Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: kysymys tullimaksuista
1 2
Sweepus Maximus
22.10.2009 16:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aikoisin tilata jenkeistä CWG:ltä custom kitaran, ja minua mietityttää kuinka paljon joutuisin maksamaan kitarasta tullissa. Onko kenelläkään mitään tietoa noista tullimaksuista?
 
jra
22.10.2009 16:30:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sweepus Maximus: Aikoisin tilata jenkeistä CWG:ltä custom kitaran, ja minua mietityttää kuinka paljon joutuisin maksamaan kitarasta tullissa. Onko kenelläkään mitään tietoa noista tullimaksuista?
 
Haulla löytyy pitkät pätkät tekstiä.
 
Alv+tullit ovat kait karkeana nyrkkisääntönä 1,25 x kitaran hinta. Siihen päälle postikulut ja mahdolliset vakuutukset, jotka kait lasketaan mukaan tuohon kitaran hintaan tulleja laskettaessa (oliko vielä nykyään näin?).
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Sensonic
22.10.2009 16:33:16 (muokattu 22.10.2009 16:34:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sweepus Maximus: Aikoisin tilata jenkeistä CWG:ltä custom kitaran, ja minua mietityttää kuinka paljon joutuisin maksamaan kitarasta tullissa. Onko kenelläkään mitään tietoa noista tullimaksuista?
 
(Kitaran hinta + rahtihinta Suomeen) x 3,7% (sähkökitaran tulli) x 22% (ALV) = kitaran maahantuontihinta.
 
Eli jos kuvitellaan, että kitarasi hinta olisi 500 euroa ja rahti 100 euroa:
 
(500 + 100) x 1,037 x 1,22 ~ 759 euroa.
 
Edit: tullin ja ALVin osuus tuosta kitaran maahantuontihinnasta olisi siis tässä tapauksessa 159 euroa.
 
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Radix Saint Radix Deluxe 7 Radix Deluxe Broken Wings, Landola F6/Cut
jra
22.10.2009 16:39:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun asiantuntija on langoilla niin lasketaanko mahdollinen vakuutus (jos arvokkaampi kitara on kyseessä) tuohon rahtimaksuun ja sitä myötä vaikuttaa tullin ja Alvin suuruuteen, vai jääkö se tuon ulkopuolelle?
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Mr. Speed
22.10.2009 16:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jra: Kun asiantuntija on langoilla niin lasketaanko mahdollinen vakuutus (jos arvokkaampi kitara on kyseessä) tuohon rahtimaksuun ja sitä myötä vaikuttaa tullin ja Alvin suuruuteen, vai jääkö se tuon ulkopuolelle?
 
Kaikki kulut mitä kitaran tuomiseen sisältyy (kuljetus + vakuutus, tuote, kova laukku yms) kuuluvat siihen. Tietenkin jos itse tuot, niin lentolipusta ei tarvi maksaa.
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Sweepus Maximus
22.10.2009 17:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko tuo rahtihinta siis sama kuin guitar shipping? Ja mitä kautta tuo tullimaksu pitää sitten maksaa?
 
pnorman
22.10.2009 17:21:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sweepus Maximus: Onko tuo rahtihinta siis sama kuin guitar shipping? Ja mitä kautta tuo tullimaksu pitää sitten maksaa?
 
No juu, shipping = rahti suomeksi.
 
Jotkut kuriirifirmat hoitaa tullauksen ostajan puolesta. Soittavat sinulle ja laittavat emailiin laskun, jonka maksat ja lähetät maksutositteen heidän emailiinsa. Tullaus tapahtuu tämän jälkeen.
 
Useimmissa tapauksessa lähetys vaan saapuu tulliin, josta laittavat sinulle postiin saapumisilmoituksen. Sitten vaan ostokuittien kanssa, mistä käy myös rahdin osuus ilmi, sinne tulliin mistä lappu saapui.
 
Niin ja huom. tullin virkamies perii sekä tullimaksun että ALV:n joten tämän vaivan jälkeen kitara on laillisesti Suomen maahan omistajalle luovutettu.
 
T: Petri
 
joku muu sikko
22.10.2009 17:32:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten vielä sen verran että sitä Oikeata tietoa maahantuonnista saa Tullin neuvonnasta.
p.020 690600
 
GASittaa. Jatkuvasti
oiva tumpeloinen
22.10.2009 17:44:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: Ja sitten vielä sen verran että sitä Oikeata tietoa maahantuonnista saa Tullin neuvonnasta.
p.020 690600

 
No mikäs noissa neuvoissa meni kauheasti vikaan? Mun mielestä ne näyttää ihan Oikealta tiedolta. Täällä on kyllä moni hoitanut niin paljon tullauksia lätäkön takaa tilattujen tuotteiden kohdalta, että mä voisin väittää niiden tietävän enemmän juuri musiikkikoneiden tullauksesta kuin joku tullin virkailija. Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta aivan varmasti osa täällä tietää esim. tarkat tulliprosentit lonkalta paremmin kuin joku tullissa, joka ei ole aikoihin katsonut juuri samoja tavaroita.
 
pnorman
22.10.2009 17:56:17 (muokattu 22.10.2009 18:54:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: No mikäs noissa neuvoissa meni kauheasti vikaan? Mun mielestä ne näyttää ihan Oikealta tiedolta. Täällä on kyllä moni hoitanut niin paljon tullauksia lätäkön takaa tilattujen tuotteiden kohdalta, että mä voisin väittää niiden tietävän enemmän juuri musiikkikoneiden tullauksesta kuin joku tullin virkailija. Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta aivan varmasti osa täällä tietää esim. tarkat tulliprosentit lonkalta paremmin kuin joku tullissa, joka ei ole aikoihin katsonut juuri samoja tavaroita.
 
Sait plussan.
 
EDIT: ei mtn.
 
Confidentum
22.10.2009 19:31:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensonic: (Kitaran hinta + rahtihinta Suomeen) x 3,7% (sähkökitaran tulli) x 22% (ALV) = kitaran maahantuontihinta.
 
Eli jos kuvitellaan, että kitarasi hinta olisi 500 euroa ja rahti 100 euroa:
 
(500 + 100) x 1,037 x 1,22 ~ 759 euroa.
 
Edit: tullin ja ALVin osuus tuosta kitaran maahantuontihinnasta olisi siis tässä tapauksessa 159 euroa.

 
Oliskos dollarin nykykurssilla oheinen laskelma jotakuinkin notta:
 
920 $ jos oisi hinta rahteineen, se oisi on silloin n. 600€ ja lopulta hinta kaikkine kuluineen lopulta tuon 759€. Nuinko se männöö?
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
oiva tumpeloinen
22.10.2009 19:34:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Oliskos dollarin nykykurssilla oheinen laskelma jotakuinkin notta:
 
920 $ jos oisi hinta rahteineen, se oisi on silloin n. 600€ ja lopulta hinta kaikkine kuluineen lopulta tuon 759€. Nuinko se männöö?

 
Jep. Se sun pitää vielä muistaa, että dollarin kurssi katsotaan tullauspäivästä, ei ostopäivästä. Eli tullausarvo saattaa muuttua jonkin verran alkuperäisestä laskelmasta loppupeleissä.
 
Mandarax
22.10.2009 20:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos ei tarvitse ihan sentin tarkkuudella tietää, niin tuolla laskurilla pääsee tarpeeksi lähelle:
http://humanoid.ahmala.fi/hinta.php?hinta=1000
 
Olen tuohon syötellyt dollarihintoja kun eBaysta on jotain mielenkiintoista tullut vastaan, saa pikaisen arvion mitä se tuote verojen ja tullien jälkeen tulisi euroina maksamaan.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
joku muu sikko
22.10.2009 20:27:08 (muokattu 22.10.2009 20:28:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No jos nippelitieto kiinnostaa niin ihan viime aikoina on muuttunut mm. se raja mitä pienemmästä ei peritä tullia. Postimaksujen osuudestakin oli jotain.
Mutta kyllä ne kertoo sitten tavaraa hakiessakin ei siinä mitään.
 
Tulliprosenteissa ei ole mitään salaista, ne löytyy netistäkin mutta nehän ei olekaan siinä se iso kulu.
 
GASittaa. Jatkuvasti
Confidentum
22.10.2009 20:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harvey666: Jos ei tarvitse ihan sentin tarkkuudella tietää, niin tuolla laskurilla pääsee tarpeeksi lähelle:
http://humanoid.ahmala.fi/hinta.php?hinta=1000
 
Olen tuohon syötellyt dollarihintoja kun eBaysta on jotain mielenkiintoista tullut vastaan, saa pikaisen arvion mitä se tuote verojen ja tullien jälkeen tulisi euroina maksamaan.

