Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 593 94 95 96 97122 123 124 125 126
Morri
16.10.2009 18:11:54
Kyllä hätäistä miestä kiusataan, viime sunnuntai-iltana tilattu ja maanantaina Englannista lähtenyt fenkku kanittaa nyt sitten viikonlopun yli Matkahuollossa...odottamassa sieltä toimitusta parin sadan metrin päähän minua lähempänä olevaan Siwaan...Soittelin Matkahuoltoon ja kyselin josko soitin olisi jo noudettavissa kun lupaavasti seurannassa näytti, että Suomessa on ja sain vastauksen, että he eivät voi luovuttaa pakettia kenellekään (vastaanottajallekaan) kesken lähetysketjun ellen sitten saisi tähän lähettäjältä lupaa. No ymmärrettäväähän tämä, aika ironista vaan että juuri viikonlopun yli pitää kärvistellä.

DV:n puolesta tässä vain hyvää sanottavaa, paketti tuli nopeasti perille Suomeen, toivottavasti ilmeet on yhtä iloisia vielä maanantaina paketin avattuanikin... ;)
"Nuotin vieressä on tilaa..."
Grugi
16.10.2009 18:27:10 (muokattu 16.10.2009 18:28:59)
Tässä nyt viimeisin vastaus tähän mun caseen.

We are looking into it but unfortunately at the minute I dont have an answer to give you. If you still wish to proceed with the order and it appears that it is a problem I will give you credit for the difference.

Ja totta helvetissä sen skeban haluan kun on kuitenkin melkeen 200€ edullisempi tuolta kun täältä pohjolasta. Ei tosta puljusta ole pahaa sanottavaa vaikka tää hintahomma vähän ihmetyttää, kuhan vaan saavat sen ehjänä perille :)
SDMF
Grugi
16.10.2009 18:32:15
baumgaartner: Minua kiinnostaisi nyt se, että mikä summa sieltä sun kortilta on lähtenyt Grugi. Ootko päässyt tarkastamaan? Koska tuolla korissahan se summa voi vaihdella sen kurssimuuntelun takia, mutta silti sun kortilta on ehkä velotettu tuo 455 €.

Lisäksi tuolla Terms-sivun Payments-kohdassa lukee tällaista:

4.3 If, using our currency selector, you have chosen to display our prices in Euros or US Dollars instead of UK Pounds; you will still be charged and invoiced in UK Pounds sterling as we do not accept foreign currency. At the point of payment, your card issuing bank will convert the amount paid in UK pounds to Euros / US Dollars using their current exchange rate. Please bear in mind our Euro / US Dollar display is a guide and that your bank exchange rate may be different to our online display and will reflect on your card statement.

Joten kyllä siellä melkosta muuntelua näköjään tapahtuu joka välissä.

En oo katellut tota kortin tilaa mutta jos saan ilmotuksen että tilaus meni ja hinta 455€ sitten tulee vahvistus että kamat läks ja hinta on 464€ niin on se vähän omituista. Ja juu kyllä olen tietoinen tosta että eri pankit/kortin myöntäjät ottaa oman kurssinsa mukaan sen hinnan. Pointti on kuitenki se että kyllähän noiden pitäsi pitää se niiden ilmoittama myyntihinta samana alusta loppuun.
SDMF
jra
16.10.2009 18:40:02 (muokattu 16.10.2009 18:43:29)
Grugi: En oo katellut tota kortin tilaa mutta jos saan ilmotuksen että tilaus meni ja hinta 455€ sitten tulee vahvistus että kamat läks ja hinta on 464€ niin on se vähän omituista. Ja juu kyllä olen tietoinen tosta että eri pankit/kortin myöntäjät ottaa oman kurssinsa mukaan sen hinnan. Pointti on kuitenki se että kyllähän noiden pitäsi pitää se niiden ilmoittama myyntihinta samana alusta loppuun.

Siellä DV247:n sivuilla sanotaan että kauppa käydään punnissa (tämä on se oleellinen asia). Eli hinta on se minkä punta-hintana maksat, se mitä se on milloinkin euroina on vain viitteellinen. Esim. pankin tai luottokorttifirman provikat saattavat tulla vaihtokurssin päälle.

Itsekin ihmettelin viimeksi kun sivujen mukaan n. 410 euron tilaukseen oli tullut kymppi lisää. Sitten tarkistin mikä on punnan kurssi kaupan vahvistuspäivänä (kun vahvistusmaili tulee) http://www.taloussanomat.fi/valuutat/ ja tuolta tilivaluutta/myynti. Meni aivan yksiin sen kanssa mitä oli laskutettu euroina kortilta.

Kannattaa vahvistusmailin saatuaan ottaa sen päivän virallinen tilivaluutan myyntikurssi ylös, jotta voi sitten myöhemmin tarkistaa onko mennyt oikein. Korttitilillä veloitus saattaa näkyä vaikka viikon päästä, vaikka päivämäärä veloitukselle on sama kuin vahvistuspäivä.

Epäselvässä tilanteessa kannattaa kuitenkin tarkistaa myös dv247:ltä onko laskutus mennyt oikein. Itselle palauttivat esim. .com ja .fi hinnan erotuksen, kun en ollut huomannut tilata sieltä mikä olisi ollut itselle edullisin vaihtoehto.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
baumgaartner
16.10.2009 18:43:00
Grugi: En oo katellut tota kortin tilaa mutta jos saan ilmotuksen että tilaus meni ja hinta 455€ sitten tulee vahvistus että kamat läks ja hinta on 464€ niin on se vähän omituista. Ja juu kyllä olen tietoinen tosta että eri pankit/kortin myöntäjät ottaa oman kurssinsa mukaan sen hinnan. Pointti on kuitenki se että kyllähän noiden pitäsi pitää se niiden ilmoittama myyntihinta samana alusta loppuun.

Totta kyllä. Hieman ongelmallinen tuo systeemi. Mutta toivottavasti rahat lähtee oikein ja kamat tulee perille! Itse laitoin juuri Orangen AD5 ja Allen & Heathin MixWizard 16:2 tilaukseen.
Grugi
16.10.2009 18:43:58
jra: Siellä DV247:n sivuilla sanotaan että kauppa käydään punnissa (tämä on se oleellinen asia). Eli hinta on se minkä punta-hintana maksat, se mitä se on milloinkin euroina on vain viitteellinen. Esim. pankin tai luottokorttifirman provikat saattavat tulla vaihtokurssin päälle.

Itsekin ihmettelin viimeksi kun sivujen mukaan n. 410 euron tilaukseen oli tullut kymppi lisää. Sitten tarkistin mikä on punnan kurssi kaupan vahvistuspäivänä (kun vahvistusmaili tulee) http://www.taloussanomat.fi/valuutat/ ja tuolta tilivaluutta/myynti. Meni aivan yksiin sen kanssa mitä oli laskutettu euroina kortilta.

Epäselvässä tilanteessa kannattaa kuitenkin tarkistaa myös dv247:ltä onko laskutus mennyt oikein. Itselle palauttivat esim. .com ja .fi hinnan erotuksen, kun en ollut huomannut tilata sieltä mikä olisi ollut itselle edullisin vaihtoehto.

Juu ilmeisesti saan kyllä sen erotuksen mutta jos saan 3 sähköpostia missä kaikissa eri hinta nin eihän se nyt ihan putkeen mene :) Ja jos punnan kurssi muuttuu tilauksen jälkeen on mun mielestä kohtuutonta velottaa sitten sen uuden korkeamman hinnan mukaan. Se minkä kurssin mukaan luottofirma sitten laskuttaa mua on taas eri juttu. Mutta siis kaikki hyvin ja toivottavasti saan sen priimana perille.
SDMF
jra
16.10.2009 18:49:25
Grugi: Juu ilmeisesti saan kyllä sen erotuksen mutta jos saan 3 sähköpostia missä kaikissa eri hinta nin eihän se nyt ihan putkeen mene :) Ja jos punnan kurssi muuttuu tilauksen jälkeen on mun mielestä kohtuutonta velottaa sitten sen uuden korkeamman hinnan mukaan. Se minkä kurssin mukaan luottofirma sitten laskuttaa mua on taas eri juttu. Mutta siis kaikki hyvin ja toivottavasti saan sen priimana perille.

Oliko se punta-hinta kuitenkin kaikissa maileissa sama?

Kyllä itsekin ihmettelin (vaikka olen ennenkin tilannut) kun joka mailissa ja vielä kortilta oli lähtenyt eri hinta. Kuitenkin kun tarkistin punta-hinnat niin asia oli mennyt aivan oikein. Meilkein selvempää olisi jos eivät käyttäisi tai ilmoittaisi olleenkaan noita euro-hintoja, koska ne elävät päivittäin ja kauppa käydään todellisuudessa punnissa. Lisäksi olisi selvempää jos korttitilillä näkysi muilla valuutoilla tehdyissä kaupoissa myös hinta kauppavaluutassa ja käytetty vaihtokurssi+mahdolliset provikat.
Grugi
16.10.2009 18:56:30
jra: Oliko se punta-hinta kuitenkin kaikissa maileissa sama?

Kyllä itsekin ihmettelin (vaikka olen ennenkin tilannut) kun joka mailissa ja vielä kortilta oli lähtenyt eri hinta. Kuitenkin kun tarkistin punta-hinnat niin asia oli mennyt aivan oikein. Meilkein selvempää olisi jos eivät käyttäisi tai ilmoittaisi olleenkaan noita euro-hintoja, koska ne elävät päivittäin ja kauppa käydään todellisuudessa punnissa. Lisäksi olisi selvempää jos korttitilillä näkysi muilla valuutoilla tehdyissä kaupoissa myös hinta kauppavaluutassa ja käytetty vaihtokurssi+mahdolliset provikat.

Kaikissa kolmessa mailissa euroina eri hinta. ja niinkun ton niiden vastauksen tossa laitoin niin ilmeisesti itsekkään eivät tiedä miksi se on noin

We are looking into it but unfortunately at the minute I dont have an answer to give you.
SDMF
--Roller--
16.10.2009 21:01:28
Ei ole kokemuksia, mutta näillä näkymin niitä taitaa alkaa tuossa joulun tienoilla tulla. ;) Mutta katsokaapas seuraavaa:

http://www.dv247.com/guitars/epipho … electric-guitar-black-cherry--58682 ja

http://www.dv247.fi/guitars/epiphon … electric-guitar-black-cherry--58682 ja

http://www.dv247.de/guitars/epiphon … electric-guitar-black-cherry--58682

Miten tuollaiset hintaerot ovat edes mahdollisia??? O_O Eli siis .com'n ja .de'n välillä eroa on jo vajaa sata euroa. Jos tilaan saksan sivulta suomeen, niin mitä lisäkuluja on luvassa??
http://groups.ultimate-guitar.com/finlandeeros/ Liittykää ihmeessä, tehdään tilaa Suomi-ilmiölle UG:hen!
Grugi
16.10.2009 21:35:14
--Roller--: Ei ole kokemuksia, mutta näillä näkymin niitä taitaa alkaa tuossa joulun tienoilla tulla. ;) Mutta katsokaapas seuraavaa:

http://www.dv247.com/guitars/epipho … electric-guitar-black-cherry--58682 ja

http://www.dv247.fi/guitars/epiphon … electric-guitar-black-cherry--58682 ja

http://www.dv247.de/guitars/epiphon … electric-guitar-black-cherry--58682

Miten tuollaiset hintaerot ovat edes mahdollisia??? O_O Eli siis .com'n ja .de'n välillä eroa on jo vajaa sata euroa. Jos tilaan saksan sivulta suomeen, niin mitä lisäkuluja on luvassa??

Ihan sama miltä sivulta tilaat niin yli 399€ ja jopa alle ei tule muita kuluja.
SDMF
Dunga
17.10.2009 10:03:59
Munsta Grugin kannattas nyt vaan kiltisti katsoa sieltä tililtä, että paljonko on lähtenyt ja sen jälkeen vasta skriivailla tänne ;) Kauheesti tekstiä ilman varmuutta asiasta, ei noilla kurssien mukaan vaihtelevilla laskuilla ole mitään merkitystä edelleenkään jos tililtä on velotettu oikea summa. Miksi muuten et ole sitä vielä katsonut?

Mikäli itse tekisin kauppaa, niin varmaan selkeiten oikean summan saisi perille tilisiirrolla. Helpoin tapa siirtää _tasan_ sivuilla ilmoitettu eurosumma perille, eikä tarvitse tehdä kurssimuutoksia (paitsi sitten siellä päässä kun eurot kilahtaa heidän tililleen, josta itse ei tarvitse enää huolehtia).
War... war never changes.
Grugi
17.10.2009 10:29:19 (muokattu 17.10.2009 10:29:32)
Void: Munsta Grugin kannattas nyt vaan kiltisti katsoa sieltä tililtä, että paljonko on lähtenyt ja sen jälkeen vasta skriivailla tänne ;) Kauheesti tekstiä ilman varmuutta asiasta, ei noilla kurssien mukaan vaihtelevilla laskuilla ole mitään merkitystä edelleenkään jos tililtä on velotettu oikea summa. Miksi muuten et ole sitä vielä katsonut?

Mikäli itse tekisin kauppaa, niin varmaan selkeiten oikean summan saisi perille tilisiirrolla. Helpoin tapa siirtää _tasan_ sivuilla ilmoitettu eurosumma perille, eikä tarvitse tehdä kurssimuutoksia (paitsi sitten siellä päässä kun eurot kilahtaa heidän tililleen, josta itse ei tarvitse enää huolehtia).

425puntaa on velotettu eli euroissa enemmän kun ostohetken summa.
SDMF
Dunga
17.10.2009 10:44:40
ReBeat: Ei asiakkaan pitäis joutua huolehtimaan kurssimuutoksista missään vaiheessa. Jos laskussa lukee kertaalleen tietty eurosumma, niin euroilla maksaessa sen pitäis olla tasan sen verran, maksoi sitten kortilla tai tilisiirtona.

Kai tässä nyt on jo huomattu, että niistä valitettavasti saattaa joutua huolehtimaan. Ei tietenkään pitäisi joutua ja siksi kerroin edellä mitä itse tekisin vitutuksen minimoimiseksi.

Tietenkin tossa täytyy olla joku kohtuuden rajoissa oleva aikaraja, minkä verran lasku on voimassa. Mutta ei toi voi olla niinkään, että asiakkaan täytyy vielä laskun saamisen jälkeen kytätä koko ajan jotain punnan kurssia + tuotesivun kohdalla tapahtuvaa eurohinnan heittelyä ja yrittää sitten sen perusteella siirtää sinne oikea määrä euroja.

Sanomattakin selvää.
Grugi
17.10.2009 10:50:36
Void: Munsta Grugin kannattas nyt vaan kiltisti katsoa sieltä tililtä, että paljonko on lähtenyt ja sen jälkeen vasta skriivailla tänne ;) Kauheesti tekstiä ilman varmuutta asiasta, ei noilla kurssien mukaan vaihtelevilla laskuilla ole mitään merkitystä edelleenkään jos tililtä on velotettu oikea summa. Miksi muuten et ole sitä vielä katsonut?

Kyllä mulla on kokoajan se tieto ollut että enemmän velotettu kun oli ostohetkellä summa, ja nyt näyttää siltä että hyvittävät mulle ton erotuksen koska eivät itsekkään osaa sanoa miksi mulle on ilmotettu 3 eri hintaa.
SDMF
Dunga
17.10.2009 10:53:29
Grugi: Kyllä mulla on kokoajan se tieto ollut että enemmän velotettu kun oli ostohetkellä summa, ja nyt näyttää siltä että hyvittävät mulle ton erotuksen koska eivät itsekkään osaa sanoa miksi mulle on ilmotettu 3 eri hintaa.

Oolrait, toivottavasti menee homma putkeen, kuten pitäisi. Tuo kolmen eri hinnan pallottelu on kyllä melkosen huonoa palvelua.
jra
17.10.2009 16:59:42 (muokattu 17.10.2009 17:43:45)
ReBeat: Ei asiakkaan pitäis joutua huolehtimaan kurssimuutoksista missään vaiheessa. Jos laskussa lukee kertaalleen tietty eurosumma, niin euroilla maksaessa sen pitäis olla tasan sen verran, maksoi sitten kortilla tai tilisiirtona. Tietenkin tossa täytyy olla joku kohtuuden rajoissa oleva aikaraja, minkä verran lasku on voimassa. Mutta ei toi voi olla niinkään, että asiakkaan täytyy vielä laskun saamisen jälkeen kytätä koko ajan jotain punnan kurssia + tuotesivun kohdalla tapahtuvaa eurohinnan heittelyä ja yrittää sitten sen perusteella siirtää sinne oikea määrä euroja.

Sivuilla kuitenkin selvästi ilmoitetaan että kauppa käydään ja vahvistetaan punnissa. Omasta mielestä tuossa ei ole mitään ongelmaan, kunhan vain sisäistää tuon. Se että hinta ilmoitetaan myös euroissa on tosiaan vain viitteellinen "apu", josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Omasta mielestä niissä kaikissa meileisessä pitäisi olla se punta-hinta näkyvissä, jotta olisi helpompi ymmärtää missä valuutassa kauppaa käydään. Siinä tapauksessa jos kauppa on vahvistettu hinnan ollessa puntina X ja se muuttuukin myöhemmin punnissa joksikin muuksi, niin sitten on asiakkaan ilman myytä syytä pyytää erotusta korvattavaksi (jos on tullut lisää hintaa).

Se että .fi -sivulla (kuten myös muilla ei- .com sivuilla) näkyy hinta vain euroina, jos EUR valittuna hämää entisestään. Omasta mielestä siinä pitäisi olla selvemmin näkyvissä se että EUR on vain viitteellinen ja todellinen hinta on niissäkin käsittääkseni puntina oleva?
doctrine
17.10.2009 19:11:59

Eemil: Ja ideahan sillä on se, että kun lyöt plekulla kieliä niin kätesi hulahtaa kielistä yleensä myös jonkin verran ohi ja pleku kopsahtaa kitaran kanteen ja voi tehdä siihen naarmuja. Plekusuoja siis suojaa kantta naarmuilta jota plekuilla tekisit ilman sitä.

Käytännössä se on pala muovia joka pitää elektroniikan suojassa allaan.
http://www.payloadband.info/
G-Zus
17.10.2009 20:53:35
Mikäs jippo tässä DV247:ssa oikein on kun Line6 UX8 on tasan 100 euroa halvempi kuin Thomannilla. Tuohon hintaan (375 egeä) alkaa tuo luottokortti naukumaan ihan näillä hetkillä...

Jos tuolla DV247:n sivuilla lukee että tavaraa on varastossa niin tarkoittaako se myös sitä, niin kuin ihan aikuisten oikeasti?

T
Winston Churchill: I may be drunk, Miss, but in the morning I will be sober and you will still be ugly.
south_of_heaven
17.10.2009 21:02:14
G-Zus: Jos tuolla DV247:n sivuilla lukee että tavaraa on varastossa niin tarkoittaako se myös sitä, niin kuin ihan aikuisten oikeasti?

No tuskinpa yksikään nettikauppa voi 100% todennäköisyyttä antaa... Kyllä sitä Thomannillakin saattaa lukea että jotain tuotetta on varastossa, vaikka ei olisi.
Life in plastic, it's fantastic!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)