value -- although MIDI + Audio sequencer developers do now seem to be aware of the problem and are committed to solving it in future updates. However, once recorded into your sequencer, MIDI events are passed to VST Instruments with sample-accurate time-stamps, so there can be no loss of timing resolution between the host and instrument. This means that anyone who subsequently quantises their MIDI tracks or enters them in step time should have sample-accurate timing. This is far better than hardware MIDI synths, that have a gap of about one millisecond between 'simultaneous' notes, because of the restricted transmission rate of the MIDI standard. Suomeks: kyllä ja ei. the purity of German electronic music |
« edellinen sivu | seuraava sivu » | |
---|