Aihe: Loirista Suomen J.Cash
1 2 3 4
Isodee
25.03.2009 18:44:07
Huom! Olet kirjoittamassa yli 712 päivää vanhaan ketjuun!

Rakentelin fantasioitani aamulla lumisateessa kävellessäni. Esim. Janne Haavisto voisi olla sopiva tyyppi tuottamaan Kari Tapion levyä. Roots-henkisistä kitaristeista pulpahti mieleeni nyt äkkiseltään Tommi Viksten. Laulurepertuaarin kasaaminen on vielä vaiheessa. Ehkä esim. CMX:n balladit tyyliin "Minun sydämeni on särkynyt" tai "Ruoste" saisivat aivan uuden sävyn Kari Tapion tulkintoina. Noihin biiseihin haluaisin ehdottomasti Olli Haaviston soittamaan pedaalisteeliään tai dobroaan. Varmaan jotkut Nurmionkin biisit toimisivat kuin häkä, esim. "Kurjuuden kuningas". Levynkanteen tulisi sitten Gretsh nojaamassa johonkin ladon seinään.

Pakko nostaa tämä ketju ylös. Klabbin uusi levy julkaistiin tänään ja jumalauta mitä kamaa. Tuottajana on tosiaan Janne Haavisto sekä kaimansa Jaakonaho. Soittajina mm.Viksten, O.Haavisto, Kuokkanen, Poijärvi, Gröhn.

Biisit ovat originelleja. Säveltäjiinä Timo Kiiskinen, Tuure Kilpeläinen ja J.Karjalainen.

Fantasiasi on aika pitkälle toteutunut. Kova levy. Tsekatkaa!
St.Eel
25.03.2009 19:04:12 (muokattu 25.03.2009 19:31:39)
Tuota...
Jaakonahon Jussi on äänittänyt levyn osittain, ei tuottanut.
Toinen tuottaja on Olli Haavisto. :)
Muuten kommentit meni nappiin !
Isodee
25.03.2009 19:51:44
St.Eel: Tuota...
Jaakonahon Jussi on äänittänyt levyn osittain, ei tuottanut.
Toinen tuottaja on Olli Haavisto. :)
Muuten kommentit meni nappiin !

Pahoittelut, meni innostuksissani väärin... Kunnia sinne minne se kuuluu...!

Gröhnin Pekka muuten puuttuu levynkannen soittajalistasta, mutta kyllähän se siellä taitaa musisoida ja kuvissakin herra on :-)

Tuossa se levy nytkin pyörii ja kolisee koko ajan kovempaa.

Tämä on levy mikä piti tehdä.
MK73
19.10.2009 16:29:45 (muokattu 19.10.2009 16:59:02)
Isodee: Tämä on levy mikä piti tehdä.

Mä voisin sanoa samaa Veskun uudesta "Hyvää puuta" -albumista. Se hakkaa Lappi-trilogian koska biisit ovat nyt uusia, onnistuneita ja väkevää tulkitsijaa säestää kunnon bändi (mm. Tommi Viksten, Pekka Gröhn, Tom Nyman, Topi Kurki ja Jussi Jaakonaho), eli oikeastaan samaa puuta kuin toi Kari Tapion levy.

Parasta ja pirteintä musiikkia Loirilta aikoihin!
Hiki ja vääntö.
DJKaaos
19.10.2009 17:01:02
MK73:
Parasta ja pirteintä musiikkia Loirilta aikoihin!

Parin kuulemani biisin perusteella voisin todeta, että osaahan se Loiri sittenkin laulaa vielä nykyäänkin. Hyvä, että on palannut tälle linjalle.
Minä olen minä.
Hannubal
19.10.2009 18:08:21
Kyllä tämä levy on loistava, oikeasti koskettavia ja puhuttelevia lyriikoita kauniiden melodioiden kera. Loiri vain osaa tulkita niitä näin hyvin. Harvinaista enää nykymaailmassa on kuunnella tällaisia tekstejä. Varsinkin nimikappale Hyvää puuta oikein sykähdytti ekalla kerralla.
Eivät juurikaan kosketa mitkään seinän toisen puolen sattumukset suojaan kuutioon kaikelta kasvan kiinni panssaroinnin sisäpintaan
jassi
19.10.2009 22:27:08 (muokattu 19.10.2009 22:27:37)
En tiiä kuvittelenko vain, mutta eikös tuo Hyvää puuta-biisin kertsu mene aika yks yhteen Miljoonasateen Silmitön talvi kertosäkeen kans??
Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee.
Prophet
19.10.2009 22:33:12
jassi: En tiiä kuvittelenko vain, mutta eikös tuo Hyvää puuta-biisin kertsu mene aika yks yhteen Miljoonasateen Silmitön talvi kertosäkeen kans??

Sehän siitä tulee heti mieleen.
jannu
20.10.2009 00:17:24
jassi: En tiiä kuvittelenko vain, mutta eikös tuo Hyvää puuta-biisin kertsu mene aika yks yhteen Miljoonasateen Silmitön talvi kertosäkeen kans??

Jep, aika jännä juttu. Kukas ton rallin on pykännyt?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)