Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nord Electro 3
1 2 3
urkuralli
21.10.2009 22:58:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys kaikille!
 
Hommasin tässä jokin aika sitten itselleni uuden soitinvimman iskiessä Electro 3 edellisen kakkos mallin tilalle. Laite on todella huippu, mutta samalla siinä hämmästyttää eräs seikka ärsyttävän paljon. Tämä tekijä mitä kolmos versiosta on karsittu pois on AMOUNT-säätö! Eli vaikka kuinka haluaisit vähentää Tremolon, WAH- tai muiden efektien voimakkuutta, se vaan ei onnistu. Ainoastaan nopeutta on mahdollista säätää. Miksi ihmeessä tämä ominaisuus on karsittu pois? Sama toiminto kuitenkin löytyy taas Stagesta.
Vai olenko vain niin tyhmä, että en huomaa jotain oleellista linkitystä ko. toimintoon jonkin toisen napin kautta??
Onko KOKEMUKSIA?
 
-Timo
 
Thothmes
21.10.2009 23:54:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos keksit mistä sitä saa säädettyä, niin kerro toki :)
 
Onhan esimerkiksi Phaserilla kaksi eri vaihtoehtoa, sopiva ja liiallinen. Olisihan se metkaa, kun olisi tuollekin kunnon säädöt.. En ymmärrä, miksei siihen ole laitettu. Ehkä on haluttu säästää potikoissa..?
 
Muuten kyllä mahtivehje.
 
jurpontor
23.10.2009 02:40:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun laittaa lisää rahaa tiskiin, saa lisää ominaisuuksia. Tämä on nähtävästi harvinaisen v*ttumainen tapa hoitaa eri hintaluokkien mallien erottuvuus. :-)
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Exhausted
26.10.2009 10:33:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Määrän säätäminen on tarkoitettu hoidettavaksi efektien eri variaatioilla. Tremolosta on kolme versiota, joilla on eri voimakkuudet.
 
BaariMikko
26.10.2009 12:45:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, tuota amount-säätöä ei ole olemassa tälle laitteelle. Se onkin soittimen ainut selkeä heikkous. Alkuvuodesta ihmettelin asiaa sähköpostitse Clavialle, josta vastasivat (kiitettävän äkkiä!) jotta ovat halunneet vähentää potikoiden määrää (meriselityksen makua?) ja että ovat itse tyytyväisiä ratkaisuun. Kehottivat käyttämään ulkoisia efektilaitteita jos tahtoo enemmän säätövaraa, mutta itse ainakaan nimenomaan EN halua tehdä niin, koska sellaisenaan NE3 on äärimmäisen helppo roudattava. Enpä tuota amount-säätöä toisaalta ole kaivannutkaan kuin tremolon ja autopanin kanssa.
 
Voisi samaan syssyyn toki ihmetellä hieman ring modulatorin kanssa tehtyä ratkaisua, jossa amount-säätö hoituu ekspressiopedaalilla. Tämä kun vaikuttaa samalla myös urkujen ja samplekirjastosoundien volaan, ja itse käytän ring modulatoria nimenomaan räkäisten urkusoundien maustamiseen ja välillä myös mellotron-soundien kanssa...
 
http://maihinnousu.net/tellus
Exhausted
26.10.2009 13:23:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saahan sen ekspressiopedaalin vaikutuskohdetta säädettyä setupissa, mutta eipä sitä viitsi varmaan joka saundinvaihdon kohdalla muuttaa...
 
urkuralli
27.10.2009 15:24:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä totta turisette.
Jotenkin ihmetyttää, että sama Amount- toiminto löytyy kuiteskin Stage- malleista.
Muuten urut ovat mahtavia ym. efektit, mutta edelleen ihmettelen naapurin poikien suunnittelua.
 
Jos joku haluaa vaihtaa uuden electro 3 stageen, se vain onnistuu. Ilmoitelkaa pikaviestiin.
 
-Timo
 
mkarttun
28.10.2009 17:40:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaariMikko:
Voisi samaan syssyyn toki ihmetellä hieman ring modulatorin kanssa tehtyä ratkaisua, jossa amount-säätö hoituu ekspressiopedaalilla. Tämä kun vaikuttaa samalla myös urkujen ja samplekirjastosoundien volaan, ja itse käytän ring modulatoria nimenomaan räkäisten urkusoundien maustamiseen ja välillä myös mellotron-soundien kanssa...

 
Joo ite kans ihmettelen tota Ring modulatorin toimintaa tässä kolmosessa (olen myös 2:n entinen omistaja) eli RM toimii minusta e-piano soundin kanssa electro 2:n kaltaisesti mutta kun urkusoundin aikana tökkää RM päälle ja säätää potikkaa niin ääri asennossa (esmes viimeinen kolmasosakierros) ei vaikuta soundiin halutunlaisesti. Jotenkin urkusoundi ei sekoitu niin kuin e-piano soundi. En tiedä mistä johtuu, kertokaa te viisaammat. softana mulla on toi 2.06.

Toinen asia mitä oon ihmetelly vielä sen enempiä tutustumatta ohjekirjaan on se että esimerkiksi urkusoundin ja jonkun mellotron tai (e)piano soundin tasoero (äänenvoimakkuus ero) on aika iso ja haluaisin tallentaa urkusoundin hieman alemmalle tasolla ja taas jonkun epiano soundin vastaavasti korkeammalle että ero tasoittuisi mutta en ole onnistunut tuossa vielä. Eikös tämän jos minkä pitäis olla mahdollista?
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
urkuralli
28.10.2009 20:56:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tätä volume juttua olen kanssa mietinyt, että on se ihme miten tasot heittelee näinkin rajusti! Luulis nyt, että näinkin kauan tuotekehityksessä ollut kiippari omaisi myös kaikki vanhemman version hyvät ominaisuudet uuden version uutuuksien lisäksi. Tuntuu, että nyt on naapurin pojilla pullakahvin hiilarit syönyt suunnittelusta oman palasen.. Joo-o.
Mutta tota pedaali-toimintoa en olekaan testannut. Täytyypä tutustua siihen.
 
NE3 ja NE2 käyttäjät, oletteko aikeissa vaihtaa stageen? vai mitä mieltä olette Electron ja stagen eroavaisuuksista?
 
-Timo
 
BaariMikko
28.10.2009 21:50:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kyllä vaihtaisi Stageen. Sen verran tykki on tuo NE3:n urkuosasto + mellotronit ovat oiva lisä, ei tarvitse välttämättä kanniskella läppäriä enää mukana.
 
http://maihinnousu.net/tellus
mkarttun
28.10.2009 22:44:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mkarttun: Joo ite kans ihmettelen tota Ring modulatorin toimintaa tässä kolmosessa (olen myös 2:n entinen omistaja) eli RM toimii minusta e-piano soundin kanssa electro 2:n kaltaisesti mutta kun urkusoundin aikana tökkää RM päälle ja säätää potikkaa niin ääri asennossa (esmes viimeinen kolmasosakierros) ei vaikuta soundiin halutunlaisesti. Jotenkin urkusoundi ei sekoitu niin kuin e-piano soundi. En tiedä mistä johtuu, kertokaa te viisaammat. softana mulla on toi 2.06.

Toinen asia mitä oon ihmetelly vielä sen enempiä tutustumatta ohjekirjaan on se että esimerkiksi urkusoundin ja jonkun mellotron tai (e)piano soundin tasoero (äänenvoimakkuus ero) on aika iso ja haluaisin tallentaa urkusoundin hieman alemmalle tasolla ja taas jonkun epiano soundin vastaavasti korkeammalle että ero tasoittuisi mutta en ole onnistunut tuossa vielä. Eikös tämän jos minkä pitäis olla mahdollista?

 
Jaa-a...en tiedä puhuinko paskaa tosta Ring Modulaattorista ku kyl se kuulosti nyt jonkinmoiselta...en tiedä sitte...mitkä on muiden tunnot tuosta?
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
mkarttun
28.10.2009 23:14:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


NE3 ja NE2 käyttäjät, oletteko aikeissa vaihtaa stageen? vai mitä mieltä olette Electron ja stagen eroavaisuuksista?
 
-Timo

 
En vaihda todellaan stageen vaikka hieno peli onkin mutta sika kallis...eikä palvele yhtään sen paremmin. NE3 ajaa just sen asian mihin sen halusin hienoine soundeineen...toivottavasti softapäivitykset tuo apua. ja pitää täs vähä iteki totutella enempi uusiin nappuloihin...
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
Exhausted
29.10.2009 10:03:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mkarttun:
Toinen asia mitä oon ihmetelly vielä sen enempiä tutustumatta ohjekirjaan on se että esimerkiksi urkusoundin ja jonkun mellotron tai (e)piano soundin tasoero (äänenvoimakkuus ero) on aika iso ja haluaisin tallentaa urkusoundin hieman alemmalle tasolla ja taas jonkun epiano soundin vastaavasti korkeammalle että ero tasoittuisi mutta en ole onnistunut tuossa vielä. Eikös tämän jos minkä pitäis olla mahdollista?

 
Muistipaikkojen äänenvoimakkuutta voi säätää gain-potikalla oikeasta yläkulmasta. Muistipaikan sisäisiä eri soitinosuuksien tasoeroja ei voi säätää.
 
Nakkiso
29.10.2009 15:27:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NE3 ja NE2 käyttäjät, oletteko aikeissa vaihtaa stageen? vai mitä mieltä olette Electron ja stagen eroavaisuuksista?
 
Itse vaihdoin vajaat pari vuotta sitten electrosta stageen ja mulle se sopii paremmin. Suurin plussa stagen hyväksi on mielestäni ehdottomasti multitimbraalisuus. Kotona siitä ei juurikaan ole hyötyä, mutta keikoilla aika ehdoton juttu mulle. Electron plussat tietysti hinta ja kolmosessa myös parempi urku.
 
Lisäksi yksi suuri ero on stagen painotettu koskettimisto, mikä ei tietenkään urkurille sovi, mutta itse olen enemmän pianisti.
 
Se lienee myös makuasia, että onko enemmän hyötyä stagen virtuaalianalogista vai electron mellotron yms. sampleista.
 
http://www.myspace.com/ondskapernasomolmengora
Thothmes
29.10.2009 19:10:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa vieressä on viikon vanha NE3, ja olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Stage Compactia tarjottiin käytettynä halvemmalla kuin mitä mä tuosta maksoin ja kävin testaamassa sitä vielä oikein ajatuksen kanssa, mutta kyllä mä tosta tykkään enemmän. Etenkin toi urkuosio on tossa kolmosessa kyllä selvästi parempi. Testailin sitä kaupassa vieretysten C1:n kanssa ja kyllä toi C1/NE3 vei pelin aika kuus-nolla.
 
Multitimbraalisuus olis kyllä kova sana, mutta kaikkeahan ei voi saada. Noi mellotronit/samplet on kyllä kans aika kova sana, sieltä saa esimerkiksi erinomaisia vintage-jousisoundeja. Olisihan se Stagen syntikkaosiokin ollut vähintäänkin mukava, mutta eipä joku VA-moduulikaan kohtuuttomasti maksa.
 
Veikkaan, että pianistit on onnellisempia Stagen kanssa ja urkurit vastaavasti Electron. Stage kyllä maksaakin reippaasti enemmän, joten kyllä siinä on toisaalta syytäkin saada enemmän vastinetta rahoilleen.
 
Ehkä vielä jonain päivänä tulee joku Nord Ultimate, jossa on parhaat urut, parhaat pianot, syntikka, samplet, multitimbraalisuus, kahvinkeitin ja kaikki :)
 
BaariMikko
29.10.2009 19:28:22 (muokattu 29.10.2009 19:28:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jonir:
Ehkä vielä jonain päivänä tulee joku Nord Ultimate, jossa on parhaat urut, parhaat pianot, syntikka, samplet, multitimbraalisuus, kahvinkeitin ja kaikki :)

 
Oikeastaanhan ois tosi mahtavaa, jos näistä saisi tehtyä jonkun kätevän modulaarisysteemin: voisi valita vapaasti tarvitsemansa osat C1:n uruista Waven synaengineen jne, liittää niihin haluamansa efektit ja käyttää sitä haluamansa koskettimiston kanssa. :)
 
Taitaa vaan olla vähän liian korkealentoinen idea tämä...
 
http://maihinnousu.net/tellus
urkuralli
29.10.2009 21:47:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BaariMikko: Oikeastaanhan ois tosi mahtavaa, jos näistä saisi tehtyä jonkun kätevän modulaarisysteemin: voisi valita vapaasti tarvitsemansa osat C1:n uruista Waven synaengineen jne, liittää niihin haluamansa efektit ja käyttää sitä haluamansa koskettimiston kanssa. :)
 
Taitaa vaan olla vähän liian korkealentoinen idea tämä...

 
Ei ollenkaan korkealentoinen! Hyvä meininkihän se olis, jos käyttäjä voisi halutessaan valita oman soittimen helmet.
Kyllähän tämä NE3 todella mahtava värkki on, eii siinä mitään. Sen rinnalla olen käyttänyt Lead 2:sta, mutta kävin testailemassa tätä wavea ja kyllä himottaisi hankkia se partneriksi. Eikä hintakaan kovin paha ole, n. 2 tonnia. Löytyykö täältä waven käyttäjiä?
Onko Wave itsessään niin laaja soitin, että turha käyttää keikalla electroa ja wavea?
Tosin urut ym. vintagesaundit kuuluu keikalle ku keikalle.. Mahtava ominaisuus wavessa se Delay + muut efektit. Mahtaneeko Electro 4(?) versioon tulla delay..
Kiitoksia kirjoituksista!
 
mkarttun
29.10.2009 23:00:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Exhausted: Muistipaikkojen äänenvoimakkuutta voi säätää gain-potikalla oikeasta yläkulmasta. Muistipaikan sisäisiä eri soitinosuuksien tasoeroja ei voi säätää.
 
jepjep..ongelma on se että en oo saanu tätä gain tasoa tallennettua jotta tää taso saatö pysyit ennallaan myöhempää käyttöä varten...tai sitten en vaan osaa :)
 
Tulin, näin ja koitin sormella !
Exhausted
30.10.2009 09:16:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

urkuralli: Onko Wave itsessään niin laaja soitin, että turha käyttää keikalla electroa ja wavea?
 
Riippuu tietysti mitä tarvitsee. Kyllä Waven sample-ominaisuudella varmaan soittaa pienet pianot ja rhodesit, mutta ei sillä ihan Electroa korvaa.
 
urkuralli
31.10.2009 14:13:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mkarttun: jepjep..ongelma on se että en oo saanu tätä gain tasoa tallennettua jotta tää taso saatö pysyit ennallaan myöhempää käyttöä varten...tai sitten en vaan osaa :)
 
Yks tyhmä kysymys, mutta kysynpähän kuiteski, että olethan poistanut "turvalukon" asetuksista koskien soundien muokkausta?
 
Oletteko käyttänyt sound manageria? Miten se toimii ja mitä sillä voi tehdä? Voiko sillä tehdä täysin uusia soundeja? En vielä ole saanut aikaiseksi ladata softaa ja alkaa hifistelemään, mutta jos kokemukset ovat hyviä, niin voisi kokeilla..
 
-Timo
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «