Aihe: Kiss - maailman maagisin bändi
1 2 3 4 554 55 56 57 58133 134 135 136 137
santa
09.10.2009 18:16:34
Vaikka hc kiss fani olenkin niin täytyy sanoa että tuo jitkuretku on ala arvoista chaissee ilman minkäänlaista tunnetta. Tolla levyllä ei oikeasti ole mitään annettavaa. Sonic boom sentään on täyttä tykistystä vailla vertaa. 100% KISS levy. KISS nr. uno
HaloOfFlies
10.10.2009 11:22:39

santa: Vaikka hc kiss fani olenkin niin täytyy sanoa että tuo jitkuretku on ala arvoista chaissee ilman minkäänlaista tunnetta. Tolla levyllä ei oikeasti ole mitään annettavaa. Sonic boom sentään on täyttä tykistystä vailla vertaa. 100% KISS levy. KISS nr. uno

Sama täällä. Ei todellakaan ole nuo uudet versiot alkuperäisiä parempia.

Sonic Boom sen sijaan rokkaa niinkuin Kiss-levyn pitääkin.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Bald Anus
10.10.2009 12:32:09

Nyt on levyn biisit soineet bäässä muutamia päiviä... Lienee positiivinen merkki. Voin vain kuvitella kuinka jumalainen Say Yeah on livenä. Ja Modern Day Delilah!
"Voisitko olla trollaamatta tänne ketjuun, täällä yritetään keskustella asiallisesti. Painan kohta varoitusta ja jos se ei auta, painan sinua perseeseen." ~heikkijarvinen
-JiiTee-
10.10.2009 19:28:16
Kyllä on kelpo Kiss levy, pääsi yllättämään aika lailla. Diggaan yleismeiningistä kun ei "yritetä liikaa" vaan vedetään perusrokettirollia, niin kyllä toimii.

Hyvin kyl kuulee et Tommy on juttunsa poiminu Acelta, nää uusien biisienkin soolot on taattua Acea, snadisti tarkemmalla tatsilla vedettynä vaan.
itsy
10.10.2009 19:48:41
sub zero: Eiköhän tuolle naureskella aika paljon jo nyt

Ja silti artisteilta puuttuu itsekriittisyys olemaan laittamatta sitä levyilleen. Noh, minkäs teet.
pian on taas villatakki aika,villa sukka menot alkaa! jee! - Jippu
Trendkeel
11.10.2009 00:46:53
sub zero: Eiköhän tuolle naureskella aika paljon jo nyt

Näin ohi aiheen, avaa MTV, Voice tai joku muu vastaava laatukanava ja ihmettele. Kyllä se autotune on aika vahvasti esillä, 99% mielestä luultavasti vain siisti efekti tai sikahyvä laulaja.
Still burning in hell and getting ass raped by John Holmes everyday! - http://en.wikipedia.org/wiki/Nathan_Gale
sub zero
11.10.2009 00:50:46 (muokattu 11.10.2009 00:51:38)
Izzy: Ja silti artisteilta puuttuu itsekriittisyys olemaan laittamatta sitä levyilleen. Noh, minkäs teet.

niin, vähän niinkun tää "loudness war"*, että tiedetään, että on paskaa, mutta kun kuuluu ajan henkeen, niin tehdään...

*) volyymin masterointi liian isolle
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Suihkubad
12.10.2009 22:16:19
En tykkää yhtään uudesta levystä. Kuulostaa joltain poisonilta mahtipontisissa kertosäkeissään. En oikeen osaa kuvitella ketään huutamassa näitä kappaleita jollain keikalla nyt enkä kolmenkymmenen vuoden päästä(Gene Simmons ei toivottavasti laita meikkiä naamaan yhdeksänkymppisenä, mutta kuka tietää.)
Ahh....The name is Bootsy,baby.
Hotlicks
13.10.2009 21:00:36
Hyvin kyl kuulee et Tommy on juttunsa poiminu Acelta, nää uusien biisienkin soolot on taattua Acea, snadisti tarkemmalla tatsilla vedettynä vaan.

Kyllä kevyesti v***ttaa, että toi Acen matkiminen on pitäny viedä levylle asti. Keikoilla ymmärtää hyvin, että biiseihin halutaan alkuperäisen kuuloista meninkiä, mutta toi menee jo munsta pikkusen pitkälle. Kuulostaa jotenkin siltä, kuin ne haluais Acen edelleen olevan bändissä ja kaikki soolot funtsitaan pohjalta "miten Ace tän vetäis". Tommy on kuitenkin ihan pätevä kitaristi ja varmaan löytyis ihan jotain omaakin annettavaa.

Eric on kanssa jotenkin taantunu matkiessaan Peteriä keikoilla. Revengeä kuuntelin tuosa heti Sonic Boomin perään ja aika eri meiningillä mennään. Muutenkin tuo Revenge on parempaa "klassikkokissiä", kuin SB. Nykysoundeilla tosin (vaikkakin jo melkein 20 vuotta vanha levy...). Jotenkin toi SB on kelattu vain ja ainoastaan sen kautta miltä bändi soundas sen reilut 30 vuotta sitten, eikä se jokaiseen biisiin suinkaan toimi.

On tuo levy silti ihan kuuntelukelpoinen ja paranee koko ajan, mut silti vähän sellanen puolivalmis ja munaton fiilis siitä jää. Ainakin vielä.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
HaloOfFlies
14.10.2009 16:03:56

Hotlicks: Kyllä kevyesti v***ttaa, että toi Acen matkiminen on pitäny viedä levylle asti. Keikoilla ymmärtää hyvin, että biiseihin halutaan alkuperäisen kuuloista meninkiä, mutta toi menee jo munsta pikkusen pitkälle. Kuulostaa jotenkin siltä, kuin ne haluais Acen edelleen olevan bändissä ja kaikki soolot funtsitaan pohjalta "miten Ace tän vetäis". Tommy on kuitenkin ihan pätevä kitaristi ja varmaan löytyis ihan jotain omaakin annettavaa.

Onkohan Tommylla sitä omaa annettavaa lainkaan? Nyt puhutaan kuitenkin kaverista joka on viimeiset 20 vuotta esittänyt Acea ensin tribuuttibändissä ja nyt vielä Kississä...
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
kupteri
14.10.2009 22:23:35

Mukavastihan tää uusi groovaa vanhassa hengessä, mutta sisältää myös modernimpia osia ja uudempaakin näkemystä (ettei ole vain 70-luvun uusintaa). Edellisen levyn floppaus (lukuunottamatta nimibiisiä mistä itte tykkäsin kovasti Psycho Circusilla) on ylitetty reippaasti. Levyä on kuunneltu paljon :-) Ittehän olen alunperin "kasari-Kiss-fani" mutta oon myöhemmin "löytänyt" ne 70-luvun helmet ja käsittääkseni kaikki studiolevyt on kuunneltu useampaan kertaan läpi. Mutta "fanipoika" en ole, löydän tältäkin levyltä heikompia hetkiä, kuten niitä löytyy tuotannosta aiemminkin (enempi tai vähempi).

Avausbiisi Modern Day Delilah groovaa ja tarttuu. Se on perusvahva biisi. Ei tokikaan levyn paras mutta parhaimmistoa. Sitten seuraa vähän keskinkertaisempaa matskua joista kyllä löytyy jotain yksittäistä kivaa mutta eivät nouse kuitenkaan erityisesti pinnalle. Viihdyttävää matskua kuitenkin ja "aika varmaa" kissimäistä kamaa. Kunnes All For The Glory tulee joka iski heti. Kertsi ei tahdo lähteä päästä pois sitten millään :-) Ja soolo ja siihen lähteminen on kyllä hieno (ei sillä etteikö tohon tyyliin Ace vetäny jo kauan sitten, mutta tästähän jo puhuttiin että Tommy on "acettunut" vuosien varrella niin paljo ettei se varmaan osais muulla tyylillä vetääkään :-).

Sitten on taas "tasaisempaa" kunnes levyn paras biisi Say Yeah tulee vastaan viimeisenä. Tässä on jotain tosi kieroa, säkeistökuviot pyörii komiasti (juma mikä basso!) ja sama taustahan se tuolla soolollakin on. Tarttuu. Tässä ei kertsi olekaan se juttu :-)

Yksittäisissä biiseissä on veikeitä juttuja siellä täällä mutta tossa on omasta mielestä top-3. Kokonaisuus on hyvä siinä mielessä että skippiä ei tartte kovin aktiivisesti käyttää (ainakin 3 edellistä levyä oli paljolti skipattavaa matskua).

Antaisin 4-/5.
MarkoA
18.10.2009 00:13:41
Levyä nyt pyöritellyt sen 10+ kertaa, joten sitä kai vois jo kommentoida.

Alustuksena sanottakoon ettei odotukset olleet korkealla Psycho Circuksen jäljiltä. Vanhaa fanitusta ja mielenkiintoa sen verran, että tämäkin levy piti hankkia. En henkilökohtaisesti uskonut enää kuulevani uutta KISS levyä, joten mielissään jo siitä että tekivät levyn.

Ensikuuntelu yllätti positiivisesti. Aika selkeää tarkoituksellisuutta viitata suoraan 70-luvun biiseihin siellä ja täällä. Eikä siinä miitään, jos homma toimii näinkin hyvin niin saahan sitä itseään toistaa. Biisejä on jo kommentoitu edellä sen verran, etten taida erikseen kertoa mitä mieltä niistä olen. Mutta jotain yleisellä tasolla jos kirjoittais, niin esimerkiksi soundit/tuotanto osuu meikäläisen makuun. En sano, että levyllä ois jotenkin "hyvät soundit", mutta pääasia on selvä - bändi kuulostaa oikealta bändiltä. Eli biisit onnistunee livenä ihan samalla tavalla. Mukavaa kuulla Simmons/Stanley laulua yhtäaikaa. Jo pelkästään se yhteis soundi vie välillä suoraan jonnekkin Dressed to Kill tunnelmiin. Turhat (syntikat jne) soundit on jätetty pois ja muutenkin soittimien soundit muistuttaa ajoittain ihan oikeaa seitkeetluvun soundia. Säröä vähemmälle ja ei niin kliinistä meininkiä, saako kiinni ajatuksestani? Esimerkiksi Im an animalin väliosa jossa soi pelkkä kitara!

Tommy - joo ei ole helppoa tuo virka jota jätkä hoitaa. Pitäis kuulostaa Ace:lta mahdollisimman paljon. Ja mun mielestä onnistuu siinä ihan hienosti. Jopa siinämäärin, että vällillä ihan ihmetyttää. Toisaalta, kun on tuon tien valinnut (kuka lienee sitten valinnan tehnyt..) niin nostan hattua ettei sekaan sitten tule kertaakaan mitään väläyttelyä "hienommasta tekniikasta" ihan vain näyttääkseen että osataan sitä muutakin. Välillä valitettavasti kuulostaa hieman teennäiseltä. Mutta ainaski 75% sooloista toimii hienosti ja hoitaa homman kotiin.

Ja toisaalta, tämä Tommyn soitto nostaa esiin sen kuinka per*****n hienon kuuloista se Ace:n soitto oli joskus. Omalla karulla ja simppelillä tyylillään osas loihtia hiton tehokkaan kuuloista menoa. Ei tarvi osata mitään akrobatiaa, että rokkisoolot kuulostaa hyvältä. Tavallaan koko levyn soolot on yks suuri tribuutti Ässälle. Plagiointihan on suurinta ihailua, vai miten se oli?

Singerin laulut toimii todella hienosti, mutta Tommystä en ole ollenkaan varma. Kai se siinä menee mukana, mutta hieman vaisun kuuloista on silti mun korviin. Tulee mieleen Ben Granfelt... Paulin äänessä on vain lisää sitä säröä jota Live to Win:llä alkoi kuulua. Onneksi silti vielä irtoaa myös se tuttu voimakkaan kimakka falsetti. Autotunea ihmettelen? Tuskin sille _tarvetta_ on ollut, mutta oisko ihan vain efektinä mukana?

Play:ltä tilattu 15,90€ hintainen paketti jossa tuli 6-biisin live DVD ja Klassics CD sekä tietysti Sonic boom täytti odotukset ja enemmänkin. Klassics oli kyllä melkoinen yllätys, että se oli oikeasti uudelleen äänitettyjä versioita. Mikä hienointa, hyvin lähelle alkuperäistä ovat vetäneet. Ei moni bändi/laulaja kykene samaan 35 vuoden jälkeen?!

Sonic Boom - KISS fanille pakko hankinta ja tuskin tulee katumaan. Mutta jos bändi ei ole ennestään tuttu niin ei käy kuinkaan vaikka jättää hankkimatta. Ei klassikkoainesta vaikka hyvä levy onkin.
Myytävänä BOSS SD-1 modaamaton - torilta tiedot
Monkey Man
18.10.2009 10:08:29

Play:ltä tilattu 15,90€ hintainen paketti jossa tuli 6-biisin live DVD ja Klassics CD sekä tietysti Sonic boom täytti odotukset ja enemmänkin. Klassics oli kyllä melkoinen yllätys, että se oli oikeasti uudelleen äänitettyjä versioita. Mikä hienointa, hyvin lähelle alkuperäistä ovat vetäneet. Ei moni bändi/laulaja kykene samaan 35 vuoden jälkeen?!

Mulla on sama paketti ja omasta mielestä olis pitänyt vaan ostaa se pelkkä Sonic Boom. Nää uudelleen soitetut klassikot on niin turhia että! Siis minkä ihmeen takia? Eiks näitä ole joskus ennenkin jo soitettu uusiks? Ja tää live DVD vasta kauhee onkin. Paskat soundit ja munatonta soittoa ja meininkiä. Yleisö on pirun kova mutta ainahan se on kun ollaan Etelä-Amerikan maissa.
MarkoA
18.10.2009 18:29:01
Näin ne menee mielipiteet ristiin. Mun mieleen Psycholla on vain yksi hyvä biisi, Into the Void. Muuten yhtä jatkuvaa täytebiisiä koko levy. Mutta se on siis vain mun näkemys.
Myytävänä BOSS SD-1 modaamaton - torilta tiedot
chachi
21.10.2009 12:43:30

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1743652

"Kiss-tähdellä todettiin rintasyöpä"
http://www.qstock.org/
HaloOfFlies
22.10.2009 17:11:29

Paul Stanley ei pidä moshaajista

http://www.youtube.com/watch?v=GVg1Js8IRrc
Icy-Sun
24.10.2009 13:04:50
MarkoA: Näin ne menee mielipiteet ristiin. Mun mieleen Psycholla on vain yksi hyvä biisi, Into the Void. Muuten yhtä jatkuvaa täytebiisiä koko levy. Mutta se on siis vain mun näkemys.

Eipä se Psycho mikään huippulevy ole. Nimibiisi ja Into the Void iskee mulle parhaiten.
lukethesis
26.10.2009 21:11:32
MaxDamage: Nyt haisee vain Genen rahastuksen maku. :(

Nytkö vasta?
kupteri
27.10.2009 01:16:38

Icy-Sun: Eipä se Psycho mikään huippulevy ole. Nimibiisi ja Into the Void iskee mulle parhaiten.

Mulle ei iske kuin nimibiisi. Muut ei herätä oikein mitään fiilareita, ainakaan positiivisia. Tai no, on siellä joku mikä ei oo ees mieleen jääny: siinä oli joku hyvä kohta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)