Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinvakuutus?
1
JoeQPublic
26.10.2009 20:21:59 (muokattu 26.10.2009 20:32:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
oletteko vakuuttaneet soittimianne ? Paljonko maksaa ? Onko sen arvoista ?
 
Pieni rumpalipoika
26.10.2009 20:45:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JoeQPublic: Moi,
 
Moi,
 
oletteko vakuuttaneet soittimianne ?
 
Joo.
 
Paljonko maksaa?
 
Ehkä satasen vuodessa
 
Onko sen arvoista ?
 
Ei. Mutta vakuutuspetos on aina toki harkitsemisen arvoinen rikos.
 
P.S. Haulla varmaan löytyy aiheesta ihan oikeatakin keskustelua. Ei ole kauaa, kun tästä oli pitkähkö ketju.
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
Hotlicks
26.10.2009 20:57:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on soittimet vakuutettuna erikseen If:n kautta. Kotivakuutuksen piirinhän nuo pääosin kuuluvat, mutta jos teet soittimillasi ansiotyötä, eli maksullisia keikkoja, niin ainakin If vaati erillisen vakuutuksen.
 
If:n tapauksessa soittimista/musalaitteista ei tarvitse esittää erillistä listaa sarjanumeroineen ja kuvineen, vaan koko läjälle arvioidaan kokonaisarvo, jonka mukaan vakuutuksen hinta määräytyy. Tuossa oli joku raja, minkä arvoinen yksittäinen vakuutettu asia saa maksaa, mutta en muista tuota rajaa (2000?). Itselläni tuo ei kuitenkaan ylittynyt, joten siitä ei tarvinnut murehtia. Pohjolassa käsittääkseni täytyy esittää lista laitteista mielellään sarjanumeroilla varustettuna, eli sitä joutuu päivittämään uusien ostosten myötä. Bändin kamat oli aikanaan vakuutettu Pohjolan kautta ja juuri tuo listan päivitys osoittautui huonoksi jutuksi.
 
Etuna erillisessä vakuutuksessa on se, että kamat on vakuutettuna vaikka säilyttäisit niitä pysyvästi muualla kuin kotona, poislukien säilytys autossa klo 21-09 (vai mitensenytoli) välisenä aikana. Vakuutus kattaa myös rikkoutumisen. Tuon vakuutuksen hinta on ihan kohtuullinen, mutta tosiaan riippuu vakuutuksen kokonaisarvosta. Vielä en ole onneksi joutunut korvaushakemuksia tekemään, joten se puoli on vielä kokeilematta.
 
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Isodee
27.10.2009 13:04:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hotlicksiltä tuli hyvin tietoa asiasta. Juurikin näin. Mielestäni Ifillä ei tosin ole mitään eurorajaa yksittäiselle soittimelle vaan kamat vakuutetaan todellakin kokonaisarvosta, esim. stratocaster+Marshall vahvistin+tarvikkeet 5000 euroa.
 
Ja jos kamat ovat ns.pysyväissäilytyksessä treenikämpällä, täytyy treenikämpän osoite olla yleensä merkattu vakuutukseen.
 
L.Ruoska
29.10.2009 16:40:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyin kamoista joskus Tapiolasta jossa mulla on iät ja ajat ollu kotivakuutus. Sanoivat että jos kamat on treenikämpällä tai himassa niin kuuluu kotivakuutuksen piiriin, ei tarvinnut erikseen ilmotella mitään. Jos soittimet on jatkuvasti on the road niin sitten ne on ikäänkuin työkaluja ja niille tarvii oman vakuutuksensa.
 
marttikari
29.10.2009 17:43:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni on soittimet ja muut kamat Op-pohjolassa (arvotavaravakuutus). Taitaa olla ainoa yhtiö, missä ei ole omavastuuta ollenkaan. Vakuutettu kaikki kamat erikseen. On kitaroita vahvistimia, kaappeja, efektejä, jne. Maksan noin 130e / vuosi.
 
horsehead75
31.10.2009 16:52:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa olla hyvin kartalla, MITÄ ja MITEN vakuutus korvaa.
 
Samassa paikassa mulla on (arvotavara)vakuutus ja aion kyllä vaihtaa toiseen, hiukan outo on heidän diili. Hommassa on olemassa kodin lisäksi sellainen "poissa kotoa tilapäisesti"-homma, joka tässä kohtaa tarkoittaa esim. treenikämppää tms. MUTTA, esim. keikalta jos kamat varastetaan, mun muistikuvani mukaan, korvaus summa on jotain aivan naurettavaa kuten max. 500e, oli sitten soittimet kuinka arvokkaita tahansa.
Vaikka ko. yhtiöön laittaa kaikki listat soittimista yms. kuvineen ja arvioituine ostohintoineen, ei tuo max. 500e korvauskatto keikkatilanteissa nouse. Todella hanurista. Toki tietysti kaluston arvon noustessa vakuutuksen hinta kasvaa.. mutta ei tuo korvauksen määrä.
 
Korjatkaahan, jos tiedätte ko. yhtiön arvotavarakuviot paremmin, mulle ne tuollaista faktaa viimekerralla (n. vuosi sitten) kertoivat.
 
marttikari: Itselläni on soittimet ja muut kamat Op-pohjolassa (arvotavaravakuutus). Taitaa olla ainoa yhtiö, missä ei ole omavastuuta ollenkaan. Vakuutettu kaikki kamat erikseen. On kitaroita vahvistimia, kaappeja, efektejä, jne. Maksan noin 130e / vuosi.
 
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace. - Jimi Hendrix
Zerzy
31.10.2009 18:49:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

horsehead75: Kannattaa olla hyvin kartalla, MITÄ ja MITEN vakuutus korvaa.
 
Korjatkaahan, jos tiedätte ko. yhtiön arvotavarakuviot paremmin, mulle ne tuollaista faktaa viimekerralla (n. vuosi sitten) kertoivat.

 
Itellä on tuolla samassa yhtiössä juurikin tuo arvotavaravakuutus. Korvaussumma on soittimen arvo ja piti merkki ja malli puhelimessa ilmoittaa kun vakuutuksen otin. Samasta firmasta on myös kotivakuutus, joka mielestäni korvasi juuri tuon 500€ jos vaikka keikalla soitin varastetaan. Nyt on koko arvosta vakuutettu ja korvaa jos menee rikki tai varastetaan tms. Ite kans kyselin kaikkea kun otin tuota ja ilmeisesti ihan jees. 72€/vuosi on tuo eli kuutisen euroa kuukaudessa. Ei paha ja voi reissata tehä keikkaa ilman huolta.
Pieni rumpalipoika
31.10.2009 23:00:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vielä se toinen aiheeseen liittyvä keskustelu johon viittasin aiemmin:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=12&t=178792
 
Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w
oiva tumpeloinen
01.11.2009 13:15:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hotlicks: If:n tapauksessa soittimista/musalaitteista ei tarvitse ....
... Vielä en ole onneksi joutunut korvaushakemuksia tekemään, joten se puoli on vielä kokeilematta.

 
Mä jouduin tekemään yhden vakuutusjutun hajonneesta etuasteesta parisen vuotta sitten. Oli todella vaivaton homma ja meni vielä paremmin kuin olisin ajatellut alkuun. Koko homma hoitui puhelimitse mun puolesta. Ne halusi valtuutetulta korjaajalta korjausarvion kaikkineen. Mulla maahantuoja faksasi kyseisen kaavakkeen suoraan vakuutusyhtiöön. Sieltä tuli suoraan päätös, että kaikki ok, saa luvan korjata.
 
Tässä vaiheessa kävi sitten vähän samaan aikaan hyvin ja huonosti. Sain meinaan korvauksen laitteesta suoraan tililleni. Niiltä tuli kirje, että tuossa rahat, tee miten haluat. Mutta jos et korjauta laitetta, jatkossa et saa korvausta siitä johtuvista vioista. Käytännössä korvaus oli niin iso, että mä olisin kyllä kääräissyt rahat liiviin ja pitänyt laitteen entisellään. Se toimi kuitenkin pääosin juuri halutulla tavalla. Mutta maahantuoja oli kerinnyt jo lähettää tavaran huoltoon rapakon taakse, niin tulipa se sitten korjattua. Eipä siinä oikein voinut maahantuojaakaan alkaa syyttämään, että olivat toimissaan niin ripeitä. Yleensä saa aina haukkua päin vastaisesta. Mutta lopputuloksena laite korjattiin ja mä maksoin siitä omavastuun, mikä oli ihan hyvä lopputulos sekin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «