kupteri 03.03.2004 15:02:05 | |
---|
Sellaisia kokemuksia asiasta lähdin kysymään, että miten teillä toimii erilaiset säröpedaalit putkivahvistimen edessä? Ja nimenomaan vielä niin, että käyttää jo vahvistimen omaa säröä (sellaisella AC/DC -kevytrosolla) ja haluaisi siihen sitten pedaalilla lisätä rosoa hevimpien soundien aikaansaamiseksi toisiin biiseihin. Vai olisiko se fiksumpaa puhtaalle kanavalle ajaa säröboksilla haluamansa soundit? Silloin tosin suurin osa säröstä tulee boksista, eikä putkista. Ja trankkuvahvistimen kanssa kohtuu hyvin toiminut Smashbox kuulostaa asetuksilla kuin asetuksilta varsin köyhältä putkisäröön verrattuna (vaikka en turhalla gainilla senkään kanssa pelaa). Itte mieluusti käyttäisin vahvistimen omaa putkisäröä ja siihen sitten pienellä overdrivellä sitten rosoa lisää (tuossa tapauksessahan säröä ei saa pedaalista liikaa tuottaa). Soolobuustina tuo toimii mainiosti, mutta vähän leveliä laskemalla saapi hevimmät ulos, tosin Marshallin Jackhammerin kanssa gainit pienelläkään en mielestäni saa "täydellistä tulosta". Eli ainakaan nuo kaksi pedaalia jotka trankkunupin kanssa toimi, ei yhtähyvin pelitä Classic 30:en kanssa. Jackhammer soolobuustina ihan kohtuullinen, mutta parempiakin on kuultu. Kommentteja, kokemuksia, mielipiteitä? Vinkkejä mitkä pedaalit voisi kyseisessä setupissa toimia lisäsäröttiminä tai soolobuustina (siihen tosin voin käyttää EQua efektiloopissakin). Vois sitten taas lainata liikkeestä pedaaleita testiin. |
Niskamies 03.03.2004 15:05:12 | |
---|
Itse käytän särönä Ashdownin putkivahvistimen kanssa Bossin SD-1:stä, varsin mukava vehje. Suosittelen! En käytä tällä hetkellä ollenkaan vahvarin säröä, koska ei oo footswitchiä, ja toi toimii tosi hyvin. Soita bassoa ja ole uromies! |
Fortune 03.03.2004 16:22:54 | |
---|
Marsun Drivemasterilla kun ajaa Mesan Studio Preampia, niin puhdasta kanavaa ajaessa saa erittäin hienon komppiroson ja särökanavaa ajaessa mennään jo sitten ihan Zakk Wylde -osastolle. Puhdasta kanavaa tulee sillä ajettua, ei ole tuolle ultragain-soundille käyttöä. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Da Make 03.03.2004 16:31:36 | |
---|
Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09 |
Fortune 03.03.2004 16:32:13 | |
---|
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Da Make 03.03.2004 16:34:22 | |
---|
Samanlainen laite, jeps. 85e? Kannattava hankinta? Innostuin kovin hehkutuksestasi. Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09 |
Fortune 03.03.2004 16:35:15 | |
---|
85e? Kannattava hankinta? Innostuin kovin hehkutuksestasi. Kyllä tuommoinen pitäisi jostakin 30-40 eurolla lähteä. Enempää en maksaisi, oma on pitkäaikaislainassa kaverilta. 85e on reilusti ylihintainen. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Da Make 03.03.2004 16:36:39 | |
---|
Kyllä tuommoinen pitäisi jostakin 30-40 eurolla lähteä. Enempää en maksaisi, oma on pitkäaikaislainassa kaverilta. 85e on reilusti ylihintainen. Sehän on puolituhatta markkaa!? Tajusin vasta äsken. Huhhuh käytettyä etsiskellään. Thanks. Cräx, Change, Ötöm!? IHKK #09 |
booster 03.03.2004 17:15:10 | |
---|
Kommentteja, kokemuksia, mielipiteitä? Vinkkejä mitkä pedaalit voisi kyseisessä setupissa toimia lisäsäröttiminä tai soolobuustina (siihen tosin voin käyttää EQua efektiloopissakin). Vois sitten taas lainata liikkeestä pedaaleita testiin. JMP -marshallin kanssa olen hevisäröihin käyttänyt BOSSin Distortionia. Hyvin toimii, kun vahvistin on puhtaalla tai kevyesti säröllä. EQ:lla muokkaamalla tai boostaamalla saa myös paljon aikaan tuon kanssa. Kevyempiä säröjä on haettu Tubescreamerilla (TS-9) ja Super Overdrivella. Yleensä level-säätö täysillä ja sitten tarpeen mukaan säröä pedaalista, ja kyllä jälki on hyvää. Tubescreamer miellyttää ehkä hiukan enemmän, mutta en tiedä kannattaako kumminkaan yli satasta lähteä maksamaan, kun tuon SD:n saa alle viidelläkympillä. Mahtaisiko se Tonelok-putkikilju olla kokeilemisen arvoinen? Ihan vain clean boostillakin olen hakenut säröä, joko BOSSin Line Selectorilla tai Ibanezin EQ:lla. Kumminkin sen verran vähän olen tuota tehnyt, että ei oikein haluttuja tuloksia löytynyt. Ehkä se vaatii vaan pikkaisen enemmän tai pikkaisen parempaa säätöä. |
SiwamieS 03.03.2004 17:38:10 | |
---|
Smashboxilla pelaan JCM 800:n kanssa... oikein hyvinhän tuo jytää There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
Vemmy 03.03.2004 17:39:15 | |
---|
No, kerrotaan nyt omiakin (vaikkakin hyvin vähäisiä) kokemuksia. Ysisatasen jiiseeämmän kanssa on tullut kokeiltua vanhaa DOD:n 280 kompuraa kitaran ja vahvistimen välissä, kun sellainen pyörii treenikämpällä. Kun vahvistimen säätää sellaiselle pikkurosolle, niin kitaran volumesta saa sitten puhtaat, ja kompurasta leveliä säätämällä vähän enemmän ruttua tai rutkasti lisää murinaa kun polkaisee nappulaa. Ja sitten sillä varsinaisella kompressiosäädöllä saa haettua sustainia sooloihin (joita en soita enkä osaisikaan) tai muuten vaan mukavaa tasausta ja kestoa. Saman asianhan ajaisi mikä tahansa laite, joka vain nostaa kitaran signaalia. Tiedä nyt sitten halusiko tätäkään kukaan kuulla. Kerroin kuitenkin. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
kupteri 03.03.2004 17:55:34 | |
---|
Smashboxilla pelaan JCM 800:n kanssa... oikein hyvinhän tuo jytää Mulla tuo ei toimi, se antaa liian yläpäävoittoisen soundin. Ja jos vahvistimesta ruuvaa trebleä pienemmälle, niin sen oma soundi menee liian tummaksi. Ja bassoakin tuossa pedaalissa on vähän liikaa. Näin siis puhtaalle kanavalle käytettäessä. Kevytsärön päälle tuo on liian rankka, ehkä pitäisi overdrive olla niin toimisi paremmin. |
Imper 03.03.2004 18:09:14 | |
---|
Mulla toimii tosi hyvin Ibanezin TS-9. Parempaa yhdelletoistaajavaa en ole tavannut. Sd-1 oli myös hyvä, mutta myin pois TS-9:n tieltä. Everyone is a per-son |
Mulla tuo ei toimi, se antaa liian yläpäävoittoisen soundin. No onhan siinä pedaalissakin jonkunmoinen eq-systeemi... Kyllä mä niillä numiskoilla pelaamalla _omaan käyttööni_ hyvän soundin saan.. Tiiä sitten muista =) There's too much caffeine
in your blood stream
and a lack of real spice
in your life.. |
rok 04.03.2004 10:09:38 | |
---|
Mahtaisiko se Tonelok-putkikilju olla kokeilemisen arvoinen? Kyllä. Mulla on kaks TS 7 käytössä peavey classic 30:n kanssa ja hienosti toimii.Peaveystä (puhdas kanava) ensin senverran volaa että alkaa vähän säröytyyn ja siihen päällä yks tai kaks Tubescreameria (level melko kovalla,ei varsinaista driveä) niin kyllä lähtee! |
kupteri 04.03.2004 10:43:53 | |
---|
No onhan siinä pedaalissakin jonkunmoinen eq-systeemi... Kyllä mä niillä numiskoilla pelaamalla _omaan käyttööni_ hyvän soundin saan.. Tiiä sitten muista =) Mulla on treble nollassa, basso varmaan 2:lla. Jos leveliä laskee ja bassoa nostaa (treblen pitäisi vähetä), niin menee vain huonommaksi. Eli ei auta. Tai sitten pitäisi dumpata Classicin särökanava kokonaan ja säätää treblet vahvistimesta varsin pienelle. Mutta pointtina olisi käyttää myös sitä särökanavaa kevytrosoille ja JOKO buustaamalla sitä lisää saada hevit TAI sitten pitää puhtaalle kanavalle jollain pedaalilla järjestää hevisoundit. |
juhopetteri 04.03.2004 13:47:18 | |
---|
mulla on JTM-45 täysputki nuppi ja Bossin metalzone..tulee oikein kunnon juntta särö!:) Born to lose Live to win |
askomiko 04.03.2004 13:50:49 (muokattu 04.03.2004 13:51:22) | |
---|
Kokeile ihan kaikkea mitä käsiin saat. Joku pienen särön ja ison voluumibuustin antava verme voisi toimia ehkä parhaiten. edit: ja niin, ruttusoundille lisää säröä vaan, puhtaaseen kanvaan kuulostaa monesti tosi ankealta. |