Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol III
1 2 3 4 59 10 11 12 1327 28 29 30 31
velsa
23.10.2009 01:12:08

blaekie: No, johan on räyhäkän näkönen poksi , mikä toi keskinapin alla oleva "naama" on?

Se on "taidetta"......8D
Kauas on pitkä matka........
Illu
23.10.2009 11:29:23 (muokattu 23.10.2009 11:29:41)
Mikähän olisi sellanen hyvä setti aloittaa elektroniikkaharrastus? Musikdingillä näytäis olevan jotain ja elektroniikkapalstalla olisi se overdrive. Eipä ole yläasteen jälkeen paljon tullut härveleitä kasattua, tinailtua kyllä muuten kaikennäköistä.
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
kiippariippa
23.10.2009 11:39:59
Se on "taidetta"......8D

No todellakin! Voi jukupätkä miten on hienoa työtä!!

Mikähän olisi sellanen hyvä setti aloittaa elektroniikkaharrastus?

Moon kans täys noviisi noissa elektroniikkahommissa. Mä kasasin taannoin sellaisen Moody Soundsin tremolon (ainaski Custom Shopin sivuilta löytynee), joka yllättäen jopa toimi tällaisen sähköporopeukalon väsäämänä. Rhodesin kanssa ihan mukava muljutin ja oli äärest helppo tehä.
- balanssit täysille -
MoreK
23.10.2009 20:43:13

Just meinasin urputtaa skabasta, että Papa puuttuu. Ei puutu enää :D Let the games begin!
krk
24.10.2009 10:41:27 (muokattu 24.10.2009 10:54:12)

velsa: KRK-1p Alku oli aika pahasti nokillaan koko ajan mut silti siin oli sopivasti vauhtia ja vaarantunnetta!!!!

Joo oli nokillaan mutkun mäkihyppykausihan on alkamassa... etu-takakeno... :-)

E: jännä juttu muuten miten tota taimihommaa ei siinä soiton huumassa eikä samana iltana kuunnellessa itse juuri huomannut häiritsevänä, mutta jo seuraavana päivänä kyllä huomasi itsekin. Tämän takiahan juuri nämä äänittelyt on niin opettavaisia, puhumattakaan että laittaa niitä tänne vielä esille... vilpittömät kiitokset velsa.
Korggari
24.10.2009 11:02:51

E: jännä juttu muuten miten tota taimihommaa ei siinä soiton huumassa eikä samana iltana kuunnellessa itse juuri huomannut häiritsevänä, mutta jo seuraavana päivänä kyllä huomasi itsekin. Tämän takiahan juuri nämä äänittelyt on niin opettavaisia, puhumattakaan että laittaa niitä tänne vielä esille... vilpittömät kiitokset velsa.

Tuo on kyllä pitkälti totta tuo timehomma ! Mulla on tuolla sooloskaban puolella paraillaan veto, ja nyt kun jälkeenpäin sitä olen kuunnellut, niin melkein hävettää kun time kusee paikoitellen melko pahasti. Ja harmittaa toisaalta, kun nuo olis saanu siivottua poiskin kun olis pikkusen enempi vaan keskittyny soittoon.
velsa
24.10.2009 21:33:37 (muokattu 24.10.2009 21:41:29)

Joo ja noissa äänitysoftissahan on kai kaikissa jonkunlainen plugin compensation palikka mitä kandee pitää päällä jos soittaa esim. jollain kitarasoftalla......niissä softissa on aina se latenssi vaanimassa kulman takana isäntäsoftan latenssin lisäksi....joten jos soitat audiotaustaan kitarasoftan läpi softamonitorointi päällä niin se lopputulos ilman jonkin sortin kompensointia on aina nokillaan verrattuna siihen audiotaustaan......tähän on olemassa joku kaavakin mutta sitten pitäisi tietää tarkasti softien latenssit millisekunteina....kokeilkaapa joskus soittaa soolo ensin softamonitorointi päällä sen skebasoftan läpi ja sen jälkeen ilman softamonitorointia ......ero on korvin kuultava taimauksen suhteen!!!!!!

Oliko varmasti tarpeeks sekava selitys??????
blaekie
24.10.2009 22:02:17 (muokattu 24.10.2009 22:05:53)

Hmm, minusta jos noita softa-latensseja esiintyy, on ne kyllä jotenkin niin selkeitä , (tyyliin kerran täällä soittanut pianisti, et ollaan abouttirallaa 1/4 tahtia pielessä), että ei voi olla kyse pelkästään tosta. Mä luulen että noi timeongelmat johtuu siitäkin monella (ainakin mulla) , että on niin innoissaan keksiessään jonkun mukavan jutskan , ainakin omasta mielestään, että yksinkertaisesti unohtuu soitossa noi perusseikat, kuten time, vibrat , ja muut tatsi, jos niitä on ylipäätään ollakseen. Tai sitten ei vaan osaa riittävän hyvin.

EDIt: Tosin riippunee siitä, minkälaisella softasetupilla ja asetuksilla soittaa kukin.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
MaQ
25.10.2009 00:08:36
Mä luulen että noi timeongelmat johtuu siitäkin monella (ainakin mulla) , että on niin innoissaan keksiessään jonkun mukavan jutskan , ainakin omasta mielestään, että yksinkertaisesti unohtuu soitossa noi perusseikat, kuten time, vibrat , ja muut tatsi, jos niitä on ylipäätään ollakseen

Liian kiire, vajavainen tekniikka ja into postata niitä vetoja julki. Lopussa pitäis korvan kertoa ollaanko taimissa vai ei jos edes yhden kerran vetoaan kuuntelee nauhotuksen jälkeen.

Sokea on monesti omalle soitolleen ja mitä enemän hieroo sitä kauemmas menee.
Itse olen samassa sopassa. yllä kerrotut virheet on tehty ja monesti :)

Jos on suht nykyaikainen puucee ja hyvä äänikortti niin ei niitä latensseja ihmiskorva
erota jos soittaja vetää taimilleen. Saundeista voidaan olla montaakin mieltä mutta
monta on kuulijaakin.

Kuunnelkaapa vaikka se antilan veto tuossa taannoin. Mallinnettu purkki ja hyvänen aika....
velsa
25.10.2009 00:54:01

Jos on suht nykyaikainen puucee ja hyvä äänikortti niin ei niitä latensseja ihmiskorva
erota jos soittaja vetää taimilleen.

älkääpäs nyt kuulkaa puhuko soopaa.....8D
BigPapa
25.10.2009 12:52:18 (muokattu 25.10.2009 12:54:49)

Meikä diggaa pitkistä äänistä eikä semmosesta räpeltämisestä joten tää oli erityisesti mieleen.....

Et sitte hokannu mitään paatosta ja rocktähteitä, niitä on kuulemma nykyään liikkeellä.

Edit. Ja tollasta punasen langan puutostilaakin on havaittavissa.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
velsa
25.10.2009 12:57:47 (muokattu 25.10.2009 13:02:48)

BigPapa: Et sitte hokannu mitään paatosta ja rocktähteitä, niitä on kuulemma nykyään liikkeellä.

Joo,kaikkia "taitureita" ei voi miellyttää.....!!!

Mutta malttia löytyi ja niinku joku täällä sanoikin ni tais olla paras veto sulta täällä kautta aikojen!!!!
BigPapa
25.10.2009 13:06:49 (muokattu 25.10.2009 13:34:54)

velsa: Joo,kaikkia "taitureita" ei voi miellyttää.....!!!

Mutta malttia löytyi ja niinku joku täällä sanoikin ni tais olla paras veto sulta täällä kautta aikojen!!!!

Must on ihan mukava on omalla tavallaan julistaa bluesin ilosanomaa, ja sisällyttää siihen omaehtoista työtä soolon sovituksen kanssa.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
vox10
25.10.2009 15:56:50
BigPapa: Et sitte hokannu mitään paatosta ja rocktähteitä, niitä on kuulemma nykyään liikkeellä.

No jokaisella on omat mieltymykset ja oikeus se sanoa. Ei siitä tarvi erikseen mitään issueta tehdä. Toi sun veto kuulosti lähinnä siltä ,kuin kissa olis nostettu lihakoukkuun...tai ampiaisia peltirasiassa.

Mut sekin on vaan mun mielipide ja ei siinä sen kummempaa henkilökohtaisuutta.
BigPapa
25.10.2009 15:59:27 (muokattu 25.10.2009 16:04:06)

vox10: No jokaisella on omat mieltymykset ja oikeus se sanoa. Ei siitä tarvi erikseen mitään issueta tehdä. Toi sun veto kuulosti lähinnä siltä ,kuin kissa olis nostettu lihakoukkuun...tai ampiaisia peltirasiassa.

Mut sekin on vaan mun mielipide ja ei siinä sen kummempaa henkilökohtaisuutta.

Sulla on sit 2 nimimerkkiä kehissä? Toinen on Vox10 ja toinen Xsä? Nimittäin ton kirjotti Xsä. Ja tarkotushan teillä onkin vaan v.ttuilla kaveris kanssa jos se nyt sattuu olemaan kaveris nimimerkki. Mistä näitä oikein aina löytyy.
vox10
25.10.2009 16:04:58
BigPapa: Sulla on sit 2 nimimerkkiä kehissä? Toinen on Vox10 ja toinen Xsä? Nimittäin ton kirjotti Xsä.

Ihan yksi nimimerkki vox10 on käytössä.
BigPapa
25.10.2009 16:08:16 (muokattu 25.10.2009 16:17:57)

vox10: Ihan yksi nimimerkki vox10 on käytössä.

Selvä. Mutta asenne näkyy olevan se, mikä kävi ilmi tosta kirjotuksesta. Profiilikin näkyy olevan hyvin itsensä salaamiseen tarkoitettu. Molemmilla.
krk
25.10.2009 16:33:31

vox10
2 : SickBoy täällä osataan soittaa ilman vtun selittelyjä tunteesta tai mistää...

Mulla on sellainen tunne että sun pitäisi jakaa kahdeksan eikä kuusi pistettä... ;-}
vox10
25.10.2009 16:36:38
krk: Mulla on sellainen tunne että sun pitäisi jakaa kahdeksan eikä kuusi pistettä... ;-}

oot muute oikeessa. Pistetääs korjaten.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)