Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 585 86 87 88 89122 123 124 125 126
juici
16.10.2009 00:49:47 (muokattu 16.10.2009 00:50:35)

Vastaapa Peltsi tähän muutaman sivun takaiseen PJS:n kyselyyn kaiken tämän selittelyn, kiertelyn, kaartelun ja julistamisen jälkeen.

http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8945252

Lähestulkoon kaikki tämän ketjun aktiivit siihen vastasivat. Päästäisiin samalle viivalle. Äläkä edes yritä tarrautua vanhoihin lausahduksiin "lue viimeiset 20 sivua", "mähän olen jo sanonut..." Tuohon kyselyyn vastaaminen ei vie ajastasi paljon pois ja ketjun enimmäisviestimäärä ei ole vielä lähellekään täynnä. Niihin et voi vedota.

Kiitos.

P.S. Mutta jos sanot, että sinua ei kiinnosta...
Kruunaus-Jenkka
Peltsi88
16.10.2009 01:10:53 (muokattu 16.10.2009 01:19:22)
Deino: Onko YHN ja ydin sama asia?

Ei.

bonecrusher: blablablablabla blablablab

Tuohan vain todistaa, että et siis ole löytänyt ydintä.
Peltsi88
16.10.2009 01:13:16 (muokattu 16.10.2009 01:19:05)
thaapala: Olet mun mielestä aika saatanan tekopyhä.

Black metal ei ole kaikille. Ehkä se ei ole sun juttu?

Vastaapa Peltsi tähän muutaman sivun takaiseen PJS:n kyselyyn kaiken tämän selittelyn, kiertelyn, kaartelun ja julistamisen jälkeen.

Siis kuka sä luulet olevasi? "Vastaa tähän tai..."-tyyli ei oikein vakuuta.

Lähestulkoon kaikki tämän ketjun aktiivit siihen vastasivat. Päästäisiin samalle viivalle. Äläkä edes yritä tarrautua vanhoihin lausahduksiin "lue viimeiset 20 sivua", "mähän olen jo sanonut..." Tuohon kyselyyn vastaaminen ei vie ajastasi paljon pois ja ketjun enimmäisviestimäärä ei ole vielä lähellekään täynnä. Niihin et voi vedota.

Voin ihan hyvin vedota niihin vanhoihin viesteihin. PERUSTELE, miten en voi niihin vedota? Koska siellähän on aika hyvin selitetty suurin osa näistä. Äläkä vastaa tähän, että "en jaksa" tai "kirjoita ne nyt uudestaan". Koska sulla ei ole mitään oikeutta vaatia multa jotain kirjoitusta yhtään mihinkään.

P.S. Mutta jos sanot, että sinua ei kiinnosta...

Miten niin ei kiinnosta? Totta kai mua black metal kiinnostaa. Uudestaan samojen juttujen kirjoittaminen samoille ihmisille taas ei niin paljon kiinnosta, varsinkin kun välillä pyydetään mahdottomuuksia, kuten "määrittele black metallin ydin". Ei tuollaiseen voi yksinkertaisesti vastata.

Mutta voin mä tuohon kyselyyn vastata.
Germaniac
16.10.2009 01:15:31 (muokattu 16.10.2009 01:16:58)

bonecrusher: PS. Unohdin mainita että tuo 80-luvun lopun ja 90-luvun black metal ammensi aika ison osan myös 80-luvun thrash metallista. Se biisien tempo/nopeus, kitaroiden sahaus ja rääkyvät vokaalit olivat lainalaisuuksia Thrashin puolelta. Germaniac voi vaikka jatkaa tästä... tiedän että Rässi-J:llä on tuo alue sen verran hyvin näpeissään ja korvien välissä (ja pillifarkuissa) :)

Vai "Rässi-J", hahahahaha. Pitäisköhän painaa varoitusta... no ei vaan. Olen imarreltu ainakin jollain tasolla, ehkä voisin jotain jatkoa riipustaa jos vaan jaksaisin. Kenties myöhemmin.
juici
16.10.2009 01:22:49

Siis kuka sä luulet olevasi? "Vastaa tähän tai..."-tyyli ei oikein vakuuta.

Oisko pitänyt siis tulla lakki ojossa ja käyttää konditionaalia, kun ollaan nyt niin uhoa täynnä?

Voin ihan hyvin vedota niihin vanhoihin viesteihin. PERUSTELE, miten en voi niihin vedota? Koska siellähän on aika hyvin selitetty suurin osa näistä. Äläkä vastaa tähän, että "en jaksa" tai "kirjoita ne nyt uudestaan". Koska sulla ei ole mitään oikeutta vaatia multa jotain kirjoitusta yhtään mihinkään.

Sanoin sen jo tuossa, ollaan kaikki samalla viivalla.

Miten niin ei kiinnosta?...Mutta voin mä tuohon kyselyyn vastata.

Tätä ajoin takaa, kyselyyn vastaamista, mutta jos et niin yksinkertaiseen asiaan pysyt, niin menetän viimeisetkin uskoni rippeet sinuun ihmisenä. Ja tämä on IMO.
Kruunaus-Jenkka
Peltsi88
16.10.2009 01:26:44
- Miten ja miksi olosuhteissa aloititte bläckmetallin kuuntelemisen ja edeltikö black metallin diggailua jokin aiempi samankaltaisen musiikin kuunteleminen?

90-luvun alkupuolella tuli tutustuttua. Serkulta sain ekat kasetit.

Jotain 80-luvun glam-kamaa tuli kuunneltua ennen sitä ja muuta sekalaista.

- Tuntuiko bläkkiksen (tai sen edeltävän tyylilajin) kuunteleminen aluksi haastavalta, ja kenties epämiellyttävältäkin. Edellyttikö diggailu sitä, että ikäänkuin pakotitte itsenne aluksi kuuntelemaan bläkkistä.

Ei. Siirtymä oli itseasiassa varsin helppo. Ideologia tuntui varsin järkevältä tuossa vaiheessa.

- Liittyykö bläkkiksen diggailuun ja sen aloittamiseen jotain sosiaalista painetta, eli täyttääkö bläkkiksen diggailun jonkinlaisen "sosiaalisen normin" tuttavapiirissänne.

Ei todellakaan ollut mitään painetta. Harva kaverini nykyään varsinkaan kuuntelee bläkkistä.

- Soitatteko itse bläck/tms. metallia.

Hyvin vähän.

- Eroaako bläkkiksen diggailu muun tyystin erilaisen musiikin diggailusta. Koetteko bläkkiksen kenties selvästi voimakkaammin kuin vaikkapa perinteisen pop-musiikin?

Eroaa paljonkin. Ei mielestäni black metallia voi verrata esim. poppiin tai jazziin. Täysin oma maailma.
Borlag
16.10.2009 01:28:19

Eiköhän se black metallin ydin ole tullut selväksi jo kymmeniä sivuja sitten. Peltsille se on ilmeisesti sama kuin internetissä vinkuminen kun kukaan ei ymmärrä häntä. Eikä siinä mitään, onhan se surullista ettei mies saa selvästi ansaitsemaansa arvostusta vaikka hän yksin tietää black metallin syvimmän olemuksen ja tuntee yleiset käsitykset, joita ei tietenkään voi kertoa, koska aivan kuten matrix (copyright jonnekin tänne tai jotain), tämäkin pitää kokea itse...

Onhan se hatun nostoinen temppu, kirjoittaa asiasta josta kellään ei ole mitään ymmärrystä, ja jota ei edes voi tekstimuotoon laittaa, montakymmentä sivua vastauksia kysymyksiin joihin ei voida vastata koska ne pitää kokea itse. Itsekin nostaisin hattua jos sellaista käyttäisin. Ihan aikuisten oikeasti. No, jatka hyvä mies ihmeessä paasaamista, vaikkei siitä voi mitään oikeasti kirjoittaakaan. Me black metallista ja varmuuden vuoksi kaikesta muustakin metallista mitään ymmärtämättömät (niissäkin varmasti piilee jokin totuus joka pitää kokea itse) odotamme oikein innolla tulevaa saarnaasi.
Peltsi88
16.10.2009 01:34:02
Borlag: Eiköhän se black metallin ydin ole tullut selväksi jo kymmeniä sivuja sitten. Peltsille se on ilmeisesti sama kuin internetissä vinkuminen kun kukaan ei ymmärrä häntä. Eikä siinä mitään, onhan se surullista ettei mies saa selvästi ansaitsemaansa arvostusta vaikka hän yksin tietää black metallin syvimmän olemuksen ja tuntee yleiset käsitykset, joita ei tietenkään voi kertoa, koska aivan kuten matrix (copyright jonnekin tänne tai jotain), tämäkin pitää kokea itse...

Onhan se hatun nostoinen temppu, kirjoittaa asiasta josta kellään ei ole mitään ymmärrystä, ja jota ei edes voi tekstimuotoon laittaa, montakymmentä sivua vastauksia kysymyksiin joihin ei voida vastata koska ne pitää kokea itse. Itsekin nostaisin hattua jos sellaista käyttäisin. Ihan aikuisten oikeasti. No, jatka hyvä mies ihmeessä paasaamista, vaikkei siitä voi mitään oikeasti kirjoittaakaan. Me black metallista ja varmuuden vuoksi kaikesta muustakin metallista mitään ymmärtämättömät (niissäkin varmasti piilee jokin totuus joka pitää kokea itse) odotamme oikein innolla tulevaa saarnaasi.

Siis mulle on aivan sama mitä muut tulkitsee black metallin olevan. En ole mitään saarnannut. Toisin kuin aika moni on kerennyt väittämään, että minä olen täysin väärässä enkä ole perustellut mitään väitteistäni. Vaikka ihan olen perustellut omat näkemykseni.

Myös sen olen sanonut, että totuutta ei ole.
thaapala
16.10.2009 01:35:26
Peltsi88: Myös sen olen sanonut, että totuutta ei ole.

Joo, olet myös sanonut aivan päinvastoin.
Cut out
16.10.2009 01:37:02
Peltsi88
16.10.2009 01:37:24 (muokattu 16.10.2009 01:38:20)
thaapala: Joo, olet myös sanonut aivan päinvastoin.

Juu kirjoitin väärin ajatuksissani. Tarkoitus oli siis kirjoittaa tulkinnasta.
Borlag
16.10.2009 01:38:36

Peltsi88: Siis mulle on aivan sama mitä muut tulkitsee black metallin olevan. En ole mitään saarnannut. Toisin kuin aika moni on kerennyt väittämään, että minä olen täysin väärässä enkä ole perustellut mitään väitteistäni. Vaikka ihan olen perustellut omat näkemykseni.

Myös sen olen sanonut, että totuutta ei ole.

Perustelet kaikkea joko sanomalla että se on yleinen käsitys, vaikka lukuisat muut ihmiset ovat toistuvasti näyttäneet että näin ei ole edes genren edustajien mielestä, saatika sitten näiden yhtyeiden fanien, tai edes niin sanottujen "tr00 blakkis" heppujen mielestä, toisinsanoen olet yksin mielipiteesi kanssa. Aina jos et tätä vastausta anna, viittaat tuohon toiseen kliseeseen joka on että vastausta ei ole eikä sitä voi antaa, se pitää itse kokea.

Eli loppujen lopuksi et ole perustellut yhtään mitään, ja juuri sen takia olet naurunalaisena suurinpiirtein joka sivulla. Itse en edes väitä ymmärtäväni black metallin takana olevaa ideologiaa, enkä kyllä yritäkään. Itselleni se, kuten vaikkapa reggaeton tai letkajenkka, on pelkkää musiikkia. Siitä joko pitää tai sitten siitä ei pidä.
Peltsi88
16.10.2009 01:39:07
Cut out: Olen tutkinut aineistoa: http://imgs.xkcd.com/comics/sheeple.png

Mitäköhän tämä tänne ketjuun kuuluu?
Peltsi88
16.10.2009 01:42:25
Borlag: Perustelet kaikkea joko sanomalla että se on yleinen käsitys, vaikka lukuisat muut ihmiset ovat toistuvasti näyttäneet että näin ei ole edes genren edustajien mielestä, saatika sitten näiden yhtyeiden fanien, tai edes niin sanottujen "tr00 blakkis" heppujen mielestä, toisinsanoen olet yksin mielipiteesi kanssa. Aina jos et tätä vastausta anna, viittaat tuohon toiseen kliseeseen joka on että vastausta ei ole eikä sitä voi antaa, se pitää itse kokea.

Eli loppujen lopuksi et ole perustellut yhtään mitään, ja juuri sen takia olet naurunalaisena suurinpiirtein joka sivulla. Itse en edes väitä ymmärtäväni black metallin takana olevaa ideologiaa, enkä kyllä yritäkään. Itselleni se, kuten vaikkapa reggaeton tai letkajenkka, on pelkkää musiikkia. Siitä joko pitää tai sitten siitä ei pidä.

Tuleeko ihan mahdottomana ajatuksena, että esim. black metallin ydintä ei voi sanoilla selittää? Siis IHAN mahdoton ajatus, niinkö? Vau, mä tosiaan arvioin tämän foorumin väärin.
Peltsi88
16.10.2009 01:42:50
Cut out: If you have to ask you'll never know..

Obvious troll is obvious.
Cut out
16.10.2009 01:47:57
Peltsi88: Obvious troll is obvious.

Hienoa, että myönnät asian - vaikkakin vasta 87 sivun jälkeen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, sano?
Peltsi88
16.10.2009 01:48:35
Cut out: Hienoa, että myönnät asian - vaikkakin vasta 87 sivun jälkeen. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, sano?

Hey Sherlock, I was talking about you.
thaapala
16.10.2009 01:51:04
Peltsi88: Juu kirjoitin väärin ajatuksissani. Tarkoitus oli siis kirjoittaa tulkinnasta.

Esim tämänkö:

thaapala: Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, kyse ei ole totuuden etsinnästä.

Peltsi88: Totuuden etsimistä se nimenomaan on. Mulle se ei enää ole sitä, koska tiedän mitä black metal on ja mitä se ei ole.

Olet siis kirjoittanut tätä edeltävät 10 sivua ja 5 sivua jälkeenpäin kaikki ajatuksissasi väärin? Miten voit kuvitella, että kukaan voisi ottaa nykyiset viestisi vakavasti. Jossain vaiheessa tosin tulit vastaan ja myönnyit, siitä edelleen plussaa (tai ainakin kirjoitit, en usko, että sitä tarkoitit). Mutta yht'äkkiä olet kehittänyt filosofian, jonka mukaan et usko totuuteen ja faktaan.
Cut out
16.10.2009 01:51:48
Peltsi88: Hey Sherlock, I was talking about you.

Tutustu aineistoon, Watson.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)