hollstro 14.10.2009 23:05:33 | |
---|
Proudly made in U.S.A on jenkkien avainlippukampanja. Molemmissa vedotaan ihan samaan asiaan, kuluttajien uskoon siihen että kotimaassa duunarit, lainsäädäntö, meininki ja sapuska on parempia. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Antti K. 14.10.2009 23:07:58 | |
---|
juki68: En tunne Custom Shopin henkilökunnan sukujuuria, mutta voihan siellä meksikolaistakin verta olla seassa, tai mitä muuta tahansa. Eikö se ole aika yksi lysti mitä rotua tai sukupuolta noi duunarit on, jos jälki on priimaa? Jotenkin taas haisee semmoselle fender-dumaukselle koko huhu. Täällä on noiden henkilökunnasta esittelyä: http://www.fender.com/customshop/aboutus/profiles.php "The Fender Custom Shops people are hand-selected, uniquely trained individuals with unparalleled excellence and experience in the companys main production lines and some of the worlds most prestigious instrument shops." CS-bassoista ei ole omakohtaista omistuskokemusta, mutta kitaroista on ja ei juurikaan paremmin tehtyjä sähköisiä soittopelejä ole tullut vastaan. Se jos ei diggaa on ihan oma häpiä. Tässä olis muuten minun mielestä hyvä tosi-tv sarjan aihe. Kaiken maailman auton pilausohjelmia ja motskarin sähläysohjelmia sitä on sekä näitä tee taloon täysremppa kahdentoista tunnin aikana tms. Kyllä siihen joukkoon yksi road worn kitaroiden ja bassojen tekoporukka mahtuis... Muusikon "paras" ystävä... |
kallefuture 15.10.2009 10:13:02 | |
---|
hollstro: On voinu saaha osumaa ja pari nauhaa on mennyt alaspäin tai sitten yksi noussut paikaltaan. En oikein usko että on tehtaalta tullut tollasena ulos. Helppo korjata jos tietää mitä vikaa etsii. Mää oon tähän asti ymmärtännä, että toi olis mystisempi juttu. Aallonpituudet ei täsmäis rungon ja bodin välillä... Mulla on ainoostaan noi MPU:n tekemät, joissa ei oo kuolleita ääniä kaulalla (ne ei fenkkutyyppisiä). Fenkuissa ja samaan mensuuriin tehdyissä lähes ain g-kielen 5-7 nauhaväeissä ollu jotaki. Ykkösbassossa (L-2000) sointi loppuu ku seinään yhestä kohtaa. Muistan ett Moduluksen hiilkuitukaulassa tätä onkelmaa ei ollu. Lukekaa Zen ja mp:n kunnossapito vaiks. Ette haksahda konglomeraattikapitalismin "työvaiheisiin". Jos olis pelkästään hyvä kevyt presari ilman...Kummallisia muoti-ilmiöitä (kiikkuu tuolissaan).... Toveriterveisin, Kalle "kananpaskaalahkeillaja jatkettuviskikaatukun kompastuinpihallakiikkutuoliin"-osastoa |
Kolmone 15.10.2009 13:47:20 | |
---|
Enpä heti löytänyt, joten kysytään. Mitä nuo maksavat Suomessa ja ulkomailla? Epämääräistä matalaäänituotantoa jo vuodesta 1992 |
mr.bungle 15.10.2009 14:11:14 (muokattu 15.10.2009 14:11:55) | |
---|
kallefuture: Mää oon tähän asti ymmärtännä, että toi olis mystisempi juttu. Aallonpituudet ei täsmäis rungon ja bodin välillä... Mulla on ainoostaan noi MPU:n tekemät, joissa ei oo kuolleita ääniä kaulalla (ne ei fenkkutyyppisiä). Fenkuissa ja samaan mensuuriin tehdyissä lähes ain g-kielen 5-7 nauhaväeissä ollu jotaki. Ykkösbassossa (L-2000) sointi loppuu ku seinään yhestä kohtaa. Muistan ett Moduluksen hiilkuitukaulassa tätä onkelmaa ei ollu. Tuossa mun Fenkussa kielet ihan vain särisivät nauhoja vasten. Tai oikeastaan naapurinauhaa, nuotti oli parissa kohtaa ½ sävelaskelta pielessä... Deadspotit onkin jo eri aihe, niiden kanssa oon vähän kahden vaiheilla että ovatko ne edes ongelma. Soittimet joissa on susiääniä yleensä saundaa jotenkin eloisammalta. bassolla hanuriin |
L.Ruoska 15.10.2009 16:47:56 | |
---|
Testasin Tapiolassa F-Musiikilla (ent. Espoon Musiikki) semmosta pinkkiä tai punaista Road Worn jazzaria joskus loppuvuodesta 2008. Plussaa: tosi hyvä soittaa, sopi käpälään kivasti, yks parhaista Fenderistä jota olen kokeillut. Miinusta: joku ääliö on tärvellyt basson jo tehtaalla ja hintaa silti ~1000€. En siis tajua miksi pitää maksaa ns. "esirikotusta" soittopelistä niin paljon. Melko feikkiä soitella tuollaisella. Kun soitin on aidosti ollut tien päällä ja nähnyt maailmaa niin silloin se on myös aidosti kulunut. |
J.Hollström 15.10.2009 17:04:04 | |
---|
Leo Lindgren: En siis tajua miksi pitää maksaa ns. "esirikotusta" soittopelistä niin paljon. Se relikointi on vähän niinkuin se juttu noissa josta maksetaan extraa. |
Tana 15.10.2009 17:07:03 (muokattu 15.10.2009 17:08:08) | |
---|
Leo Lindgren: Testasin Tapiolassa F-Musiikilla (ent. Espoon Musiikki) semmosta pinkkiä tai punaista Road Worn jazzaria joskus loppuvuodesta 2008. Plussaa: tosi hyvä soittaa, sopi käpälään kivasti, yks parhaista Fenderistä jota olen kokeillut. Miinusta: joku ääliö on tärvellyt basson jo tehtaalla ja hintaa silti ~1000€. En siis tajua miksi pitää maksaa ns. "esirikotusta" soittopelistä niin paljon. Melko feikkiä soitella tuollaisella. Kun soitin on aidosti ollut tien päällä ja nähnyt maailmaa niin silloin se on myös aidosti kulunut. Mut sit toisaalta, onko esimerkiksi joku -78 Fenkkubasso niin oleellisesti parempi kuin uudet, että siitä maksais väh. yli puolet korkeamman hinnan? Fiilisjuttujahan noi on pitkälti. Ja sille fiilikselle on varmaankin kysyntää kun noita markkinoille tuotetaan. |
mr.bungle 15.10.2009 17:45:31 | |
---|
Tana: Mut sit toisaalta, onko esimerkiksi joku -78 Fenkkubasso niin oleellisesti parempi kuin uudet, että siitä maksais väh. yli puolet korkeamman hinnan? Fiilisjuttujahan noi on pitkälti. Ja sille fiilikselle on varmaankin kysyntää kun noita markkinoille tuotetaan. Eiköhän '78:n saa about samoihin hintoihin, jos metsästää oikeista paikoista. bassolla hanuriin |
hollstro 15.10.2009 17:49:09 | |
---|
mr.bungle: Eiköhän '78:n saa about samoihin hintoihin, jos metsästää oikeista paikoista. Kerro mistä saa tonnilla. Mie ostan heti jos on asiallinen peli. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
mr.bungle 16.10.2009 20:27:45 | |
---|
hollstro: Kerro mistä saa tonnilla. Mie ostan heti jos on asiallinen peli. En enää, ku pistin omani myyntiin ;) bassolla hanuriin |
aho 16.10.2009 22:06:09 | |
---|
mr.bungle: En enää, ku pistin omani myyntiin ;) ompa namu! Megaosari? heh. Ahjo -yhtyeen debyytti "talvi vasta tekee tuloaan" ulkona nyt! www.ahjo.org |
mr.bungle: En enää, ku pistin omani myyntiin ;) Tonnilla? ;) leikkaa tästä -> -------------------------------------------------------------- |
Hannu A 17.10.2009 00:29:28 | |
---|
juki68: Se relikointi on vähän niinkuin se juttu noissa josta maksetaan extraa. Joo, myydäänhän kaupassa valmiiks revittyjä farkkujakin, ehkä mä vaan oon jotenkin sit tässä kohtaa liian vanha tai maalta, ku en ymmärrä tätä relikointihommaa oikeen... all you need to is five strings, two fingers and one asshole.
- Keith Richards |
rattledad 17.10.2009 00:42:06 | |
---|
Oliko kellään tietoa onko relikoitu basso/kitara käytettynä arvokkaampi minttinä vai kuluneena ja jos niin miksi. Ihan vain kiinnostaisi tietää. "Opinions are like elbows, almost everyone has at least two!" |
tauranen 17.10.2009 08:28:42 | |
---|
rattledad: Oliko kellään tietoa onko relikoitu basso/kitara käytettynä arvokkaampi minttinä vai kuluneena ja jos niin miksi. Ihan vain kiinnostaisi tietää. Jonkinasteinen dilemma, hienosti ajankuluessa relikoitunut fender road worn basso. Alkuperäisen kuvat oltava kyllä mukana, että pystyy vertaamaan naarmut. Tai refin road worn basson täytyy olla käytetyn normi mehiko-presarin hintainen? Bassot wornina ja muijat hornina, siitä on hyvä lähteä. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
mr.bungle 17.10.2009 11:44:12 (muokattu 17.10.2009 11:47:12) | |
---|
Rock-Ola: Tonnilla? ;) En tietenkään ;) mut nyt esmes. Jenkeistä löytää kovia diilejä, euro maksaa about 1,5$. Paras olisi tietysti hakea basso sieltä itse jos sielläpäin sattuu liikkumaan, mutta rahtaamallakin selviää. Väittäisin että reilulla 1000 eurolla saa jostain '78:n (pienillä modauksilla, mikki + rautaa vaihdettu tjsp). Rahti ja tulli ja alv mukaanlukien. Just oli BassNW:ssä '79 1250 dollarilla. Edit: niinjuu, ja oon pari edullisinta bassodiiliäni tehny kotoisassa Huuto.netissä. Siellä myyvät ei oo seurannu m.net -indeksiä puhumattakaan kansainvälisistä hinnoista. bassolla hanuriin |
Kaake 17.10.2009 20:04:33 | |
---|
Erinomaiset kokemukset jäi niistä parista testatusta Classic-sarjan vehkeistä Fasulla. Jos tässä nyt tulee uuden passon hankinta eteen (valitettavan epätodennäköistä tällähetkellä) niin nämä lähtee heti testiin. No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Typhus 17.10.2009 21:53:13 | |
---|
Oon testannu kumpaakin mallia. Erittäin hyvät vaikutelmat jäi... Tuntu vaan oudolta kun ne ei painaneet kovinkaan paljoa. Hyvin rakennettu ja tuntuivat käteen ainakin mun mielestä oikealla tavalla kuluneilta. (En oo semmosta kunnolla kulunutta aitoa fenderiä päässy testaan joten paha vertailla) ... Kummatki saundas myös vahvarin läpi sille mille P: ja J:n pitääkin :) Hyvin kilpailee kyllä american stankku vehkeen vieressä. Tissit, bassot, perse, kalija. |
kauhu-köös 18.10.2009 17:07:12 | |
---|
Tuli tossa keskiviikkona nopeasti testailtua sitä samaa p-passoa espoon musiikissa. Vaikutti näin nopeasti todella mainiolle pelille ja oikeastaan paljon paremmalle kuin zenkun 2000-luvun stankkulaiset. |