Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Metronomi
1 2
Krice
17.10.2009 23:06:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko sellaista metronomia, jossa
-ei ole piippaavaa ääntä, vaan miellyttävä ääni
-äänenvoimakkuuden säätö tai muuten hiljainen
-mieluiten virtalähteellä, ei paristolla
 
Borlag
17.10.2009 23:16:49
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Olisiko sellaista metronomia, jossa
-ei ole piippaavaa ääntä, vaan miellyttävä ääni
-äänenvoimakkuuden säätö tai muuten hiljainen
-mieluiten virtalähteellä, ei paristolla

 
Kirjoitit viestisi yhdellä sellaisella.
 
Suurin osa metronomeista taitaa muutenkin olla tikittäviä, eikä piipittäviä. Äänenvoimakkuuden säätöä ei ainakaan noissa löydy mitä itse käyttäny.
 
Mandarax
17.10.2009 23:17:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Olisiko sellaista metronomia, jossa
-ei ole piippaavaa ääntä, vaan miellyttävä ääni
-äänenvoimakkuuden säätö tai muuten hiljainen
-mieluiten virtalähteellä, ei paristolla

 
Sellainen perinteinen mekaaninen heilurimetronomi.
Ei piippaa eikä tarvitse paristoja. Äänen miellyttävyydestä voi olla montaa mieltä, mutta luotettavuudessaan pieksee kaikki muut vaihtoehdot. Omani on tikittänyt jo yli neljännesvuosisadan ja toiminee seuraavatkin vuosikymmenet moitteetta.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Juicy
17.10.2009 23:38:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpupalstalla saattaa olla enemmän näitä perinteisten metronomien käyttäjiä, mullakin on yks Cherubin piipittävä metronomi niiltä ajoilta kun vielä rumpaloihtin. Siinä oli kyllä sellanen selkeä miinus, että kuulokkeiden kanssa piippaus kuului pelkästään vasemmalta puolelta, mikä rasittaa korvaa aika paljon.
 
Eikö tietokonetta voi käyttää hyödyksi? Varmaan löytyy jotain ilmaisia ohjelmia, joissa voi säätää ja muokata noita ääniä itsekin.
 
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Larzes
17.10.2009 23:47:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.metronomeonline.com/
 
Tätä on tullut käytettyä, ääni on mielestäni miellyttävä ja ääntä saa säädettyä portaattomasti :D
 
Minushuman
18.10.2009 03:20:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä tommoinen mahdollisimman keinotekoisen kuuloinen (ärsyttävä ääni?) saa huomion keskittymään siihen silloin, kun soitetaan suorituskyvyn äärirajoilla, paljon paremmin, kuin jokin luonnollisen kuuloinen ääni esim. rumpu. Vähän kuin ruoskan isku. On vaikea uskoa, että se piipitys ärsyttää muutakuin metronomin kanssa ekaa kertaa puljaavia. Minulla on on noiden piipittävien metronomien kanssa historiaa toistakymmentä vuotta. Ei ärsytä. Parempi vaan ettei kuulosta luonnolliselta. Ja jotenkin luulen, että noiden äänet suunnitellaan tarkoituksella tollaisiksi "ärsyttäviksi" joihin väkisinkin kiinnittää huomion.
 
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..." - "Man's got to know his limitations."
Juicy
18.10.2009 03:32:00 (muokattu 18.10.2009 03:32:37)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellanen metronomi olis hyvä joka päästelee ääninä joko rentouttavaa tunturipurojen solinaa, meren kuohuntaa tai vaikkapa lehtien havinaa pimenevässä syksyn illassa. =)
 
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
Krice
18.10.2009 08:33:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minushuman: jotenkin luulen, että noiden äänet suunnitellaan tarkoituksella tollaisiksi "ärsyttäviksi" joihin väkisinkin kiinnittää huomion.
 
Minulla ei ole ADHD:ta, voin kiinnittää huomion vähemmän ärsyttäväänkin ääneen. Sellaiset piipperiäänet vaan ärsyttää, vähän kuin kuuntelisi herätyskelloa koko ajan. Tietokonesoftaa en ole etsimässä.
 
Twinkle
18.10.2009 10:06:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Larzes: http://www.metronomeonline.com/
 
Tätä on tullut käytettyä, ääni on mielestäni miellyttävä ja ääntä saa säädettyä portaattomasti :D

 
Tuo ääni ja ulkonäkö on tismalleen sama kuin minun Seikon valmistamassa metronomissa, mutta se tosiaan oli pöytämallinen eikä online. Tekstit ja asettelu on 1:1 sen seikon kanssa.
 
FensonGibder
18.10.2009 13:11:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Olisiko sellaista metronomia, jossa
-ei ole piippaavaa ääntä, vaan miellyttävä ääni
-äänenvoimakkuuden säätö tai muuten hiljainen
-mieluiten virtalähteellä, ei paristolla

 
Boss DR-3 vaikka. Rytmikoneella saa helposti tehtyä "metronomin tikitystä" sellaisella samplella kuin haluaa.
 
Riffi, nyt.
Krice
18.10.2009 13:47:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

FensonGibder: Boss DR-3 vaikka. Rytmikoneella saa helposti tehtyä "metronomin tikitystä" sellaisella samplella kuin haluaa.
 
Eli taisi mennä taas yli satasen metronomin hankinnaksi tämäkin. Luulisi, että olisi päässyt vähän vähemmällä.
 
Twinkle
18.10.2009 14:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Eli taisi mennä taas yli satasen metronomin hankinnaksi tämäkin. Luulisi, että olisi päässyt vähän vähemmällä.
 
Jos tuo aikaisemmassa linkissä esitetty online-metronomin soundi kelpaa, niin uskoisin että se löytyy myös tästä ja se on noin 1/4 satasesta:
http://www.thomann.de/fi/seiko_sq_50_metronom.htm
 
En kyllä ihan tarkkaan tiedä että onko tuo nimenomaan samalla tekniikalla toteutettu kuin se minun vanha seiko, paljon samaa siinä kumminkin on.
 
pietari-poika
18.10.2009 18:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sulla on S60-känny, googlaa BeatEd. Se on rumpukonesofta kännylle, sitä itse käytän metronoimisessa. Netistä saa ladattua eri soundipaketteja ja metronomin tikitykseksi voi siis laittaa haitsua, basaria, virveliä...
 
FensonGibder
18.10.2009 19:29:19 (muokattu 18.10.2009 19:29:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Eli taisi mennä taas yli satasen metronomin hankinnaksi tämäkin. Luulisi, että olisi päässyt vähän vähemmällä.
 
Jees, ei tuota Bossia kannata pelkäksi metronomiksi hankkia - pelkästään tikitystä varten kallis.
 
Mutta jos muuten on käyttöä rumpukoneelle.
 
Riffi, nyt.
Tinippa84
18.10.2009 21:16:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice:Sellaiset piipperiäänet vaan ärsyttää.
 
Sama homma mulla. Ostin tämmösen ja olen ollut erittäin tyytyväinen;
 
http://www.thomann.de/fi/wittner_808_metronom.htm
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
mattim
19.10.2009 09:25:20 (muokattu 19.10.2009 09:46:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on tällainen viritin/metronomi tartunut jossain vaiheessa mukaan:
 
http://www.dvdplaza.fi/galleria/showphoto.php/photo/19570
 
Matti
 
Simo78
19.10.2009 14:09:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Borlag: Kirjoitit viestisi yhdellä sellaisella.
 
Suurin osa metronomeista taitaa muutenkin olla tikittäviä, eikä piipittäviä. Äänenvoimakkuuden säätöä ei ainakaan noissa löydy mitä itse käyttäny.

 
Mun metronomissa on ainakin volymesäätö, joku halvin mikä kaupassa oli. Tosiaan jos kuulokkeet tökkää suoraan kiinni, niin pitää kikkailla plugin kanssa, koska tossa on monojakki--> jos ei tökkää ihan pohjaan asti, niin tulee kummastakin kajarista. Yleensä mikseri välissä, niin ei tarvitse kikkailla...
 
Krice
19.10.2009 18:24:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korg KDM-2 vaikuttaisi olevan ihan tolkullinen laite. 39 euroa Thomannilla. Paristokin näyttäisi kestävän aika kauan.
 
Simo78
19.10.2009 22:46:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/korg_ma30_lcdmetronom.htm
Tollanenhan se mun metronomi onkin... Ajaa asiansa täysin, ainakin jos mikseri välissä, mikä multa löytyy. Lähinnä käytän vaan silloin kun nauhoitan biiseistä demoja jätkille.
 
aalataur
20.10.2009 01:19:59 (muokattu 20.10.2009 01:22:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on parempi selaimen kautta toimiva metronomi:
 
http://a.bestmetronome.com/
 
Mulla on tuo Korg KDM-1 (vanhempi ilmeisesti kuin KDM-2) ja siinä on volumen säätö. Ainoa haitta on ettei tempoa voi säätää 1 bpm tarkkuudella, KDM-2:ssa sen sijaan voi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «