Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 588 89 90 91 92122 123 124 125 126
Kre-per
16.10.2009 14:06:00 (muokattu 16.10.2009 14:15:24)
Kyllä mä osaan objektiivisestikin katsoa näitä juttuja. Vituttaa vain kun porukka tulee väittämään, että mä olen väärässä, ja siihen eivät heitä yhtään parempia perusteluita kuin millä minä perustelen omaa tulkintaani.

Sori nyt, mutta ite kun oon näitä lukenu, niin harva täällä on väittänyt, että oot väärässä. Suurin keskustelunaihe on enemmänki ollut toi sun järkkymätön kaikkitietäväinen asenne. Mä en siis tiedä bläkkiksestä muuta kun jotain noita namedroppausbändejä, mutta mä en olis isästänikään noin varma kun sä tunnut olevan tästä, kaiken sulle esitettyjen kysymyksien jälkeenkin.
Peltsi88
16.10.2009 14:18:56 (muokattu 16.10.2009 14:21:17)
Jokku: varsinkin kun löytyy aineistoa, jossa osoitetaan ettei asia niin ole.

Jaa mistä?

Pakkohan sun on myöntää ettei tossa oo mitään konkreettista todiste-aineistoa.

Sun lienee vaikea ymmärtää, että KUKAAN ei ole pystynyt todistamaan, että minä olen väärässä. Ne perustelut, mitä tuohon todisteluun on käytetty, on ollu vain yksittäisten henkilöiden omia steitmentteja. Porukka on vain vedonnut siihen, miten he ovat oikeassa, mutta eivät ole perustelleet sitä.
Jokku
16.10.2009 14:22:17 (muokattu 16.10.2009 14:26:47)

Vesihiisi: Burzum on tuttu, mutta onko tämä sitä bläkkistä kun mies itse kertoo että näiden biisien lähtökohtana on ollut luoda D&D henkisiä loitsuja?

http://www.burzum.org/eng/library/

Burzum was supposed to be such a symbol. Burzum was an attempt to create (or "recreate" if You like) an imaginary past, a world of fantasy - that in turn was based on our Pagan past. Burzum in itself was a spell. The songs were spells and the albums were arranged in a special way, to make the spells work. Burzum was not intended for live-shows, but instead it was supposed to be listened to in the evening, when the sunbeams couldn't vaporize the power of the magic, and when the listener was alone - preferably in his or her bed, going to sleep. The two first albums are made for the LP format, meaning each side as a spell, so they don't work on CD unless you program the CD-player to only play the tracks of one side of the LP at the time. The later albums were created for CD, so they don't work as well on LP. The first track was supposed to calm down or rather "prepare" the listener, and make him or her more "susceptible" to the magic, the next song or songs were supposed to exhaust the listener and put him or her in a trancelike state of mind, and last track should "calm down" the listener and carry him or her into the "world of fantasy" - when he or she fell asleep. That was the spell, the magic that would make the imaginary past, the world of fantasy, real (in the mind of the listener). If You take a look at the Burzum albums and how they are built up You will see what I mean. The last track of the "spell" (LP side or CD) is always a calm (often synthesizer) track. Whether this works or not is of course another question, but that was the idea anyhow.

Darkthrone vetää blueskaavalla. Kuulostaa Lemmyn kaivossa syntyneeltä, ja kaivoon jääneeltä veljeltä. Hyvä veto, tuo "Vhyää" kohdassa 1:43 nostattaa ihon kananlihalle.

http://www.youtube.com/watch?v=dM4qRuECGb4&feature=related

Asiaan, mikä olisi sitä veren mustaksi mönjäksi muuttavaa bläkkistä? Tämä posti ei ole mitään vittuilua, mua vaan kiinnostaa mistä asiantuntijoille irtoaa ne parhaat sävärit.

Hipelius:

Tääkin kohta on aika hyvä:
"I never read any books about the occult Satanism, so those who believe I was influenced by Satanism are simply and obviously wrong. I did call myself a Satanist in a short period in 1992, but I never was a Satanist. I just used the term to provoke and to underline my hostility towards Christianity - and to stress the need for "darkness" in the world (as too much "light" doesn't illuminate our paths and warm us, it only blinds and burns us - as stated clearly on the "Hvis Lyset Tar Oss" and the "Filosofem" albums"

Tossa. Olisin tietty voinut vastata vaan että "lue aiempia sivuja" niinkuin sä oot tehnyt, mutta ajattelin nyt vaivautua ja hakea nuo tuolta.

Edit: Ainiin, euronymous. Se oli jossain kauempana. Sitä en lähde etsimään, enkä ole kyllä enää 100% varma asiasta. Mutta kyllä siitä jotain keskustelua oli aiemmin. Kai.

Edit 2: Niin tuo Hipeliuksen quotaama kohta oli siis myös burzumin sivuilta otettu, vargin selittelyä siis.
Lennu
16.10.2009 14:24:34

Tää on varmaan joku nettiroolipeli, jossa kerätään pinnoja toisten sanomisten perusteella. "ymmärräthän" 1p
"perustele" 2p
"trolli" -2p vastapelaajalle.

Tai ainakin tästä vois kehittää.

Nyt keskustelu tietysti loppuu ja tulokset julkistetaan, kun olen paljastanut Peltsi88:n "ytimen".
Olen ymmärtänyt Black Metal -filosofian perimmäisen ytimen.
Jokku
16.10.2009 14:25:00

Peltsi88: Jaa mistä?

Sun lienee vaikea ymmärtää, että KUKAAN ei ole pystynyt todistamaan, että minä olen väärässä. Ne perustelut, mitä tuohon todisteluun on käytetty, on ollu vain yksittäisten henkilöiden omia steitmentteja. Porukka on vain vedonnut siihen, miten he ovat oikeassa, mutta eivät ole perustelleet sitä.

Sun lienee vaikea ymmärtää, että SÄ et ole pystynyt todistamaan, että olet oikeassa ja muut väärässä. Ne perustelut, mitä tuohon todisteluun olet käyttänyt, on ollut vain yksittäisen henkilön omia steitmentteja. Oot vain vedonnut siihen, miten olet oikeassa, muttet ole perustellut sitä, muuten kuin että olet kertonut miten olet rakentanut käsityksesi, mielipiteesi, yhden henkilön steitmentin.
thaapala
16.10.2009 14:25:22
Peltsi88: Jaa mistä?

http://fulda.naurunappula.com/nn/0/290/121/381077.jpg
Meadow
16.10.2009 14:26:31
Vesihiisi: Burzum on tuttu, mutta onko tämä sitä bläkkistä kun mies itse kertoo että näiden biisien lähtökohtana on ollut luoda D&D henkisiä loitsuja?

http://www.burzum.org/eng/library/

Burzum was supposed to be such a symbol. Burzum was an attempt to create (or "recreate" if You like) an imaginary past, a world of fantasy - that in turn was based on our Pagan past. Burzum in itself was a spell. The songs were spells and the albums were arranged in a special way, to make the spells work. Burzum was not intended for live-shows, but instead it was supposed to be listened to in the evening, when the sunbeams couldn't vaporize the power of the magic, and when the listener was alone - preferably in his or her bed, going to sleep. The two first albums are made for the LP format, meaning each side as a spell, so they don't work on CD unless you program the CD-player to only play the tracks of one side of the LP at the time. The later albums were created for CD, so they don't work as well on LP. The first track was supposed to calm down or rather "prepare" the listener, and make him or her more "susceptible" to the magic, the next song or songs were supposed to exhaust the listener and put him or her in a trancelike state of mind, and last track should "calm down" the listener and carry him or her into the "world of fantasy" - when he or she fell asleep. That was the spell, the magic that would make the imaginary past, the world of fantasy, real (in the mind of the listener). If You take a look at the Burzum albums and how they are built up You will see what I mean. The last track of the "spell" (LP side or CD) is always a calm (often synthesizer) track. Whether this works or not is of course another question, but that was the idea anyhow.

Tuossa ei kylläkään missään vaiheessa mainita D&D:tä sanallakaan.
Jokku
16.10.2009 14:28:21

Meadow: Tuossa ei kylläkään missään vaiheessa mainita D&D:tä sanallakaan.

Ei niin, mutta siinä ei mainita mitään satanismista. Vain että biisejen on tarkoitus olla loitsuja, fiilistelyä.
Peltsi88
16.10.2009 14:57:45 (muokattu 16.10.2009 14:59:32)
thaapala: http://fulda.naurunappula.com/nn/0/290/121/381077.jpg

Tuohan on juuri sitä mitä te olette käyttäneet mua vastaan.

Sun lienee vaikea ymmärtää, että SÄ et ole pystynyt todistamaan, että olet oikeassa ja muut väärässä. Ne perustelut, mitä tuohon todisteluun olet käyttänyt, on ollut vain yksittäisen henkilön omia steitmentteja. Oot vain vedonnut siihen, miten olet oikeassa, muttet ole perustellut sitä, muuten kuin että olet kertonut miten olet rakentanut käsityksesi, mielipiteesi, yhden henkilön steitmentin.

Päinvastoin. Mä olen monta kertaa pyytänyt, että perustelkaa, miksi minä olen väärässä. Kukaan tähän ei ole kumma vain pystynyt...
Credence
16.10.2009 15:03:03 (muokattu 16.10.2009 15:15:28)
Varoitusvaroitusvaroitus.

E. Joka tapauksessa täällä alkaa informaatiopitoisuus viesteissä lähennellä nollaa.
Most people are other people. Their thoughts are someone elses opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation. Oscar Wilde
Jokku
16.10.2009 15:04:09

Peltsi88: Tuohan on juuri sitä mitä te olette käyttäneet mua vastaan.

Päinvastoin. Mä olen monta kertaa pyytänyt, että perustelkaa, miksi minä olen väärässä. Kukaan tähän ei ole kumma vain pystynyt...

Johtuisko kyseinen asia siitä, että sä et näe yhtään omia virheitäs perusteluissas ja väittämissäs? Sähän tässä olet se asian julistaja ja äärimmäisen jyrkkä mielipiteesi kanssa. Ei ihme, ettei kukaan voi perustella mitään, kun tekeydyt sokeaksi kaikille perusteluille ja vastaväittämille. Ihan niinkuin uskovaiset kun heidän uskoaan kritisoidaan. Sä olet tossa kuvassa se, joka väittää omistavansa pesäpallon. Sun tilanteessa se vaan on black metalin ydin ja black metalin aito yleinen käsitys.
Peltsi88
16.10.2009 15:08:42 (muokattu 16.10.2009 15:12:47)
Jokku: Johtuisko kyseinen asia siitä, että sä et näe yhtään omia virheitäs perusteluissas ja väittämissäs? Sähän tässä olet se asian julistaja ja äärimmäisen jyrkkä mielipiteesi kanssa. Ei ihme, ettei kukaan voi perustella mitään, kun tekeydyt sokeaksi kaikille perusteluille ja vastaväittämille. Ihan niinkuin uskovaiset kun heidän uskoaan kritisoidaan. Sä olet tossa kuvassa se, joka väittää omistavansa pesäpallon. Sun tilanteessa se vaan on black metalin ydin ja black metalin aito yleinen käsitys.

Hoho, siis tuo jeesusprovo on jo niin vanha. Minä en ole minkään sortin uskovainen, enkä ole saarnannut. Olen AINOASTAAN puolustanut omaa tulkintaani, jonka todistaminen vääräksi on ilmeisesti joillekin pakkomielle.

Olen myös ollut avoin perusteluille, mutta vähän vaikea olla avoin huonoille sellaisille. Joku black metalliin vihkiytymätön menee johonkin burzumin kotisivuille, nappaa sieltä yhden sitaatin ja huutaa: GAME OVER! Ei se niin vain mene. Kummallista vielä, että tuossakin käytettiin yhden henkilön lausuntoa "totuutena" ja samalla arvostellaan mua siitä kun tein samalla tavalla.

Tässä tiivistyy sun mentaliteetti:

Yritetään nyt silti saada sua tajuamaan.

Huomaatko? Kyse on siitä, että sulla on pakkomielle saada todistaa mun tulkinta jotenkin vääräksi.
Jokku
16.10.2009 15:10:46

Peltsi88: Hoho, siis tuo jeesusprovo on jo niin vanha. Minä en ole minkään sortin uskovainen, enkä ole saarnannut. Olen AINOASTAAN puolustanut omaa tulkintaani, jonka todistaminen vääräksi on ilmeisesti joillekin pakkomielle.

Mä en provonnut, enkä myöskään sanonut sua uskovaiseksi, vertasin. Sä olet tässä se, jonka harteilla lepää todistamisen taakka, sillä sä väität jonkun olevan olemassa, mitä kukaan muu ei näe. Siis tämän black metallin totuuden. Sä oot nyt vaan niin hiton kerälle mennyt siili kun vaan voi olla. Jumalauta jätkä, relaa vähän ja avaa silmäsi muullekkin kun sun blackistotuudelle.
Peltsi88
16.10.2009 15:15:48 (muokattu 16.10.2009 15:17:31)
Jokku: Mä en provonnut, enkä myöskään sanonut sua uskovaiseksi, vertasin. Sä olet tässä se, jonka harteilla lepää todistamisen taakka, sillä sä väität jonkun olevan olemassa, mitä kukaan muu ei näe. Siis tämän black metallin totuuden. Sä oot nyt vaan niin hiton kerälle mennyt siili kun vaan voi olla. Jumalauta jätkä, relaa vähän ja avaa silmäsi muullekkin kun sun blackistotuudelle.

Vertasit huonosti.

En ole väittänyt, etteikö sitä kukaan muu näe. Sanoin, että KAIKKI eivät tule löytämään sitä "ydintä", enkä siis että minä ainoastaan olen löytänyt sen. Olet ymmärtänyt joko väärin tai yrität saivarrella.
Super-Jari
16.10.2009 15:17:40
Peltsi88: Hoho, siis tuo jeesusprovo on jo niin vanha. Minä en ole minkään sortin uskovainen, enkä ole saarnannut. Olen AINOASTAAN puolustanut omaa tulkintaani, jonka todistaminen vääräksi on ilmeisesti joillekin pakkomielle.

Sinähän tässä olet kertonut tietäväsi mikä on se mystinen standardi josta kellään muulla ei tunnu olevan mitään käsitystä vaikka keskustelussa on parisataa osallstujaa. Ei se oikein Yleisesti Hyväksytyltä Käsitykseltä vaikuta. Enemmänkin sinun omasta tulkinnasta joka on ihan yhtä väärin kuin kenen tahansa oma.
Jokku
16.10.2009 15:19:14 (muokattu 16.10.2009 15:19:26)

Peltsi88: Vertasit huonosti.

En ole väittänyt, etteikö sitä kukaan muu näe. Sanoin, että KAIKKI eivät tule löytämään sitä "ydintä", enkä siis että minä ainoastaan olen löytänyt sen.

Vertasin oikein osuvasti.

Kukaan muu täällä ei sitä ole löytänyt. Ehkä kaverisi blackmetal.fissä ovat, en tiedä. Suoraan sanoen koko black metalin ydin -juttusi on yhtä suurta paskanjauhantaa. Se hienous mikä siinä musiikissa piilee on jokaiselle eri. Ei ole yhtä ydintä, ja mä olen oikeassa, turha väittää vastaan, et pysty sanomaan mitään mikä muuttaisi tätä faktaa.

Huomaatko kuinka urpoa tuo on?
Peltsi88
16.10.2009 15:27:38
Jokku: Vertasin oikein osuvasti.

Bullshit.

Kukaan muu täällä ei sitä ole löytänyt. Ehkä kaverisi blackmetal.fissä ovat, en tiedä. Suoraan sanoen koko black metalin ydin -juttusi on yhtä suurta paskanjauhantaa. Se hienous mikä siinä musiikissa piilee on jokaiselle eri. Ei ole yhtä ydintä, ja mä olen oikeassa, turha väittää vastaan, et pysty sanomaan mitään mikä muuttaisi tätä faktaa.

Ketkä kaikki? Tähän keskusteluun osallistuvat tuskin ovat ne KAIKKI, jotka black metallin ovat tajunneet.

Ydin todellakin on, mutta se pitää itse löytää, jos on löytääkseen. Vaikka monet täällä elättelevät toiveita siitä, että sen voisi tuoda parilla virkkeellä kultalusikka-meiningillä tänne.
thaapala
16.10.2009 15:28:01 (muokattu 16.10.2009 15:29:58)
Peltsi88: Tuohan on juuri sitä mitä te olette käyttäneet mua vastaan.

Väärin. Sinä täällä jauhat tuosta black metal -ytimestä. Tai oikein sikäli, että täällä porukka hakkaa päätään seinään yrittämällä todistaa väitettäsi vääräksi. Mutta sinähän sen väitteen olet ilmoille heittänyt.
Peltsi88
16.10.2009 15:29:19
thaapala: Väärin. Sinä täällä jauhat tuosta black metal -ytimestä.

Ise asiassa se ydin on olemassa. Muut yrittävät vain todistaa, että minä olen väärässä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)