Aihe: Laadukas gigbag?
1 2
Artist
24.10.2009 21:51:56
Kieltämättä nahka lienee se oikeasti paras materiaali, vaikka noissa satasen tai vähän alle pusseissa mainostetaan kaikanmaailman avaruusajan tavaramerkkejä, joista ei kyllä ota selvää mitä oikeasti on kyseessä ja miten kestää.

Kattelin, että noi Harvestin bagit maksaa alkaen 200? On siinä kyllä hintaa, todella hyviä varmasti ja epäilemättä kestävät säätä ja käyttöä, mutta ei taida pystyä itselle perustelemaan, useimmille keikoille kun keppi kulkee kovassa casessa (joka tosin alkaa olla jo melko ryvettynyt...).

Itse en ehkä tuollaiseen vielä ole valmis, joten kuulisin mieluusti kokemuksia jostain noista 50-100 hintaluokan pusseista ja niiden kestävyydestä aktiivisessa käytössä (kelissä kuin kelissä julkisilla/kävellen treeneihin).
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Volle
25.10.2009 01:54:17
Mä olen käytellyt loppuvuodesta 2002 lähtien thomannilta hankittua 20 euron pussukkaa ihan menestyksekkäästi. Pehmusteet eivät ole mitkään hirmuisen paksut (joskin mehikon fenderin gigbagiä paksummat), mutta bussi- ja polkupyörämatkat menevät varsin hyvin, eivätkä edes vetoketjut ole hajonneet, vaikka erittäin monesti sivutaskut on keikka- ja reenireissulla ladattu täyteen olutta. Isompaan taskuun menee kuutisen tölkkiä, kaksi piuhaa ja särkijä mukavasti. Ylätaskuun vielä varakielet ja vibrakampi.
h.e.k.a
25.10.2009 08:20:39 (muokattu 25.10.2009 08:28:57)
Artist: Kiitti vinkistä, ihan mielekkäältä vaihtoehdolta tuokin näyttää. Saako udella mistä olet hommannut, eli onko netistä tilaaminen ainoa vaihtoehto vai onko näitä tarjolla alan liikkeissä ihan kotimaassamme?

Itse ostin tuon (Gigskintzin) Soundstoresta (Hki), hintaa kertyi huimat 69e, ja tyytyväinen olen ollut. Nyt ei tosim näyttänyt kitaralaukkuja olevan kyseisen valmistajan osalta tarjolla, mutta kannattaa tuolta aloittaa kysely...

E: Tällainen siis kyseessä:

https://www.shop.liteopia.co.uk/products.php?p=c1fc95
"isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta...
Tympee Huttunen
25.10.2009 08:51:53
Minulla on myös gigbagin etsintä ajankohtainen, tosin haen sitä bassolle. Nyt käytössä on ollut Warwickin malli, mutta siitä on kaikki hihnat katkenneet ja vetoketju tekee temppuja. Kaksi kertaa on basso pudonnut sisältä. Onneksi molemmilla kerroilla vahingoilta säilyttiin.

Kova salkku ei tule kysymykseenkään, sillä niillä on ihan mahdotonta lähteä keikkailemaan henkilöautolla. Jos bändillä on kolme kovaa salkkua käytössä, ei ne oikeastaan mahdu mihinkään, kun nupit yms. kulkee mukana. Gigbagit menee mukana nätisti takapenkillä, vieden yhden ihmisen tilan. Kovan salkun kanssa ei myöskään lähdetä fillarilla treeneihin.
Dreg
25.07.2011 14:44:23
Huom! Olet kirjoittamassa yli 638 päivää vanhaan ketjuun!

Nostan taas tämän aiheen esille, koska minulla on tarvetta otsikon mukaiselle kapistukselle. Budjetti olisi siinä sadan euron paikkeilla.

Minua himottaisi ostaa Monon M80-gigbag, joita muun muassa Custom Shop myy. Hinta on vähän suolainen, mutta minulla on mahdollisuus ostaa tällainen uutena noin 130 euron hintaan täältä Norjasta, kiitos lahjakortin suoman alennuksen.

Olen myös katsellut Warwickin Royal Premium-sarjaa, joka irtoaisi Thomannilta halvemmalla:

http://www.thomann.de/fi/warwick_rb … id=bdecebcbfc2d859c78cdd5476de62ca3

Käyttäjäkokemuksia en tosin ole löytänyt tuosta. Monon laukut ovat kyllä saaneet paljon kiitosta. Onko m.netin käyttäjillä tietoa yllämainituista gigbägeistä, tai muita suosituksia?
"Great deeds on a small budget!"
jummijammi
25.07.2011 14:58:22
Otin oman ibanezin mukaan tälläisen: http://www.webemusic.com/images/products/small/IGBP.jpg ja on kyllä hemmetin jykevä. Jopa niin että olen uskaltanut autoonlaittaa ja vielä romua päälle. Lisäksi järkevä reppusysteemi johon jaa johdot ym. tilpehöörit. Hintaa en muista mutta kyllä se alle sadan irtoaa
JeKo
25.07.2011 15:33:31

Suhrin gigbag kannattaa katsastaa myös!
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
H053
26.07.2011 15:12:51
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen kaverin suosittelemaan Gator (Guitar) Slinger -pussukkaan: http://www.thomann.de/fi/gator_slinger_electric_gig_bag.htm

Ei näytä kuvissa kovinkaan kummoiselta, mutta on todellisuudessa erittäin topakan oloinen laitos.
Vastaavaa mallia on ollut saatavilla myös bassolle ainakin ennen.
Dreg
27.07.2011 12:55:37 (muokattu 27.07.2011 12:55:55)
Kiitos kaikille ehdotuksista. Tuo Suhrin gigbag näyttää hyvältä, mutta Suomessa ei näköjään ole jälleenmyyjää. Ulkomailta tilattuna (Esim. godlyd.no) ollaan jo Mono M80-hintaluokassa. Harkitsen vakavasti M80:n ostamista, ja voin laittaa pienen arvion siitä, jos ja kun sellainen tulee hankittua.
"Great deeds on a small budget!"
Kipander
29.07.2011 12:02:04

Jungleman: Olen kyllästynyt käytössä hajoileviin kitarapusseihin. Haluan löytää tosielämää kestävän, aidosti laadukkaan pehmeän pussin sähkökitaralle. Mahdotontako?

Rockbag by Warwick -pussin ostin joskus 6-7 vuotta sitten - se näytti ihan hyvältä. Parin vuoden käytön jälkeen olin joutunut paikkailemaan sitä jeesusteipillä joka puolelta. Ei, minä en pahoinpitele kitaroita kuljettaessani niitä, ainoastaan soittaessani. Viimeinen niitti Rockbagin arkkuun iskeytyi silloin kun 25 asteen pakkasessa metallinen selkähihnan kiinnityslenkki katkesi kitaraa selkään nostaessani. Otin kopin, kitaran ei käynyt mitenkään ja sain uuden pussin vaikka takuuaika oli ummessa.

Kaces KLS-10 -pussi vaikutti erinomaiselta. Innostuin kun näin niitä kaupoissa, muistin näet erään vuosien takaisen testin Guitar Player -lehdessä, jossa ko. pusseja kehuttiin mainioiksi. Ostin sellaisen. Kolme vuotta käyttöä - pussin pohja on hajalla. Kitaran hihnanuppi kalvaa pikkuhiljaa mutta väjäämättä itsensä paksun toppauksen ja tukevan pinnoitteen läpi.

Custom Sounds myi ainakin aiemmin Incase -pusseja. Hinta vaikutti varsin kovalta, enkä ostanut. Olisikohan pitänyt?

Kertokaa omista kokemuksistanne, suositelkaa ja perustelkaa, jos vain viitsitte. Tahdon siis hyvän gigbagin. Jos se pitää tilata ulkomailta, so be it. Hinta ei ole este - mutta en kuitenkaan halua timanteilla ja lehtikullalla koristeltua, pythonin esinahasta käsin ommeltua custom shop -bägiä. Ok?

CUstom Shopista saa Monocase-merkkisiä pusseja, sijoituu kovan ja pehmeän casen väliin, tuntuvat olevan suosittuja kysellessä sen hankkineilta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)