Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol III
1 2 3 4 5 6 7 827 28 29 30 31
velsa
18.10.2009 20:27:53

latuska90: Niin mitä korvista?

Niin siis älköön kukaan loukkaantuko mutta semmosta yleistä skarppausta time ja vire asioissa edelleenkin peräänkuulutan..... eritoten venytykset menee oudosti välillä vähän yli välillä vähän ali......mahtaako hienovireasiat kitarassa olla kohdallaan ?????

Pikkuisen tuntuu siltä että "likit" on ikäänkuin tärkein asia eikä niiden esittelyyn annettu aika meinaa millään riittää....8D
Kauas on pitkä matka........
velsa
18.10.2009 20:31:56

Kuha: Siis enempi vintagea oli saundi - vähemmän säröä ja enemmän mojoa.

ahaa.....,tähän on tultava muutos...mä oon sen verran vintage jo ite että säröt täysille ens skabaan...8D
latuska90
18.10.2009 21:09:29

velsa: mahtaako hienovireasiat kitarassa olla kohdallaan ?????

Hyvä kun kysyit. Ei muuten perhana olekaan intonaatio kunnossa, ainakaan tässä Les Paulissa. Tähän vaihdettiin uus talla, enkä oo koskenukkaan tallapaloihin.

Sitä paitsi nolo tunnustus: en ole koskaan säätänyt minkään kitarani intonaatiota. Aina antanut ammattilaisen hoidettavaksi, eli liikkeessen vienyt säädettäväksi, jos jokin säätö on ollut perstuntumalla pielessä. Enkä ole koskenut kaularautaan, kielien korkeuteen yms. milloinkaan, kun en niitä varmastikaan oikeaoppisesti osaa säätää. On aina vaan sellanen pelko, että sitä tulee säädettyä kummiskin jotain vituralleen...

Kerran kun vein tän Les Paulin säädettäväksi huonon intonaation vuoksi, sain kitaran kuitenkin suurinpiirtein säädettynä takaisin. Kumma juttu. Takuun vuoksi ei kuitenkaan säätö maksanut mitään, mutta silti ammattilaiset asialla ja kitaran intonaatio palautettuna, vain melkein kohillaan. :P
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
Väsykäsi
18.10.2009 21:27:14
Gratz to zander! Olisko seuraava tausta vaikka jotain Hendrix tyylistä?
Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille. Mod Huom
WanhaWetäjä
18.10.2009 21:28:10 (muokattu 18.10.2009 21:28:42)

latuska90 sanoo näin:
WanhaWetäjä:
Vaikea sanoa mitään. Muihin vetoihin nähden erikoisimmat äänivalinnat. Ei ihan mun makuuni.

Erikoinen mies, erikoiset äänivalinnat?

No sanoithan sä jo aika paljon, otan tuon "muihin nähden erikoisimmat äänivalinnat" varsin positiivisena palautteena, huomattavasti kurjemmalta kuulostaisi se että äänivalinnat olisivat ne samat pentatoniset kuin 90% muista, ja lickit alberteilta ;-)

Kukin tavallaan, mä koen nuo taustat niin että niistä tulee joku mielikuva ja soitan sen mukaan, en sen mukaan onko se jotain tiettyyn kapea-alaiseen roots-laatikkoon sopivaa vaiko ei.

Seuraavaan skabaan mä kuuntelen jotain Ganesia varmuuden vuoksi...
Kuha
18.10.2009 21:40:52

Laittakaa linkkiä ja ehdotusta seuraavasta taustasta mulle. Oma tausta-arkisto on käytetty pariin kertaan...
Kuha
18.10.2009 22:12:33

Laitan huomenna uutta skabaa tulemaan.
Illu
18.10.2009 22:31:58
latuska90: Hyvä kun kysyit. Ei muuten perhana olekaan intonaatio kunnossa, ainakaan tässä Les Paulissa. Tähän vaihdettiin uus talla, enkä oo koskenukkaan tallapaloihin.

Sitä paitsi nolo tunnustus: en ole koskaan säätänyt minkään kitarani intonaatiota. Aina antanut ammattilaisen hoidettavaksi, eli liikkeessen vienyt säädettäväksi, jos jokin säätö on ollut perstuntumalla pielessä. Enkä ole koskenut kaularautaan, kielien korkeuteen yms. milloinkaan, kun en niitä varmastikaan oikeaoppisesti osaa säätää. On aina vaan sellanen pelko, että sitä tulee säädettyä kummiskin jotain vituralleen...

Kerran kun vein tän Les Paulin säädettäväksi huonon intonaation vuoksi, sain kitaran kuitenkin suurinpiirtein säädettynä takaisin. Kumma juttu. Takuun vuoksi ei kuitenkaan säätö maksanut mitään, mutta silti ammattilaiset asialla ja kitaran intonaatio palautettuna, vain melkein kohillaan. :P

Kannattaa opetella tekemään nuo perussäädöt itse. Ei se mitään rakettitiedettä ole, rohkeasti vaan kokeilemaan. Taitaapa noista olla jonkinlaiset FAQit tuolla kitarakamat palstalla ja netissä on enemmänkin noita ohjeita. Jos lojuu joku vanha ritsa nurkissa niin sillä on hyvä ryhtyä opiskelemaan.
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
latuska90
18.10.2009 22:45:50

Illu: Kannattaa opetella tekemään nuo perussäädöt itse. Ei se mitään rakettitiedettä ole, rohkeasti vaan kokeilemaan. Taitaapa noista olla jonkinlaiset FAQit tuolla kitarakamat palstalla ja netissä on enemmänkin noita ohjeita. Jos lojuu joku vanha ritsa nurkissa niin sillä on hyvä ryhtyä opiskelemaan.

Kiitos vinkistä. Seuraavaks kun vaihdan tähän Les Pauliin uudet kielet, niin voisin siinä samalla sitten säätää sen intonaationkin. On hyvät ohjeet nokan edessä.

Taisin ehkä löytää jonkun hyvän taustan...
"Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen
padaa@dadaa!
18.10.2009 22:48:41 (muokattu 18.10.2009 22:48:52)

WanhaWetäjä:
Kukin tavallaan, mä koen nuo taustat niin että niistä tulee joku mielikuva ja soitan sen mukaan, en sen mukaan onko se jotain tiettyyn kapea-alaiseen roots-laatikkoon sopivaa vaiko ei.

Otapa plussaa +
Illu
18.10.2009 22:53:53
Illu - aika persoonallinen veto, vähän tarkkuutta vielä peliin niin hyvä tulee,
aineksia on

Kiitos kannustuksesta ja kiitos kaikille muillekin kommenteista ja kannatuksesta, sekä onnittelut voittajalle. Pitää vaan treenailla lisää ja hioa noita perusjuttuja kohdalleen. WW mainitsi noista mollisoinnuista, ne tuli vaan ihan soittohetken fiiliksistä.
Siinä missä minä apua tarvin, siinä on ihmisapu turhaa.
velsa
18.10.2009 23:15:24

huomattavasti kurjemmalta kuulostaisi se että äänivalinnat olisivat ne samat pentatoniset kuin 90% muista, ja lickit alberteilta ;-)

Provon kruunamaton kunkku!!!!!!!8D
BigPapa
18.10.2009 23:46:26

WanhaWetäjä:huomattavasti kurjemmalta kuulostaisi se että äänivalinnat olisivat ne samat pentatoniset kuin 90% muista, ja lickit alberteilta ;-)

Mulle tuli sellanen mielikuva tästä, että mä otan lomaa näistä skaboista nyt, niinkuin tein sooloskabankin suhteen.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
WanhaWetäjä
19.10.2009 01:42:22

BigPapa: Mulle tuli sellanen mielikuva tästä, että mä otan lomaa näistä skaboista nyt, niinkuin tein sooloskabankin suhteen.

No joo, sori unohtu noi "homohymiöt", kyllähän Ganes ja Alppu on rrrrautaa, jos tykkää ;-)
Älä sä näistä jää pois, nää on sun geimit, mä voin hyvin skipata, sähän nään säännöt oot luonut ?
Toisaalta, voisko, SAISKO olla sellanen mahdollisuus että kaikki (= ilmeisesti vain minä) eivät tykkää esim Järvisestä erityisemmin, mutta tykkäävät silti soittaa roots-skaboja omalla tyylillään?

Kovasti pienipäistä touhua tuntuu olevan nämä skabat eräitten osalta, toki myönnän olevani ikäänkuin jäävi osallistuun kun en ihan aidosti pidä roots-musasta, miten mä voisin pitää kun en sitä edes tietoisesti kuuntele saati että osaisin sanoa mitä se oikeesti on???
Väsykäsi
19.10.2009 07:25:25
WanhaWetäjä: No joo, sori unohtu noi "homohymiöt", kyllähän Ganes ja Alppu on rrrrautaa, jos tykkää ;-)
Älä sä näistä jää pois, nää on sun geimit, mä voin hyvin skipata, sähän nään säännöt oot luonut ?
Toisaalta, voisko, SAISKO olla sellanen mahdollisuus että kaikki (= ilmeisesti vain minä) eivät tykkää esim Järvisestä erityisemmin, mutta tykkäävät silti soittaa roots-skaboja omalla tyylillään?

Kovasti pienipäistä touhua tuntuu olevan nämä skabat eräitten osalta, toki myönnän olevani ikäänkuin jäävi osallistuun kun en ihan aidosti pidä roots-musasta, miten mä voisin pitää kun en sitä edes tietoisesti kuuntele saati että osaisin sanoa mitä se oikeesti on???

Itse asiassa määkään en diggaile Järvistä erityisemmin mulle kovempia nimiä on esim: Warren Haynes, Duane Alman, Dickie Betts, Allen Collins ja Gary Rossington. Pitäis mun alkaa heidän soittoaan analysoimaan tarkemmin...
Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille. Mod Huom
blaekie
19.10.2009 08:48:46

Mun käsittääkseni säännöissä ei lue missään, että pitäis just Albert Järvisen tyylillä
vetää. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Tuomo_
19.10.2009 09:50:41

Plussaa napsahti.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
BigPapa
19.10.2009 10:08:41

blaekie: Mun käsittääkseni säännöissä ei lue missään, että pitäis just Albert Järvisen tyylillä
vetää. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.

Tälle aina yks plussa enemmän.
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
kiippariippa
19.10.2009 10:53:52
Pahoittelut etten äänestännä. Nettiyhteysongelmia illalla...
- balanssit täysille -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)