Tomppis2 22.10.2009 13:40:53 | |
---|
ganesha: voikos tuolla D112:lla mikittää basarin lisäksi mitään muuta? bassokaappia kenties? vai tuleeko siitä luonnottoman kuuloista scheissee? Mun mielestä toi D112 on erittäin hyvä bassokaapin mikitykseen. Justiinsa semmoista midleä ja rujoutta mikä sotkettuna linjasoundiin miellyttää minua. Ja jotenkin toimii parhaiten jos kaiutinelementti on 15". Basarissa ton paikka on ollut yleensä tyynyn päällä basarin pohjalla osoittaen nuijaa. Saa edes vähän siihen jytkettä:-) |
Laaksonen 23.10.2009 09:48:30 | |
---|
Hevimmissä hommissahan esim. toi D6 on ihan loistava, ja ainakin sinne raskaamman metallin sessioihin bassarille huippuhyvä valinta. Kyllä se sinne istuu kun nyrkki naaman snakari jonos, tuossa raskaassa musassa. Tosin olen nauhoittanut sillä rokkiakin. Juurikin sain valmiiksi yhden demon. - D6 on basaris, lattia tompas ja viel mikittelin sillä basso kaapinkin. Tosin otin basson viel audix i5:lla ja linjasta http://www.mikseri.net/artists/?id=122822 |
Antti1 23.10.2009 11:39:32 | |
---|
Laaksonen: http://www.mikseri.net/artists/?id=122822 Täytyy sanoa tosta sen verran, ettei sällien menestys kyllä rumpusoundeista kiinni jää, aivan jostain muusta. Ihan hyvin toi basarisoundi toimii rokkimeiningissäkin ja erilaisilla basareilla, vireillä yms. saa varmasti paljon poikkeaviakin soundeja. Ei se välttämättä ole aina just se automaattinen naksjymps, joka D6:stä lähtee. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
mhelin 23.10.2009 21:08:08 | |
---|
Ilmeisesti tuo D6 on lähinnä siitä hyvä että sen käyttö säästää aikaa ja vaivaa. Vähän sama kuin esim. käyttäisi jotain muuta mikkiä + kickpadiä ( http://www.thomann.de/fi/earthworks_audio_kp1_kickpad.htm). Basarimikillä hyviä ominaisuuksia on kapea suuntakuvio, alas ulottuva taajuusvaste ja värittämätön vuotoäänien toisto, eli siis jonkinlainen vakiosuuntaavuus (taajuusvasteessa ei eri kulmissa isoja kuoppia tai piikkejä, ja vasteen lasku yläpäässä tasaista ja loivaa). |
Kallekorvola 24.10.2009 11:41:41 | |
---|
mhelin: Basarimikillä hyviä ominaisuuksia on kapea suuntakuvio, alas ulottuva taajuusvaste ja värittämätön vuotoäänien toisto, eli siis jonkinlainen vakiosuuntaavuus Totta tämä. Tosin bassarimikissä mulla yleensä vuoto on mitä vähäisintä. (taajuusvasteessa ei eri kulmissa isoja kuoppia tai piikkejä, ja vasteen lasku yläpäässä tasaista ja loivaa). Tästä syystä en pidä B52:ta ollenkaan. Se yläpää on tosi outo, ja se tippuu tosi rajusti 4kHz yläpuolelta, eikä 10kHz kohdalla olekaan enää juuri mitään. Pahinta on, että tämän kaiken kuulee. |
Ennen ei ollut mitään - nyt on. |
Kallekorvola 24.10.2009 12:39:03 | |
---|
No noin juuri. Tänks. |
Laaksonen 24.10.2009 12:58:39 | |
---|
|
Aki 24.10.2009 14:44:43 | |
---|
Audix ja Sennheiser on näemmä vähän samoilla linjoilla. Mä tykkään itse kovasti enemmän neutraalimmista mikeistä, kuten Audio-Technica ATM25/ATM250 ja etenkin E/V N/D868. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Antti1 24.10.2009 15:53:35 | |
---|
Aki: Audix ja Sennheiser on näemmä vähän samoilla linjoilla. Jaa mikä Senkku? e902? Sillä ja D6:lla ei kyllä soundillisesti oo juuri mitään tekemistä toistensa kanssa mun mielestä. Korkeintaan ehkä siinä periaatteessa, ettei kummastakaan oo pyritty edes tekemään neutraalin kuuloista. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |
Aki 25.10.2009 14:56:41 (muokattu 25.10.2009 14:57:37) | |
---|
Antti1: Jaa mikä Senkku? e902? Sillä ja D6:lla ei kyllä soundillisesti oo juuri mitään tekemistä toistensa kanssa mun mielestä. Korkeintaan ehkä siinä periaatteessa, ettei kummastakaan oo pyritty edes tekemään neutraalin kuuloista. No sitäpä juuri. Eipä B52 ja e602/e902 oo myöskään keskenään samankuuloisia, mutta aika rajua vuoristorataa niiden taajuustoisto on. Kategorisoin bassarimikit, joskin raflaavasti, lähinnä neutraaleihin ja epäneutraaleihin, eli kiinnostaviin ja yhdentekeviin. "Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
Antti1 25.10.2009 15:15:12 | |
---|
Niinno, kuka valikoi tarpeensa mitenkin, mutta omaan juttuunsa D6 on ihan ehdoton ykköstykki. Se lienee kuitenkin tullut tässä jo monesti ilmi, kuten saman vuoristoratajutun kääntöpuoletkin. Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine? |