Aihe: One män pand liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Pete V.
16.10.2009 12:31:20
mack the knife: No ei ne konttorissa joka kerta roudaa alakerrasta asti työpöytää paikalleen ja rupea piuhottamaan tietokonetta ja printtereitä sun muita romppeita. Sitten vielä checkaus toimiiko kaikki jne. Taitais jäädä tekemättä.

Ooo-koo, mutta kyllä tämäkin tuttua on minulle, IT -myyntitykkinä silloin joskus taannoin ... lisäksi piti vielä korjailla paikalliset ongelmat dataprojektorissa, lähiverkossa jne., että pääsi edes jotenkin heittämään oman esityksenä ... siis, ihan niinkuin soittokeikka, ehkä vähän lyhyempi ja vähemmän raskas kuitenkin ...
Epämuusikko
16.10.2009 14:00:06
vesipekka: Naurettavaa tämä liksa tinkaus. Aidot keikan tekijät eivät ehdi mäläkättämään näillä sivuilla tämmöisistä asioista, koska ovat siellä keikalla. Itse olen ansaitulla lomalla nyt. Joriskaa vaikka "asiakkaiden tolloiluista tms.", siellä riittää sarkaa.
Nim.Yli 5000 keikkaa bändillä.(ei OMB)

Tämänkin informatiivisen viestin meille tarjosi Tanssimusapalsta!
"Greetings from Niger". Kesy animaali #1
isojussi
16.10.2009 14:45:33 (muokattu 16.10.2009 14:48:41)
mack the knife: No ei ne konttorissa joka kerta roudaa alakerrasta asti työpöytää paikalleen ja rupea piuhottamaan tietokonetta ja printtereitä sun muita romppeita. Sitten vielä checkaus toimiiko kaikki jne. Taitais jäädä tekemättä.

No voi vittu - mua on sitten aikanaan kusetettu! "Kiertäväpaikkanen maisemakonttori!", ne sano. "Tutustu työpaikkaan ja työtovereihin paremmin", ne sano. "Liittimet ei hapetu", ne sano. "Saat liikuntaa", ne sano....
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
16.10.2009 14:46:26
Epämuusikko: Tämänkin informatiivisen viestin meille tarjosi Tanssimusapalsta!

Kiitos EpM! Auttoi oikeesti kevyeen vitutukseen...
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
isojussi
16.10.2009 14:46:45
mack the knife: No, hahha. En mä tosissani ole.

oot kuiteskin.
KanttoriPiiparinen
19.10.2009 15:34:42
jartsa63: Heips

10 vuotta taukoa takana ja liksat hukassa!

Eli mitä pitää pyytää normi 4,5 tuntia soittoa tanssiville pikku kapakasta, eläkeläisten kunto tanssit 2h , lavalla 3,5h, häät , kylpylä??

Sehän hinta vaihtelee paikan ja ajankohdan mukaan?

PA-kamat riittävät isoonkin paikkaan. Soittimissa ja pa-kamoissa kiinni 4000€

Komppaan jartsaa pedaalit pohjassa. Mielestäni OMB-keikan tekijöille kuuluu joka ainut ropo, jonka asiakas on valmis maksamaan. Homma näyttää sivullisen silmin katsottuna luvattoman helpolta, mutta suurta harhaa on se. OMB-soittaja tarvitsee aivan toisenlaista tyylitajua kuin bändissä skulaava virkaveljensä, ettei kävisi niin että kone vie miestä eikä päin vastoin kuin pitäisi.

Jokainen on varmaan joutunut tahtomattaan todistamaan tilannetta, jossa kokematon soittaja koettaa rämpiä tasaveroisena koneen kanssa ja törmäilee kaikkiin sudenkuoppiin joihin vain OMB hommissa voi törmätä. Tullaan sisään väärällä tahdin osalla, soitetaan flute-sektia peräkammarin Paavon haitaritatsilla ja lopuksi sorrutaan juomaan liikaa isäntäväen tarjoilemaa boolia.

Väitän kokemuksesta että k.o. hommassa tarvitaan herkkää vainua, kosolti tilannetajua ja huimaa huumoria. Näitä hommia tehdään usein kaikenlaisissa perhejuhlissa ym. kissanristiäisissä ja siinä saa tarkkailla kuulijoiden reaktioita aivan toisella intensiteetillä kuin stagelta keikkaa heitettäessä. On kyseltävä toivebiisit ja vedettävä yhteislaulut. Lisäksi pitää olla "virkeän ja iloisen näköinen." (Tervosen Onni vaati tämänkin)
Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua.
KoskPaavo
19.10.2009 16:53:29
Hoh, kohta joku rähähtää taas, tää on tosi herkkä alue.
Tuota Kanttorin kirj. viimeisen kappaleen juttuja olen joskus varovasti yrittänyt esittää myös.
Nimim. "Tammerkoski- humpan intro"
Humppamuseon intendentti
KoskPaavo
19.10.2009 20:59:17
baron: Mä oon tehnyt keikkoja 1-12 soittajan kokoonpanoissa. Kaikki olleet omalla tavallaan kivoja.
Mä en tajua miksi joku kokoonpano olisi oikea ja joku toinen ei?

Niinpä?? .. Muistan mm. Poppiksenkin lipsauttaneen että "trio on kaikkein paskin".
Jotkut ihmiset vaan urautuvat jopa loppuiäkseen johonkin "oikeaksi " koettuun asiaan ( osittain minäkin ), siinä sitä mennään loppuikä laput silmillä.
Humppamuseon intendentti
hvinnamo
19.10.2009 21:36:21
Mun omasta kokemuksesta yksin soittaminen ja laulaminen on kaikkein raskainta.Itse roudaat ja vastaat koko hommasta.Sitten on se että tuntuu että kaikki tuijottaa sun jokaista liikettä ja kuuntelee jokaista mahdollista virhettä.Joskus harvoin kun tälläsiä tilaisuuksia on niin on helpompi kun on vaikka ilmakitaristi vierellä henkisenä tukena.No, tämä johtuu ehkä osaltaan omasta epävarmuudesta tms. Kaikkein pahin on tilaisuus jossa on 20 ukkoa,2 naista ja pahimmillaan ulkolaisia puolet.Sitten pitäis soittaa tanssimusiikkia.Silloin tulee sellainen tunne että kun pääsis vitun nopeesti pois täältä ja mitä vittua nää edes elävällä musiikilla tekee?? Ja yleensäkin on huomattavasti mukavampi soittaa kun porukkaa tanssii, oli soittajia sitten kuinka monta tahansa.
baron
19.10.2009 21:52:48 (muokattu 19.10.2009 21:53:33)

hvinnamo: Mun omasta kokemuksesta yksin soittaminen ja laulaminen on kaikkein raskainta.

Joo, samaa mieltä, jos on bändissä on jengiä niin häpeä jakautuu useammalle.
Mutta toisaalta jos onnistuu niin kaikki tulee omaan piikkiin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
isojussi
19.10.2009 22:34:12
hvinnamo: Mun omasta kokemuksesta yksin soittaminen ja laulaminen on kaikkein raskainta...

Aamen. Jumalauta, että on juhlaa sen kerran, kun on edes duokaveri - saatikka sitten usiampikin.
Kukko
19.10.2009 23:46:39

isojussi: Aamen. Jumalauta, että on juhlaa sen kerran, kun on edes duokaveri - saatikka sitten usiampikin.
Juuri näin..
"Kitarakoulu viisivuotiseksi" -Minä-
SirJussi
20.10.2009 03:17:55
mack the knife: 150 vauhdilla tasan 5000 on 33 vuotta. Ja varmaan on ollu joka vuosi tuon verran...

Jossain välissä on kyllä täytyny olla 400 vuodes...
hvinnamo
20.10.2009 11:03:47
SirJussi: Jossain välissä on kyllä täytyny olla 400 vuodes...

33x150=4950 eli yhtenä vuonna riittäisi 200 eli ei tarvinnu 400 tehdä..
JCM
20.10.2009 11:12:37

baron: Silloin kun mä olin "oikeissa töissä" niin mulla oli sellainen sopimukseen/suositukseen perustuva diili että jos työmatkan kesto on huomattava suhteessa työaikaan, siitä saa puolet tuntiliksasta.
Sitä ei ollut tarkkaan määritelty mikä se huomattava on mutta mä kävin mm. Kotkassa tekemässä muutaman tunnin duunia ja sain myös autolla ajamisesta liksan.

Eikös sen noin pidä ollakin?

Jos olen työaikana työmatkalla (kuten monasti olenkin), niin mulla juoksee palkka. Kun olen työajan ulkopuolella työmatkalla, saan siitä matka-ajan korvauksen joka on käytännöllisesti katsoen ylityötä, eli siitä maksetaan kuten ylitöistä. Ja toki kilometrikorvaukset ja päivärahat toki päälle.

Täysin työaikaan rinnastettavaa aikaa tuo työmatkojen kulkeminen ainakin mulla on "oikeissa töissä".
baron
20.10.2009 11:26:26

JCM: Eikös sen noin pidä ollakin?
Täysin työaikaan rinnastettavaa aikaa tuo työmatkojen kulkeminen ainakin mulla on "oikeissa töissä".

Olisko mulla ollut kuitenkin se ero että mä tein landelle "keikkoja" eli en normaalia duuniani vakkarityönantajan piikkiin.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
WanhaWetäjä
22.10.2009 02:02:03 (muokattu 22.10.2009 02:02:45)

baron: Mä pääasiassa keikkailen bändien kanssa.
Humppaa viidellä, rokkia viidellä, bileä neljällä ja jazztriokeikkoja kolmella.

17 bändiä????
Mahtaa pitää kiirettä ja varmaan lyö leiville tuo homma!

Mikä synti siinä on että multa tilataan sooloflyygelikeikkoja ja mä oon mennyt?

Ei se ole synti että tilataan, se on ihme!Tuskin sä noita keikkoja soittotaitosi ansiosta saat?

Mitä tulee ombbiliksoihin niin parhaitenhan noista saa jos on väylät( lue suhteet) ja häpyä pyytää, hullu ei ole se jne...toimistojen kautta tuskin pääsee paljon yli minimin, eikä vatkainombbimestoja edes enää ole montaa julkisella puolella, laivoilta tiedän kahen truban/ombin liksat, kysyin heiltä asiaa suoraan, toinen sai minimin+tipit, toinen lähes tuplat siitä +tipit, eri laivayhtiö tosin.Molemmilla tais olla 6 settia/päivä, pestit oli viikon mittasia.
Ei ole helppo homma, tosiaankin saa kuulla kaikkee ja känniääliöitä piisaa varsinkin laivoissa.

No joo, ei nää olleet niitä tavanomaisia usein todella "tyylitajuisia" huvikseen keikkailevia vatkainombbeja, joista osa ei soita itse ääntäkään, vaan ihan oikeesti soittavia ja laulavia ammattimuusikoita, homma toimi myös ilman mitään koneita tarvittaessa.
Joissain laivoissahan ei koneita sallita lainkaan truba/duo-osastoissa, eli ei vie näissä tapauksissa kone miestä, jos jotain tulee koneelta, ne on ite tehtyjä pääosin AUDIOtaustoja, mm erittäin tyylikkäitä laulustemmoja+ basso/rumpuraita ja komppikitara, joskus ehkä yks kiippariraitakin.Ei ole ketroneita kehissä eikä netista kopsattuja midifileja vaan todella luontevat ja vähän tavaraa sisältävät taustat pääosin oikeilla soittimilla tehtynä.
isojussi
22.10.2009 02:17:19 (muokattu 22.10.2009 02:28:07)
Ihmettelen noin kovien miesten noin matalaa palkkausta.
baron
22.10.2009 09:40:41 (muokattu 22.10.2009 10:46:54)

WanhaWetäjä: 17 bändiä????
Ei se ole synti että tilataan, se on ihme!Tuskin sä noita keikkoja soittotaitosi ansiosta saat?

En mä tiedä miksi mutta jotkut on niin tyytyväisiä että tilaavat toistuvasti.

Jos sä oot hyvä soittaja niin miksi sulla ei ole kivoja hyvin palkattuja keikkoja riittävästi lähiympäristössä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)