Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson RR-mallin mitat?
1
Decadetroll
20.10.2009 15:17:05 (muokattu 20.10.2009 15:18:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys! Oiskohan mahdollista että joku, joka omistaa jacksonin RR-mallisen kitaran ottaisi mitat rungosta? Ajattelin alkaa tekemään custom RR-projektia ja tarvitsisin mahdollisimman tarkat mitat, eikä oikein ole mahdollisuutta päästä mittailemaan itse.. Ja luulenpa että tarkemmat mitat saa oikeasti mittaamalla, eikä kuvasta skaalaamalla ja mittailemalla. ohessa kuva, jossa näkyy mitat jotka tarvitsen.
 
Nakkaan plussalla sitä joka nuo mitat minulle ottaa. :)
 
-Jari
 
edit. Ai niin, se kuva :D
http://i27.photobucket.com/albums/c178/FrostStorm/RRmitat.jpg
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
d3monilaama
21.10.2009 21:44:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ja luulenpa että tarkemmat mitat saa oikeasti mittaamalla, eikä kuvasta skaalaamalla ja mittailemalla.
 
Ja minäpä luulen, että jos saat skaalaamalla printattua jossain kopiointiliikkeessä oikean kokoisen kuvan, saat siitä ihan yhtä tarkat mitat kuin oikeasta kitarasta.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
JPHe
21.10.2009 23:51:40 (muokattu 22.10.2009 13:17:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhdessä ei aidossa RR:ssä mitat on:
Vaakamitat: 510, 330 ja 400
 
Pystymitat: 400 ja 160
 
Decadetroll
22.10.2009 00:20:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja mie taas luulen että saan aika nopsaan täältä nuo mitat. tuossakin on jo yhet. Ei tartte lähtiä metästämään mitään liikkeitä, kun ei ole mahdollisuutta. jos ois, niin menisin kattomaan suoraan liikkeestä :D
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
MPU
22.10.2009 10:11:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: Ja mie taas luulen että saan aika nopsaan täältä nuo mitat. tuossakin on jo yhet. Ei tartte lähtiä metästämään mitään liikkeitä, kun ei ole mahdollisuutta. jos ois, niin menisin kattomaan suoraan liikkeestä :D
 
Ja nuo mitat ovat ei-aidosta eli ihan yhtä tarkat kuin mitkä tahansa skaalatut mitat. Ja onko sillä loppujen lopuksi mitään väliä, onko kitara millilleen oikean kokoinen/muotoinen? Milli sinne/tänne ei edes näy, kunhan muoto on oikein.
Minusta kitaran/bassonrakennuksen ensimmäinen opeteltava homma on piirustusten tekeminen ja skaalaaminen kuvasta oikeaan mittaan. Jos se ei onnistu/huvita, kannattaa opetella ennenkuin jatkaa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Decadetroll
22.10.2009 11:54:19 (muokattu 22.10.2009 12:10:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, alan sitten skaalailemaan kuvasta, kun on taas niin vaikeaa joillakin kun joku kysyy jopa kysymyksen, täällä, elektroniikka & soitinrakennuspalstalla. Kerettiläisyyttä! :D
 
Niin ja kiitos JPHe. +
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
Decadetroll
22.10.2009 12:17:35 (muokattu 22.10.2009 12:18:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ah, satuinpa saamaan jopa tulostimen kaverilta! Nyt on homma helppo, ei tarvi alkaa paintilla skaalailemaan. Itsehän teen tätä lähes päivittäin (olen puuseppä), mutta ei oikein kotona ole ohjelmia tietokoneella, joilla voisi alkaa skaalailemaan kuvia isommiksi, eikä mikkisoftan paint oikein oo ihan hirmu hyvä tähän käyttöön. Mutta nyt no problemo kun sain tulostettua RR:n kuvan.
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
MPU
23.10.2009 08:53:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Decadetroll: No, alan sitten skaalailemaan kuvasta, kun on taas niin vaikeaa joillakin kun joku kysyy jopa kysymyksen, täällä, elektroniikka & soitinrakennuspalstalla. Kerettiläisyyttä! :D
 
Niin ja kiitos JPHe. +

 
Elä hyvä mies hernehi. Kun ihan oikeasti (mun mielestä) kannattaa skaalata se kuva ihan itse. Toisen ei-aidon mitoista tekemällä tuskin saat kovinkaan tarkasti alkuperäisen näköistä ja -kokoista. Edelleen, jos ei viitsi moista hommaa tehdä kannattaa (minun mielestä) miettiä koko rakentamista uudelleen. Tuossa piirustuksen teossa kun tulee aika moni kitaralle/bassolle tärkeä mitta mietittyä ja tarkistettua. Tulee vähemmän yllätyksiä ja korjattavaa myöhemmin.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Decadetroll
23.10.2009 10:41:31 (muokattu 23.10.2009 10:45:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juujuu, mutta kuten sanottu, ei ollut mitään mistä skaalata. Ei auta näytöltäkään viivottimella alkaa mittailemaan, voi tulla aika vääristynyttä settiä. Mutta nyt on skaalattu ihan tulostetusta kuvasta, kaikki on ok.
 
edittiä vaan...
 
On muuten hienoa jälkeä sulla omissakuvissa. :) Ja tosiaan, jos nyt huomasit tuon :D tuossa lopussa.. Se tarkottaa ettei välttämättä ehkä aivan tosissaan ole työntänyt palkokasveja nasaaliaukkoihin. ;)
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
MPU
23.10.2009 20:43:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näytöltä mittailu on kieltämättä sieltä ja syvältä. Joskus piti sitäkin yrittää, mutta eihän siitä mitään tullu.
Ei herneitä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Kumiankka
24.10.2009 08:03:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä jonkunlainen kuva tai muu suunnitelma tosiaan auttaa jos meinaa projektin saada kerralla valmiiksi, ja jonkinlaisessa aikatulussa.
 
Jos kuva on tietokoneella niin ei tarvitse sitä monitorin ruudulta alkaa mittailemaan. Useissa piirustus. kuvanmuokkaus vektorigrafiikka ym ohjelmissa on työkaluja ja keinoja joilla mitan voi saada muulla keinolla. Jos ei ohjelmassa ole suoraa mittaviivan piirto-ominaisuutta niin usein ainakin löytyy piirtotyökalu ja jonkinlainen toiminne, joilla objektin mitat pystyy toteamaan. Laskimia ja kynää ja paperia saa taskurahalla ja wintoosassa on peräti funktiolaskin vakiovarusteena, myös ilmaisohjelmina tai online versiona on mm. rpn laskimia saatavilla jos kuva ei ole mittakaavassa ja täytyy jako tai kertolaskua käyttää
 
Google Sketchup on eräs ilmainen 3d ohjelma, jossa pystyy lataamaan sisään pikselikuvaa ja piirtämään mitta ym viivoja.
 
Decadetroll
24.10.2009 13:32:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei, hyvä tietää että niitä ohjelmia saa ilmaiseksikin. Eipä nyt vaan sattunut kotikoneella olemaan muuta ku tuo paint :) Anyway, kitara on mitoitettu jo, eli homma hanskassa.
 
Paskaa settiä jo vuodesta 87!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «