turd85 17.10.2009 21:13:13 | |
---|
No sitä nyt lähinnä, että kuinka monella muulla artistilla on ääni vaan voimistunu vuosien myötä vaikka ois samanlaisessa lääke kierteessä. |
|
rheinone 18.10.2009 13:44:55 | |
---|
BLACK SABBATH RUINED MY LIFE |
turd85 20.10.2009 18:48:45 | |
---|
|
velipesonen 06.11.2011 13:37:58 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 746 päivää vanhaan ketjuun! Ei Elvis vanhene koskaan. Elvis ei itse tainnut tykätä Rockin Kuninkaan tittelistään koska asiasta puhuttaessa kertoi Fats Dominon olevan rockin kuningas. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Jussiman 06.11.2011 15:07:47 | |
---|
velipesonen: Huom! Olet kirjoittamassa yli 746 päivää vanhaan ketjuun! Ei Elvis vanhene koskaan. Elvis ei itse tainnut tykätä Rockin Kuninkaan tittelistään koska asiasta puhuttaessa kertoi Fats Dominon olevan rockin kuningas. Kuningas on joko Little Richard tai Chuck Berry. Tyypit joiden biisejä Elvis coveroi ahkerimmin. Elvishän ei tainnut edes kirjoittaa laulujaan, vaan lauloi vain muiden tekemiä biisejä. Olihan Elviksellä hieno ja poikkeuksellinen ääni, mutta se ei yksin riitä kuninkuuteen. Syy miksi Elvis menestyi niin paljon, taisi olla se, että hän oli ensimmäinen valkoinen rock and roll-laulaja. Siinä mielessä Elvis oli todella merkittävä, hän esittele rock and rollin valkoiselle yleisölle. Vielä lisään tähän, että arvostan kyllä Elvistä todella paljon. Mutta mikään Kuningas hän ei ole minulle. |
velipesonen 06.11.2011 16:15:38 (muokattu 06.11.2011 16:16:06) | |
---|
Jussiman: Kuningas on joko Little Richard tai Chuck Berry. Tyypit joiden biisejä Elvis coveroi ahkerimmin. Elvishän ei tainnut edes kirjoittaa laulujaan, vaan lauloi vain muiden tekemiä biisejä. Olihan Elviksellä hieno ja poikkeuksellinen ääni, mutta se ei yksin riitä kuninkuuteen. Syy miksi Elvis menestyi niin paljon, taisi olla se, että hän oli ensimmäinen valkoinen rock and roll-laulaja. Siinä mielessä Elvis oli todella merkittävä, hän esittele rock and rollin valkoiselle yleisölle. Vielä lisään tähän, että arvostan kyllä Elvistä todella paljon. Mutta mikään Kuningas hän ei ole minulle. Katsos, poika, kuinka sanasi asettelet, nyt puhutaan Kuninkaasta. Vitivalkoisella Bill Haleylla oli rockhittejä ennen Elvistä ja itte asiassa Haley taisi olla ensimmäinen rockesiintyjä joka myi arvometallia myös Euroopassa. Elvis on kuitenkin rockin myyttinen ruumiillistuma. Hänen junamatkansa Memphisistä New Yorkiin on kosmiset mittasuhteet saava tapahtuma. Sitä voi verrata vain PanAmin lentoon 101 kylmänä helmikuun aamuna vuonna 1964 mutta se on mytologisesti vielä latautuneempi tapahtuma. Vaikka Elvis ei keksinyt rock'n'rollia eikä tainnut keksiä kovin montaa biisiäkään, hän on minun mielestäni rockin kuningas, myyttinen hallitsija joka merkitsee rockille samaa kuin Kaarle Suuri Euroopalle. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Jussiman 06.11.2011 16:35:29 (muokattu 06.11.2011 16:41:59) | |
---|
velipesonen: Katsos, poika, kuinka sanasi asettelet, nyt puhutaan Kuninkaasta. Vitivalkoisella Bill Haleylla oli rockhittejä ennen Elvistä ja itte asiassa Haley taisi olla ensimmäinen rockesiintyjä joka myi arvometallia myös Euroopassa. Elvis on kuitenkin rockin myyttinen ruumiillistuma. Hänen junamatkansa Memphisistä New Yorkiin on kosmiset mittasuhteet saava tapahtuma. Sitä voi verrata vain PanAmin lentoon 101 kylmänä helmikuun aamuna vuonna 1964 mutta se on mytologisesti vielä latautuneempi tapahtuma. Vaikka Elvis ei keksinyt rock'n'rollia eikä tainnut keksiä kovin montaa biisiäkään, hän on minun mielestäni rockin kuningas, myyttinen hallitsija joka merkitsee rockille samaa kuin Kaarle Suuri Euroopalle. Haley oli enemmän kantri- kuin rocklaulaja. Elvis oli ensimmäinen varsinainen valkoinen rock-muusikko. Elvistä mystifioidaan aivan liikaa. Todellisuus ei ollut niin hämmästyttävä tai myyttinen kuin usein annetaan ymmärtää. Elvis vain sattui olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan laulukykynsä (ja ulkonäkönsä) kanssa. Perusteesi Elviksen kuninkuuteen ovat aika ohuet. Perustelet Elviksen kuninkuuden sillä että Elvis on kuningas. Aivan kun se olisi jokin fakta, mitä ei tarvitse perustella. Voisin itse perustella vaikka Chuck Berryn oikeutta rockin kuninkuuteen seuraavasti: -Berry on ehkä merkittävin rock-kitaristi kautta aikojen. Hänen soittonsa vaikutti keskeisesti myöhempiin kitaristeihin. Berry on myös oikeastaan ensimmäinen rock-kitaristi. -Hän on todella taitava sanoittaja ja biisintekijä. Johnny B Goode riittää perusteeksi tähän -Berry jatkaa esiintymistä yhä, 85-vuotiaana. |
velipesonen 06.11.2011 17:09:10 | |
---|
Kuinka moni kuningas "ansaitsee" olla kuningas? Eikö kuninkuus ole jotain mikä lankeaa henkilön ylle ja sen jälkeen henkilö on kuningas? "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Atomic Cafe 06.11.2011 17:57:10 (muokattu 06.11.2011 18:08:54) | |
---|
Maailmassa on vain yksi kuningas, se on musta ja se on tässä... http://www.youtube.com/watch?v=WOOFx9c6qyA&ob=av2n Tai no...ehkä se ei ole kuningas vaan sheriffi.. Elvishän oli vain sellainen valkoinen jätkä jostain Tumpelosta (tai mikä se nyt olikaan). Olihan sillä hieno ääni mutta kuitenkin... |
velipesonen 06.11.2011 18:23:00 | |
---|
Kuninkuudessa ei ole kysymys siitä mitä tai kuka joku on tai oli vaan siitä mitä hän merkitsee. Elvis ei merkitse "jälleen yhtä keinoa ryövätä ja kaupallistaa mustien keksimät jutut" vaan symbolista sovintoa joka on rock'n'roll. Ei hän muuten voisi olla kuningas. Elvis merkitsee symbolista sovintoa Etelän ja Pohjoisen kesken, ei pelkkää kapinaa (rebellion). Sam Phillips löi Elviksellä rahoiksi mutta tuli samalla keksineeksi kuninkaan. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Atomic Cafe 06.11.2011 18:37:34 (muokattu 06.11.2011 18:51:27) | |
---|
|
Funkånaut 06.11.2011 18:45:46 (muokattu 06.11.2011 18:46:21) | |
---|
God made Me FUNKY, 'cause Baby I'm a Star! |
Atomic Cafe 06.11.2011 18:56:50 (muokattu 06.11.2011 19:19:20) | |
---|
velipesonen: Kuninkuudessa ei ole kysymys siitä mitä tai kuka joku on tai oli vaan siitä mitä hän merkitsee. Elvis ei merkitse "jälleen yhtä keinoa ryövätä ja kaupallistaa mustien keksimät jutut" vaan symbolista sovintoa joka on rock'n'roll. Ei hän muuten voisi olla kuningas. Elvis merkitsee symbolista sovintoa Etelän ja Pohjoisen kesken, ei pelkkää kapinaa (rebellion). Sam Phillips löi Elviksellä rahoiksi mutta tuli samalla keksineeksi kuninkaan. Nuo on kyllä ihan hyviä pointteja mutta minulla on sellainen pieni ongelma että Elvis ei ole oikein koskaan merkinnyt minulle yhtään mitään jos sitä lauluääntä ei lasketa mukaan. Kun taas Killerin ja Sheriffin musiikista olen aina pitänyt kun hullu puurosta. Kolmas kuningas voisi olla sitten tässä.... http://www.youtube.com/watch?v=2ykCYwhfdMs&feature=related Ja olihan tuokin jätkä melkoinen sillanrakentaja silloin parhaina vuosinaan. |
Atomic Cafe 06.11.2011 19:16:50 | |
---|
|
velipesonen 06.11.2011 19:39:41 | |
---|
Rockin kuninkaiksi ovat itseään väittäneet myös GG Allin ja Little Richard. Sitten on muutama joita joku muu on päässyt väittämään rockin kuninkaiksi ja muistaakseni ainakin punanahka Link Wray on sellainen, eikä ihme: http://www.youtube.com/watch?v=K9GZojOhN24"Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Atomic Cafe 06.11.2011 20:46:59 (muokattu 07.11.2011 00:57:03) | |
---|
|
velipesonen 06.11.2011 22:22:02 | |
---|
Minulle on jäänyt epäselväksi millainen ihminen Elvis oikein oli. Olen lukenut ihailijakirjoituksia ja skandaalikirjoituksia mutta eihän niistä oikein mitään selviä. Jotenkin Elviksen tarinan tietyt piirteet ovat turhan omituisia, kuten vaikkapa se että yleisen käsityksen mukaan eversti Parker ohjasi Elvistä kuin jonkinlaista robottia. En oikeastaan tiedä Elviksestä muuta kuin seuraavan: Hän oli köyhä poika Tupelosta ja toimiessaan kuorma-autonkuljettajana Memphisissä Sun Recordsin Sam Phillips keksi hänet. RCA:lle siirtymisensä jälkeen hänestä tuli kansainvälinen supertähti. Sitten Elvis meni armeijaan ja armeija-aikaan ja sen jälkeen tehdyt levyt olivat viihdemusiikkia eikä rokkia. Tom Parker laittoi Elviksen näyttelemään enimmäkseen huonoissa elokuvissa mutta vuonna 68 Elvis tuli takaisin rokkaajana. Sitten kuitenkin meni Vegasiin viihdyttäjäksi ja lauloi gospelia kunnes kuoli lääkkeiden liikakäytön seurauksena. Vähän valju tarina. Voiko kukaan suositella jotain kirjaa joka kertoisi vähän yksityiskohtaisemman ei-asenteellisen, ei-kiiltokuvamaisen ja ei-skandaalihakuisen kertomuksen Elviksestä? Elviksen levytykset kertovat vivahteikkaasta tyypistä. "Only rock and roll was real, everything else was unreal" - John Lennon |
Lonesome 06.11.2011 22:50:06 | |
---|
velipesonen: Vähän valju tarina. Voiko kukaan suositella jotain kirjaa joka kertoisi vähän yksityiskohtaisemman ei-asenteellisen, ei-kiiltokuvamaisen ja ei-skandaalihakuisen kertomuksen Elviksestä? Elviksen levytykset kertovat vivahteikkaasta tyypistä. Peter Guralnickin kaksi kirjaa ovat laajoja sekä asiallisia. Minun mielestäni. "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Atomic Cafe 06.11.2011 23:42:00 (muokattu 07.11.2011 00:52:43) | |
---|
|