Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Shure Beta 52A vai AKG D112?
1 2
Tracer
21.10.2009 21:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpi basarimikiksi? Käytössä pieni FBT:n aktiivi-PA, musatyylinä vanhan liiton melodinen hard rock.
 
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
hemmo
22.10.2009 08:11:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikit ovat hieman erilaisia saundiltaan. Joten vastaan: molemmat.
 
Pikkujättiläinen (WSOY, 1952) kirjan mukaan Hemmo tarkoittaa soturia.
Velli
22.10.2009 11:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tracer: Kumpi basarimikiksi? Käytössä pieni FBT:n aktiivi-PA, musatyylinä vanhan liiton melodinen hard rock.
 
Jos tyylinä on tosiaan vanhan liiton hard rockia, niin sanoisin että D112. Siinä on juurikin sopiva kasarihevisoundi. Beta 52A on ehkä hieman monikäyttöisempi ja neutraalimpi, mutta rokkihommiin ottaisin kyllä D112:n.
 
Mikael
22.10.2009 12:00:39 (muokattu 22.10.2009 12:04:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Velli: Jos tyylinä on tosiaan vanhan liiton hard rockia, niin sanoisin että D112. Siinä on juurikin sopiva kasarihevisoundi. Beta 52A on ehkä hieman monikäyttöisempi ja neutraalimpi, mutta rokkihommiin ottaisin kyllä D112:n.
 
Mielestäni justkin päinvastoin. D112 on monikäyttöisempi ja neutraalimpi. B52:n rajummin eq:tettu ja modernimpi valmis nykybassarisoundi on tietty nopeasti sitä miltä nykyään varsinkin hevimmässä musassa (ja iskelmässä...) on tapana olla. B52:n ongelma on mun mielestä se, että kaikki bassarit tuppaavat kuulostamaan samalta - siis siltä mikiltä eikä niinkään siltä rummulta. Vanhan liiton musaan munkin valinta olis noista kahdesta D112.
 
D112
http://www.akg.com/picture.php?txt= … pic/hires//89/d1124055c3c412c1e.jpg
 
B52
http://www.shure.com/stellent/group … rce/site_img_us_rc_beta52_large.gif
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Pacifig
22.10.2009 13:49:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä ollut D112 käytössä alusta lähtien ja ei ole kukaan miksaaja ainakaan valittanut. Tullut soitettua humppaa ja heviä. Kaverilta mikit lainaksi ja kokeilemaan...
 
Laittaiskohan kamat myyntiin.
Velli
22.10.2009 14:11:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikael: Mielestäni justkin päinvastoin. D112 on monikäyttöisempi ja neutraalimpi. B52:n rajummin eq:tettu ja modernimpi valmis nykybassarisoundi on tietty nopeasti sitä miltä nykyään varsinkin hevimmässä musassa (ja iskelmässä...) on tapana olla. B52:n ongelma on mun mielestä se, että kaikki bassarit tuppaavat kuulostamaan samalta - siis siltä mikiltä eikä niinkään siltä rummulta. Vanhan liiton musaan munkin valinta olis noista kahdesta D112.
 
D112
http://www.akg.com/picture.php?txt= … pic/hires//89/d1124055c3c412c1e.jpg
 
B52
http://www.shure.com/stellent/group … rce/site_img_us_rc_beta52_large.gif

 
Ahaa juu niinhän tuo näyttäisi olevan. Ehkä koin, että se B52:n neutraalius tarkoittaa juurikin sitä valmista basarisoundia. Niin tai näin, omistan kummatkin ja kumpaakin on tullut käytettyä menestyksekkäästi. D112:ta tosin enemmän juuri rokkihommissa.
 
isoaarne
22.10.2009 14:16:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni AKG D112:lle. Itsellä juuri myös hankintalistalla.
 
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
markkuliini
22.10.2009 19:18:57 (muokattu 22.10.2009 20:01:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pacifig: Itsellä ollut D112 käytössä alusta lähtien ja ei ole kukaan miksaaja ainakaan valittanut. Tullut soitettua humppaa ja heviä. Kaverilta mikit lainaksi ja kokeilemaan...
 
Ei nyt liity tähän tai sinuun mitenkään. Sori offtopic.
Mutta olen niiiiiiin kyllästynyt tuon "ei kukaan ole tullut valittamaan"-fraasin viljelyyn. Luin tuossa pitkästä aikaa tanssimusa-puolta, ja aika pirun monessa topicissa puolusteltiin mitä erilaisimpia asioita rummun virittämättömyydestä, syna-brassien käytöstä ja sun muista lähtien sillä että "Kyllä se niille kelpaa, ei kukaan ole koskaan tullut valittamaan".
 
No harvoin kukaan suoraan päin naamaa valittaakaan. Yleisö ei vain tule ensikerralla, tai työnantaja palkaa jonkun toisen tms. Ihan surkea selitys.
Kylläpä helpotti!. :)
Anteeksi, jatkakaa.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Kaamea kapula
22.10.2009 19:53:45 (muokattu 22.10.2009 19:56:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta asiasta kukaan ei ole ennen tullut valittamaan :)
 
Menevällä miehellä on kivekset peräkkäin!
markkuliini
22.10.2009 20:00:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaamea kapula: Tuosta asiasta kukaan ei ole ennen tullut valittamaan :)
 
LOL!!! :D
 
Virhe! Tyhmä tai kirjoitus!
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Nolte
22.10.2009 20:29:44 (muokattu 22.10.2009 20:31:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mutta olen niiiiiiin kyllästynyt tuon "ei kukaan ole tullut valittamaan"-fraasin viljelyyn. Luin tuossa pitkästä aikaa tanssimusa-puolta, ja aika pirun monessa topicissa puolusteltiin mitä erilaisimpia asioita rummun virittämättömyydestä, syna-brassien käytöstä ja sun muista lähtien sillä että "Kyllä se niille kelpaa, ei kukaan ole koskaan tullut valittamaan".
 
No harvoin kukaan suoraan päin naamaa valittaakaan. Yleisö ei vain tule ensikerralla, tai työnantaja palkaa jonkun toisen tms. Ihan surkea selitys.

 
Tuo hienonhieno "ei ole kukaan valittanut" -argumentti oli ihan vahvasti esillä, kun joskus jonkun keikan jälkeen kehtasin olla sitä mieltä, että meidän bändillä (nyt jo entinen bändi minulle) olisi ihan jonniin verran parantamisen varaa. :)
 
Kylläpä helpotti!. :)
 
Hei, mitä vaan, että olosi olisi parempi. :) Lämmin ja välittävä yhteisö...
 
EDIT: Aiheeseen. AKG, koska se on aakkosissa ensin.
 
Tätä en allekirjoita!
Vieno
23.10.2009 03:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vannon kyllä B52 nimeen. Saundi on just kohdillaan mun makuun ilman hirveitä vääntelyitä. AKG:n kans saa nostatettua verenpainetta ennen kuin saundi on edes sinne päin missä sen pitäisi olla...
 
Hyi en tykkää yhtään..
 
Voisi se AKG jossain tsääs hommissa toimiakin, mutta siihenkin Shure on parempi!!
 
Jos päädyt AKG:n, niin multa löytyy semmonen joutilaana ja on hyyyviin vähän käytetty!
 
jazzmies
23.10.2009 07:38:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vieno: Itse vannon kyllä B52 nimeen. Saundi on just kohdillaan mun makuun ilman hirveitä vääntelyitä. AKG:n kans saa nostatettua verenpainetta ennen kuin saundi on edes sinne päin missä sen pitäisi olla...
 
Hyi en tykkää yhtään..
 
Voisi se AKG jossain tsääs hommissa toimiakin, mutta siihenkin Shure on parempi!!
 
Jos päädyt AKG:n, niin multa löytyy semmonen joutilaana ja on hyyyviin vähän käytetty!

 
Beta52 toimii missä vain. Olen ehjäetukalvoisella jazzsetilläkin joutunut parikolme kertaa sellaiseen tilanteeseen, että äänimies on käynyt vaihtamassa AKG:n Shureen. Ei koskaan toisinpäin millään seteistä. Tämä ehkä kertoo äänimiesten ihanteista jotakin, mutta en mä pahaksi paa...
 
Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat?
hollmi-5
23.10.2009 10:32:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jazzmies: Beta52 toimii missä vain. Olen ehjäetukalvoisella jazzsetilläkin joutunut parikolme kertaa sellaiseen tilanteeseen, että äänimies on käynyt vaihtamassa AKG:n Shureen. Ei koskaan toisinpäin millään seteistä. Tämä ehkä kertoo äänimiesten ihanteista jotakin, mutta en mä pahaksi paa...
 
Yhden kerran on äänimies käynyt minulle mikin vaihtamassa. Vaihtoi oman AKG:ni Shuren B52-mikkiin. Illan päätteeksi kysyin syytä. Hyvän selityksen jälkeen hyväksyin vaihdon ja vaihdoin myöhemmin mikrofonin B52-malliin.
 
Sen jälkeen ei kukaan ole tullut valittamaan ...
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
ramzuz
23.10.2009 10:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omien kokemusten ja äänimiesten höpinöiden perusteella valitsisin B52sen...
 
eino mutku
23.10.2009 10:58:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Yhden kerran on äänimies käynyt minulle mikin vaihtamassa. Vaihtoi oman AKG:ni Shuren B52-mikkiin. Illan päätteeksi kysyin syytä. Hyvän selityksen jälkeen hyväksyin vaihdon ja vaihdoin myöhemmin mikrofonin B52-malliin.
 
Ja selitys oli? Oliko mikä basari silloin käytössä?
 
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
Mikael
23.10.2009 11:59:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos haluaa että se oma bassari soundaa siltä ihan samalta oli se sitten tama tai kumu tai vaikka asama niin sithän B52 on oikein hyvä valinta :D Onhan se helppo.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
markkuliini
23.10.2009 12:32:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tehtiin kouluaikana Mirin liidaamana bassarimikkitesti. Varattiin studio ja mikitettiin sama bassorumpu olisko ollu viidellä erilaisella bassarimikillä, ja sitten kuunneltiin lopputuloksia raakana. Muuten tulokset jakautuivat aika tasan, mutta Shuren beta 52 oli selvästi eniten mielipiteitä jakava mikki. Suurin osa ei pitänyt sen soundista, jotkut taas pitivät sitä parhaana. Mun korvaan kuullosti ihan liikaa Lars/metal-bassarilta se. Jotenkin tuntui että jos siitä haluaa muuta soundia kuin sen yhden, niin täytyy tehdä paljon töitä.
 
Onkos kukaan soittanut paljon Audix:in D6:lla? Mulla on ollut sellainen jo vuoden verran, mutta en ole päässyt keikoilla paljoa testailemaan, kun äänifirmoilla on aina omat kamat, enkä ole viitsinyt alkaa tyrkyttämään.
 
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
23.10.2009 13:16:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eino mutku: Ja selitys oli? Oliko mikä basari silloin käytössä?
 
Silloin oli Sonor Designer 18x20". Nykymeiningissä PA:n alapäätä ajetaan aika lailla kovaa (mielestäni liikaa). Silloin Shure varmasti on helppo tapaus.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
DrmBug
23.10.2009 13:55:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekään en tykännyt Beta 52:sta. Vaikka miten sijoitteli mikkiä ja viritti basaria, niin ei tuntunut mieluista soundia löytyvän. Nyt on ollut jonkin aikaa Beyerdynamicin Opus 99. Olisi pitänyt tehdä vertailutesti :). Tykkään kyllä Opuksesta. Maltillisempi, ja perushyvän soundin löytäminen on aika helppoa.
 
Vertailuksi käyrää:
 
http://recordinghacks.com/images/gr … dynamic/Opus-99-frequency-graph.png
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «