Miikathebest 21.10.2009 22:09:02 | |
---|
Parasite: Tuo Buddan soundi kyllä miellytti meikäläisen korvaa. Nyt kun olisi rahaa... Ai noissa klipeissä? Ne on vaan ne sormet.. Liikaa säröä! |
Parasite 21.10.2009 22:10:15 | |
---|
Miikathebest: Ai noissa klipeissä? Ne on vaan ne sormet.. Juu noissapa hyvinkin. Joo ja ei kyllä mun näpeissä kuulostaisi tuolta. "Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö |
Antroid: EL84:sia on Buddissa vaan noissa pienemmissä. Superdrive 45:ssä on sit KT66:sta ja 80:ssä 6L6:set muistaakseni. Lisäksi Buddalta on tullut uusi 6V6-putkilla oleva mallisto. Mulle tulee tosta vintage hi-gain -termistä mieleen boostattu marsu. Sen tapaista soundia tarjoavia valmistajia on varmaan pilvin pimein, kuten juuri Budda, Splawn, yms. Jeps, Budda Superdriven särökanavaa on moni (muistaakseni jopa valmistaja itse) luonnehtinut "hot rodatuksi Marsuksi" ja kyllähän se reilusti brittihenkinen onkin. Superdrive 18 ja 30 ovat EL84-pääteputkilla ja isommissa sit KT66 ja 6L6, kuten sanoitkin. Parasite: Tuo Buddan soundi kyllä miellytti meikäläisen korvaa. Nyt kun olisi rahaa... 18-wattiseen comboon (täysverinen keikkakone melkeinpä mihin vaan musaan!) pääsee käsiksi suht huokeallakin: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2980 Tuplasti tehokkaampi 30-wattinen on 200 euroa kalliimpi. Ei paha. :) |
Parasite 21.10.2009 22:15:44 | |
---|
Jucciz: 18-wattiseen comboon (täysverinen keikkakone melkeinpä mihin vaan musaan!) pääsee käsiksi suht huokeallakin: http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2980 Tuplasti tehokkaampi 30-wattinen on 200 euroa kalliimpi. Ei paha. :) Jep, harmi ettei opintotuesta jää ihan tuon vertaa ylimääräistä käteen. "Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö |
Kiksaus 22.10.2009 10:04:32 | |
---|
Joudun härskisti tähän mainostamaan Kochin Multitonea kun se mielestäni sopii kuvaukseen. Siksi vaihdoin sen pois ja tilalle tuli VHT. Puhdas kanava on todella lämminhenkinen ja särökanavasta saa väänettyä aika monipuolisia saundeja, mutta ei ihan sitä modernia junttaa. "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
DarkVision 22.10.2009 23:36:31 | |
---|
Kiitoksia tähän astisista viestistä, ovat antaneet tälle hakijalle jo yllättävänkin paljon; sekä vahvistusta omille aikaisemmille oletuksille että ihan uuttakin pohdittavaa. Jo mainituista vahvisinmerkeistä itslläkin on Budda, Marshall, Vox sekä Orange olleet tutkailun alla asiaan perehtyessäni, joten pitänee tarkastella noita muitakin. Budda kiinnostaa ainakin nautittavaksmme jaettujen clippein perusteella, kiitos niistä. Vintagen määrittelyyn en ota mitään suurempaa kantaa, itse sillä hain jotain, millaiseksi olen termillä kuvaillun soundin tulkinnut olevan eli jollain tavalla lämmin, ei liiemmin kompressoidun oloinen, jotakuinkin vanhojen pelien suuntaan kumartavaa, ei niinkään välttämättä itsessään vanha laite. Henk. koht. hakusessa on sen verran gain-pitoinen soundimaailma kuitenkin, että sillä kehtaa soittaa metallimusiikkia ilman pelkoa, että nauretaan pois lavalta (soundien takia, that is :) ) Onko kellään mitään kerrottavaa noista Monsterin styrkkareista? Jotenkin olisin ymmärrellyt, että moisista voisi olla hakemaani soundia saatavilla. O Lord, bless this thy hand grenade, that with it thou mayst blow thine enemies to tiny bits, in thy mercy. |
Mr.Rogers 23.10.2009 10:55:04 | |
---|
Oma Marshall johdannainen Monsteri , El Monarca, ei kyllä itsestään rankempaan heviin taivu. Volumea ja gainia nostamalla päästään mainioihin AC/DC soundeihin. Itse olen OCDllä kovemmat säröt vahvistimesta ottanut. Kyseinen vahvistin kyllä ottaa pedaaleita hyvin vastaan ei siinä mitään. Putkitasurin vaihtamalla diodiin, kytkimellä valittavissa, saa soundin luonnetta modernimpaan suuntaan. |
Jucciz 23.10.2009 11:13:09 (muokattu 23.10.2009 11:13:44) | |
---|
Mr.Rogers: Putkitasurin vaihtamalla diodiin, kytkimellä valittavissa, saa soundin luonnetta modernimpaan suuntaan. Mua tästä valistettiin, joten valistan eteenpäin: se putkella toteutettu tasasuuntaus on itse asiassa myös dioditasasuuntausta, sillä diodit ne siellä putkessakin sen tasasuuntauksen aikaansaavat. Esim. paljon käytetyssä 5U4-tasuriputkessa on kaksi diodia. Ne kaksi eri "tasasuuntausvälinettä" (tai pikemminkin -materiaalia) ovat oikeammin ilmaistuina putki ja puolijohde. Joku muu voi jatkaa tästä vielä syvällisemmin ja sähköteknisemmin. :) |
aristoteles666 23.10.2009 13:32:07 | |
---|
ja kaikki plexi marsut ja muut yli viiskyt wattiset käyttää poulijohdetasasuuntausta. ei putkia. |
Vapour 23.10.2009 15:09:24 | |
---|
Kannattaa testata myös Laneyn VH100r. Itselläni on tuollainen ja monet sitä ovat luonnehtineet vintagesävyiseksi hi-gain -vahvariksi. Omaan korvaan soundi on mainio, joskin puhdas kanava ei ihan mielettömästi ainakaan ecc83 -putkilla loista. Säröä irtoaa sitten tuohon brittihenkiseen hevanderii ihan heittämällä. Puhdistuukin volalla kivasti ja kuulostaa isolta. Ziljoona efektilenkkiä. Miinusta aivan tolkuttomasta tehosta. Vielä parempi on Orangen Rockerverb, jota löytyy myös vähän järkevämpänä 50W -mallina. Kuulostaa todella hyvältä sekä puhtailla että säröillä, jälkimmäisten ollessa pehmeämpiä kuin lanikassa, mutta silti riittävän ärjyjä vanhan liiton heviin. Tämäkin puhdistuu kivasti kitaran volalla ja bonuksena todella hyvä sisäänrakennettu putkikaiku. Miinusta rinnakkaisloopista. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |