Aihe: Säröpedaaleista
1 2
tommi3
23.10.2009 14:09:45 (muokattu 23.10.2009 14:13:17)

tomppa99: Onko teillä viisaammilla tiedossa säröpedaalia, mikä säilyttäisi perussaundin fendermäisen paksuna ja lisäisi ainoastaan sitä haluttua säröä signaaliin? Kiitokset jo etukäteen tiedoista!!

Ite oon Bassman Tenini cleaniä rutannu Robert Keeleyn modaamalla Bossin DB-2:lla ja nyttemmin MI Audion Blue Boy Deluxella, molemmat on toiminu hyvin tuloksin.

BD-2:sta oon käyttäny gainit lähes nollissa ja volyymiä maun mukaan. Buustaa mukavasti vahvistinta ja saa cleanit muuttumaan pikkurosoksi. Sitten jos oon tarvinnu enemmän rosoa, niin gainia lisää. Alkuperäisestä BD-2:sta ei oo kokemuksia, mutta toi Keeleyn modaama spedu ei mun mielestä väritä soundia juurikaan. Ja jos värittää, niin värittää sitten parempaan suuntaan.

Tuossa MI Audion BBD:ssa on niin laajat ja hyvät säädöt, että! Oon tykänny tehä niin, että aluksi säädän pedaalin (gainit taas lähes nollassa) kuulostamaan vahvistimeni kulloiseltakin cleanisoundilta ja sitten olen avannut gainia tarpeiden mukaan. Toimii! Taitaa BBD syrjäyttää BD-2:sen laudasta, sen verran hyvä kapistus on kyseessä...

Mutta onhan näitä mahoton muitakin. Edellämainittu OCD, Hotcake, Direct Drive, Xoticin BB jnejnejne.

EDIT: unohtu vielä sanoa, että tuossa BBD:ssa on se "character" säädin, millä saa sopivasti jytkyä lisää soundiin jos sitä halajaa.
:I
PJS
23.10.2009 14:12:01

Hmm M'Od näyttäis olevan Rotasta vähän samantyyppinen versio kuin tuo LDO on Tubescreameristä. Eli veikkaampa, et Mod:ssa on yks moodi just tommonen Ruetz rat modi tai vastaava mikä mullakin on rotassa. Tietänekö paremmin?
Peace!
dropD
23.10.2009 14:17:29

ragai: Mutta onhan näitä mahoton muitakin. Edellämainittu OCD, Hotcake, Direct Drive, Xoticin BB jnejnejne.

Hotcake on kanssa aika mainio. Mulla on cleanin päällä aina TG-musicin HC klooni. Antaa mukavasti särmää puhtaallekin...
vain banjo puuttuu...
Broadcaster
23.10.2009 14:34:05
dropD: Hotcake on kanssa aika mainio. Mulla on cleanin päällä aina TG-musicin HC klooni. Antaa mukavasti särmää puhtaallekin...

Hot Cake on tosiaan aika mainio, mutta ei niinkään Fendereiden kanssa.
dropD
23.10.2009 14:38:19

Butterscotch: Hot Cake on tosiaan aika mainio, mutta ei niinkään Fendereiden kanssa.

Miä mitään fendereistä tiädäkkään... Carlsbron TOPille se sopii kuin nakki silmään
vain banjo puuttuu...
Sammo
23.10.2009 14:47:41
Jos ei hinnalla ei oikeasti ole väliä niin ite kyllä suosittelen Ethos:ta, ainakin jos se mieltymys paksuun bluessoundiin on yhtään kallellaan Robben Fordiin. Spedussa on käytännössä "mallinnettu" Dumble, eli siinä on puhdas kanava, särökanava ja sille vielä boosti. Puhdasta kanavaa voi käyttää clean-boostina kun laittaa hönkää enemmän peliin.

Ethos toimii myös sekä suoraan päättäriin/efektiloopin sisään menoon soitettuna jonka lisäksi siinä on kohtuullinen kaitutinsimulaatio jos haluaa tehdä äänityksiä tai soittaa suoraan pöytään.

Ittellä on Fuchsin tekemä Dumble-henkinen vahvistin mutta enemmän tykkään nykyään Ethosin soundista kuin Fuchsin särökanavasta.

Tuota saa tilata täältä: www.customtonesinc.com
Tim Lerch:in ansiokkaita demoja voi katsoa Youtubesta:
humpparikitaralla:
http://www.youtube.com/watch?v=4qseEI6_8lA
telellä:
http://www.youtube.com/watch?v=BrRUI4J6v3s&feature=channel

Ilman vahvistinta:
http://www.youtube.com/watch?v=AZdOK68RMvo&feature=channel
"Where are we going, and why am I in this handbasket?"
J.Hollström
23.10.2009 15:06:40
Mad Professor: Little Green Wonder.
apenaattori
23.10.2009 19:16:06 (muokattu 23.10.2009 19:17:18)
kitaratyyppi96: Jos ei tarvitse olla kallis, suosittelen digitech bad monkeytä. Vaikka oma lehmä onkin ojassa, sanon että tuolla saa todella hyvät blues ja kevyet rokkirosot. Plussaa tuossa on vielä kaksiasentoinen eq ja hinta/laatu-suhde. Myös muita putki-overdrivejä kannattaa kokeilla.

En ole samaa mieltä. Jos budjetti ei ole ongelma, niin osta ihmeessä parempi purkki kuin Bad monkey. Apina tekee asiansa ihan hyvin omassa hintaluokassaan mutta on mielestäni ylihehkutettu.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Jucciz
23.10.2009 19:44:34 (muokattu 23.10.2009 19:44:56)
Täältä ääni (ja äänipätkiä) OCD:lle:

http://mp3.jucciz.com/fulltone_ocd/

Vahvistin itse ei tuota säröä noissa pätkissä, eli puhtaalla mennään.
HS
23.10.2009 21:52:17
Terve

Sammo:... ite kyllä suosittelen Ethos:ta, ainakin jos se mieltymys paksuun bluessoundiin on yhtään kallellaan Robben Fordiin. Spedussa on käytännössä "mallinnettu" Dumble, eli siinä on puhdas kanava, särökanava ja sille vielä boosti. Puhdasta kanavaa voi käyttää clean-boostina kun laittaa hönkää enemmän peliin...

Meni yöunet! :) Olipa järkyttävän hyvää kitarasoundia noissa näytteissä. Jotenkin alkaa tuntua, että Baby Blue ja muut kilkkeet joutaa myyntiin.
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... hyvin".
spedu ray
23.10.2009 21:58:30
Täältä ääni keeley bd-2:lle, on ERITTÄIN hyvä pedaali. Omat bluessäröt lähtee siitä. Rankemmat sitten ocd:stä. Sen rankempia ei kukaan tarvitse. ;)
Kone kii ja soita sitä kitaraa!
Jucciz
23.10.2009 22:54:46
spedu ray: Sen rankempia ei kukaan tarvitse. ;)

Ei musiikin soittamiseen ainakaan. ;)
B-tone-flat
23.10.2009 23:17:02
Täältä myös ääni bd-2:lle mutta monte allumsin modauksella. Duunasin pedaaliin blues stack plus modauksen ja eikä siitä ainaskaan huonompi tullut. Mukavat rosot tulee blues deluxen kanssa jota mä en itsessään saa säröille sellasella volumella että vois samassa huoneessa olla.
No Comments!
jarmo vh
24.10.2009 12:58:11
Tämänhetkinen suosikkini on Xotic BB preamp. Se on erittäin "läpinäkyvä" eli säilyttää vahvistimen perussoundin. Tarvittaessa ylä- ja alapäätä voi leikata tai boostata tehokkaasti. Erittäin hyvä pedaali blues- / rockosastolle.

Vanha Marshall BluesBreaker oli edellinen suosikkini kevyempään säröön mutta se sai lähteä kiertoon kun Xotic tuli taloon.
Saattaa sitä joskus tarvita.
Ziggy Bubba
24.10.2009 19:04:38 (muokattu 24.10.2009 19:12:42)

Jucciz: Ei musiikin soittamiseen ainakaan. ;)

Paitsi hardcore- tai death metal-musiikin soittamiseen. Meinas kavereilta unohtua.
The Crookmachine Project
Scuttle
24.10.2009 19:12:11 (muokattu 26.10.2009 14:14:28)
Barber Burn Unit tai Small Fry voisivat toimia myös. Loistava dynamiikka, hienot saundit ja monipuoliset säädöt. 2 viikkoa olen omistanut Small Fry:n ja en voi kuin kehua.
Huikki
25.10.2009 10:12:46

Mulla on tämän tyyppisissä touhuissa käytössä yleensä Mad professor Little Green Wonder tai Vox Big Ben Overdrive. Big Ben värittää soundia hieman enemmän kun taas LGW tuntuisi tuottavan vain oikeanlaista säröä, ikäänkuin "rehellisin" keinoin.
Sammo
26.10.2009 12:27:14
HS: Terve

Meni yöunet! :) Olipa järkyttävän hyvää kitarasoundia noissa näytteissä. Jotenkin alkaa tuntua, että Baby Blue ja muut kilkkeet joutaa myyntiin.

Heh. En tiedä yhtään kuka tuo Tim Lerch on mutta se on mun top5 Youtube-soittajan listalla ...

Mullakin oli joskus BBOD -- järki sanoo että ei sitä ois varmaan kannattanut myydä, mutta tehty mikä tehty. Ethos vie silti lähemmäs mun etsimää. Kannattaa mennä listalle heti, kesän lopussa tilasin toisen (TLE/Classic -switchillä) odotusajan arvio oli 3kk. Jossain mainittiin että se olisi tällä hetkellä 8kk, mutta mene ja tiedä. Dollarin kurssi suosii myös tilaamista.
"Where are we going, and why am I in this handbasket?"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)