Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: P-90 vaihtoehtoja
1 2 3
Jorte Kariko
24.10.2009 23:46:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aye!
 
Juu löytyy nurkista tuommoinen Gibsonin Classic Custom 2 x P90 (guitar of the week) kitara. Olen kovin tyytyväinen ollut siihen. Nyt vaan kuitenkin haluais kokeilla jotain muita P-90 kokoisia mikrofoneja. Siis hyväthän nuo alkuperäiset ovat ja kyl niillä ihan musaa laidasta laitaan soittaa, ainakin ihan kerrostalo setupilla. S.Duncanin minihumbckeria (mallia en nyt just muista) kokeilin, mutta oli jotenkin ihan liian kirkas. Semmoinen sais olla, että korkeuden sais säädettyä mieluusti siitä mikin päältä, ettei tarvitisi tehdä jotain modauksia kitaraan.
 
Musiikki mitä soitan on lähinnä metallia, mutta arvostan suuresti myös loistavia clean soundeja. Semmoinen mikrofoni joka taittuisi vähän joka suuntaan. Ei ainoastaan hevi musiikkiin. Kummiskin tässä iän karttuessa sitä on ruvennut kuuntelemaan laajemmin muutakin musiikkia.
 
Tässä hieman vaatimuksia mikrofoniin.
 
- vähemmän hurinaa tai häiriöääniä kun gainia lisää (metal zonessa n. alle puolen päivän täl hetkellä)
 
- P-90 kokoinen (muut ei käy)
 
- hinnalla ei ole nyt niin väliä
 
ehkä loppujen lopuksi se kaikista tärkein ominaisuus olisi, että tuo mikrofoni ei hirveästi ottaisi häiriöääniä ja jne. Olen kyllä tässä katsellut paljon netistä eri valmistajilta, että mitä niiltä löytyy, mutta jos jollain nyt jotain kokemuksia olis ni vois vaikka tarjota niitä.
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Sensonic
25.10.2009 00:22:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tossa olisi ainakin yksi vaihtoehto, joka ei ole hinnalla pilattu:
 
http://www.teslapickups.com/vr-p90
 
Noita tilanneet henkilöt voivat varmaan valottaa enemmän tuon mikin ominaisuuksia.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
Jorte Kariko
25.10.2009 00:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensonic: No tossa olisi ainakin yksi vaihtoehto, joka ei ole hinnalla pilattu:
 
http://www.teslapickups.com/vr-p90
 
Noita tilanneet henkilöt voivat varmaan valottaa enemmän tuon mikin ominaisuuksia.

 
joo, kiitos kun laitoit linkin, nyt vasta muistin tämänkin valmistajan! täytyy tsekata!
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Les Fender
25.10.2009 00:58:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: joo, kiitos kun laitoit linkin, nyt vasta muistin tämänkin valmistajan! täytyy tsekata!
 
Jos päädyt tuohon ja haluat heti niin pistä viestiä, löytyy ylimääräiset.
 
"Living is easy with eyes closed!"
Jorte Kariko
25.10.2009 01:10:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Les Fender: Jos päädyt tuohon ja haluat heti niin pistä viestiä, löytyy ylimääräiset.
 
juu tsekkailen vähän muualta myös, kiitos kun laitoit tänne ilmotusta omistasi. Harkintaan menee.
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Huikki
25.10.2009 09:44:37
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites ois uusi Kinmanin P-90? Lupailevat etteivät hurisisi ollenkaan. Mulla on tuo firman starton mikit, jotka eivät kyllä kieltämättä hurise lähes ollenkaan. Pitäisikin itsekkin tilata nuo Les paul faded junioriin.
 
http://www.kinman.com/Shop/hx90.htm
 
nannne
25.10.2009 10:48:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä nämä GFS:s mikit tulee? Mulla on pari p90 ja ne on aika kivat.
 
jra
25.10.2009 11:17:52 (muokattu 25.10.2009 11:31:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nannne: Mistä nämä GFS:s mikit tulee? Mulla on pari p90 ja ne on aika kivat.
 
Muistaakseni myös kimppatilauksissa ollut korealainen Artec (tms.) noiden valmistaja?
 
E: Tässä GFS:n oma vastaus H-C:n foorumille:
http://acapella.harmony-central.com … showpost.php?p=32665349&postcount=7
 
Itse olen käsittänyt, että vaikka valmistaja on sama kuin kimppatilausmikeillä, niin isohko osa noista GFS:n mikeistä olisi omien speksien mukaan tehtyjä, ainakaan läheskään kaikkia GFS:ltä löytyviä malleja tai edes mikkityyppejä ei Artecin sivuilla ollut. Tuota GFS:n P90:stä olen kuullut muidenkin kehuvan. Itse olen tyytyväinen humpparikokoiseen Mean 90:een, Alnico Fat -telen tallamikkiin + halpaan poistosta ostettuun stratosettiin. Crunchy PAT -tallahumppari ei sitten ole ollut aivan yhtä mieleinen (syynä voi olla se että on 14K, ja ehkä keraaminen, vaikka GFS:n sivuilta se ei selviäkään. Väittävät että olisi ärhäkkä mutta vintage-tyylinen, mutta karu ja ohut paremminkin).
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Jorte Kariko
25.10.2009 13:34:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aye!
 
Paljon kiitoksia vastauksista täytyy oikein ruveta tsekkailemaan ja hakemaan lisä infoa. Jotain mid output tyylisiä tässä hajeskelen ja jne.
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Sensonic
25.10.2009 14:30:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Muistaakseni myös kimppatilauksissa ollut korealainen Artec (tms.) noiden valmistaja?
 
E: Tässä GFS:n oma vastaus H-C:n foorumille:
http://acapella.harmony-central.com … showpost.php?p=32665349&postcount=7
 
Itse olen käsittänyt, että vaikka valmistaja on sama kuin kimppatilausmikeillä, niin isohko osa noista GFS:n mikeistä olisi omien speksien mukaan tehtyjä, ainakaan läheskään kaikkia GFS:ltä löytyviä malleja tai edes mikkityyppejä ei Artecin sivuilla ollut. Tuota GFS:n P90:stä olen kuullut muidenkin kehuvan. Itse olen tyytyväinen humpparikokoiseen Mean 90:een, Alnico Fat -telen tallamikkiin + halpaan poistosta ostettuun stratosettiin. Crunchy PAT -tallahumppari ei sitten ole ollut aivan yhtä mieleinen (syynä voi olla se että on 14K, ja ehkä keraaminen, vaikka GFS:n sivuilta se ei selviäkään. Väittävät että olisi ärhäkkä mutta vintage-tyylinen, mutta karu ja ohut paremminkin).

 
Joo, osa GFS:n mikeistä on tosiaan Artecin valmistamia, tosin hieman modifioituina, tai ainakin niin tuo GFS:n hemmo sitä väittää. Olisikin mielenkiintoista kokeilla jotain Artecin mikkimallia ja vastaavaa GFS:ää, josko niissä on soundillisesti mitään eroa.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
Jucciz
25.10.2009 17:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi kukaan pilaisi P90-mikin hienoa soundia Metal Zonella? Täysin järjetön yhdistelmä.
 
Jorte Kariko
25.10.2009 17:57:37 (muokattu 25.10.2009 17:58:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Miksi kukaan pilaisi P90-mikin hienoa soundia Metal Zonella? Täysin järjetön yhdistelmä.
 
Ihan kuin olisin sun mielipidettä tai kommentointia halunnut kuulla juuri tässä, jos sul ei oikeesti ole mitään järkevää sanottavaa, niin älä ainakaan tule pilaan mun sunnuntai päivää jonnin joutavilla heitoillas... ja jätä nyt vittu oikeesti näitten ketjujen pilaaminen noilla sun vitun ärsyttävillä kommenteilla. Laittaisit edes hymiö loppuun jos tarkoituksesi ei ole tulla ärsyttämään tänne ketjuun, niin olisin jättänyt myöskin oman turhan kirjoitukseni myös pois. Olen kauan suodattanut täällä tätä helvetin paskan jauhantaa... joten on ensimmäinen kerta kun jostain avaudun. Pidä mölyt mahassasi saatana! ihan ärsyttäisit saatana tahallasi, vituttaa tommoset kermaperseilijät.
 
niin ja kyl p-90 soundi onkin hieno...tykkään kovasti, siis jotain yhteistä meilläkin näis kitara jutuissa.
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Väsykäsi
25.10.2009 18:04:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Miksi kukaan pilaisi P90-mikin hienoa soundia Metal Zonella? Täysin järjetön yhdistelmä.
 
Jälleen onnistunut provo Juccizelta...
 
Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille. Mod Huom http://tinyurl.com/ynupj4
nannne
25.10.2009 18:05:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rijkardo: Ihan kuin olisin sun mielipidettä tai kommentointia halunnut kuulla juuri tässä, jos sul ei oikeesti ole mitään järkevää sanottavaa, niin älä ainakaan tule pilaan mun sunnuntai päivää jonnin joutavilla heitoillas... ja jätä nyt vittu oikeesti näitten ketjujen pilaaminen noilla sun vitun ärsyttävillä kommenteilla. Laittaisit edes hymiö loppuun jos tarkoituksesi ei ole tulla ärsyttämään tänne ketjuun, niin olisin jättänyt myöskin oman turhan kirjoitukseni myös pois. Olen kauan suodattanut täällä tätä helvetin paskan jauhantaa... joten on ensimmäinen kerta kun jostain avaudun. Pidä mölyt mahassasi saatana! ihan ärsyttäisit saatana tahallasi, vituttaa tommoset kermaperseilijät.
 
niin ja kyl p-90 soundi onkin hieno...tykkään kovasti, siis jotain yhteistä meilläkin näis kitara jutuissa.

 
Mikäs sen hienompi tapa viettää sunnuntai-iltaa kun huudattaa metalzounin omistajia.
 
Jucciz
25.10.2009 18:07:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Jälleen onnistunut provo Juccizelta...
 
Aika hyvin kieltämättä osui ja upposi. Success.
 
epi2
25.10.2009 18:12:11 (muokattu 25.10.2009 18:13:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko P-90 kokonen humbucker mitään, jos haet hurinattomuutta, ja olettasin myös, että humbucker sopii paremmin metalzonen kanssa, ja muuten kys. musatyyliin (olettaen että jonkin asteista metallia siellä veivataan lähinnä).
 
Oli kyllä harvinaisen hyvin uponnu provo juccizella taas kerran :P
 
Tuossa alla nähtävästi veri heavy juuri mainitsikin yhden P-90 kokosen humbuckerin.
 
zuppermuhle
25.10.2009 18:12:26 (muokattu 25.10.2009 18:13:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auttaskohan tuohon hurinaongelmaan että kitaraan askartelisi kunnon sähköeristykset kupariteipillä. En itse osaa sanoa miten Gibsoneissa on nuo sähköt eristetty mutta oman kokemukseni mukaan pelkästään se tummanharmaa maali ei paljoa surinoita vähennä yksikelaisilla.
 
Mikeistä en osaa paljoa sanoa. Dimarziolta löytyy Virtual P90 joka on P90 soundinen humbucker P90 kotelossa.
 
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Jorte Kariko
25.10.2009 18:49:07 (muokattu 25.10.2009 18:51:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Aika hyvin kieltämättä osui ja upposi. Success.
 
Kumarran syvään sinua ou Lord! Kivaa, huisin kivaa, saada porukka täällä hermostumaan, kun kummiskin ihan asiallisesti yritin asiani esittää, mutta... ja mul on kyl paljon muutakin purnukoita millä soittelen, enkä vain heviä, ihan laidasta laitaan....
 
"Jos olisit eläin, kuten koira tai kissa olisin vienyt sinut lopetettavaksi aikoja sitten, kun sulla ei ole ikinä mikään hyvin" Avopuolisoni minusta, kun olimme lenkillä ja purnasin selkääni...
Ziggy Bubba
25.10.2009 18:50:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Jälleen onnistunut provo Juccizelta...
 
Musta ton onnistumisen vois mitata jäähyn pituudella - se tosta menosta enää puuttuu. Perustelemattomat möläytykset ei kai ole tän keskustelupalstan idea. Varsinkaan tuossa puhtaassa provoilumielessä.
 
The Crookmachine Project
Jucciz
25.10.2009 18:53:37 (muokattu 25.10.2009 18:56:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tossa itse asiassa ollut tarkoitus provota, vaan avoimesti ihmetellä, miksi niin hyväsoundisten mikkien kuin P90 soundi pitää pilata niin kelvottoman huonolla säröpedaalilla kuin Metal Zone - ihan siis aidosti olen hämmentynyt. Lähinnä se kun koko mikkien idea menee ihan täysin hukkaan tuolla tavoin: vähän niinkuin leipoisi ensin hienon kakun ja sitten pudottaisi sen lattialle.
 
Mut itse kysymykseen: mulla on kokemusta Gibson P90:stä, Gibson Blues 90:stä ja Sheptonen P90:stä ja viimeksi mainitut miellyttivät omaa korvaa eniten - vaikka eivät varmaan erityisen hurinattomat ole, vaan esikuvalleen uskolliset. Blues 90:t ovat alun perin Gibson Blueshawk -kitaran mikit, joissa on haamukela, joka poistaa häiriöitä. Ne kuulostivat tältä: http://mp3.jucciz.com/editiontube/gibson_blues90.mp3 - saatavuudesta en osaa sanoa mitään, mutta suht harvinaisia ovat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «