Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol III
1 2 3 4 5 6 7 8 927 28 29 30 31
BigPapa
19.10.2009 11:00:05 (muokattu 19.10.2009 11:42:15)

WanhaWetäjä: No joo, sori unohtu noi "homohymiöt", kyllähän Ganes ja Alppu on rrrrautaa, jos tykkää ;-)
Älä sä näistä jää pois, nää on sun geimit, mä voin hyvin skipata, sähän nään säännöt oot luonut ?
Toisaalta, voisko, SAISKO olla sellanen mahdollisuus että kaikki (= ilmeisesti vain minä) eivät tykkää esim Järvisestä erityisemmin, mutta tykkäävät silti soittaa roots-skaboja omalla tyylillään?

Kovasti pienipäistä touhua tuntuu olevan nämä skabat eräitten osalta, toki myönnän olevani ikäänkuin jäävi osallistuun kun en ihan aidosti pidä roots-musasta, miten mä voisin pitää kun en sitä edes tietoisesti kuuntele saati että osaisin sanoa mitä se oikeesti on???

Järvinen, Ganes... onhan se Pekka tehnyt muutakin kuin Pelkkää Hurriganesia.
hei haloo, siis tollanen mahdollisuus soittaa ihan miten lystää ja millä lystää on perustuslakiin kirjoitettu. Pienipäistä? Nyt en ihan tällästä juttuu ymmärrä. Oisko muuten mahdollista, että ilman jatkuvaa päänaukomista sais todella soittaa millä tyylillä haluaa, esimerkiksi omallansa, joka on Järvis -vaikutteinen. On siinä toki muitakin blues ja rock hemmoja sekavassa paketissa tossa mun tyylissä, mutta niin minä soitan. Sille en voi mitään jos sitä omaa tyyliä ei jollain ole. Ja minkäs minä sillekään voin, että muutamat ei mun soittostailista diggaa, tai sitten ei vaan jotenkin muuten meikäläisen soittamisia huomioi.

Tiukka bluesmeininki alusta lähtien, jonkin verran kiirettä piti, loppupuolella hyviä bendejä.

Esim tämä. Alusta lähtien kyseessä oli rock/ rocknroll meininki. Missä piti kiirettä, voisko joku muukin sanoo jos näin oli. Ainakaan minä en huomannut. Juu loppupuolella oli bendejä, mutta oli niitä alkupuolellakin. Näin tulkiten ne eivät olleet hyviä. Miten ihmeessä näin voi heittää, jos kaikki pallinaamat esim. piti hyvänä niin sitten joku pitää soittoa huonona. Mä en tästä pohdiskelusta vielä ole päässyt eroon. Joku ihmeellinen ristiriita tässä piilee. Kyse ei voi olla makuasiasta, jos puhutaan siitä onko soitto hyvää vai huonoa. Makuasia on ainoastaa se, että pitääkö vai eikö. Ja jos ei pidä niin voi senkin sanoa suoraan niin tulee asia selväksi. Ja tää poiminta oli vaan yksittäinen esimerkki, ei mitään henkilökohtaista.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
kiippariippa
19.10.2009 11:01:56
Niin ja nöyrä kiitos pisteistä skabassa!

hyvä rhodes-"imitaatio"

Mä aljan hiljalleen saada aidon kuulostaan aidolta ;)
- balanssit täysille -
padaa@dadaa!
19.10.2009 11:18:35 (muokattu 19.10.2009 11:19:37)

WanhaWetäjä:
Toisaalta, voisko, SAISKO olla sellanen mahdollisuus että kaikki (= ilmeisesti vain minä) eivät tykkää esim Järvisestä erityisemmin, mutta tykkäävät silti soittaa roots-skaboja omalla tyylillään?

Plussaa voisi napsautta, ellen olisi jo eilen tehnyt sitä. Omaa soittoani en tässä kommentoi, mun on pakko yrittää bluesboksista jotain kun on vähänen soittokokemus ja rajoittunut motoriikka, mutta arvostan sitä että joku oikeasti tuo skaboihin jotain omaa ja erilaista.
Olihan se Järvinen kova mutta kotimaisista arvostan yhtä paljon esim. Rekku Rechardtia, Silvennoista, Ahlqvistia... ja onhan näitä. Puhumattakaan nyt Tolosesta tai molemmista Walleista.
BigPapa
19.10.2009 11:22:01

blaekie: Mun käsittääkseni säännöissä ei lue missään, että pitäis just Albert Järvisen tyylillä
vetää. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

Tälle lisää plussaa. Missään ei kielletä soittamasta, niin kuin itse haluaa.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
padaa@dadaa!
19.10.2009 11:28:06

BigPapa: Tälle lisää plussaa. Missään ei kielletä soittamasta, niin kuin itse haluaa.

Tottakai, mutta tässähän tulee vastaan tietty ongelma vrt. nainen miesten töissä tai maahahnmuuttaja missä tahansa töissä KehäIIIsen ulkopuolella. Eli jos ei ole täysin suvereeni hommassaan, tulee poljetuksi lyttyyn enemmistön puolelta.
BigPapa
19.10.2009 11:34:37

LeoFender: Tottakai, mutta tässähän tulee vastaan tietty ongelma vrt. nainen miesten töissä tai maahahnmuuttaja missä tahansa töissä KehäIIIsen ulkopuolella. Eli jos ei ole täysin suvereeni hommassaan, tulee poljetuksi lyttyyn enemmistön puolelta.

Minkävärisiä sä oot nyt ottanu?
kiippariippa
19.10.2009 11:54:24
Tässä kun on ollut juttua kukkien kukkimisesta, niin oon kans ehdottomasti sitä mieltä, että kukkikoon kaikki omilla tyyleillänsä. Kaikki eivät kaikista kukista pidä, ja se on tietty ihan ymmärrettävää.

Esimerkiks mä olen varmaan jossaki mielessä vähemmistössä, koska osallistun näihin skaboihin melkeinpä pelkästään tota Rhodesia rämpyttäen, vaikka ruutsia yritänkin tapailla. Ja ilokseni mä olen kyllä huomannut sen, että kitaraporukka on kyllä saanu mulle tosi tervetulleen fiiliksen aikaan. Ei oo hetkeekään ollu sellainen olo, että mees nyt kiippareines.
- balanssit täysille -
Illu
19.10.2009 12:04:48 (muokattu 19.10.2009 12:06:27)
...että mees nyt kiippareines.

Kiva kuulla muutakin, kuin pelkkää kitaransoittoa. Huuliharppukostajat vain ovat kateissa.
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
Grugi
19.10.2009 12:05:12
Ei kai tästä hommasta nyt pidä tehdä näin hemmetin vakavaa, kukin soittaa miten soittaa ja tyylistä viis. Mulla ei ole ainakaan mitään hajua millä tyylillä vetelen enkä siitä oikeestaan edes välitä, jos ite oon jotenkin tyytyväinen vetoon ni se saa kelvata. Olis ihan hyvä että nää skabat ei menis veren maku suussa soitellen.
SDMF
blaekie
19.10.2009 12:08:20

kiippariippa: Tässä kun on ollut juttua kukkien kukkimisesta, niin oon kans ehdottomasti sitä mieltä, että kukkikoon kaikki omilla tyyleillänsä. Kaikki eivät kaikista kukista pidä, ja se on tietty ihan ymmärrettävää.

Esimerkiks mä olen varmaan jossaki mielessä vähemmistössä, koska osallistun näihin skaboihin melkeinpä pelkästään tota Rhodesia rämpyttäen, vaikka ruutsia yritänkin tapailla. Ja ilokseni mä olen kyllä huomannut sen, että kitaraporukka on kyllä saanu mulle tosi tervetulleen fiiliksen aikaan. Ei oo hetkeekään ollu sellainen olo, että mees nyt kiippareines.

Aivan, ei minusta tarvitse edes perustella täällä ruutseissa , miksi osallistuu esim: kiippareilla tms. Tuolla Kitarat sooloskaboissa on olleet "puritaanisempia" tämän suhteen.
Sääntökohtahan menee näin. "- ... ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua."
Pikemminkin olisi toivottavaa että muutkin kuin kitaransoittajat osallistuis tänne.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
BigPapa
19.10.2009 12:09:10 (muokattu 19.10.2009 12:09:50)

blaekie: Aivan, ei minusta tarvitse edes perustella täällä ruutseissa , miksi osallistuu esim: kiippareilla tms. Tuolla Kitarat sooloskaboissa on olleet "puritaanisempia" tämän suhteen.
Sääntökohtahan menee näin. "- ... ja kaikkien soitinten taitajat (eli saa vetää millä haluaa) saavat osallistua."
Pikemminkin olisi toivottavaa että muutkin kuin kitaransoittajat osallistuis tänne.

Oon tässä ootellu, että joku Yehudi Menuhin tulis kisaamaan.
velsa
19.10.2009 12:11:18

WW:n provo näköjään onnistui taas......
Älkää jaksako, aikuiset miehet!!!!
Soitellaan mitä soitellaan ja that's it !!
Mut arvostelua täytyy kestää jos niitä soittojansa tänne esille laittaa!!!
Kauas on pitkä matka........
velsa
19.10.2009 12:11:18 (muokattu 19.10.2009 12:11:39)

tuplat.........
blaekie
19.10.2009 12:15:53

velsa: WW:n provo näköjään onnistui taas......
Älkää jaksako, aikuiset miehet!!!!
Soitellaan mitä soitellaan ja that's it !!
Mut arvostelua täytyy kestää jos niitä soittojansa tänne esille laittaa!!!

Pikku provot on silloin tällöin aina paikallaan, ni syntyy keskustelua 8D)
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
kiippariippa
19.10.2009 12:16:32
blaekie: Juu, ei oo kuultu jousisoitinten taitajia olleskaan :)

Kampiliirakaa ei olis paha.
- balanssit täysille -
velsa
19.10.2009 12:20:38 (muokattu 19.10.2009 12:28:34)

blaekie: Pikku provot on silloin tällöin aina paikallaan, ni syntyy keskustelua 8D)

niin syntyy mut joka kerta on mopo lähteny tähän mennessä käsistä....8D

Asiasta toiseen onx kukaan kuullu blyyssiä viululla vedettynä......huh,huh....vaatii kuulijalta aika paljon...8D

http://www.youtube.com/watch?v=vFkg5cDXCuc&feature=related
BigPapa
19.10.2009 12:21:55

velsa: niin syntyy mut joka kerta on mopo lähteny tähän mennessä käsistä....8D

Sellasia ne viritetyt vehkeet on!!
kiippariippa
19.10.2009 12:28:47
Mut meillä kaikillahan on niin avoin viritys meirän mopoissa, että päästöt ei oo kukkakedoille haitallisia.
- balanssit täysille -
velsa
19.10.2009 12:33:04

kiippariippa: Mut meillä kaikillahan on niin avoin viritys meirän mopoissa, että päästöt ei oo kukkakedoille haitallisia.

tätä minäkin toivon!!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)