Illu 26.10.2009 23:11:29 | |
---|
tahtah: Hyvä henki täällä, vähän niin kuin meillä duunissa :DDDD. No hyvä jos edes on duuni. Ei muuta kuin kitarat laulamaan ja katse kohti tulevaa. Ainakin ilmojen puolesta bluesin pitäisi tässä skabassa taittua. Sen verran on ollut synkkää ulkona. Aika synkkää on aika ajoin muutenkin, joten jos ei kohta ala bluesit irrota niin jo on hemmetti ;) Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa. |
haukkis 26.10.2009 23:24:04 | |
---|
On kyllä melkoista meininkiä täällä roots-palstalla... Toisaalta kyllähän tämä tuo elämään paljon uutta sisältöä, henk.koht. mä kyllä keskittyisin siihen omaan soittoon ja varsinkin siitä nauttimiseen. Itkekää bluesin tahdissa, onhan nyt syksy. |
BigPapa 26.10.2009 23:29:36 | |
---|
haukkis: On kyllä melkoista meininkiä täällä roots-palstalla... Toisaalta kyllähän tämä tuo elämään paljon uutta sisältöä, henk.koht. mä kyllä keskittyisin siihen omaan soittoon ja varsinkin siitä nauttimiseen. Itkekää bluesin tahdissa, onhan nyt syksy. Mjoo, ja muistakaa mainiota sooloa Syksyn Sävel -biisissä, jonka soitti Petteri Salminen hyvin sielukkaasti... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Paina plussaa se ei maksa mitään.
Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille.
Mod Huom |
BigPapa 27.10.2009 00:09:18 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
WanhaWetäjä 27.10.2009 01:34:12 | |
---|
Manetti: ilman sarvia ja hampaita..... tätä mäkin oikeastaan ihmettelen ...että WW, kun tää blyys nyt selvästi näyttää tökkivän ja aiheuttavan sulle paiseita ja pahaa oloa, eikä sun korvat meinaa millään kestää näitä pentanonisia, harmonia köyhiä kuvioita ja sua inhottaa tän palstan nurkkakuntaisuus sekä luutuneet kapean sektorin ajatukset...ym niin...miksi ihmeessä sä roikut täällä? Ei se nyt ole sietämisestä kyse, en mä tunne ketään palstalaista henk.koht, noi hifikorvajutut nyt oli mitä oli...tää on jotenkin niin totista tää touhu välillä, onhan se tosiasia että 3 sointua duurissa on aika usein harmoniaköyhää , on se musa sitten vaikka mitä?Jos sitä ei jaksa juurikaan kuunnella niin voi sitä silti olla kiva soittaa. Luulis että sun tasoisella lahjakkaalla ammattisoittajalla olis muutakin tekemistä kun seurata jotain palstaa, missä soitetaan sellaisia kuvioita joista ei pidä ja jossa on sellaisia ihmisiä joita on vaikea sietää? Heh..mä soitan bassoa ammatikseni trio forresterissa, mitähän vitun lahjakkuutta siinä on?Ehkä mä olen vaan epäonnistunut muusikko joka koettaa pönkittää egoaan näissä kuvioissa?Oli miten oli, mä oon soittanu näitä skaboja ihan siksi että tulis kitaraakin soiteltua, jos mä nää lopetan niin se on "gutpai"sitten, ei tule muuten soiteltua yhtään mitään. Korostan edelleen sitä että en mä ole koskaan sanonut että en pitäisi bluesin soittamisesta, mulle käy laji kuin laji, heviäkin vedetään hampaat irvessä ja tukka putkella vaikka ei oo mitään hajua asiasta, ja pääkin on mallia avohakkuualue...tässä mielessä väitän olevani musiikillisesti erittäin paljon suvaitsevaisempi kuin...whatever. Mä en oikeesti ymmärrä sitä että soittamisen pitäs tapahtua jonkun kaavan mukaan, olkoon se kaava sitten vaikka se pahuksen pentatoninen asteikko ja musatyyli mikä vaan.Tausta antaa sen inspiraation mihin suuntaan mennään, ymmärrän että tää on roots-skaba mutta jos tausta antaa myöten niin siihen voi vetää kyllä ihan millä tyylillä vaan, eikö? Nojoo..... jokainen tietty taplaa tyylillään. No niinhän se menee, täytyy koettaa ryhdistäytyä ja jättää tuo turha provoaminen ja vittuilu mikä lie, jos sitä vaikka sitten sitä pentatooonista vetäis samasta asemasta kun on niin otollinen kolmen soinnun duuritaustakin ;-) Paha rasti sinänsä; G#/Ab duuri! Saattaa kuitenkin olla niin että hermo menee ekan kiepin jälkeen ja taas tulee erikoisia ääniä ;-) |
velsa 27.10.2009 02:27:00 | |
---|
Manetti: ilman sarvia ja hampaita..... tätä mäkin oikeastaan ihmettelen ...että WW, kun tää blyys nyt selvästi näyttää tökkivän ja aiheuttavan sulle paiseita ja pahaa oloa, eikä sun korvat meinaa millään kestää näitä pentanonisia, harmonia köyhiä kuvioita ja sua inhottaa tän palstan nurkkakuntaisuus sekä luutuneet kapean sektorin ajatukset...ym niin...miksi ihmeessä sä roikut täällä? Luulis että sun tasoisella lahjakkaalla ammattisoittajalla olis muutakin tekemistä kun seurata jotain palstaa, missä soitetaan sellaisia kuvioita joista ei pidä ja jossa on sellaisia ihmisiä joita on vaikea sietää? Nojoo..... jokainen tietty taplaa tyylillään. PLUSSAT KOLAHTI!!!!!!!! Viddu et mä jaksan ihmetellä samaa asiaa!! Kauas on pitkä matka........ |
velsa 27.10.2009 02:39:08 (muokattu 27.10.2009 03:56:31) | |
---|
Kauas on pitkä matka........ |
Väsykäsi 27.10.2009 08:54:07 (muokattu 27.10.2009 09:01:53) | |
---|
Paina plussaa se ei maksa mitään.
Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille.
Mod Huom |
BigPapa 27.10.2009 09:18:51 | |
---|
Väsykäsi95: Sain ton just Dvd:nä, siitä olen alkanut opettelemaan Haynesin lickejä ja vibratoja. Niin ja jos multa kysytään Warren vie Alberttia 10-0. Jostain syystä Järvisen soitto ei innosta yhtään siinä missä Haynesin kuuntelu saa aina ottamaan kitaran käteen. Älkää nyt vaan vetäkö palkokasveja hengitysteihin. Tossakin esimerkiksi on tosi bluesia soittoa: http://www.youtube.com/watch?v=vpFeIT-u8us http://www.youtube.com/watch?v=g3Ic9IIJbJ0 Niin, minulle ainakin vastakkain asettelun aika on ohi, pystyn ihastelemaan niin Haynesin kuni Järvisenkin soittoa, kuin myös monia muita soittoniekkoja, jopa instrumentista riipppumatta. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin voisi luulla. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
krk 27.10.2009 09:25:40 | |
---|
BigPapa: Niin, minulle ainakin vastakkain asettelun aika on ohi, pystyn ihastelemaan niin Haynesin kuni Järvisenkin soittoa, kuin myös monia muita soittoniekkoja, jopa instrumentista riipppumatta. Maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin voisi luulla. Komppia. "Viemisestäkö" tässä(kin) musiikissa täytyy olla koko ajan kyse? Eikö sen musiikilla uhoamisen voisi suosiolla jättää tuonne metalliosaston hämäriin? Miten muuten on, viekö Teräsmies Mustanaamiota 100-0? :-) |
Väsykäsi 27.10.2009 09:35:54 (muokattu 27.10.2009 09:36:04) | |
---|
krk: Komppia. "Viemisestäkö" tässä(kin) musiikissa täytyy olla koko ajan kyse? Eikö sen musiikilla uhoamisen voisi suosiolla jättää tuonne metalliosaston hämäriin? Miten muuten on, viekö Teräsmies Mustanaamiota 100-0? :-) Nojaa toi oli nyt vähän huonosti muotoiltu toi mun kirjoitus. Tarkoitan että vaikka Järvinenkin oli kova ja mahtava soittaja jonka soitosta pidän ei silti inspiroi samalla tavalla kuin Haynesin soitto. Ja totta musiikki ei ole suorittamista. Ja kyllä vie mustanaamio on ihan gei. =) Paina plussaa se ei maksa mitään.
Mod Huom |
vox10 27.10.2009 09:36:26 (muokattu 27.10.2009 14:04:02) | |
---|
Kieltämättä tämä meininki alkaa muistuttumaaan Tasmaanian kohtaloa joka eristäytyi Australian mantereesta kauan aikaa sitten. Pieni populaatio taantui niin pahasti ,että kerran saavutettu kulttuuri taantui siihen pisteeseen että edes kiviterää ei osattu enään kiinnittää keihääseen. Ottakaa objektiivinen (puolueeton,tasapuolinen,yleispätevä)näkökulma musiikkiin ja lopettakaa se selkien rapsuttaminen. |
blaekie 27.10.2009 09:39:56 (muokattu 27.10.2009 09:40:25) | |
---|
Väsykäsi95: Sain ton just Dvd:nä, siitä olen alkanut opettelemaan Haynesin lickejä ja vibratoja. Niin ja jos multa kysytään Warren vie Alberttia 10-0. Jostain syystä Järvisen soitto ei innosta yhtään siinä missä Haynesin kuuntelu saa aina ottamaan kitaran käteen. Älkää nyt vaan vetäkö palkokasveja hengitysteihin. Tossakin esimerkiksi on tosi bluesia soittoa: http://www.youtube.com/watch?v=vpFeIT-u8us http://www.youtube.com/watch?v=g3Ic9IIJbJ0 Voi voi tuota nuoruutta kun ollaan niin ehdottomia niin ehdottomia :) , ei mitään herneitä nekkuun, mutta täytyy kysyä sulta 10 vuoden päästä uudestaan oletko vielä samaa mieltä ? (jos ollaan hengissä). Ihmeellisiä vastakkainasetteluja :) Käytä niitä 2 läpykkää siellä sivuilla , ja kuuntele. Löydät ehkä jopa Warrenin ja Järvisen soitosta ihan samaa pieteettiä. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Väsykäsi 27.10.2009 09:44:52 | |
---|
blaekie: Voi voi tuota nuoruutta kun ollaan niin ehdottomia niin ehdottomia :) , ei mitään herneitä nekkuun, mutta täytyy kysyä sulta 10 vuoden päästä uudestaan oletko vielä samaa mieltä ? (jos ollaan hengissä). Ihmeellisiä vastakkainasetteluja :) Käytä niitä 2 läpykkää siellä sivuilla , ja kuuntele. Löydät ehkä jopa Warrenin ja Järvisen soitosta ihan samaa pieteettiä. Kuten tossa jo korjasin lausuntoani, mutta enivei. Ei ollut täysin tarkoitus tehdä tästä mitään "vastakkainasettelua" muotoilin vaan tekstin (todella) huonosti. Ja ei Warren ole ainoa soittaja joka mua inspiroi, ei todellakaan. Mutta mää meen tekeen taksvärkki työt niin pääsen soittaan sitä kitaraa. Paina plussaa se ei maksa mitään.
Mod Huom |
BigPapa 27.10.2009 10:02:40 (muokattu 27.10.2009 10:07:13) | |
---|
vox10: Kieltämättä tämä meininki alkaa muistuttumaaan Tasmaanian kohtaloa joka eristäytyi Australian mantereesta kauan aikaa sitten. Pieni populaatio taantui niin pahasti ,että kerran saavutettu kulttuuri taantui siihen pisteeseen että edes kiviterää ei osattu enään kiinnittää keihääseen. Ottakaa objektiivinen näkökulma musiikkiin ja lopettakaa se selkien rapsuttaminen. Tästäkin huolimatta tämä on roots-skaba. Jos ei kelpaa, niin voi mennä tonne sooloskabaan tai raskaanmusiikin sooloskabaan riidankylväjäksi. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
blaekie 27.10.2009 10:11:26 | |
---|
vox10: Pieni populaatio taantui niin pahasti ,että kerran saavutettu kulttuuri taantui siihen pisteeseen että edes kiviterää ei osattu enään kiinnittää keihääseen. Eikös tolleen käynyt Roomalaisille ? , noin kuvainnollisesti :). Ainakin luulen niin koska jälkeläiset on valinneet ilmiselvän Idiootin pääministeriksi :) . (Tosin täällä Suomessa ei olla vissiin sen viisaampia) Juu se politiikasta. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
blaekie 27.10.2009 13:26:37 (muokattu 27.10.2009 13:33:09) | |
---|
Thomy: .... http://maihinnousu.net/s/?song_id=5764 Soolo on soitettu Rolandin V-synth GT -synaan ohjelmoimallani jonkin sortin "tölkkikitara"-soundilla ja tokan rundin ulisen samanaikaisesti vokooderiin. Lopuksi ajoin raidan vielä Logicin kitarastyrkkarimallinnuksen läpi (nimimerkillä "twin reverbistä haaveillessa"), jotta soundiin tulisi vähän lisää rosoa ja luonnetta. Onhan tää aika epäortodoksinen metodi...but it's still the same old blues to me! Mut milläs sä ton oikeen soitit ? Ihan kiipparilla, vai jollain Midi kitaralla ? Anyways, TerveTuloa , ja hyvä debyyttiveto on. EDIT: aha , tollasella -> http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=847 , juu ei mitään. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
vox10 27.10.2009 14:07:26 | |
---|
blaekie: Mut milläs sä ton oikeen soitit ? Ihan kiipparilla, vai jollain Midi kitaralla ? Anyways, TerveTuloa , ja hyvä debyyttiveto on. EDIT: aha , tollasella -> http://www.rolandus.com/products/productdetails.php?ProductId=847 , juu ei mitään. Minua ainakin rupes hymyilyttämään toi veto. Sen verran vekkuli saundi ja soitto. Onhan tosta 6 sormisen "hound-dog Taylorin" soitto kaukana mutta mitä sitte.. pirun hyvä :) |
blaekie 27.10.2009 15:26:58 | |
---|
velsa: Harmonia köyhää liuttelua mikä ois ehdottomasti kannattanu jättää tekemättä mut menköön....8D http://maihinnousu.net/s/?song_id=5767 Hyvällä saundilla liu-uteltu, ei mitään häpeemistä. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |