Lego 22.10.2009 21:06:52 | |
---|
|
zuppermuhle 22.10.2009 21:12:52 | |
---|
Soittoa: http://www.mikseri.net/artists/veri_heavynsooloprojektit.65005.php |
Jucciz 22.10.2009 21:15:24 (muokattu 22.10.2009 21:15:30) | |
---|
http://xe.com Jo vuosikaudet kenties reaaliaikaisin, nopein ja helpoimmin muistettava (lyhin nimi) valuuttamuunnossivusto. |
teukka: Kesällä maksoin kortilla, olisko tuo nyt tilapäistä? katos mokomaa, ovat vissiin saaneet sinne sitten korttimasiinat. Itse olin siellä noin vuosi sitten. http://www.payloadband.info/ |
pnorman 23.10.2009 08:22:22 | |
---|
doctrine: katos mokomaa, ovat vissiin saaneet sinne sitten korttimasiinat. Itse olin siellä noin vuosi sitten. Niillä oli maksujärjestelmissä häiriöitä. Itse olen asioinut siellä lukemattomia kertoja, ja noin vuosi sitten oli se yksi kerta että piti lähteä nostamaan käteistä. |
Humanoid 23.10.2009 08:32:47 | |
---|
Sami / Ääniportti |
joku muu sikko 23.10.2009 09:53:29 | |
---|
Tullin sekavia sivuja lukiessa pitää tosiaan olla tarkkana tiedotteiden kanssa. Sivuilla on kaikki vanhatkin tiedotteet. Koska tullauksia voidaan muuttaa 3 vuotta maahantuonnista, pitää olla saatavilla kunkin tullaushetken voimassa olleet säännökset. Vähäarvoisten tuontitullausten säännökset on yhtenäistetty muiden EU maiden kanssa. ALV raja on edelleen 22 euroa, mutta raja jonka alle tullia ei peritä, on nykyään 150 euroa ja huom. se ei sisällä postikuluja, eli pelkästään tavaran arvo. Saadakseen tuon menettelyn, täytyy ilmoittaa kansallinen menettelykoodi C07 (arvoltaan vähäiset lähetykset, arvo enintään 150 euroa). Kuulostaa pieneltä summalta jotain 5 euroa/149€ tavara mutta jos paljon tilaa niin tuleehan siinä ja pienentäähän se myös ALV:n määrää. Ja kitaran osia tilatessa... ja pulttikaulaisiahan voi.. :) jne. Jos nämä tullinimikkeet ei ole vielä olleet täällä niin tässä: http://ec.europa.eu/taxation_custom … esNo=1&Indent=1&Action=1#OKGASittaa. Jatkuvasti |
oiva tumpeloinen 23.10.2009 10:02:01 | |
---|
joku muu sikko: ALV raja on edelleen 22 euroa... Mikä 22 euroa? |
Sensonic 23.10.2009 10:29:58 | |
---|
Tulliin käyvät maksuvälineenä käteinen ja suomalainen pankkikortti. Tullauksen valuuttakurssi lasketaan tullauspäivämäärän mukaan, kuitenkin niin, että tulli käyttää kuukauden ajan (eka-vika kuukauden päivä) samaa valuuttakurssia, jonka Suomen Pankki on kunkin kuukauden 1. päivänä määritellyt. Tulliprosentteja pystyy tarkistamaan seuraavasti (esimerkkinä sähkökitara): http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_fi.htm Valitse tuolta "TARIC -koodi" -> klikkaa "selain" -> valitse "Jakso XVIII" -> valitse "Ryhmä 92" -> valitse "9207" -> valitse "9207 90" -> valitse "9207 90 10" -> klikkaa "Tullin määrät". Tämän jälkeen näet, paljonko tulliprosentti on kyseisestä tuotteesta, kun se tuodaan EU -maiden ulkopuolelta. Täytyy kuitenkin pitää mielessä, että esim. Sveitsistä (ei EU-maa) tavaraa maahantuodessa täytyy maksaa ainoastaan ALV. Näin on sovittu EU -maiden ja Sveitsin välillä. Mutta tuo em. tullin sivuilta löytyvä tulliprosentin selvityssysteemi pätee kuitenkin suurimpaan osaan ei-EU -maista, kuten esim. jenkeistä, Kiinasta ja Japanista maahantuotaviin tavaroihin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut |
joku muu sikko 23.10.2009 10:58:15 (muokattu 23.10.2009 10:59:37) | |
---|
oiva tumpeloinen: Mikä 22 euroa? Suora lainaus tullin tiedotteesta 11/08: "Tullittoman vähäarvoisen tavaralähetyksen arvoraja nostetaan tullittomuusasetuksen muutoksella 22 eurosta 150 euroon. Arvonlisäveron uuden säännöksen mukaan vastaava verottomuuden arvoraja on entisellään eli enintään 22 euroa. tupakkatuotteiden, alkohoklin, alkoholijuomien ja hajuvesien tuontiin ei näitä tullittomuuden ja verttomuuden arvorajoja sovelleta". GASittaa. Jatkuvasti |
rintapek 23.10.2009 11:24:46 | |
---|
joku muu sikko: Suora lainaus arvonlisäverolain 94 pykälän 23kohdasta One kind of music only - the good kind |
joku muu sikko 23.10.2009 12:15:02 | |
---|
rintapek: arvonlisäverolain 94 pykälän 23kohdasta Eipä viisastella siellä. Jos jokainen tosiaan osaisi ja haluaisi kirjoittaa guugleen finlex niin tällaiset viestiketjut olisi muutenkin ihan turhia :D GASittaa. Jatkuvasti |
oiva tumpeloinen 23.10.2009 12:22:33 | |
---|
joku muu sikko: Eipä viisastella siellä. Jos jokainen tosiaan osaisi ja haluaisi kirjoittaa guugleen finlex niin tällaiset viestiketjut olisi muutenkin ihan turhia :D Mun mielestä se ei ollut mitenkään viisastelua. Siinä kuitenkin puhutaan 22 eurostakin ja mainitaan enimmillään. Käytännössä se ei päde musiikkilaitteisiin, mitä täällä ilmeisesti kuitnekin puidaan. Eli sä linkität tänne kaikkia asioita koskevia lakeja, mutta jätät mainitsematta, miltä osin se koskee näitä tavaroita (eli jätät ne lain muut pykälät linkittämättä) jasitten pidät viisasteluna, kun siitä mainitaan. Kaiken kaikkiaan sulta jäi tässä pois se, että tulkitaksesi jotain lakia, sun pitää tietää kaikki pykälät (tai ainakin asiaa koskevat) pykälät laista. Nyt sulla on yksi irraliinen pykälä, mikä voidaan kumota täysin lain toisessa kohtaa. Esimerkiksi käytännön pohjalta musiikkilaitteissa ei ole missään käytössä 22 euron alv rajoja. |
Twinkle 23.10.2009 12:37:20 | |
---|
|
joku muu sikko 23.10.2009 12:53:48 | |
---|
oiva tumpeloinen: Mun mielestä se ei ollut mitenkään viisastelua. Siinä kuitenkin puhutaan 22 eurostakin ja mainitaan enimmillään. Käytännössä se ei päde musiikkilaitteisiin, mitä täällä ilmeisesti kuitnekin puidaan. Eli sä linkität tänne kaikkia asioita koskevia lakeja, mutta jätät mainitsematta, miltä osin se koskee näitä tavaroita (eli jätät ne lain muut pykälät linkittämättä) jasitten pidät viisasteluna, kun siitä mainitaan. Kaiken kaikkiaan sulta jäi tässä pois se, että tulkitaksesi jotain lakia, sun pitää tietää kaikki pykälät (tai ainakin asiaa koskevat) pykälät laista. Nyt sulla on yksi irraliinen pykälä, mikä voidaan kumota täysin lain toisessa kohtaa. Esimerkiksi käytännön pohjalta musiikkilaitteissa ei ole missään käytössä 22 euron alv rajoja. Johan meni vaikeaksi. ..ja kaikkihan lähti siitä kun minä vaan ehdotin että kannattaa soittaa sinne tulliin. Yksi syy siihen on se että nämä keskustelut lähtee usein aika nopeasti rönsyilemään mutu/kaverilta kuulin -linjalle eikä aikaakaan kun joku ehdottaa että pyydä lähettäjää kirjoittamaan paketin päälle että "gift" niin 4tonnin arvokeppi tulee ilman veroja Suomeen. Mutta sitten sanoin kertovani "nippelitietoa" ja sitähän tuossa tuli. Saat kernaasti olla tästä(kin) eteenpäin tämän asian erikoisasiantuntija ja niiden olennaisten asioiden esiintuoja tällä palstalla minun puolestani. GASittaa. Jatkuvasti |
vhei 23.10.2009 13:17:33 (muokattu 23.10.2009 13:18:00) | |
---|
|