Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Läppäri ei löydä kaiuttimiaan
1
Pitkavirta
16.10.2009 14:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asensin läppäriin väliaikasesti M-Audion ulkoisen usb-äänikortin, jota asennellessa läppärin omat kaiuttimet katosivat kaikista valikoista, niitä ei siis enää voi valita mistään ääniasetuksista.
 
Sisäisen äänikortin saa valittua oletukseks, ja se toimii, äänityskin menee oletuksena ton kautta, mutta toistoasetuksissa herjaa, ettei äänilaitetta (tarkoittanee tässä kaiuttimia) ole kytketty.
 
M-Audion oon uninstallannu ja poistanu jollain rekisterinsiivoussoftalla sen palasetkin, mutta tää yks asia on edelleen jumissa.
 
Koneessa on tietty toi Vista, ja me ei käyttiksen kanssa osata vieläkään keskustella kovin sujuvasti. Jos joku osaa neuvoa, tai heittää käyttökelposta linkkiä, oon superkiitollinen. Windowsin ohjeet ja "nettitukipalvelut" ei jeesaa; "Varmista, ettei kaiuttimen äänenvoimakkuutta ole vaimennettu tai säädetty liian hiljaiseksi"..
Kalmo
19.10.2009 15:04:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo herja "No sound device/ei äänilaitetta" luullakseni tarkoittaa, että äänikortin ulostulon ajureita ei löydy. Softasta pitäisi jostain löytyä valikko, jossa on input- ja output-driverit listattuna.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
krushing
19.10.2009 15:48:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiiä mimmonen tilanne nykyajan modernien PC-käyttisten puolella on kun en ole hetkeen joutunut moisiin koskemaan, mutta ainakin ennenmuinoin (XP-aikana siis) äänikorttien ajureiden asentamisohjeita tuli seurata helevetin tarkasti tai muuten ei toimi mikään.
 
Mutta kuten sanottu, toi virheilmo tosiaan viittaa äänikorttiin, ei kaiuttimiin. Läppärin kaiuttimia ulkoisen kortin kanssa saa tuskin toimimaan (paitsi siis tietty vaihtamalla siihen sisäiseen korttiin).
 
lindo
19.10.2009 16:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkavirta: Asensin läppäriin väliaikasesti M-Audion ulkoisen usb-äänikortin, jota asennellessa läppärin omat kaiuttimet katosivat kaikista valikoista, niitä ei siis enää voi valita mistään ääniasetuksista.
 
Sisäisen äänikortin saa valittua oletukseks, ja se toimii, äänityskin menee oletuksena ton kautta, mutta toistoasetuksissa herjaa, ettei äänilaitetta (tarkoittanee tässä kaiuttimia) ole kytketty.
 
M-Audion oon uninstallannu ja poistanu jollain rekisterinsiivoussoftalla sen palasetkin, mutta tää yks asia on edelleen jumissa.
 
Koneessa on tietty toi Vista, ja me ei käyttiksen kanssa osata vieläkään keskustella kovin sujuvasti. Jos joku osaa neuvoa, tai heittää käyttökelposta linkkiä, oon superkiitollinen. Windowsin ohjeet ja "nettitukipalvelut" ei jeesaa; "Varmista, ettei kaiuttimen äänenvoimakkuutta ole vaimennettu tai säädetty liian hiljaiseksi"..

 
Mene läppärin valmistajan support sivulle ja sieltä Audio driver. Esim Acer tapauksessa:
http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html
 
Mä asensin Win7 testailu version Acer läpyskään, ja ei toiminut netti, eikä audio. Tuolta kävin lataamassa ajurit ja taas toimi.
 
Rok rok
Pitkavirta
13.11.2009 12:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tää nyt vaan skulaa.
 
Oon saanu nyt kaiken m-audioon liittyvän poistettua koneelta, ja latasin ja asensin ajurit realtekiin tuolta Acerin sivuilta.
 
Laitehallinta-> Laitteen tila: Laite toimii oikein
 
Mut sitten
 
Ohjauspaneeli -> Äänet -> Toistaminen: Äänilaitteita ei ole asennettu
 
Ja kaikki näppäimet (Määritä, Aseta oletus, Ominaisuudet) on harmaana, siis ei valittavissa.. Tallennus -välilehdessä on Realtekin mikkilinja "Toiminnassa".
 
Toivottavasti joku osaa auttaa, jos ei, niin pitää viedä johonki huoltoon..
Pitkavirta
26.11.2009 12:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noni, "vuoden nörtti" -palkintoa en ainakaan odottele :D
 
Siinä valikossa pystyi nimittäin hienosti hiiren oikeella näppäimellä valkkaamaan "näytä käytöstä poistetut laitteet".. Melko simppeliä lopulta!
 
Kiitos kuitenkin yrittäneille! :)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «