Timi: Voihan mooses!Justiinsa tuota yhteishenkilinjaa mekin olemme pitäneet. Anteron ja Tapanin kanssa.Yhdessä mennään vaikka paskaan! Plussat tuli. Bändin pitää olla yritys... jossa ei ihan helposti lähetä huoraamaan. http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
KoskPaavo 23.10.2009 23:30:38 | |
---|
Timi: Voihan mooses!Justiinsa tuota yhteishenkilinjaa mekin olemme pitäneet. Anteron ja Tapanin kanssa.Yhdessä mennään vaikka paskaan! Sekin on diagnosoitu sairaus. Tarkoitin tuota viimeistä. Humppamuseon intendentti |
rintapek 23.10.2009 23:36:12 | |
---|
Timi: Voihan mooses! ...Yhdessä mennään vaikka paskaan! En tiä onko sama oppi-isä, mut tost loppuosoitteesta vois päätellä, että taidamme tietämättämme olla läheisiä? One kind of music only - the good kind |
rintapek 24.10.2009 00:07:55 | |
---|
KanttoriPiiparinen: Juu... Näitä "tuttuja" riittää soittajalle legio, varsinkin silloin kun tämä vanha hyvä "ystävä" on järjestämässä synttäreitä tai muita kissanristiäisiä. Palkaksi tarjotaan usein: -Viinaa niin että maksa kelluu... Kuinka te arv. kollegani olette ratkaisseet tämän asian? Se oikea ratkaisu tohon löytyy Tapio Rautalapion elämänkerrasta: "Ko sä olet soittomiehiä, ni miks et ottanu soittopeliä mukaan, ni voisit esittää meille jotain?" - " Ko sä olet hammaslääkäri ni miks et ottanu poraa ja tuolia mukaan, ni saatais kaikkien hampaatkin kuntoon samalla?" Mä olen pahainen harrastepoju, mut kyl tommottia kyselyitä on tullu ihan tarpeeksi. Siinä ko on hiton suuri ero, että kutsutaanko sinut juhlavieraaksi, vai palkkasoturiksi. Itse asiassa mä en muista, et ois tullu semmoista kutsua, mis sanotaan et olet tervetullut jos tuot sata pulloa viiniä. Semmottia kutsuja kyl on tullu, että olet tervetullu, jos tuot mukanasi soittopelin, ja vaik äänentoistovehkeet ja itteasiassa vaik bändisikin ois tervetullut. Mut on sitäkin tullu tehtyä, et on napannu soittopelin kekkereille mukaan. Ittellä ei silloin tu hinta mieleenkään, eikä kaverin tartte kysellä et mitä tää maksaa. Noi on kaks ihan eri asiaa. One kind of music only - the good kind |
baron 24.10.2009 00:25:06 | |
---|
Oonks' mä dissidentti? Mulla on yksi jengi jonka kanssa teen humppakeikkoja, toinen jonka kanssa rokkikeikkoja, kolmas jonka kanssa bilekeikkoja ja neljäs jonka kanssa jazz-keikkoja? Ja lisäksi mä teen soolopianokeikkoja. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
rintapek 24.10.2009 00:52:15 | |
---|
baron: Oonks' mä dissidentti? Mulla on yksi jengi jonka kanssa teen humppakeikkoja, toinen jonka kanssa rokkikeikkoja, kolmas jonka kanssa bilekeikkoja Todellakin olet, jos sä noi kolme erottelet jotenkin toisistaan. ja neljäs jonka kanssa jazz-keikkoja? Ja lisäksi mä teen soolopianokeikkoja. Erikoistuminen on kumminki päivän sana. Et sä noit kaikkia voi vetää pyllistämättä muille. One kind of music only - the good kind |
baron 24.10.2009 00:54:07 | |
---|
rintapek: Erikoistuminen on kumminki päivän sana. Et sä noit kaikkia voi vetää pyllistämättä muille. Mut kun mä tykkään kaikista! Kirkkokonserteistakin. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 24.10.2009 02:04:37 | |
---|
half: Niinpä, arvaa useinko meiltä kysytään: Teettekö duona? Vastaus on ehdoton ei. Koko ryhmä on ainoa vaihtoehto, take it or leave it. Voisimmehan tietysti tehdä duona jonkun tikku-takku säkättäjän kanssa, mutta se ei ole ME. Bändimme on tuotteemme, jota myydään eikä se, että MÄÄ pääsen keikalle. Siksi emme voi oikein tehdä tuurauksiakaan, paitsi hyvin lyhyellä varoitusajalla. Tällaisten huonojen soittajien ainoa keino on kehittää toimiva kokonaisuus, hyvät soittajat voivat toimia yksilöinä ja vetää mitä vaan ja kenen kanssa vaan. Seurauksena on hyvä yhteishenki, joka toivottavasti heijastuu myös keikoilla. andöstän Vaikka nyt mennään aiheesta sivuun, niin kääntäen sama homma kun mulla. OMB-shöy on pääleipä ja jos tarvetta on, mulla on muutama luottopelimanni, jotka sit otetaan messiin, jos tarvitaan duoo, trioo tahi kvartettia. Tuurauksia teen joskus harvoin ihan huvin vuoksi ja ammattitaidon kannalta, mutta se tuppaa oleen sevverta kallista harrastamista, ettei oikein paranis usein niitä tehrä, kun on se harrasterokkipäntikin, jolla tars aina joskus keikkailla. Siinä toki ei liksat päätä huimaa, mutta ei me millään kalja- ja pitsapalkalla keikkoja tehdä. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
rintapek 24.10.2009 02:34:45 | |
---|
isojussi: andöstän ... tuppaa oleen sevverta kallista harrastamista, ettei oikein paranis usein niitä tehrä, kun on se harrasterokkipäntikin, jolla tars aina joskus keikkailla. Siinä toki ei liksat päätä huimaa, mutta ei me millään kalja- ja pitsapalkalla keikkoja tehdä. Ei toi ny todellakaan mitään offtopikkia ole, vaan ihan niinko mun pändin raiderista. One kind of music only - the good kind |
Timi 24.10.2009 09:18:40 | |
---|
rintapek: En tiä onko sama oppi-isä, mut tost loppuosoitteesta vois päätellä, että taidamme tietämättämme olla läheisiä? Eihän s Reijo tuohesta tehty!Huu nous? Vaikea.Mutta varma! |
baron 25.10.2009 00:32:19 | |
---|
Sen verran off-topicia että yleensä liksoista: Kun mä tein mun entistä siviiliduunia, mulle ei ollut mikään ongelma "taksojen polkijat". Mä olin sillä alalla pro ja sanelin itse hintani ja mulla oli duunia tarpeeksi, ne joita mä en ehtinyt hoitaa joutuivat tyytymään halpiksiin. Freelance-seminaarissa esitettiin että pro-muusikoilla pitää olla jotain enemmän/parempaa tarjottavaa, sellaista joka normaali kuluttajalle menee läpi (!!) niin että me harrastelijahalpikset emme ole realistisia kilpailijoita. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
pekkajau 25.10.2009 00:38:12 (muokattu 25.10.2009 00:54:14) | |
---|
Taitavat olla suurin osa entisistä muusikoista ja paperityöläisistä samassa jonossa. Lopulta ne valmistuvat pakkokoulutetuiksi perushoitajiksi (lähihoitajiksi). Aikaisemmin näistä tuli hyviä kiinteistönhoitajia ja postimiehiä. Näin ne ajat ja kutsumukset vaihtuvat! http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
sepisti 27.10.2009 00:38:55 | |
---|
isojussi: kun on se harrasterokkipäntikin, jolla tars aina joskus keikkailla. Siinä toki ei liksat päätä huimaa, mutta ei me millään kalja- ja pitsapalkalla keikkoja tehdä. Tässähän se olennainen tuli. Myöntänet, että harrastepäntisi ei ota / saa keikoista 1000 egeä per keikka. Jos nyt olettettaisiin, että päntisi olisi trio. Eli moni hinnanpolkija taitaa loppujen lopuksi olla harrastamassa. Näin ainakin luulisin. Nää on ihan ammatinvalintakysmyksiä. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
isojussi 27.10.2009 01:59:36 (muokattu 27.10.2009 02:02:50) | |
---|
sepisti: Tässähän se olennainen tuli. Myöntänet, että harrastepäntisi ei ota / saa keikoista 1000 egeä per keikka. Jos nyt olettettaisiin, että päntisi olisi trio. Eli moni hinnanpolkija taitaa loppujen lopuksi olla harrastamassa. Näin ainakin luulisin. Nää on ihan ammatinvalintakysmyksiä. Kun mä sanon ettei päätä huimaa, ei se tarkota että alle tessin. Ja nyt kai on kyse muusta, kun kaks settiä rokkia. Toki moni hinnanpolkija on harrastelija, mutta yllättävän moni ei. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Pete V. 27.10.2009 02:05:17 (muokattu 27.10.2009 02:05:42) | |
---|
isojussi: Kun mä sanon ettei päätä huimaa, ei se tarkota että alle tessin. Ja nyt kai on kyse muusta, kiun kaks settiä rokkia. Toki moni hinnanpolkija on harrastelija, mutta yllättävän moni ei. Ooo-koo, tästäpä heräsikin mieleeni kysymys ... koskevatko TES'sit myös harrastelija/amatööribändejä ... ja/tai SML:n jäseniä, ja/tai ... ehkäpä tätä on joskus pohdittukin ... |
isojussi 27.10.2009 02:20:20 | |
---|
Pete V.: Ooo-koo, tästäpä heräsikin mieleeni kysymys ... koskevatko TES'sit myös harrastelija/amatööribändejä ... ja/tai SML:n jäseniä, ja/tai ... ehkäpä tätä on joskus pohdittukin ... Periaatteessa ei, mutta aattelepa ite - ala kuin ala, niin olit sitte vaki- tai sivutöissä, niin ohan se älytöntä tehdä alle alan minimien. Ja moraalitonta. Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 27.10.2009 08:43:29 | |
---|
isojussi: Periaatteessa ei, mutta aattelepa ite - ala kuin ala, niin olit sitte vaki- tai sivutöissä, niin ohan se älytöntä tehdä alle alan minimien. Ja moraalitonta. Moraalia tai sen puutetta ei kannata tähän keskusteluun vetää. Humppamuseon intendentti |
isojussi 27.10.2009 08:49:22 | |
---|
KoskPaavo: Moraalia tai sen puutetta ei kannata tähän keskusteluun vetää. Kui ny simmottos? Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
KoskPaavo 27.10.2009 11:45:05 | |
---|
isojussi: Kui ny simmottos? No onhan se nyt niin laaja alue, ja toisekseen se ketjun aloittaja sai jo monta sivua sitten vastauksen tiedusteluunsa. Humppamuseon intendentti |
leprechaun 28.10.2009 01:07:42 | |
---|
baron: Oonks' mä dissidentti? Mulla on yksi jengi jonka kanssa teen humppakeikkoja, toinen jonka kanssa rokkikeikkoja, kolmas jonka kanssa bilekeikkoja ja neljäs jonka kanssa jazz-keikkoja? Ja lisäksi mä teen soolopianokeikkoja. Sun entisessä elämässäs oli tuolle muu vastike kun dissistentti ja se oli sitk.... skits.... sitse... tai joku semmonen. Musiikkihan kuitenkin pelaa joka asteella koska eikös jaottelu tuossakin ole ihan erikseen eli kuka kulloinkin. Muuten olen sitä mieltä että peruspalkka voisi olla vaikka 50e, sitten jos sisältää vaikka dim-sointuja niin 10e lisää, jos biiseissä enemmän kun neljä sointua niin taas kymppi lisää, Cm6-9 tulee jo 20 kymppiä lisää ja jos vielä plussa perässä niin taas kaksikymppiä. Mikäli esitys sisältää puhetta biisien välissä niin "juonnosta" 10e lisää. Nyt ollaan jo 120e ja mikäli kiipparisti soittaa kaksikätisesti niin 20 lisää. Mikäli rumpali pistää fillejä väliin haisemaan niin kaksikymppiä ja jos kitaristi liikkuu soittaessaan niin kymppi kalahtaa taas. Jos basisti on hyväntuulisen oloinen niin 10 taas. Nyt ollaan 180e ja tuo kerrotaan soittajien lukumäärällä ja lasketaan äänentoistoon pantu raha ja jaetaan se 10:llä. Lopputulos saattaa yllättää mutta on erittäin oikeudenmukainen. Kokonaissummaa vähentää 10e/väärä sointu tai laulajan moka. Pitkä kokonuotin kestävä väärin kailotus lasketaan yhdeksi isommaksi mokaksi, -15e. |