Aihe: kx ajureista(soundblaster live! 5.1)
1
Marw
03.03.2004 10:05:40
Ongelmani on seuraavanlainen:

Asensin kx-projektin ajurit sound blaster -äänikorttiini, jotta saisin latenssin mahdollisimman pieneksi. Se onnistuikin, mutta sitten tuli uusi ongelma. Yrittäessäni nauhoittaa Cubase VST 24:n kanssa, ohjelma ilmoitti virheeksi "Audio Record Error". Jossain vaiheessa virheilmoitus poistui, mutta ääntä en narulle saanut kirveelläkään. Onko jollain tietävällä ihmisellä antaa jotain neuvoa? Äänikortin aion vaihtaa välittömästi, kun talous antaa periksi. Nyt pitäisi kuitenkin pärjätä tuon paketin kanssa..
Marw
04.03.2004 08:20:02
Äänitysohjelman asetuksista pitänee asettaa uudeksi nauhoituslähteeksi se Kx Asio, jollet ole jo muuttanut. Muutenhan se yrittää käyttää entistä, Creativen omaa ajuria (jonka kai poistit, poistithan?).

Kyllä olen muuttanut nauhoituslähteen, mainitsinhan saaneeni latenssin pienemmäksi. Ja kyllä ne vanhat ajuritkin tuli poistettua.
Fortune
04.03.2004 15:37:52
Kyllä olen muuttanut nauhoituslähteen, mainitsinhan saaneeni latenssin pienemmäksi.

Et muuten maininnut, kyllä siellä oli ihan konditionaali.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Gypsy
04.03.2004 17:46:50 (muokattu 04.03.2004 17:49:31)
Fortune: Et muuten maininnut, kyllä siellä oli ihan konditionaali.

marw: Asensin kx-projektin ajurit sound blaster -äänikorttiini, jotta saisin latenssin mahdollisimman pieneksi. SE ONNISTUIKIN, mutta sitten tuli uusi ongelma.

Jaa, mikäs se semmonen konditionaali on? Tää: saisin ?

Mut kyllähän siinä sanottiin, että saatiin latenssi pieneks: se onnistuikin

LISÄYS: Mutta enpä osaa sanoo ite kysymykseen mitään.
Miinusnappi hukassa?
Fortune
04.03.2004 17:48:06
Fortune:

marw: SE ONNISTUIKIN

Jaa, mikäs se semmonen konditionaali on? Tää: ?

Mut kyllähän siinä sanottiin, että saatiin latenssi pieneks:

Tottapa totta. Sokea.
Volume
05.03.2004 00:58:10
Omistan samanlaisen kortin ja yritin pienentää latenssia tuolla samaisella ajurilla, mutta sain samantapaisen virheilmoituksen, joskin se tuli vain silloin kun käynnistää koneen. Tämän ajurin toimesta äänet loppuivat toimimasta kokonaan, joten poistin kaiken ja asensin vanhat ajurit takaisin. Olisiko jotain bugia ajurissa kun molemmilla paskuroi tuolla tavalla?
Tämä viesti oli 100 % totuus. ------ Olen jostain kuullut, että paska koostuu suurimmaksi osaksi ruoasta!
Marw
05.03.2004 07:53:23
Omistan samanlaisen kortin ja yritin pienentää latenssia tuolla samaisella ajurilla, mutta sain samantapaisen virheilmoituksen, joskin se tuli vain silloin kun käynnistää koneen. Tämän ajurin toimesta äänet loppuivat toimimasta kokonaan, joten poistin kaiken ja asensin vanhat ajurit takaisin. Olisiko jotain bugia ajurissa kun molemmilla paskuroi tuolla tavalla?

Itse asiassa minullakin ensimmäisellä asennuskerralla äänet hävisivät kokonaan, kun taas viimeisimmän asennuksen jälkeen ne toimivat erittäin satunnaisesti. Vika voi olla ajureissakin, enpä tullut ajatelleeksi. Tai sitten omassa ammattitaidossa..
Marw
09.03.2004 20:32:25
Koitetaanpa vielä kerran. Onko asiantuntemusta em. ongelmaan?
karkki
09.03.2004 22:36:17

Koitetaanpa vielä kerran. Onko asiantuntemusta em. ongelmaan?

Tiedä sitten asiantuntemuksesta, mutta kokeilin kx-ajureita tuossa joskus vuosi sitten, mutta palasin Creativen ajureihin. Jokin niissä mätti, en muista mikä. Moni niitä kuitenkin puolustaa kovin tyytyväisenä.
Olisiko niin, että joissakin koneissa ne toimivat hyvin, toisissa eivät. Harrastajavoimin pyöritettävältä projektilta ei toki voi vaatiakaan laajan testauksen kautta kehitettyä kattavaa yhteensopivuutta - kun ei oikein kaupallisiltakaan.
Jos eivät tunnu toimivan, on parempi luopua suosiolla eikä hermoansa niillä polttaa. Eivät ne ainakaan minun elämääni paremmaksi muuttaneet edes toimiessaan.
Teppe
15.03.2004 11:59:01
Joo kokeiltu on noita kx:n ajureita ja suosittelen palaamaan takaisin creativen omiin ajureihin. Sain toimimaan ne hetken ihan hyvin ja pienellä latensilla, mutta sitte alkoivat ongelmat. Kone alkoi kaatuilemaan jatkuvasti. Juuri mikään ohjelma, mikä liittyi jotenkin ääneen, ei meinannu millään toimia. Softasynat toimi jotenkin, mutta kun yritti äänittää jotain, esim. kitaraa, ei saanu "narulle" mitään. Noi kx:n ajurit taitaa olla etupäässä tarkoitettu siihen, että voi hetken ihastella, että sainpas latensin alas ja jos haluaa koneen toimivan niin voi palata takas edellisiin.

Ja kokeilin kaikki mahdolliset mitä niistä sanottiin, poistin vanhat ajurit vimpanpäälle jne.
Fortune
15.03.2004 14:49:36
Minulla Kx toimii vallan hienosti, ei mitään ongelmia missään.
Lennu
17.03.2004 08:11:53

Minulla Kx toimii vallan hienosti, ei mitään ongelmia missään.

Vaan ei toimi Kristalin 16-raiturin kanssa. Mulla on joku vanha Cakewalkkikin, jossa taasen toimii joten kuten. Paitsi MIDI ei ollenkaan.

Semmosia ne on nuo, rahalla saa aina parempaa.
Selvänä symppis, humalassa huippujätkä. Kriisitilanteissa muista HÄTÄTILAPALSTA
Fortune
17.03.2004 16:14:00
Vaan ei toimi Kristalin 16-raiturin kanssa. Mulla on joku vanha Cakewalkkikin, jossa taasen toimii joten kuten. Paitsi MIDI ei ollenkaan.

Semmosia ne on nuo, rahalla saa aina parempaa.

Kristal minullakin on. Toimii loistavasti.
jhietala
17.03.2004 22:16:49
Hienosti on toiminut täälläkin jo parisen vuotta. Noista eri versioista kannattaa asentaa aina viimeisin "stable" versio, eikä välttämättä uusinta betaa niin välttyy ongelmilta. Jos taas midit ei kuulu tai äänitys ei onnistu, niin apu löytyy mitä ilmeisemmin Kx-mikseristä tai Dsp-kytkentäohjelmasta. Kannattaa lukaista se mukana tuleva Help-tiedosto, siinä selitetään erittäin hyvin miten kytkennät tehdään.
Lennu
20.03.2004 12:22:49

Hienosti on toiminut täälläkin jo parisen vuotta. Noista eri versioista kannattaa asentaa aina viimeisin "stable" versio, eikä välttämättä uusinta betaa niin välttyy ongelmilta. Jos taas midit ei kuulu tai äänitys ei onnistu, niin apu löytyy mitä ilmeisemmin Kx-mikseristä tai Dsp-kytkentäohjelmasta. Kannattaa lukaista se mukana tuleva Help-tiedosto, siinä selitetään erittäin hyvin miten kytkennät tehdään.

Ok, let's give it another try. Voi olla syy kyllä vanhassa kovalevyssäkin. Pitänee ostaa uusi.
Videovuokraamossa :"pitäis saada pennulle leffa". :: Kriisitilanteissa HÄTÄTILAPALSTA
Mouhi
26.03.2004 09:02:14

Minäkin olen erittäin tyytyväinen kx-projectin ASIOajureiden käyttäjä. Efektit toimii reaaliajassa, latenssi on mitätön (tuskin huomattava) ja vakaatkin ne penteleet ovat. SÄÄTÖÄ ne toki vaativat, eli DSP kytkennät kannattaa/pitää tehdä ajan kanssa ja oikein, samoin bufferoinnit ym.
Voin sanoa, että ajurit ovat sen säätämisen arvoiset, varsinkin (koti)äänittäjille. Luulen, että useimmissa tapauksissa kun kx:ää haukutaan, kyse saattaa olla vain säädön puutteesta.
Annan mielelläni ohjeita ja apua näissä ASIOissa, ja järjestän vaikka kuvat omista DSP-kykennöistäni.
kx ROX.
It's not the speed that kills you.
Damien Mind
06.04.2004 17:16:59

Asensin kx- ajurit hiljattain mun koneeseen samalla kun päivitin käyttiksen Win XP:ksi. Jo laski latenssit Cubasessa, mutta sitten eräänä ei-niin-kauniina päivänä alkoivat ongelmat:
Jos Cubase SX:llä väsään jotain biisiä, jossa on audioraita tai pari, niin saattaapi käydä niin että yhtäkkiä output -latenssi paukahtaa lukemaan, jossa ei puhuta sadoista millisekunneista vaan SEITSEMÄNnumeroisesta viiveestä. Ekalla kerralla tollainen 42655567 millisekunnin latenssi oli musta hyvä vitsi, mutta aika nopeasti hymy hyyty kun kone meni toistenkin raivostuttavan hitaaksi eli reagoi kaikkeen minuuttien viiveellä. Onko kenelläkään aavistustakaan mistä tämä ilmiö vois johtua ja mitä sille on tehtävissä? Toi megalatenssi näyttää jysähtävän päälle enemmän tai vähemmän satunnaisesti ja ilmenee etenkin silloin kun importoin SX:ään vanhoja Cubase VST -biisejä. Voisko se johtua jotenkin audioraitojen taajuuseroista eli voisko noi 44.1 kHZ:in audiokamat sekoittaa palettia jotenkin?
Mouhi
08.04.2004 11:32:20

Ohhoh, onpas erikoinen vika. En ole vastaavaan törmännyt.
Itselläni oli ongelmia stereoraidan äänittämisessä, eli en ensin saanut siististi signaalia stereona sisään. Tässä auttoi sample raten muuttaminen 48000Hz:iin. Jos käytin 44100Hz, tuli äänittäessä jotain ylimääräisiä särinöitä ja pörinöitä. Eli sillä sample ratella tosiaan voi olla vaikutusta, mutta en ihan suoraan osaa tuossa asiassa nyt auttaa.
It's not the speed that kills you.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)