 
Plussaa kolisee tällaiselle kontribuutiolle ja kiitos
 
Munkkilatinaa sano mummo nuoteista
oiva tumpeloinen
22.10.2009 20:31:59 (muokattu 22.10.2009 20:34:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: No jos nippelitieto kiinnostaa niin ihan viime aikoina on muuttunut mm. se raja mitä pienemmästä ei peritä tullia. Postimaksujen osuudestakin oli jotain.
Mutta kyllä ne kertoo sitten tavaraa hakiessakin ei siinä mitään.
 
Tulliprosenteissa ei ole mitään salaista, ne löytyy netistäkin.

 
Mitenkäs ne on sitten muuttuneet? Ainakin parin viime vuoden aikana on ollut käytössä, että alta kympin suuruisia summia ei peritä. Milloin tämä muutos on tullut voimaan? Tähän mennessä sillä on ollut merkitystä pientä sälää tilatessa, mutta ei mitään merkitystä kallista tavaraa tilatessa. Esim. kitaroita siis. Jos nuo on ne sun tarkoittamat muutokset, niin ne ovat olleet voimassa jo jonkin tovin.
 
Ja kun nyt toitotetaan siitä tullin tietomäärästä, niin se ei ole ollut kerta eikä kaksi, kun lopputulos on ollut jotain aivan muuta kuin tullin ensimmäinen näkemys. Eli se siitä erehtymättömyydestä.
 
E: ja kun salaisuuksista puhutaan, niin mikään kohta tullauksesta ei ole salaista. Kaikki löytyy kyllä tullin sivuilta. Eikä tämä tarkoita sitäkään, etteikö sinne tulliin voisi soittaa. Mun mielestä se on vain niin kovin turhaa, kun täällä on jo mainittu kaikki oleellinen. Ja täällä on tosiaan äijiä, jotka ovat tilanneet tolkuttoman määrän tavaraa viime aikoina. Mä en ole itse lähelläkään tilastojen kärjessä ja mä jo pelkästään olen tilannut soitintavaraa Jenkkilästä kesän aikana toistakymmentä kertaa. Joista osassa on ollut nimenomaan laskemista, ettei alv:t pamahda maksuun. Eipä ole päässyt käymään niin vielä kertaakaan.
 
FensonGibder
22.10.2009 20:33:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sweepus Maximus: Aikoisin tilata jenkeistä CWG:ltä custom kitaran, ja minua mietityttää kuinka paljon joutuisin maksamaan kitarasta tullissa. Onko kenelläkään mitään tietoa noista tullimaksuista?
 
PAINOIN VAROITUSTA!!!!!!!!!!
 
!!!!!! !!!!!!!!!!!!
 
O/
OE
 
Riffi, nyt.
doctrine
22.10.2009 20:33:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vinkkinä, että ainakin vantaan (lentokentän postin tullipiste) tullipisteellä kävi vain käteinen. Eipä ollut silloin mukana ja piti sitten lähteä kentältä etsimään automaattia.. meni ihan mukavasti aikaa turhaan, kun siellä tullissakin piti ensin jonottaa tunnin verran - automaattireissun jälkeen ei tarvinnu odottaa kuin puolikas...
 
http://www.payloadband.info/
teukka
22.10.2009 20:35:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine: vinkkinä, että ainakin vantaan (lentokentän postin tullipiste) tullipisteellä kävi vain käteinen. Eipä ollut silloin mukana ja piti sitten lähteä kentältä etsimään automaattia.. meni ihan mukavasti aikaa turhaan, kun siellä tullissakin piti ensin jonottaa tunnin verran - automaattireissun jälkeen ei tarvinnu odottaa kuin puolikas...
 
Kesällä maksoin kortilla, olisko tuo nyt tilapäistä?
 
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
jra
22.10.2009 20:55:54 (muokattu 22.10.2009 20:57:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joku muu sikko: No jos nippelitieto kiinnostaa niin ihan viime aikoina on muuttunut mm. se raja mitä pienemmästä ei peritä tullia. Postimaksujen osuudestakin oli jotain.
Mutta kyllä ne kertoo sitten tavaraa hakiessakin ei siinä mitään.

 
Tässä syyskuulle 2009 päivätty tullin tiedote asiasta:
Tullin, arvonlisäveron ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron verolajikohtaista alarajaa, ts. tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Tullilaskun 10 euron alarajaa ei kuitenkaan sovelleta valmisteveron alaisiin tuotteisiin, vaan yksityishenkilöille lähetetyistä alkoholijuomista ja tupakkatuotteista kirjoitetaan aina tullilasku.
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli … aminen_ulkomailta/tiedostot/019.pdf
 
Eli se sama 10 euron raja siellä edelleenkin on, joka on ollut jo useamman vuoden.
 
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «