Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 594 95 96 97 98122 123 124 125 126
Rumpukapulat
17.10.2009 20:00:32

fxb: Oliko 70 luvulla kysymyksiä et miksi punkki on ja mikä siinä on takana? miksi koska ei kelpaa miksi oo hiljaa siksi koska ei kelpaa kerro apinakerro ny verta saatanaa jaa kuolemaa

Varmasti oli kysymyksiä, toisaalta punk esitti asiansa melko selkeästi. Kuin myös Black metal. Pointti on, et minkä helvetin takia te jauhatte tällasta täällä. Peltsillä on pirun hyviä pointteja jotka kuuluu oleellisesti Black Metaliin, jos tahtoo muutakin kuin kuunnella sitä musiikkina - niin kuin nämä säveltäjät ja taiteilijat ovat tarkoittaneetkin. Sitten on tää toinen osapuoli - johon miekin lukeudun - joka kuuntelee musiikkinsa vain musiikkina. Tai kuuntelen miekin musiikin sanomaa, mut Black metal ei edusta mulle niitä arvoja joita tahdon elämässä noudattaa, vaikka musiikki olisikin hyvää. Se ei kuitenkaan estä mua sitä kuuntelemasta. Kaikki on väärässä ja oikeassa yhtäaikaa. Vieläkö jaksatte tätä montakin sivua jauhaa?
fxb
17.10.2009 20:04:20
Rumpukapulat: Varmasti oli kysymyksiä, toisaalta punk esitti asiansa melko selkeästi. Kuin myös Black metal. Pointti on, et minkä helvetin takia te jauhatte tällasta täällä. Peltsillä on pirun hyviä pointteja jotka kuuluu oleellisesti Black Metaliin, jos tahtoo muutakin kuin kuunnella sitä musiikkina - niin kuin nämä säveltäjät ja taiteilijat ovat tarkoittaneetkin. Sitten on tää toinen osapuoli - johon miekin lukeudun - joka kuuntelee musiikkinsa vain musiikkina. Tai kuuntelen miekin musiikin sanomaa, mut Black metal ei edusta mulle niitä arvoja joita tahdon elämässä noudattaa, vaikka musiikki olisikin hyvää. Se ei kuitenkaan estä mua sitä kuuntelemasta. Kaikki on väärässä ja oikeassa yhtäaikaa. Vieläkö jaksatte tätä montakin sivua jauhaa?

Juu ei tetenkään arvostan toki näkemyksiänne ja ajattelutapaanne. ketäänhän ei pakoteta blackmetal piireihin
Rumpukapulat
17.10.2009 20:12:17 (muokattu 17.10.2009 20:22:41)

Peltsi88: Ei black metallin tarkoituksena ole tehdä vain rahaa, jos niin olet ymmärtänyt. Ne muutamat pennoset mitä tulee myydyistä levyistä, kattaa sen artistin elannon, luultavasti edes pienen osan siitä. Harvemmin bläkkisbändit edes soittavat livenä. Tästäkin on toki poikkeuksia.

Juu ei ole ei, mut mie en ole koskaan ymmärtänyt Black metal-heebojen sellout-höpinää. Missä menee se raja? Milloin bändi ei enää edusta asiaansa vaan ainoastaan rahaa ja bisnestä? Jos bändin tarkoitus on julistaa saatanallista sanomaa ja mitä useampi ihminen ottaa sen omaksi, eikö se ole silloin hyvä eikä huono juttu?

Okei, tässä puhun itteni pussiin(mitä laajemmin levyjä jaetaan sitä useampi ihminen sen voi omistaa ja sitä enemmän ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä jnejne). Mutta en ymmärrä siltikään, missä se raja menee ja miksi. Mut kuten sanottua, en muutenkaan hirveästi ymmärrä sen ideologian päälle enkä koskaan ole kuulunut "piireihin".

Tarkoitan, että jos raha on ainoa motiivi tehdä musiikkia, niin mielestäni se ei ole oikein. Mutta kukin tyylillään.

Tämän mie allekirjotan täysin, ihan sama genrestä. Itekin teen musiikkia rakkaudesta musiikkiin, en sen takia että sillä rikastuisin. Jos joskus sattuisi niinkin hienosti, että musiikilla toisin leivän pöytään, se olisi boonusta mutta ei päämäärä. Siinä vaihessa kun musiikki alkaa tuntua työltä, lopetan. Raha ei ikinä ole oikea motivaattori tehdä musiikkia, koska siten saadaan aikaan vain paskaa.

Tuo kellarijuttu on mielestäni aika absurdi. Ei ne piirit kuitenkaan niin pienet ole. Jos nyt mistään järjestäytyneestä piiristä ylipäätään voidaan puhua.

Joo niinhän se oli tarkoitettukin olla kärjistys, mut tuolloin ei musiikki leviäisi ns. vääriin korviin vaan juuri niille henkilöille, jotka sitä osaavat arvostaa. Leviäisi se sana tuotakin kautta, mutta edelleen vain niille henkilöille jotka asiasta oikeasti jotain ymmärtävät, enkä esimerkiksi minä tietäisi siitä yhtään mitään. Ja tällaiset väittelyt minkälaista Black metalin tulisi olla ja ketkä sitä saavat kuunnella ja miten sen tulisi ymmärtää jäisivät unholaan. Ja viimenen lause on tarkotettu ihan kaikille eikä kenellekään henkilökohtaisesti. Jopa minulle ko tänne änkesin..
fxb
17.10.2009 20:13:34
Sie oot peltsi ihan oikeessa, black metal ilman saatanaa on kuin ghospel ilman jumalaa, se on vain fakta jonka jokaisen pitäis ymmärtää, on suicidal bm on forest bm on suicidal bm jne. mutta aito bm on saatanallista
fxb
17.10.2009 20:20:49
ette tiedä siis mitä bm on
Rumpukapulat
17.10.2009 20:26:43

fxb: ette tiedä siis mitä bm on

En usko Jumalaan, Saatanaan enkä satanismiin, joten en tiedä.
fxb
17.10.2009 20:38:24
Rumpukapulat: En usko Jumalaan, Saatanaan enkä satanismiin, joten en tiedä.

vain oma mielipide
fxb
17.10.2009 20:43:14
Eli tuhotaan elämme mahollsimman nopiaan.., ootko nähny omaa luuta? naika sävähdyttävä kokemus
Rumpukapulat
17.10.2009 20:46:24

fxb: vain oma mielipide

Ehän mie muuta väittänytkään. Ja olen nähnyt. Miten se liittyy mitenkään tähän?
fxb
17.10.2009 20:47:53
Rumpukapulat: Ehän mie muuta väittänytkään. Ja olen nähnyt. Miten se liittyy mitenkään tähän?

ei toki mitenkään mihinkään
Peltsi88
17.10.2009 20:49:13
Rumpukapulat: Juu ei ole ei, mut mie en ole koskaan ymmärtänyt Black metal-heebojen sellout-höpinää. Missä menee se raja? Milloin bändi ei enää edusta asiaansa vaan ainoastaan rahaa ja bisnestä? Jos bändin tarkoitus on julistaa saatanallista sanomaa ja mitä useampi ihminen ottaa sen omaksi, eikö se ole silloin hyvä eikä huono juttu?

Ei ole olemassa mitään tarkkaa rajaa. Se on vähän kuin veteen piirretty viiva. Oman tulkintani mukaan raja menee siinä kun aletaan kosiskelemaan massoja jollakin "musiikillisella kehittymisellä" ja silloin kun sanoma ja ideologia eivät enää ole tärkeitä siinä viestissä.

Black metallin tarkoituksena ei ole mikään kaiken kansan ilosanoma, vaikka saattaa tuntua vaikealta hyväksyä tällainen seikka. Itse näkisin, että jos lähdetään levittäytymään suurelle joukolle, niin väistämättä mukaan eksyy näitä joille BM on vain sitä tiskausmusaa. Samalla kuitenkin saadaan herätettyä niitä, joita aidosti kiinnostaa asia, ja jotka ottavat asian niin kuin se on tarkoitettu.

Okei, tässä puhun itteni pussiin(mitä laajemmin levyjä jaetaan sitä useampi ihminen sen voi omistaa ja sitä enemmän ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä jnejne). Mutta en ymmärrä siltikään, missä se raja menee ja miksi. Mut kuten sanottua, en muutenkaan hirveästi ymmärrä sen ideologian päälle enkä koskaan ole kuulunut "piireihin".

Joo tuossa tulikin siitä juttua.

Tämän mie allekirjotan täysin, ihan sama genrestä. Itekin teen musiikkia rakkaudesta musiikkiin, en sen takia että sillä rikastuisin. Jos joskus sattuisi niinkin hienosti, että musiikilla toisin leivän pöytään, se olisi boonusta mutta ei päämäärä. Siinä vaihessa kun musiikki alkaa tuntua työltä, lopetan. Raha ei ikinä ole oikea motivaattori tehdä musiikkia, koska siten saadaan aikaan vain paskaa.

Tämähän on totta, juu. Tämän takia tuen undergroundia. Vaikka nykyisellään se vanha underground on kuollut hyvin pitkälle.

Joo niinhän se oli tarkoitettukin olla kärjistys, mut tuolloin ei musiikki leviäisi ns. vääriin korviin vaan juuri niille henkilöille, jotka sitä osaavat arvostaa. Leviäisi se sana tuotakin kautta, mutta edelleen vain niille henkilöille jotka asiasta oikeasti jotain ymmärtävät, enkä esimerkiksi minä tietäisi siitä yhtään mitään. Ja tällaiset väittelyt minkälaista Black metalin tulisi olla ja ketkä sitä saavat kuunnella ja miten sen tulisi ymmärtää jäisivät unholaan. Ja viimenen lause on tarkotettu ihan kaikille eikä kenellekään henkilökohtaisesti. Jopa minulle ko tänne änkesin..

Totta on tuo mitä kirjoitit. Silti en näe tuota realistisena vaihtoehtona. Harvat black metallin ystävät haluavat järjestäytyä oikeastaan missään muodossa. Toki mukaan mahtuu poikkeuksia. Mitään black metal "yhteisöä" kuitenkaan mielestäni ei ole.

Se, että black metallia levitetään näillä nykyisillä metodeilla, on mielestäni ihan ok loppujen lopuksi. Vaikka mukaan tarttuu niitä ns. "vääriä", niin haitta on loppupeleissä minimaalinen ja vielä kaiken lisäksi varsin yhdentekevää. Kuitenkin he, jotka sitä omaa "ydintä" etsivät, löytävät sen, jos ovat löytääkseen.

Minun puolesta black metallia saa kuunnella ken tahtoo, tarkoitusperistä huolimatta. Se ei ole minulta pois.
luopio
17.10.2009 22:26:02 (muokattu 17.10.2009 22:33:06)
fxb: petri88 oli ihan oikeassa siinä suhteessa että bm pitää kokea sydämenkautta, ranteet auki ja kaiken inhimillisyyden unohtaminen, itsensä kaiken paskan yläpuolelle nostaminen.

Se on hienoa, jos pystyy nostamaan itsensä kaiken paskan yläpuolelle vielä siinä vaiheessa kun viiltelee ranteita.

fxb: Sie oot peltsi ihan oikeessa, black metal ilman saatanaa

No kerroppa nyt kun vauhtiin pääset, että mitä se saatana on ja mitä se sinulle edustaa? Onko saatana se kristinuskon langennut enkeli vai kenties jotain muuta?
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Vesihiisi
17.10.2009 23:35:42 (muokattu 18.10.2009 00:04:48)
Väärään ketjuun...
Terry Pantheras
17.10.2009 23:55:57
"Levymme ostanut henkilö joka ei pysty koskettamaan itse ydintä, Saatanaa, pitelee käsissään lataamatonta asetta. Hän on yhdentekevä black metallin todelliselle tarkoitukselle." -Torog

Niin, onko se ydin nyt sitten satanismi, vaiko Saatana (Saatanan palvonta)? Vai olenko hakoteillä?
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Peltsi88
18.10.2009 00:06:17 (muokattu 18.10.2009 00:15:47)
fxb: ootko nähny omaa luuta? naika sävähdyttävä kokemus

Aika pysäyttävä kysymys.

Niin, onko se ydin nyt sitten satanismi, vaiko Saatana (Saatanan palvonta)? Vai olenko hakoteillä?

Edelleenkään se ydin ei ole mikään parilla virkkeellä selitettävä määrittely. Vaikka kuinka niin toivot, että voisin sen kultalusikalla sinulle tarjota valmiiksi.

Jos nyt edes jossain määrin osaan tulkita kysymyksesi tarkoitusta, niin ilmeisesti et tiedä saatanan merkitystä black metallissa. Tai sitten ihmettelet satanismin ja saatanan yhteyttä. Tai ehkäpä hämmästelet minkälaisesta saatanasta tässä puhutaan. Siis mitä sä edes kysyt? En tiedä puhutko nyt siitä ytimestä, vai yleisesti ideologiasta vai?

Joka tapauksessa se saatana ei aina välttämättä ole se sama vihtahousu mistä puhutaan raamatussa.
McNulty
18.10.2009 00:48:36
Peltsi88: Joka tapauksessa se saatana ei aina välttämättä ole se sama vihtahousu mistä puhutaan raamatussa.

Mie veikkaan että se raamatussakin mainittu vihtahousu on lähinnä vertauskuva, jonka ainoastaan kuolevaiset ja erehtyväiset ovat konkretisoineet.

Eiköhän sillä tarkoiteta kuitenkin sitä meissä jokaisessa asuvaa "pahuutta" tai pahan konseptia, joka sekin voidaan vielä pilkkoa ties millaisiksi paloiksi.
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
Terry Pantheras
18.10.2009 01:04:08
Peltsi88: Edelleenkään se ydin ei ole mikään parilla virkkeellä selitettävä määrittely. Vaikka kuinka niin toivot, että voisin sen kultalusikalla sinulle tarjota valmiiksi.

Jos nyt edes jossain määrin osaan tulkita kysymyksesi tarkoitusta, niin ilmeisesti et tiedä saatanan merkitystä black metallissa. Tai sitten ihmettelet satanismin ja saatanan yhteyttä. Tai ehkäpä hämmästelet minkälaisesta saatanasta tässä puhutaan. Siis mitä sä edes kysyt? En tiedä puhutko nyt siitä ytimestä, vai yleisesti ideologiasta vai?

Joka tapauksessa se saatana ei aina välttämättä ole se sama vihtahousu mistä puhutaan raamatussa.

Mulle on kyllä pääsosin tiedossa satanismin ja saatanan palvonnan ideologiset erot (LaVey vs. raamatulliset näkemykset) ja pakanallisuus yleensä, koska kirkonmiestä minusta ei saa - eipä kyllä uskonnollista fanaatikkoa muutenkaan missään muotoa.

Eli: mulle se on oikeastaan ihan sama, mikä on BM:n ydin, koska se ei minua tuon edellisen kysymykseni asetteluun panostamani "tarmon" vertaa enempää kiinnosta. Kysyinpähän huvikseni, että mitä sieltä tulee vastaukseksi. Nostan kyllä hattua tarmollesi asian suhteen!
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
fxb
18.10.2009 07:54:55
luopio: Se on hienoa, jos pystyy nostamaan itsensä kaiken paskan yläpuolelle vielä siinä vaiheessa kun viiltelee ranteita.

No kerroppa nyt kun vauhtiin pääset, että mitä se saatana on ja mitä se sinulle edustaa? Onko saatana se kristinuskon langennut enkeli vai kenties jotain muuta?

Itselleni saatana edustaa jokaisen ihmisen mielessä olevaa alkukantaista pahuutta ja voimaa, vastustajaa, evoluution eteenpäin ajajaa. Mulla on aika kiero mieli että tuskin kukaan muu noita allekirjoittaa, kysyjälle vastataan jos kysytään.
TommiTomminen
18.10.2009 08:10:48
fxb: evoluution eteenpäin ajajaa.

Voitko ihan hieman avata tätä?
Schönen Donau under Vienna sun!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)