Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: otelauta
1
HpM
16.10.2009 16:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otelautanauhat pitäisi ymmärtääkseni olla todella tarkasti omilla paikoillaan. Kannattaako kokeilla sahata itse urat, vaiko ostaa valmiiksi sahattu otelauta? Oishan se huomattavasti mukavempaa jos valmiiksi saatu kitara olisi vireessä. Vinkkejä urien sahaukseen olisi kiva saada.
 
Eikö otelaudan urien välinen mittasuhde tule vapaan kielen mitasta, sanotaanko sitä nyt mensuuriksi?
 
PasiB
16.10.2009 21:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HpM: Otelautanauhat pitäisi ymmärtääkseni olla todella tarkasti omilla paikoillaan. Kannattaako kokeilla sahata itse urat, vaiko ostaa valmiiksi sahattu otelauta? Oishan se huomattavasti mukavempaa jos valmiiksi saatu kitara olisi vireessä. Vinkkejä urien sahaukseen olisi kiva saada.
 
Eikö otelaudan urien välinen mittasuhde tule vapaan kielen mitasta, sanotaanko sitä nyt mensuuriksi?

 
Suosittelen valmiiksi sahattua otelautaa. Kyllähän sen itekin tekee, mutta noin pääsee helpommalla.
Omaan bassoon sahasin itse, mutta mulla oli valmis sapluuna käytössä.
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
zzy
17.10.2009 10:50:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos kuitenki lähdet itse puuhaamaan, niin tuossa yksi laskuri jolla pääsee kurkkimaan niiden nauhojen sijaintia http://www.stewmac.com/FretCalculator
 
HpM
18.10.2009 22:05:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä kannattaisi tilata valmiiksi sahattu otelauta suomesta?
 
dr_solo666
18.10.2009 22:14:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HpM: Mistä kannattaisi tilata valmiiksi sahattu otelauta suomesta?
 
Mä tilasin täältä http://www.korpi-instruments.com/tuotteet_puut.html
Eebenpuisen valmiiksi sahattuna samoin neck-thru pölkyn vaahteraa. Suosittelen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «