Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vox AD50VT-XL rikki?
1
Juippi92
24.10.2009 15:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin lopultakin linekutosen vaihtoon ja ostin voxin AD50VT-XL vahvarin. Jonkun aikaa soiteltuani huomasin tämmöisen jutun että kun master on isolla, kuuluu vahvistimesta outoa vinkumista, erityisesti silloin kun koskee kädellä kieliin mikkien kohdalta.
 
Kellään vastaavia kokemuksia? Epäilin kitaran mikkejä mutta toisella kitarallani kuului sama vinkuminen. Testaan vielä kaverin kitaralla mutta kyllähän tuo alkaa vaikuttaa että vahvistimessa olisi joku ongelma. Kunhan ei putket olisi rikki, en kyllä mielestäni ole kolhinut sitä mihinkään. Masterin ollessa alle puolen ei tuota ongelmaa ole.
 
Missähän vika? Pitäisikö palauttaa kauppaan?
 
epi2
24.10.2009 15:37:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan normaalilta kiertoefektiltähän tuo kuulostaisi (siis siltä ei toivotulta kierrolta, joka esiintyy nimenomaan tuona vikumisen).
 
d3monilaama
03.01.2010 13:53:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt jaksa aloitella uutta aihetta, joten ilmoitan kysymykseni täällä.
 
Mulla on nyt vuoden ollut Voxin AD30VT-XL ja suoraan sanottuna olen todella pettynyt siihen. En ole löytänyt hyvää särösoundia siitä, vaikka vaatimustasoni ja tottumukseni eivät todellakaan ole korkeaa luokkaa. Vertailuna sain kaverin Line6 15W Spider III:sta paljon paremmat soundit, myöskin omasta Pocket PODistani. Voxin särö on jotenkin todella löysä ja tunkkainen vaikka kaikki vahvistinmallinnukset ja EQ-säädöt on käyty läpi. Kitarasta tai mikeistä ei pitäisi olla kiinni, löytyy LTD Viper 407, tallassa EMG 707.
 
Nyt haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä vahvaimesta. Enkö vain osaa pyöritellä potikoita vai onko jonkin muu samoilla linjoilla?
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
Nazareth
03.01.2010 16:15:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

d3monilaama: En nyt jaksa aloitella uutta aihetta, joten ilmoitan kysymykseni täällä.
 
Mulla on nyt vuoden ollut Voxin AD30VT-XL ja suoraan sanottuna olen todella pettynyt siihen. En ole löytänyt hyvää särösoundia siitä, vaikka vaatimustasoni ja tottumukseni eivät todellakaan ole korkeaa luokkaa. Vertailuna sain kaverin Line6 15W Spider III:sta paljon paremmat soundit, myöskin omasta Pocket PODistani. Voxin särö on jotenkin todella löysä ja tunkkainen vaikka kaikki vahvistinmallinnukset ja EQ-säädöt on käyty läpi. Kitarasta tai mikeistä ei pitäisi olla kiinni, löytyy LTD Viper 407, tallassa EMG 707.
 
Nyt haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä vahvaimesta. Enkö vain osaa pyöritellä potikoita vai onko jonkin muu samoilla linjoilla?

 
Mulla itellä on toi AD50VT-XL ja en kovin kaksisia saundeja itekään oo pahemmin saanut. Crunch-mallinnus on ihan hyvä mutta jostain syystä volume vaihtelee ärsyttävästi eri mallinnuksissa, kauheen hiljasia ovat jotku. Tuo Crunch on ainut itelleni käyttökelpoinen mallinnus.
 
Sitkeä rotta.
J.Hollström
03.01.2010 20:42:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Mulla itellä on toi AD50VT-XL ja en kovin kaksisia saundeja itekään oo pahemmin saanut.
 
Itselläni oli joskus AD50VT ja joku ihan käypänen soundi siitäkin lähti.
Esim: http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK80S.mp3
 
Nazareth
04.01.2010 15:46:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Itselläni oli joskus AD50VT ja joku ihan käypänen soundi siitäkin lähti.
Esim: http://juki.1g.fi/mp3/VOX_AD50VT/UK80S.mp3

 
Niin toi perus VT onkin paljo parempi mut tuo XL-malli on suoraan sanottuna aika kurja. Kuten mainitsin niin käsittämätöm volumetasojen vaihtelu mallinnuksien välillä kyrsii.
 
Sitkeä rotta.
Peedros70
13.01.2010 10:32:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nazareth: Mulla itellä on toi AD50VT-XL ja en kovin kaksisia saundeja itekään oo pahemmin saanut. Crunch-mallinnus on ihan hyvä mutta jostain syystä volume vaihtelee ärsyttävästi eri mallinnuksissa, kauheen hiljasia ovat jotku. Tuo Crunch on ainut itelleni käyttökelpoinen mallinnus.
 
Samanlainen kokemus alkuun oli itellänikin. Hommasin eteen tommosen bad monkeyn ja sen avulla sai lisää kirkkautta ja säröjä. Suosittelen, eikä hintakaan oo paha.
 
Christeraser
13.01.2010 10:38:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Frendin vastaavaa (AD50VT-XL) soiteltuani en siinä mitään erityisen huonoa huomannut.
Nyttemmin on jo kuulemma kaiuttimet siihen vaihtanut Celestion T75 ja V30 pariksi, jolloin kuulemma soundi parani huomattavasti.
Useimmitenhan noissa ns. halvoissa comboissahan on aivan kuraa nuo vakiokaiuttimet.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «