Mustakukko 28.09.2009 21:52:43 | |
---|
uniko? painajainen kerrassaan kun kuulee iste opethin soitavan windowpanen päin persettä :D |
Makkiss 17.10.2009 22:34:33 | |
---|
|
pehko 17.10.2009 22:39:01 | |
---|
noille kyllä sattuu ja tapahtuu....sillonhan joskus niitten bussi oli jonkun ammuskelun välissä. "Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen |
Credence 17.10.2009 22:40:33 | |
---|
Jaa minä että olisi koko bändi lähtenyt hurmaava joukkoitsemurha-tyyliin. :P Hii knöys thö mäshiin meiks eöörr put thö pastaart vount thjöörn it oon! |
Torniojaws 18.10.2009 00:04:32 | |
---|
Credence: Jaa minä että olisi koko bändi lähtenyt hurmaava joukkoitsemurha-tyyliin. :P "Mites me tehdään Watershedin jälkeen parempi levy?" "...." "Eisssss...." *kriiiiiuuukk* |
Pomeranssi 18.10.2009 12:47:25 | |
---|
Iltalehti oli vielä 2 päivää myöhässä, 15.10 tuo on Opethin sivujen mukaan tapahtunut. Onneksi tosiaan bändin jäsenet säästyivät vammoilta, meni kyllä kylmät väreet selkää pitkin.. Juum. |
Lamonte 18.10.2009 22:30:45 | |
---|
Huh. Säikäytti. Mutta asiaan.. Viime aikoina Watershedia paljon kuunnelleena, totean kyseessä olevan IMO Opethin paras levy. En tiedä olenko koskaan kuunnellut mitään levyä kolmea kertaa peräkkäin alusta loppuun. Ja joka kerta aivan sfääreissä siitä musiikista. Välillä piti muistuttaa itseään siitä että tässä kuunnellaan nyt sitten metallia Ruotsista. :) Vuodatan joku kerta enemmän. Nyt en pysty. On niin hyvä. |
Lasitten 19.10.2009 01:02:07 | |
---|
http://www.bandstores.co.uk/shop/op … etail.php?prod=nmus_opeth_Woodenbox Aikamoinen paketti, pientä rahastuksen makua kyllä alkaa olemaan. Watershedin CD+DVD-version löysin paikalliseta anttilasta 8e ja kyllähän tämä paranee kuuntelukertojen lisääntyessä, vaikka vieläkin pitäisin todella suurena pettymyksenä. Ei nouse millään tasolla parhaiden Opeth levyjen kastiin. Jos komodo ampuu pihevin 300km/h kohti 2kg siikaa niin jääkö hammetti ilmaan tiluttamaan wahilla? |
Pomeranssi 19.10.2009 09:55:30 | |
---|
Mitä mieltä M.nettiläiset ovat Deliverancesta levynä? Oon nyt tässä pari kertaa kuunnellut kannesta kanteen, ja nimikkobiisi on iskenyt vahvimmin. Levy on muutenkin ihan toimivaa settiä, muttei jää silti oikein mieleen, toisin kuin esim. Ghost Reveries ja BWP jäivät jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Ei ehkä minulle "se paras" lätty siis.. Juum. |
Strutsi 19.10.2009 10:13:03 | |
---|
Pomeranssi: Mitä mieltä M.nettiläiset ovat Deliverancesta levynä? Oon nyt tässä pari kertaa kuunnellut kannesta kanteen, ja nimikkobiisi on iskenyt vahvimmin. Levy on muutenkin ihan toimivaa settiä, muttei jää silti oikein mieleen, toisin kuin esim. Ghost Reveries ja BWP jäivät jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Ei ehkä minulle "se paras" lätty siis.. Deliverance on vähän "raaemman" kuuloinen kuin muut raskaammat levyt. Itselle iskevät eniten levyn kaksi ekaa biisiä Wreath ja Deliverance. For absent friends on myös huikean hieno. Mutta kokonaisuutena ei minun mielestäni läheskään samaa luokkaa kuin vaikka My Arms, your hearse tai Ghost Reveries. Liittykää kuvataidehuoneeseen! Kuvataide
"Music, most of the time has a rythm. So it's handy to have one" -Paul Gilbert tiluttamisesta |
BobHope 19.10.2009 10:57:21 (muokattu 19.10.2009 10:57:48) | |
---|
Strutsi: Deliverance on vähän "raaemman" kuuloinen kuin muut raskaammat levyt. Itselle iskevät eniten levyn kaksi ekaa biisiä Wreath ja Deliverance. For absent friends on myös huikean hieno. Mutta kokonaisuutena ei minun mielestäni läheskään samaa luokkaa kuin vaikka My Arms, your hearse tai Ghost Reveries. Samaa mieltä olen itsekin. Deliverance on helvetin kova ja on ne muutkin biisit tosi hyviä, mut jotenkin toi on kokonaisuutena heikompi... 1 + 1 < 2 I can play this with my eyes closed. It's called dreaming! |
Exhausted 19.10.2009 11:03:00 | |
---|
Pomeranssi: Mitä mieltä M.nettiläiset ovat Deliverancesta levynä? Oon nyt tässä pari kertaa kuunnellut kannesta kanteen, ja nimikkobiisi on iskenyt vahvimmin. Levy on muutenkin ihan toimivaa settiä, muttei jää silti oikein mieleen, toisin kuin esim. Ghost Reveries ja BWP jäivät jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Ei ehkä minulle "se paras" lätty siis.. Itselleni kävi samalla tavalla, että Ghost Reveries ja BWP avautuivat nopeasti, mutta lopulta sitten Deliverance on ajan kanssa osoittautunut noista läheisimmäksi. |
Sorpas 19.10.2009 11:08:17 | |
---|
Omasta mielestäni Watershed on varmasti parhaita Opeth levyjä ellei jopa paras :P Saa nähdä saavatko tehtyä seuraavasta levystä vielä parempaa. Åkerfeldthän on kyllä puhunut tekevänsä seuraavaksi ilmeisesti soololevyn jossa olisi pelkästään akustista musiikkia, liekkö kenelläkään tarkempaa tietoa tästä? |
Exhausted 19.10.2009 11:22:04 | |
---|
Sorpas: Omasta mielestäni Watershed on varmasti parhaita Opeth levyjä ellei jopa paras :P Oon vähän samaa mieltä, on kyllä edelleen huikean kova levy, vaikka nyt jo vähän aikaakin on kulunut. |
Kyllä iskee kovaa myös Watershed, ehdoton suosikki levyltä on Heir Apparent, mutta varsinaisia huonoja biisejä tuolla lätyllä ei ole yhtäkään. Burden on kanssa pirun kova. Porcelain Heart tuntuu ehkä vähiten omalta tässä vaiheessa. E: Paitsi tietty Axen rumpusooloilu on awesome Juum. |
Punisher 19.10.2009 13:26:11 | |
---|
Ovathan nuo Opethin levyt kuitenkin koko uran mitalta sen verran erilaisia, että ainakin itsellä tuottaa vaikeuksia asettaa niitä parhausjärjestykseen. Joka levyllä on jotain, joka iskee eri tavalla ja eri tilanteessa. Myönnettävä tosin on, että Watershed on viimeisen vuoden aikana soinut eniten omassa soittimessa, ja onhan se kyllä yhtyeen kirkkainta kärkeä millä tahansa mittarilla edustettuna. Kovaksi haastajaksi osoittautuu tilanteesta riippuen Still Life ja Blackwater Park, ja nämä kolme levyä taitavatkin muodostaa minulle sen henkilökohtaisesti tärkeimmän Opeth-kolmikon. Debyytillä on valtavasti taiteellista visioa, mutta homma hajoaa käsiin aika nopeasti. Liekö kyseessä se debyyttilevyn kirous, jolla eväspakki levitetään luvattoman lavealle, mutta hirveästi tarttumapintaa en ole vuosikymmenenkään luukutuksen jälkeen löytänyt. Morningrise hioo debyytin soundia johdonmukaisemmaksi, ja sävellyksetkin ovat vähemmän polveilevia, vaikka siitäkään ei olla luovuttu. Jotenkin se, mitä Orchidilla ei toiminut, on saatu kakkoskiekolla suhteellisen hyvään kuosiin. Advent ja To Bid You Farewell toimivat itselle parhaiten, vaikkakaan en muista edes koska olisin viimeksi levyä kunnolla kuunnellut. My Arms, Your Hearse on Deliverancen ohella mielestäni yhtyeen raskaimpia levytyksiä. Jyrääminen toimii, mutta rauhallisemmat osuudet jättävät toivomisen varaa sekä sävellykselliseltä kantiltaan että performanssinakin. April Ethereal sekä Demon of the Fall kärkimateriaalia. Deliverancesta parhaiten toimii nimiraita, A Fair Judgement sekä For Absent Friends, mutta kokonaisuutena se jää hiukan edeltäjiensä katveeseen. Damnationissakaan homma ei toimi täysillä kuin parin biisin kohdalla, vaikka kappaleet sinänsä ovatkin komeita ja julkaisu puolustaa paikkaansa raskaampien levyjen välissä. Ehkäpä Opeth kuitenkin vain tarvitsee sen kontrastiparinsa sille hissuttelulle, jotta homma toimisi optimaalisesti. Jostain kumman syystä Ghost Reverieskaan ei alkuinnostuksen jälkeen lopulta osoittautunutkan kovin vahvaksi kokonaisuudeksi, vaikka The Baying of the Hounds onkin yksi yhtyeen parhaista kappaleista kautta katalogin. Levystä jäi liian hajanainen vaikutelma. Vaikea olla väittämättä samaa Watershedin kohdallakaan, mutta sävellyksellisesti uusin muoviläpyskä on kuitenkin sen verran popimpi, että lähestymistapa kappaleisiin on mielestäni helpommin omaksuttavissa. Kuitenkin kyse on melkoisen kovatasoisesta yhtyeestä, joten missään nimessä heikoista tai edes keskinkertaisista levytyksistä ei voida puhua. "There is no need for torture: hell is other people."
- Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944) |
thaav 19.10.2009 13:31:48 | |
---|
Eipä ole Watershediltä vieläkään iskenyt kuin Heir Apparent, The Lotus Eater ja Burden. Ei vain toimi samallalailla kuin esim. Still Life, joka pitää täysin otteessaan alusta loppuun. Ehkä se, mikä noissa on erona, on bändin (tai no, Åkerfeldtin) silloinen biisienkirjoitustaito, ja mihin se nyt on kehittynyt. Onhan nuo kappalerakenteet sun muut nykyään "hienompia" jne, mutta esim. juurikin Still Lifellä jokaisessa biisissä on ehkä hienomman rakenteen korvaava ylitsevuotava määrä tunnetta ja intoa sitä oman asian tekemistä kohtaan. Ei nimittäin ole Watershed -levyllä niin tunnelmallista kohtaa kuin Serenity Painted Death -biisin loppukliimaksi, "each and every one will die at my haaaand, choking in warm ponds of blood" jeah. Tai sitten vaikka The Moorin "she is waterdrops over the pyre" -huuto. Tai sitten Godhead's Lament kokonaisuudessaan. Ehkä joku tajusi, vähän väsähtäneenä kirjoittelen tässä nyt niitä näitä. "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |
Punisher 19.10.2009 13:36:24 | |
---|
Tai sitten vaikka The Moorin "she is waterdrops over the pyre" -huuto. Tämä. Jos ei muun, niin ainakin tämän vuoksi ko. läpyskä tulisi olla kaikkien maailman ihmisten levyhyllyissä. "There is no need for torture: hell is other people."
- Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944) |
Hetfield 19.10.2009 13:43:25 | |
---|
Minulle Watershed on vasta pikkuhiljaa auennut, en nyt tosin jatkuvalla syötöllä ole sitä kuunnellutkaan. Paljon parempi levy, kuin mitä parin ekan kerran jälkeen tuntui. Omalle kohdalle kaikista parhaiten toimivat levyt Still Life, Blackwater Park ja Ghost Reveries. Minkä vaan näistä voi laittaa soimaan jos haluaa parhautta. Damnation jää hieman noista lätyistä, vaikka joka biisistä tykkäänkin. Pelkkä akustinen matsku ei vaan pärjää normi Opethille. Deliverance ei myöskään ihan ole parhain mahdollinen kokonaisuus. Kolme ekaa sitten parantuvat aina muutaman pykälän, mitä uudempi teos on kyseessä. Yksi lempparibiiseistä on tällä hetkellä The Night And The Silent Water. I quit the band... Now I just play with myself. |
thaav 19.10.2009 13:48:26 | |
---|
Deliverance ja Damnation olisi tosiaan voinut toimia paremmin, jos niistä olisi vain tehty yksi monoliittimaisen pitkä O -levy. Ja vielä vähän mielenkiintoisemmilla kansilla ja Still Lifen soundeilla niin avot. Biisijärjestys vain jäisi vähän oudoksi. "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |