Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Korg pitchblack
1
McLeach
25.10.2009 12:37:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ajatellut tota viritintä ostaa mutta ekaks pari kyssäriä:
Tiedän että se voi tarjota virtaa muille pedaaleille about 200mA mutta paljon se itse vaatii toimiakseen. Eli voinko ottaa siihen virran jakopiuhasta jonka muuntajassa on joku 100mA jäljellä ja sitten iskeä uuden jakopiuhan virittimen DC outtiin ja antaa virtaa siitä vaikka viidelle uudelle pedaalille? (ihan kun mulla niin monta olisi)
 
Borlag
25.10.2009 12:52:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Olen ajatellut tota viritintä ostaa mutta ekaks pari kyssäriä:
Tiedän että se voi tarjota virtaa muille pedaaleille about 200mA mutta paljon se itse vaatii toimiakseen. Eli voinko ottaa siihen virran jakopiuhasta jonka muuntajassa on joku 100mA jäljellä ja sitten iskeä uuden jakopiuhan virittimen DC outtiin ja antaa virtaa siitä vaikka viidelle uudelle pedaalille? (ihan kun mulla niin monta olisi)

 
Pika googletus kertoi tällaista: Pitchblack käyttää noin 30mA itse.
 
lähteenä viestit nro 10 & 19, jonka perusteella tämä tulisi Korgin porukoilta tämä tieto: http://www.tdpri.com/forum/stomp-bo … g-pitchblack-power-requirement.html
 
duc
25.10.2009 12:56:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Olen ajatellut tota viritintä ostaa mutta ekaks pari kyssäriä:
Tiedän että se voi tarjota virtaa muille pedaaleille about 200mA mutta paljon se itse vaatii toimiakseen. Eli voinko ottaa siihen virran jakopiuhasta jonka muuntajassa on joku 100mA jäljellä ja sitten iskeä uuden jakopiuhan virittimen DC outtiin ja antaa virtaa siitä vaikka viidelle uudelle pedaalille? (ihan kun mulla niin monta olisi)

 
Öö... ei se itsessään sisällä mitään voimalaitosta joka tuottaisi sähköä koko pedaaliarsenaalin tarpeisiin, tuo 200 mA on vaan se minkä se kestää jakaa eteenpäin ilman että savu nousee. Eli ainoastaan sitä virtalähteen virransyöttökykyä kannattaa katsella.
McLeach
25.10.2009 18:20:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta siis onko se sitten mitenkään parempi vaihtoehto kun heittää uusi jakopiuha edellisen perään :/
 
jalaluus
25.10.2009 19:06:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: mutta siis onko se sitten mitenkään parempi vaihtoehto kun heittää uusi jakopiuha edellisen perään :/
 
virta jakaantuu rinnankytkennässä, virittimesi ei kehitä sähköä.
 
Vastaus kysymykseen. Ei
 
Tympee Huttunen
25.10.2009 19:50:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

duc: Öö... ei se itsessään sisällä mitään voimalaitosta joka tuottaisi sähköä koko pedaaliarsenaalin tarpeisiin, tuo 200 mA on vaan se minkä se kestää jakaa eteenpäin ilman että savu nousee. Eli ainoastaan sitä virtalähteen virransyöttökykyä kannattaa katsella.
 
Mun mielestä toi 200mA tuntuu vähän hassulta. Siis ei kai tuossa nyt mitään elektroniikkaa ole välissä, vaan nuo virtajakit in ja out ovat rinnan? Ainakin itse tekisin sen niin.
duc
25.10.2009 20:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkrö: Mun mielestä toi 200mA tuntuu vähän hassulta. Siis ei kai tuossa nyt mitään elektroniikkaa ole välissä, vaan nuo virtajakit in ja out ovat rinnan? Ainakin itse tekisin sen niin.
 
Juu, en kyllä osaa sanoa onko siellä oikeasti jotain joka voisi kärähtää, vai eikö valmistaja vaan halua ottaa vastuuta jos joku vetää useaa amppeeria sen läpi ja käräyttää sillä jotain :)
Murgo
25.10.2009 20:24:09 (muokattu 25.10.2009 20:25:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos keksit laitteen joka ottaa sisään 9V 100 mA ja antaa ulos vaikkapa 9V 200mA eikä itsessään sisällä virtalähdettä, niin onneksi olkoon, olet ratkaissut maailman energiaongelmat ja kumonnut perinteisen fysiikan lait. :)
 
Eli tosiaan tuo 200 mA on sen ulostulon maksimikuormitettavuus, siitä ei tietenkään voi käytännössä koskaan tulle enempää kuin sisäänmenevä virta vähennettynä laitteen omalla kulutuksella, muuten olisi kyseessä ns. ikiliikkuja eli laite joka tuottaa enemmän tehoa kuin mitä siihen syötetään, ja joka tosiaan tämänhetkisen käsityksen mukaan on mahdoton.
 
Tosin joskus 70-luvulla esim. Teknikan Maailmassa oli vähän väliä yleisönosastossa kirjoituksia ihmisiltä (yleensä ilmeisesti aika nuorilta) jotka luulivat sellaisen keksineensa, esim. että 1 kW sähkömoottori laitetaan pyörittämään 3 kW generaattoria josta johdot vedetään takaisin moottoriin ja rinnalta saadaan 2 kW ilmaista sähköä. :)
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
zuppermuhle
25.10.2009 20:54:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Jos keksit laitteen joka ottaa sisään 9V 100 mA ja antaa ulos vaikkapa 9V 200mA eikä itsessään sisällä virtalähdettä, niin onneksi olkoon, olet ratkaissut maailman energiaongelmat ja kumonnut perinteisen fysiikan lait. :)
 
Eli tosiaan tuo 200 mA on sen ulostulon maksimikuormitettavuus, siitä ei tietenkään voi käytännössä koskaan tulle enempää kuin sisäänmenevä virta vähennettynä laitteen omalla kulutuksella, muuten olisi kyseessä ns. ikiliikkuja eli laite joka tuottaa enemmän tehoa kuin mitä siihen syötetään, ja joka tosiaan tämänhetkisen käsityksen mukaan on mahdoton.
 
Tosin joskus 70-luvulla esim. Teknikan Maailmassa oli vähän väliä yleisönosastossa kirjoituksia ihmisiltä (yleensä ilmeisesti aika nuorilta) jotka luulivat sellaisen keksineensa, esim. että 1 kW sähkömoottori laitetaan pyörittämään 3 kW generaattoria josta johdot vedetään takaisin moottoriin ja rinnalta saadaan 2 kW ilmaista sähköä. :)

 
Asiaan mitenkään liittymättä:
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66459
 
Mutta asiaan liittyen: 200mA on se minkä pystyt laittamaan Korgin perään ilman vaaraa että Korg kärähtää. Tietenkin muuntajasta on irrottava myös yli 200mA(+30mA Korgille).
 
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
Murgo
25.10.2009 20:59:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

veri_heavy: Asiaan mitenkään liittymättä:
http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=66459

 
Ei perhana, vieläkö se sama idea elää? No tosin kyllä töissäkin aina kun aletaan puhua tehosta ja energiasta, joku "fiksu" oppilas esittää samansuuntaisia ideoita. Mitähän nykyään peruskoulun fysiikantunneilla opetetaan?
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
zuppermuhle
25.10.2009 21:42:48 (muokattu 25.10.2009 21:43:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Murgo: Ei perhana, vieläkö se sama idea elää? No tosin kyllä töissäkin aina kun aletaan puhua tehosta ja energiasta, joku "fiksu" oppilas esittää samansuuntaisia ideoita. Mitähän nykyään peruskoulun fysiikantunneilla opetetaan?
 
Kyse ei liene se mitä siellä opetetaan vaan mitä siellä opitaan.
 
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php
ReBeat
25.10.2009 22:19:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä olen ikiliikkujia nähnyt jossain kauppojen näyteikkunoilla. Sellasia heilureita.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «