Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 587 88 89 90 91122 123 124 125 126
Credence
16.10.2009 11:37:30 (muokattu 16.10.2009 11:42:02)
Cut out: hilipatihippaa is hilipatihippaa
http://www.youtube.com/watch?v=kfXKZYRf_NY
eiköhän tämä ollut tässä

Saatatpa muuten olla oikeassa, tuossahan on selvästi kaksi vuohenpäätä ja karvaista karvaisempi norjalainen kähisemässä, vuosiluku 79 !"
Ollaan asioiden alkulähteellä...

Mutta pakkoko tämä nyt oli yrittää rölöttää tukkoon?

E. "Its fucking rock n roll, thats what it is."
Most people are other people. Their thoughts are someone elses opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation. Oscar Wilde
Peltsi88
16.10.2009 12:07:27 (muokattu 16.10.2009 12:09:42)
Jokku: Hei nyt mä hiffasin! Kaikki mitä tarvitsin, oli että näkisin tekstin kirjoitettuna isolla! Kiitti hei!

Ole hyvä vain.

Toi on muuten ihan jees. "sulla ei ole mitään oikeutta vaatia multa jotain kirjoitusta..." ja samassa vaaditaan toisia sanomaan sitä ja tätä.

Olen vaatinut vasta sen jälkeen kun muut alkoivat käyttäytyä tuolla tavalla.

Hitto ku sä jätkä olet hukassa.

En minä ole hukassa.

Sun "perustelut", kuten jo todettu, on pelkkää inttämistä. Sä vaan toistat samoja kolmea lausetta koko ajan.

Paskapuhetta. Olen toistanut niitä noin pari sivua, siitä syystä, koska ei mene perille. Ei siinä muuta syytä ole. Porukka kysyy mahdottomia kysymyksiä.

Yleinen käsitys EI ole se, että black metal = satanismi.

Väärin. Black metallilla (yleisen käsityksen mukaan) nimenomaan ilmennetään satanismia.

Päin vastoin. Kato vaikka tätä ketjua, siinä sulle yleistä käsitystä. Yleinen käsitys muodostuu enemmistön käsityksestä, ei pienen UG-piirin käsityksestä. Siksi se on yleinen.

Yleinen käsitys muodostuu niistä, jotka ovat löytäneet sen "ytimen".

Musta tuntuu, että tää black metalin ydin on kuule ihan täysin subjektiivinen käsite. Mistä sä tiedät, onko joku kaveri löytänyt sitä jos kerran sitä ei voi sanoin kuvailla! Se ydin taitaa olla ihan vaan ne tunteet mitä se jokaisessa herättää, eli jokaiselle ihan oma juttu.

Sen vain tietää.

Plus sä et oo selittäny tai perustellu yhtään mitään viimesen 30 sivun aikana. Sä oot vaan sanonu että "mee lukemaan kirjoista" tai "skene kertoo sen". Silloin kun keskustelee, pitää ihan sanoilla ja lauseilla kertoa, mihin pohjaa mielipiteensä. Sen sä oot tehnyt, jotenkin. Oot kertonu perustavasi sen skeneen ja kirjoihin. OK. Mutta sä et lähde yhtään selittämään meille tyhmemmille millaisilla keinoilla oot päässyt näihin johtopäätöksiin totuudesta.

Jos nämä on niin selviä juttuja, niin ole hyvä ja perustele selvästi miten minä olen väärässä ja SINÄ oikeassa. Epäilen, että taitaa vain yritykseksi jäädä...

Muistuttaa kovasti kristittyä, joka perustelee uskontonsa raamatulla. "Jumala on olemassa"
"okei, kuis?"
"Raamattu ja skene kertoo sen. Se pitää ite löytää"
"joo selvä, mutta jos sä nyt voisit vähän kertoa miksi just tää sun mielipitees on oikea, miksei vaikka egyptin jumalat oo tosia? Viittisitkö nyt vähän selittää selkokielellä, että mekin tajuttais?"
"Raamattu ja skene. Ei sitä voi selittää, se pitää tajuta"
"Joo, selvä, mutta"
"RAAMATTU JA SKENE"

Toi on oikeasti huono vertaus. Siis oikeasti. Pitää olla aika pihalla, jos näkee asian noin IMO.

Mutta joo, tämä keskustelu on lähtenyt täysin käsistä (kiitos rölöttäjien ja fanaatikkojen), joten palaan tähän, kun tilanne on vähän rauhoittunut.
McNulty
16.10.2009 12:12:19
jannu: Sä oot nyt vähän kuin se yläasteen vittumaisin kiusaajapalikka, joka on jäänyt kiinni omasta virheestään. Mennään lällättämällä ja toistolla.

Sun fasadi pettää. Luovuta.

Miten niin "vähän kuin". Minusta on tuntunut pitkään siltä, että joku "natiainen" löysi black metallin eilen ja nyt on todella kova tarve todistella sen preesenssiä itselleen ja ennen kaikkea muille.

En tiedä osuuko kohdalleen (ja ainahan asian voi kiistää):
http://kuvake.net/user/peltsi88?image_id=770249&folder_id=83804

Ohh, snap!
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
Super-Jari
16.10.2009 12:27:59
Hassua kyllä vedota aina muiden hermostumiseen tai muuhun diibadaabaan kun on maalannut itsensä nurkkaan.

Alan olemaan jo melko varma että Peltsi88 on provo. Siis todella hyvä, mutta liikaa saman toistoa.
Peltsi88
16.10.2009 12:38:58 (muokattu 16.10.2009 12:41:15)
bonecrusher: En tiedä osuuko kohdalleen (ja ainahan asian voi kiistää):
http://kuvake.net/user/peltsi88?image_id=770249&folder_id=83804

Ohh, snap!

Ohi meni. Ikäkin heittää.

Kokeillaas samaa. Osuuko? Ainahan voi kiistää...

http://irc-galleria.net/user/Bonecrusher

Hassua kyllä vedota aina muiden hermostumiseen tai muuhun diibadaabaan kun on maalannut itsensä nurkkaan.

Miten tässä muka ollaan nurkassa? Ja miten näet, että ainoastaan minä olisin siellä?

Alan olemaan jo melko varma että Peltsi88 on provo. Siis todella hyvä, mutta liikaa saman toistoa.

Höhö, Vasara on trolli. Jos provota pitää, niin voisi edes vähän panostaa siihen...
McNulty
16.10.2009 13:01:05
Peltsi88: Kokeillaas samaa. Osuuko?
Nääh. Tässä kuva meikäläisestä: http://www.thabiz.com/bonecrusher2.jpg

Miten tässä muka ollaan nurkassa?
Sen joko tietää tai ei, kun on säkittänyt itsensä ja kietonut lankaviritelmän ympärilleen.

Ja miten näet, että ainoastaan minä olisin siellä?
Koska sinä olet ainoa joka on väittänyt "olevansa black metallin ytimessä" ja ymmärtävän sen täydellisesti.

Höhö, Vasara on trolli. Jos provota pitää, niin voisi edes vähän panostaa siihen...
Miun serkun muutaman vuoden vanha muksu osaa matkia ihan samalla tavalla. Kun sille kertoo jotain, niin se toistaa sen. Yksistään jo tuo sinun "keskustelun" taso antaa viitteitä henkisestä kasvamattomuudesta. Tulee mieleen se 15-kesäinen reppana kävelykadulla uhittelemassa kun kukaan ei hae hälle tupakkia tai sidukkaa lähikaupasta.
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
PJS
16.10.2009 13:13:22

Peltsi88: Miten tässä muka ollaan nurkassa? Ja miten näet, että ainoastaan minä olisin siellä?

Ulkopuolisen näkemys:

Ainoastaan sun argumentointi on tolla juupas-eipäs inttämisen tasolla ilman mitään kunnollisia perusteluita. Myönnän, etten tosin ole jaksanut lukea koko ketjua, mut sen verran taaksepäin kuitenkin että tiedän mistä on kyse.

Ja yleinen käsitys lienee, että yleisen käsityksen mistä tahasa asiasta muodostaa sen "suuren yleisön" keskimääräinen mielipide.
Peace!
Kre-per
16.10.2009 13:17:32 (muokattu 16.10.2009 13:18:06)
PJS: Ja yleinen käsitys lienee, että yleisen käsityksen mistä tahasa asiasta muodostaa sen "suuren yleisön" keskimääräinen mielipide.

Mutta et ole aivan varma? Aineistoa tutkineena uskallan sanoa, että yleinen käsitys siitä, mitä yleinen käsitys tarkoittaa, on 42.
Peltsi88
16.10.2009 13:19:15 (muokattu 16.10.2009 13:26:03)
bonecrusher: Nääh. Tässä kuva meikäläisestä: http://www.thabiz.com/bonecrusher2.jpg

Ok. Aina voi kiistää...

Sen joko tietää tai ei, kun on säkittänyt itsensä ja kietonut lankaviritelmän ympärilleen.

Ei tässä mitään säkissä olla tai mitään lankaviritelmiä. Ikävää, että olet sellaisessa illuusiossa.

Koska sinä olet ainoa joka on väittänyt "olevansa black metallin ytimessä" ja ymmärtävän sen täydellisesti.

Niin? Sen ytimen joko löytää tai ei. Luultavasti sinä et löytänyt sitä ja nyt katkerana hyökkäät minun kirjoitusten kimppuun.

Miun serkun muutaman vuoden vanha muksu osaa matkia ihan samalla tavalla. Kun sille kertoo jotain, niin se toistaa sen. Yksistään jo tuo sinun "keskustelun" taso antaa viitteitä henkisestä kasvamattomuudesta. Tulee mieleen se 15-kesäinen reppana kävelykadulla uhittelemassa kun kukaan ei hae hälle tupakkia tai sidukkaa lähikaupasta.

Learn 2 troll.
Parasite
16.10.2009 13:22:16
Peltsi88:
Niin? Sen ytimen joko löytää tai ei. Luultavasti sinä et löytänyt sitä ja nyt katkerana hyökkäät minun kirjoitusten kimppuun.

Mitä jos sinä vain kuvitteletkin löytäneesi sen ytimen ja hyökkäilet niiden kimppuun jotka sen ovat oikeasti löytäneet?

Mutta tosissaan, mikä helvetin bläkmedalin ydin?
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
sepeli
16.10.2009 13:24:45
Peltsi88: Unsuccesful troll is unsuccesful.

Se kirjoitetaan "Unsuccessful".

Tätä on ollut hieno seurata. Itse asiaan mulla ei liene mitään uutta.
I'm sorry I played it huffy on the phone
It's just that society did my nerves up wretched
Peltsi88
16.10.2009 13:27:22 (muokattu 16.10.2009 13:28:11)
sepeli: Se kirjoitetaan "Unsuccessful".

Tätä on ollut hieno seurata. Itse asiaan mulla ei liene mitään uutta.

Oikein kieli poliisi löytänyt foorumin? Ja kyllä, tuon yhdyssanavirheen tein tahallaan.

Mutta tosissaan, mikä helvetin bläkmedalin ydin?

Huoh.

Nyt muutaman sivun verran olen koittanut selittää, että sitä ei voi sanoin kuvailla.
PJS
16.10.2009 13:35:46

Peltsi88: Nyt muutaman sivun verran olen koittanut selittää, että sitä ei voi sanoin kuvailla.

Se, että sun kognitiiviset taidot ei riitä jonkin asian kuvailuun ei suinkaan tarkoita etteikö sitä voisi kuvailla.
Peace!
Super-Jari
16.10.2009 13:36:20 (muokattu 16.10.2009 13:36:51)
Miten tässä muka ollaan nurkassa? Ja miten näet, että ainoastaan minä olisin siellä?

Sun vastaukset on kiertäneet kehää tämän koko keskustelun. Vetoat aina aiemmin sanottuun asiaan jota ei löydy koko ketjusta. Kerrot kuinka olet oikeassa ja tiedät asian ytimen, mutta et selvästikkään tiedä edes mistä puhutaan.

Aika pahan laitoit.
Kre-per
16.10.2009 13:40:26

Aika pahan laitoit.

Meitä on ilmeisesti useampi täällä.
tenkainen
16.10.2009 13:43:28

Peltsi88: En oo varma tajusinko mitä halusit kertoa viestissäsi.

Mutta ajatellaanpa että joku jatsijamppa kysyisi kaveriltaan jotain täysin erilaista musaa mitä on tähän asti kuunnellut. Kaveri sitten suosittelisi Burzumia. Kuunneltuaan jazzdude sanoisi, että "onpa hirveät saundit ja huonoja riffejä". Niin silloin voisi sanoa, että et vain tajua jutun ydintä. Ainakin mitä ite olen ymmärtänyt niin saundipolitiikka nojaa black metallissa juuri siihen, että ne ei suosis massatyyppejä, jolloin vältytään ns. turhilta tyypeiltä jotka eivät kuitenkaan tajuaisi koko homman ydintä ja kuuntelisivat sitä nimenomaan "tiskausmusana".

Mutta mulle on ihan sama, mulle se on vain musaa. Mutta jos lähetään tutkimaan syvempiä ulottuvuuksia niin näkisin asian näin.

Ai että on vain musaa? Tuo löytyi sivulta 42.
Erittäin hämmentävä vastaus Vasaran tekstiin tämänhetkisen keskustelun valossa.

Vielä teksti, johon vastasit:
Vasara: Mun mielestä tuo "vitun bm pellet" asenne on lähtöisin nimenomaan siitä black metalllin nostamisesta jollekkin käsittämättömälle jalustalle jossa se on vain "sitä ymmärtävien" saavutettavissa.

Kun musiikinkuuntelija sanoo että "onpa hirveät saundit ja huonoja riffejä" niin vastaus "salaseuran/porukan" suusta on yleensä luokkaa "et vain tajua". Eihän siinä siitä ole kyse.

Salaseuralla ja porukalla tarkoitan nimenomaan ihmisiä jotka tekevät black metallistaAN niin suurta ja syvällistä ymmärtämättä mitä se musiikinkuuntelija oikeastaan kritisoi. En tarkoita sillä mitään ryhmää vaan niitä ihmisiä jotka sitä tekevät. Tuskin heiltä mitään jäsenkorttia taskusta löytyy. Kait.

Toki löytyy sekin porukka joka on kerran kuullut lohjalaisen 16-vuotiaan black metal soturin 8-raiturinauhoitusta steariinin nielennästä ja itsensä viilteystä ja tekee siitä kaikki päätelmänsä ja sillä verukkeella haukkuu koko genren.
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Jokku
16.10.2009 13:48:31

Peltsi88:
Paskapuhetta. Olen toistanut niitä noin pari sivua, siitä syystä, koska ei mene perille. Ei siinä muuta syytä ole. Porukka kysyy mahdottomia kysymyksiä.

Väärin. Black metallilla (yleisen käsityksen mukaan) nimenomaan ilmennetään satanismia.

Yleinen käsitys muodostuu niistä, jotka ovat löytäneet sen "ytimen".

Jos nämä on niin selviä juttuja, niin ole hyvä ja perustele selvästi miten minä olen väärässä ja SINÄ oikeassa. Epäilen, että taitaa vain yritykseksi jäädä...

Toi on oikeasti huono vertaus. Siis oikeasti. Pitää olla aika pihalla, jos näkee asian noin IMO.

Mutta joo, tämä keskustelu on lähtenyt täysin käsistä (kiitos rölöttäjien ja fanaatikkojen), joten palaan tähän, kun tilanne on vähän rauhoittunut.

Ei se ole yleinen käsitys. Se on pienen sisäpiirin käsitys. Yleinen käsitys on yleinen. Se tarkoittaa kaikkia.
Mä yritän vaan nyt saada sua ymmärtämään, ettei asian väittäminen ole asian perustelemista. Sä olet väärässä, koska sä käytät vääriä termejä. Yleinen käsitys ei voi olla pienen joukon käsitys. Se ei vaan ole yleinen. Jos puhut yleisestä käsityksestä siinä pienessä ryhmässä, okei. Mutta yleinen käsitys black metallista ei todellakaan määrity siitä pienestä joukosta truubläkkäreitä. Yleinen käsitys muodostuu ihan kaikista ihmisistä.
Lisäksi sä puhut nyt vaan omasta mielipiteestäs (mikä on rakentunut kokemuksien kautta "skenessä" ja lukiessa, silti mielipide!) puhuessasi siitä mitä on black metal ja mitä ei. Sun mielipiteesi bläkkiksen totuudesta on ihan yhtä validi kun mun tai kenen tahansa muun. Se, että sulla on kavereita jotka on samaa mieltä, ei tee siitä yhtään sen todempaa kun mun mielipiteen. Monet on varmasti mun kanssa samaa mieltä bläkkiksestä.
Sä et nyt vaan tahdo käsittää, että nää on subjektiivisia asioita, eikä niissä ole oikeaa tai väärää. Siksi sä oot väärässä. Mä veikkaan, että nää perustelut ei sulle kelpaa, mutta eipähän varmasti monen mielestä pelkäksi yritykseksi jäänyt.
Niin ja näitä asioitahan on sulle koitettu selittää tässä jo monen sivun verran.

Ja vertaus olisi voinut olla parempi, mutta pointti silti pysyy. Sä vaan intät parilla lauseella, joissa ei oikeen ole perusteluita, tai yhtään mitään, tukemaan sun väitteitä. Puhut koko ajan kuinka sä tiedät totuuden ja kaikki on idiootteja kun ei tajuu sitä. Ja tätä totuutta ei tietenkään voi sitten kertoa sanoilla. Just.

Ehkä sä oot vanha, mutta et taida kauhean kypsä olla, ainakaan joissakin asioissa. Tuntuu siltä, ettet osaa asettaa itseäsi muiden asemaan saatika katsoa omia mielipiteitäsi objektiivisesti. Rasittavaa, muttei sille oikeen voi mitään. Yritetään nyt silti saada sua tajuamaan.
Peltsi88
16.10.2009 13:53:15
tenkainen: Ai että on vain musaa? Tuo löytyi sivulta 42.
Erittäin hämmentävä vastaus Vasaran tekstiin tämänhetkisen keskustelun valossa.

Vielä teksti, johon vastasit:

Siis tarkoitin tuolla, että koen black metallin musiikillisen ilmentymän itselleni tärkeäksi. Musiikkihan on yksi puoli siitä.
Peltsi88
16.10.2009 13:55:51
Jokku: Tuntuu siltä, ettet osaa asettaa itseäsi muiden asemaan saatika katsoa omia mielipiteitäsi objektiivisesti.

Kyllä mä osaan objektiivisestikin katsoa näitä juttuja. Vituttaa vain kun porukka tulee väittämään, että mä olen väärässä, ja siihen eivät heitä yhtään parempia perusteluita kuin millä minä perustelen omaa tulkintaani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)