Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall JCM 800
1 2 3 4 5 6 7
mikaman
26.10.2009 17:02:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

100 W nuppi + kaappi yht. 1200 €, olisi tiedossa. `80 -luvulta.
 
Olisko mitään kommentoitavaa?
 
Eikös tuo oo juurikn se jolla esim. Hanoi Rocks soitti joskus 80 luvulla :) (monet muutkin)
 
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Antti1
26.10.2009 17:06:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä aivan liikaa hintaa noista rupeloista. Mikä JCM-malli kyseessä? Kasisatasta on kyllä kohtuullisen kurjan kuuloisiakin malleja.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
aristoteles666
26.10.2009 17:07:06 (muokattu 26.10.2009 17:08:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli tollainen 80-luvulla, kuulosti huonolta, kaverilla samanlainen, kuulosti hyvältä.
edit. totta, liikaa hintaa
 
mikaman
26.10.2009 17:23:36 (muokattu 26.10.2009 17:25:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mun mielestä aivan liikaa hintaa noista rupeloista. Mikä JCM-malli kyseessä? Kasisatasta on kyllä kohtuullisen kurjan kuuloisiakin malleja.
 
Ok. Kiitos vain, tarkemmin en sitten tiedä, muutakuin sen että JCM 800. Siisti ja hyvä kuntoinen päällepäin. Aika lyhyen soittotestin tein. Ja sehän oli tosiaan nuppi+kaappi yhteensä 1200 €.
 
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Jucciz
26.10.2009 17:27:35 (muokattu 26.10.2009 17:33:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä yhteistä on Slayerillä ja Kolmannella naisella?
 
Varmaan jokainen 80-luvun bändi ja suurin osa 90-luvun ja tämänkin päivän bändeistä on käyttänyt tai käyttää edelleen jotakin JCM800-sarjan vahvimista. Halutuimmat ja monien mielestä hyväsoundisimmat mallit ovat 100-wattinen 2203 ja 50-wattinen 2204: näistä erityisesti haluttuja ovat 80-luvun alkupään mallit, jotka tunnistaa siitä, että niissä input-liitännät olivat vielä alekkain eivätkä vierekkäin. Nämä ovat myös mekaanisesti kestävämpiä, koska niissä liittimet, potikat ja putkien kannat eivät ole kiinni piirilevyssä, vaan ainoastaan tukevasti ruuvattuna metallikoteloon: tällöin vaikkapa jakkeihin tai potikoihin kohdistuva suuri fyysinen voima ei pääse vahingossakaan murtamaan piirilevyä.
 
Hyvä JCM800 on konstailematon perusvarma luottotyökalu, joka sopii boostattuna tai ilman monenlaiseen rokkiin ja heviin sekä toki kevyempäänkin osastoon, jos vaan Marshall-cleanit maistuvat.
 
mikaman
26.10.2009 17:38:12 (muokattu 26.10.2009 17:42:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mitä yhteistä on Slayerillä ja Kolmannella naisella?
 
Varmaan jokainen 80-luvun bändi ja suurin osa 90-luvun ja tämänkin päivän bändeistä on käyttänyt tai käyttää edelleen jotakin JCM800-sarjan vahvimista. Halutuimmat ja monien mielestä hyväsoundisimmat mallit ovat 100-wattinen 2203 ja 50-wattinen 2204: näistä erityisesti haluttuja ovat 80-luvun alkupään mallit, jotka tunnistaa siitä, että niissä input-liitännät olivat vielä alekkain eivätkä vierekkäin. Nämä ovat myös mekaanisesti kestävämpiä, koska niissä liittimet, potikat ja putkien kannat eivät ole kiinni piirilevyssä, vaan ainoastaan tukevasti ruuvattuna metallikoteloon: tällöin vaikkapa jakkeihin tai potikoihin kohdistuva suuri fyysinen voima ei pääse vahingossakaan murtamaan piirilevyä.
 
Hyvä JCM800 on konstailematon perusvarma luottotyökalu, joka sopii boostattuna tai ilman monenlaiseen rokkiin ja heviin sekä toki kevyempäänkin osastoon, jos vaan Marshall-cleanit maistuvat.

 
Kiitos! Entä hinta, onko sun mielestä linjassaan? Nopean testin perusteella siinä ei vaikuttanut olevan perinteistä clean ja särökanava -valitsinta. En sitten tiedä miten kanavat vaihdetaan, muuta kuin säröä pienentämällä. (aika vähän tullut noita nuppi ja kaappi laitteita testailtua, niin kuin huomaa :)
 
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Antti1
26.10.2009 17:44:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos se oli yksikanavainen, niin sitten se on noita "parempia" malleja. Halutumpia ainakin.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Jucciz
26.10.2009 17:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaman: Kiitos! Entä hinta, onko sun mielestä linjassaan? Nopean testin perusteella siinä ei vaikuttanut olevan perinteistä clean ja särökanava -valitsinta. En sitten tiedä miten kanavat vaihdetaan, muuta kuin säröä pienentämällä. (aika vähän tullut noita nuppi ja kaappi laitteita testailtua, niin kuin huomaa :)
 
Tämä on jo hyvä merkki: nuo yksikanavaiset ovat monien mielestä niitä parhaimpia. Hinta on kai nykymittapuussa ainakin "siellä päin", mutta onhan se aika järkyttävää ollut huomata, että vielä joskus 2001 tai 2002 mistään JCM800-nupista ei kukaan suostunut yli 300 euroa maksamaan ja ihmisillä tuntui olevan niitä nurkat täynnä: saman sarjan kaapin sai parilla sadalla mukaan, eli setin sai helposti 500 euroon. Toisin on nyt, kiitos Zakk Wylden ja muutaman muun: harvan vahvistinmallin hintapyynnöt ovat nousseet yhtä jyrkästi ihan muutamassa vuodessa. Jopa pelkästä nupista on joku onnenonkija pyytänyt jossain vaiheessa nelinumeroisia summia...
 
Mä en edelleenkään itse olisi halukas yli 500 euroa maksamaan JCM800-nupista ja mun mielestä saman sarjan kaapit soundaavat pahviselta G12T-75-kaiuttimineen - paljon parempisoundisia kaappeja ja kaiuttimia on - mutta jos ehjän setin haluaa, niin semmoinen kai se on oltava. Siitä, onko mainitsemasi 1200 euron hinta linjassa, voi olla ihan perustellusti kumpaa tahansa mieltä: jos haluaa JCM800-soundia, ei se varmaan ole hinta, joka ratkaisee, mutta siihen rahaan saa jo toki paljon muutakin ja suht samansoundisiakin koneita, eli kannattaa tarkkailla myös vaihtoehtoja: Laneyt, Carlsbro Top:it, Sound Cityt, London Cityt, Matampit ja ehkäpä jopa jotkut Oranget tulevat ainakin mieleen.
 
mikaman
26.10.2009 17:53:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tämä on jo hyvä merkki: nuo yksikanavaiset ovat monien mielestä niitä parhaimpia. Hinta on kai nykymittapuussa ainakin "siellä päin", mutta onhan se aika järkyttävää ollut huomata, että vielä joskus 2001 tai 2002 mistään JCM800-nupista ei kukaan suostunut yli 300 euroa maksamaan ja ihmisillä tuntui olevan niitä nurkat täynnä: saman sarjan kaapin sai parilla sadalla mukaan, eli setin sai helposti 500 euroon. Toisin on nyt, kiitos Zakk Wylden ja muutaman muun: harvan vahvistinmallin hintapyynnöt ovat nousseet yhtä jyrkästi ihan muutamassa vuodessa. Jopa pelkästä nupista on joku onnenonkija pyytänyt jossain vaiheessa nelinumeroisia summia...
 
Mä en edelleenkään itse olisi halukas yli 500 euroa maksamaan JCM800-nupista ja mun mielestä saman sarjan kaapit soundaavat pahviselta G12T-75-kaiuttimineen - paljon parempisoundisia kaappeja ja kaiuttimia on - mutta jos ehjän setin haluaa, niin semmoinen kai se on oltava. Siitä, onko mainitsemasi 1200 euron hinta linjassa, voi olla ihan perustellusti kumpaa tahansa mieltä: jos haluaa JCM800-soundia, ei se varmaan ole hinta, joka ratkaisee, mutta siihen rahaan saa jo toki paljon muutakin ja suht samansoundisiakin koneita, eli kannattaa tarkkailla myös vaihtoehtoja: Laneyt, Carlsbro Top:it, Sound Cityt, London Cityt, Matampit ja ehkäpä jopa jotkut Oranget tulevat ainakin mieleen.

 
Listaan voisi varmaan lisätä Hughes & Kettner Tri Amp. Pidin todella Costellon H&K Tri Amp soundista joskus. Paras särösoundi mitä oon kuullut. Kerran oon testannut samanlaista Tri Amppia. En muista hintaa.
 
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Antti1
26.10.2009 18:08:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mikaman: Listaan voisi varmaan lisätä Hughes & Kettner Tri Amp. Pidin todella Costellon H&K Tri Amp soundista joskus. Paras särösoundi mitä oon kuullut. Kerran oon testannut samanlaista Tri Amppia. En muista hintaa.
 
Jos Triamp kiinnostaa, niin pistä pikaviestiä nimimerkille Räbbänä. Hyväkuntoinen vehje ja luotettava sälli, myymässä mk II -versiota hintaan 1400€ muistaakseni.
 
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
svilo
26.10.2009 18:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Munsta Peney on parhautta !
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
mikaman
26.10.2009 18:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Jos Triamp kiinnostaa, niin pistä pikaviestiä nimimerkille Räbbänä. Hyväkuntoinen vehje ja luotettava sälli, myymässä mk II -versiota hintaan 1400€ muistaakseni.
 
Ok. Kiitos.
 
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
harryk
26.10.2009 19:14:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM800/2203=100W ja 2204=50W:sta on sanottu, että se on vähän ohut ja kireä saundiltaan ym. Sen voi kuitenkin modata huomattavasti parempisaundiseksi crunch- ja lead-saundien soitteluun jos niin halutaan. Olen käyttänyt sitä itse lähtökohtana omassa Bluetone Dusty Roadissani sen Crunch-kanavassa ja saanut sen toimimaan mielestäni paljon paremmin verrattuna alkuperäiseen. Tuon vahvistimen peruskytkentä on sinänsä ihan ok sillä, siinä on periaateessa pantu vanhojen Marshallien (Plexi, JMP ym.) rinnakkaiset sisäänmenokanavat peräkkäin ns. cascode-modeen gainin ja särön lisäämiseksi. Harry
 
Victor Helldriver
26.10.2009 19:34:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla oli joskus tollanen;
http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/marshall%20jcm800%202210.jpg
 
en haluis uudestaan...eikös tossa oo jokin suunnitteluvirhe vielä kaiken lisäks ku kuuluu puhas kanava särön alta
 
nyt mulla on tollanen;
http://www.maindragmusic.com/md/wp- … /090903-184646_tjh_3226-300x199.jpg
 
en luovu koskaan!
 
jmp-nuppia pitäs joskus vielä saada itelleen kun sopiva kävelee vastaan.
 
toi on hauska vekotin toi mun 2203 ku en oo koskaan toista samanlaista nähny...eli siis ku härpäke on valkonen...jos joku tietäis jotain siitä ni ois magee kuulla tai lukea infoo jostain...jucciz?
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
aristoteles666
26.10.2009 19:43:56 (muokattu 26.10.2009 19:44:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä tollaisesta lead series marsusta saa ihan hyvän pienen särön, ja toi valkoinen oli ihan myytävänä jonkin aikaa 80-luvun lopussa mustan rinnalla.
se oli ihan hauskaa vaihtelua toi valkoinen väri.
 
Victor Helldriver
26.10.2009 19:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu mäki diggaan just ku se on valkonen ja ei perusmusta...jostain sivulta näky et se ois 1985 malli...satawattinen vekotinhan toi mun on ja pari putkea revitty helvettiin eli nyt vähä niiku 50w.
 
pari edellistä omistajaa siitä tiedän ku soittavat eräissä pändeissä ja kun vekottimelle ei ollut enää mesadiilin takia käyttöä ni meikä lunasti sen omaan käyttöön...parempaa en itseasias ois voinu keksiäkkään.
 
mä vaan kelailin et onks se jotenkin speciaali ton värin takia vai onks se ihan hevon vitun väli minkä värinen se on...joka tapaukses en oo sitöä myymäs koskaa ni sen takia nyt mitkää jälleenmyyntiarvot ei sinänsä kiinnosta.
 
suosittelen kyllä just tota ykskanavaista 800sta ketjun alottajalle jos sellanen on tarjolla mut suosittelen myös tinkimään hintaa nyt ainaki 200e pois.
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
aristoteles666
26.10.2009 20:03:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

on se ainakin harvinaisempi, vaikuttaako hintaan?, mutta eipä sitä kannata myydä
 
s8na
26.10.2009 22:25:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Victor Helldriver: mulla oli joskus tollanen;
http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/marshall%20jcm800%202210.jpg
 
en haluis uudestaan...eikös tossa oo jokin suunnitteluvirhe vielä kaiken lisäks ku kuuluu puhas kanava särön alta

 
Tuo vika on alkupään 2210:ssa. Uudemmissa on muutettu shemaa niin että vikaa ei ole. Mulla on 86 vuoden korjattu versio (combo, mut sama vahvari). Kyllä tosta täytyy sanoa, että särössä on 2203:seen verrattuna suttua. Diodit vissii siellä kummittelee.
 
Sen verran kanssa tutustuin noihin muihin malleihin muilla foorumeilla, että tosiaan vanhemmat olisivat parempia. Kandee tsekata onko niitä isoja konkkia sisällä 3 vai 5. Ne myöhemmät mallit joissa on 3 olisi ilmeisesti vähän kirpeempiä soundiltaan ja eivät heräisi eloon luukutettaessa. Tää on toisen käden tietoa sitten.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
Jucciz
26.10.2009 22:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä kans oon ymmärtänyt että nuo vanhemmat, isommalla virtalähteen filtteroinnilla varustetut JCM800:t soundaisivat isolla paremmilta.
 
bfoc
26.10.2009 22:49:25 (muokattu 26.10.2009 22:49:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Tämä on jo hyvä merkki: nuo yksikanavaiset ovat monien mielestä niitä parhaimpia. Hinta on kai nykymittapuussa ainakin "siellä päin", mutta onhan se aika järkyttävää ollut huomata, että vielä joskus 2001 tai 2002 mistään JCM800-nupista ei kukaan suostunut yli 300 euroa maksamaan ja ihmisillä tuntui olevan niitä nurkat täynnä: saman sarjan kaapin sai parilla sadalla mukaan, eli setin sai helposti 500 euroon. Toisin on nyt, kiitos Zakk Wylden ja muutaman muun: harvan vahvistinmallin hintapyynnöt ovat nousseet yhtä jyrkästi ihan muutamassa vuodessa. Jopa pelkästä nupista on joku onnenonkija pyytänyt jossain vaiheessa nelinumeroisia summia...
 
Pitää paikkansa. Toisaalta jos uutta vastaavaa Marsusettiä (esimerkkinä Vintage Modern ja 1960A) yrittäisi Thomannilta haalia saisi maksaa reilun 1600€. Hinnat on tupanneet nousemaan aika agressiivisesti tällä vuosituhannella myös muualla kuin muskamoissa, valitettavasti.
 
Ehkä tuon yhdistelmän voisi tonniin koittaa tinkiä jos se on 2203 tai 2204? 2210 ja 2205 eivät ole nelinumeroisen summan arvoisia. Vertailukohtana voisi sanoa että noita kaappeja pyörii siellä 300-350€ kieppeissä torilla jatkuvasti ja nupit ovat hataran muistikuvan mukaan pyörineet luokassa 600-800€.
 
Tuon mallin tunnnistamista voisi koettaa harjoitella Marsun sedän kuvausten mukaan:
 
http://www.marshallamps.com/heritage/jcm800/jcm800_01.asp
 
sutiojrikellA
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «