thaapala 16.10.2009 21:13:30 | |
---|
Peltsi88: No joo mulle Mayhem ei ole ollut MAYHEM kohta 16-vuoteen. Vaikka nimellä ne yrittää ratsastaa. Mimmosta tavaraa nyky-Mayhem muuten on? Kenelläkään suositeltavaa levyä? De Mysteriis... on ainoa rieska, mitä bändiltä olen kuunnellut. |
Peltsi88 16.10.2009 21:18:10 (muokattu 16.10.2009 21:20:20) | |
---|
thaapala: Mimmosta tavaraa nyky-Mayhem muuten on? Kenelläkään suositeltavaa levyä? De Mysteriis... on ainoa rieska, mitä bändiltä olen kuunnellut. Mun mielestä DMDS on oikeastaan ainoa levy mitä Mayhemilta tarvii kuunnella. Tämä ny on mun mielipide, mutta kyllähän ne sen jälkeen aika heikoksi on menny. Tietysti joku Live in Leipzig on kova, siinä Dead itte vetää kuolemaa hohkaavat vokaalit. Ois DMDS paljon kovempi, jos Dead ois vetänny vokaalit. Kokeile Deathcrushia. Jos oot missannut Beheritin uusimman, niin sekin kannattaa tsekata. On meinaan laatutavaraa. |
thaapala 16.10.2009 21:19:53 (muokattu 16.10.2009 21:41:24) | |
---|
Peltsi88: Mun mielestä DMDS on oikeastaan ainoa levy mitä Mayhemilta tarvii kuunnella. Tämä ny on mun mielipide, mutta kyllähän ne sen jälkeen aika heikoksi on menny. Tietysti joku Live in Leipzig on kova, siinä Dead itte vetää kuolemaa hohkaavat vokaalit. Ois DMDS paljon kovempi, jos Dead ois vetänny vokaalit. Kokeile Deathcrushia. Kiitän, laitetaan korvan taa. E: näkyy löytyvän myös Spotifysta, hyvä juttu. Ehkä noita uudempiakin voisi katsastaa jos joskus viitsii. Jos oot missannut Beheritin uusimman, niin sekin kannattaa tsekata. On meinaan laatutavaraa. Juu testattu on ja tykkäsin itekkin. Levy hommataan hyllyyn jahka keritään ja lompakko antaa taas periksi. |
tender.insanity 16.10.2009 21:24:27 (muokattu 16.10.2009 21:24:54) | |
---|
Peltsi88: No joo mulle Mayhem ei ole ollut MAYHEM kohta 16-vuoteen. Vaikka nimellä ne yrittää ratsastaa. Olit jo bläkkiksen ytimessä viisivuotiaana? '88 syntymävuotesi siis. Ja vaikka sulla olisi argumentteja sitä vastaan, en usko. Olet 21v. Näin se on. Olen oikeassa ja ikääsi koskevan kysymyksen ytimessä. PS: Mayhem on kyllä aina ollut niin suolesta kuin olla ja voi. Tai no, samalla tasolla Burzumin kanssa. Black Metal = Rumpali bändin kovin lenkki. |
Peltsi88 16.10.2009 21:28:34 | |
---|
tender.insanity: Olit jo bläkkiksen ytimessä viisivuotiaana? En. '88 syntymävuotesi siis. Ja vaikka sulla olisi argumentteja sitä vastaan, en usko. Olet 21v. Näin se on. Olen oikeassa ja ikääsi koskevan kysymyksen ytimessä. Bullshit. PS: Mayhem on kyllä aina ollut niin suolesta kuin olla ja voi. Tai no, samalla tasolla Burzumin kanssa. Ei kaikilta odotetakaan ymmärrystä black metallin suhteen. Black Metal = Rumpali bändin kovin lenkki. Bullshit. |
Credence 16.10.2009 23:15:02 (muokattu 16.10.2009 23:21:42) | |
---|
tender.insanity: Ehkä ytimellä tarkoitetaan Deadin luuydintä, jota Euronymous keräsi ja kauppasi hyvällä hinnoilla ympäri maailmaa. "Osta 2mg luuydintä, saat palan kalloa kaupan päälle! Eikä siinä vielä kaikki...." Billy Mays here with another fantastic product!! tender.insanity: Black Metal = Rumpali bändin kovin lenkki. Musta aika moni black metal rumpali on aika mielikuvitukseton, tappaa osan biisien kiinnostavuudesta. Poikkeuksiakin on joilla on ihan hauskojakin juttuja soitossa. Abbathin ja Obsidian Clawn riffit on minusta musiikkinsa ydin( pun not intended)vaikka aika paljon death ja trash metallin puolelle ilmeisesti meneekin (ettei genre-pervot revi pelihousujaan). jees kiitti vaan levysuosituksista pitääpä lähteä testaamaan kun käy lomilla tuolla pohjoisessa ja pääsee täältä leikki pohjoisesta Meneekö Arcturus muuten blackmetal määritelmän alle vaikka ymmärtääkseni lyriikat ainakin on aika omalaatuiset? On muuten hyvää shittiä. Most people are other people. Their thoughts are someone elses opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation.
Oscar Wilde |
Meadow 16.10.2009 23:17:06 (muokattu 16.10.2009 23:46:06) | |
---|
E: Jätetään sittenkin ne jäähyt saamatta. |
MolesterI 16.10.2009 23:57:12 | |
---|
Itse luulisin että peltsi olisi natsi 88:sta päätellen. Mutta se on oma mielipiteeni :) Thrash till sex |
thaapala 17.10.2009 00:51:41 | |
---|
Catfish blues: Immortal on hyvää BLACKMETALLIa! Tulipas Immortaliakin kuunneltua pitkästä aikaa ja tätä uusinta nimenomaan. Pitää kyllä sanoa et meno ainakin muutaman biisin perusteella yllätti ja kaukana ollaan jostain Blashyrkistä ja Mountains of Mightista (en ole siis Blizzard Beastsin jälkeen ainuttakaan levyä kuunnellut), lähempänä varmaan I:n Motörhead-meininkiä. Ihan kelvollisen kuuloista tavaraa silti. |
Juicy 17.10.2009 01:31:50 (muokattu 17.10.2009 01:41:36) | |
---|
Deino: Puritanical Euphoric Mistanthropia on parhaita metallilevyjä ikinä. On. EDT ehkäpä kuitenkin ykkönen mun listalla niiden tuotannosta (en varmaan ole ainut). Aivan mahtava levy... Vieläkin menee kylmiä väreitä selässä niiden tunnelmallisimmissa kappaleissa: In Death's Embrace, Entrance, A Succubus in Rapture, ja sitten se bonuskipale joku Raabjörn skoddegiggemikälie... =) Ehkäpä kliseistä enempää analysoida, kun tuo levy on muutenkin niin puhki kehuttu, mutta on se ne totta vie kyllä ansainnutkin... Vielä sellanen huomio, että ihte en ole ikinä oikein kaivosoundeille lämmennyt vaikka joidenkin mielestä se on varmaan yhtä olennainen osa black metallia kuin satanismikin... Sillä on vissiin nuo Borgiritkin kolahtanut aika kovaa, vaikka vähemmälle on jäänyt tuo BM:n kuuntelu viime vuosina. "...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi." |
KTR 17.10.2009 01:39:19 (muokattu 17.10.2009 01:40:22) | |
---|
Juicy: Vielä sellanen huomio, että ihte en ole ikinä oikein kaivosoundeille lämmennyt vaikka joidenkin mielestä se on varmaan yhtä olennainen osa black metallia kuin satanismikin... Jollekin Darkthronelle ne sopii mainiosti. Ei sitä musaa voi kuvitella millään timanttituotannolla toimivaksi. Kun vaan hetken kuuntelee ja totuttaa korvaa siihen soundiin, niin kyllä se alkaa toimia. Ne on sillai hyvällä tavalla huonot. On kuitenkin soittimet jollain tapaa balanssissa ja tärkeät jutut erottuu. |
juici 17.10.2009 01:47:47 | |
---|
Mielenvitutusyötä viettäessäni aloin pohtimaan, että mitkä BM-levyt (itse miellän nämä kaikki BM:ksi) toimivat missäkin tilanteessa parhaiten. Kevyeen vitutukseen toimii Sargeistin "Satanic Black Devotion" joka on tällä hetkellä muutenkin BM-rintaman suosikkini. Jos piirun verran enemmän keljuttaa ja mennään toiselle asteelle niin sitten laitan soimaan Gorgorothin "Under The Sign Of Hell":in. Mutta nyt kun piti jo kossupulloonkin tarttua - että alkaa jotenkin helpottaa - niin piti levyhyllystä kaivaa Impaled Nazarenen "Nihil". Tästä vihaisempaa levyä en oikein henkilökohtaisesti keksi. Varsinkin "Nothing Is Sacred" ja "Nihil" toimivat mielenvitutukseen hyvin. Kruunaus-Jenkka |
Kukkis 77 17.10.2009 04:32:38 | |
---|
Peltsi88: No joo mulle Mayhem ei ole ollut MAYHEM kohta 16-vuoteen. Vaikka nimellä ne yrittää ratsastaa. Aidon satanisti-ideologisti-Jämsäläisen tunnistaa siitä, että osaa kirjoittaa oikein vaikka ei olisi täyttänyt 16:takaan vuotta. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
fxb 17.10.2009 08:24:33 | |
---|
juici: Mielenvitutusyötä viettäessäni aloin pohtimaan, että mitkä BM-levyt (itse miellän nämä kaikki BM:ksi) toimivat missäkin tilanteessa parhaiten. Kevyeen vitutukseen toimii Sargeistin "Satanic Black Devotion" joka on tällä hetkellä muutenkin BM-rintaman suosikkini. Jos piirun verran enemmän keljuttaa ja mennään toiselle asteelle niin sitten laitan soimaan Gorgorothin "Under The Sign Of Hell":in. Mutta nyt kun piti jo kossupulloonkin tarttua - että alkaa jotenkin helpottaa - niin piti levyhyllystä kaivaa Impaled Nazarenen "Nihil". Tästä vihaisempaa levyä en oikein henkilökohtaisesti keksi. Varsinkin "Nothing Is Sacred" ja "Nihil" toimivat mielenvitutukseen hyvin. Vitutuskännejä vetäessä itelle toimii Impukoitten Death comes in 26 blabla live lätty. Kevyt vitutus nyt on jatkuvaa eli menee melkein kaikki mitä vaan levyhyllystä löytyy. piirun verran enemmän vitutukseen kelpaa vaikka Shining, Hypothermia, Nortt jne. kaikki laahaava metelöinti. Suosittelen Lifeloveria, tuli tuossa pari viikkoa sitten löydettyä http://www.myspace.com/lifeloverband |
carnation 17.10.2009 12:14:48 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Peltsi88 17.10.2009 12:57:46 (muokattu 17.10.2009 13:00:31) | |
---|
Kukkis 77: Aidon satanisti-ideologisti-Jämsäläisen tunnistaa siitä, että osaa kirjoittaa oikein vaikka ei olisi täyttänyt 16:takaan vuotta. Jaa-a, enpä tunne ketään Jämsästä. Kampela77: "Uskovaisten kanssa yritys järkiperäiseen väittelyyn on sama kuin yrittäisi pelata pulun kanssa shakkia - kaataa nappulat, paskoo laudalle ja lopuksi luulee vielä voittaneensa lentäen parvensa luo asiasta kertomaan." Ei kyllä tämä ihan ideologia on, eikä uskonto. Ihan ymmärrettävää, että kun loppuu argumentit niin lyödään ns. uskonto-kortti pöytään. En tosin sano, etteikö se jollekin voisi olla uskonto. |
Snowblind 17.10.2009 14:14:57 | |
---|
thaapala: Mimmosta tavaraa nyky-Mayhem muuten on? Kenelläkään suositeltavaa levyä? De Mysteriis... on ainoa rieska, mitä bändiltä olen kuunnellut. Parempaa kun vanha, ainakin mun mielestä. Aikalailla sen takia että ne tekee nykyään vähän erillaista tavaraa eikä sitä iänikuista sirkkelisuhinaa. Uusi on tollaista välillä hieman kieroutuneemman kuuloista menoa, ja sounditkin on jopa hyvät. Mutta sehän ei ole sallittavaa blackmetallissa, eihän? There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats. |
luopio 17.10.2009 14:34:31 | |
---|
Peltsi88: Ei kyllä tämä ihan ideologia on, eikä uskonto. Ihan ymmärrettävää, että kun loppuu argumentit niin lyödään ns. uskonto-kortti pöytään. En tosin sano, etteikö se jollekin voisi olla uskonto. No mikä tässä sun ideologiassa on sitten se keskeisin asia, joka erottaa sen uskonnosta? Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Peltsi88 17.10.2009 14:37:58 (muokattu 17.10.2009 14:39:38) | |
---|
luopio: No mikä tässä sun ideologiassa on sitten se keskeisin asia, joka erottaa sen uskonnosta? Ehkäpä se, etten usko mihinkään ns. "yliluonnolliseen" tai mihinkään korkeampaan voimaan. Ei sillä, en luota tosin tieteeseen yhtään sen enempää. Tuossa on ihan kohtuu hyvä dokkari black metallista: http://www.youtube.com/watch?v=woFUwSgDipA Jaettu yhdeksään osaan. Tässähän on porukalla ollu vaikeuksia ymmärtää, että tulkintoja black metallista on useita. |
Tässähän on porukalla ollu vaikeuksia ymmärtää, että tulkintoja black metallista on useita. Niinkö? Ettei olisi kyse enemmänkin siitä, että porukalla on vaikeuksia sulattaa "yleisesti oikeana pidettyä tulkintaa" black metallista, jota ei voi edes selittää. Black metal ei ole kaikkia varten. |