Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 583 84 85 86 87122 123 124 125 126
Tonski
15.10.2009 22:53:55

bonecrusher: Sinä ja sinun black metal ytimesi...

En kestäny.
ihku
McNulty
15.10.2009 22:58:24 (muokattu 15.10.2009 23:01:19)
thaapala: Arckanum on pyörinyt aika tiuhaankin tahtiin lautasella, meikäläisen mielestä yksi vuoden kovimmista levyistä.

Totta... juurikin kuvitteli ettei tällekään vuodella kauheasti timantteja tipahtele tuolta BM:n puolelta niin tuo kyllä räjäytti pankin.

Pitäis vissiin opetella wanhaa ruåtsia niin voisi avautua sisältökin entistä paremmin.

Peltsille

Onks sulla jo black metallin skenepassi? Oli muuten sinulta taas "laadukasta keskustelua".

Kerro meille mistä black metal skene muodostuu, ketä siihen kuuluu. Määrittele myös "laajalle levittyneisyys". Onko Brasiliassa tai Australiassa black metallia?
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
Peltsi88
15.10.2009 23:00:42 (muokattu 15.10.2009 23:14:06)
Hipelius: Vain eliitillä on oikeus siihen?

Viitsiniekka vauhdissa.

Olen selittänyt tämänkin jo ennestään. Olen skipannut silloin, kun kyse on ollut samoista vanhoista kysymyksistä ja provoista. Plus suurin osa kysymyksistä oli osoitettu vain minulle, joten en koe tarpeelliseksi vastata jokaiseen itseään toistavaan kysymykseen.

Et vastannut Bonecrusher tähän:

Siis sä sanot, että oot aikoinasi hokannut koko homman, mutta nyt sitten oot unohtanu koko idean? Hämmästyttää ja kummastuttaa...

bonecrusher: Kerrohan meille kaikille nyt mitä sinun elitistiseen black metallin ytimeen oikein kuuluu. Mikä se on ja miksi se on "se oikea vaihtoehto"?

Jos sun pitää kysyä tätä, niin black metal ei taida olla sun juttu.

Mikä on se "yleisesti hyväksytty tulkinta"? Tähän haluaisin saada jonkun muunkin vastauksen kuin: "Kaikki ei vain tajua mistä black metallissa on kyse... ei se ole kaikille tarkoitettu!"

Viimeiset parikymmentä sivua ollaan siitä keskusteltu. Herra on hyvä ja selaa ketjua taaksepäin.

Näetkö sä edes itse kuinka ympäripyöreää vakuuttelua tuo jargonisi on, vailla mitään pohjaa tai perusteita? Lässytät ja lekturoit aiheesta, joka tuntuu olevan yhtä hataralla pohjalla kuin ne keskustelutaidot.

Ei tässä mitään hataralla pohjalla olla. Sen sijaan sun ärsyyntyminen on varsin omituista. Eihän tämä näin herkkä aihe pitäisi olla, aikuiselle itsensä löytäneelle miehelle, eihän?

Olen yrittänyt keskustella asiallisesti, mutta välillä vastaan samaan sävyyn kuin kysytään, eli en niin ystävällisesti.

Kerro meille mikä tuo yleisesti hyväksytty tulkinta siitä oikein on. Minua ihan oikeasti kiinnostaa. Onko esim. 90-luvun alun Norja-skene se yleisesti hyväksytty tulkinta... vai nykyinen NSBM-suuntaus? Mitä helvettiä tämä lapsellinen "ich bin scenepolizei, I know the black metal laws!"-bullshitti oikein on?

Edelleen selaa ketjua taaksepäin. Tämähän pitäisi olla sinulle jo itsestään selvää, jos olit kerran sen "ytimen" jo löytänyt.

Kuten sanoin... mulla on TODELLA SUURI epäilys että siulle tuo black metal on tasan tarkkaan pelkkä poseerauksen työväline jolla saat kaverisi, isäsi ja äitisi vähän takajaloilleen, kuvitellen että "nyt mä oon ihan helvetin paha".

Tulee väistämättä huvittunut fiilis tällaisista provoista. Kamaan, et sä näin epätoivoinen voi olla. :)

Mitä jos minä sanon että minun esittämät asiat ovat "yleisesti hyväksyttyjä tulkintoja black metallista"? Miltä se sinusta kuulostaisi? Sä et vain tajua mistä on kyse ja että black metal ei taida olla sinua varten.

Kyllä minä ymmärrän täysin mistä tässä on kyse. Sinulla on oikeus omaan tulkintaasi, mutta yleisesti hyväksytty se ei (ainakaan tietääkseni) ole.

Taisi nyt hivenen mennä sisältö ohitse. Kirjainmerkeistä muodostuvia jonoja voi tosiaan lukea mekaanisesti tai sitten ajatuksen kanssa.

Okei, sori.

Eikö black metallin ole tarkoituskin poiketa normeista? Ok... muotoilen hivenen toisin tuon mitä sanoin aikaisemmassa postauksessani. Mikä siis saa sinut uskomaan että sinun näkemyksesi on OIKEAMPI näkemys kuin minun? Onko se tuo paskanjauhaminen jostain "yleisesti hyväksytyistä black metal säännöistä" vai mikä?

Yleisesti oikeana pidetty tulkinta black metallista, kyllä.

Aivan vapaasti. Mua vaan kiinnostaa mikä se tulkinta ja näkemys on, joka on "yleisesti hyväksytty" ja nähtävästi oikeampi kuin se minun tulkintani.

Selaa taaksepäin ketjua.

Sinun kanssa keskustelu on vähän sama kuin laulaisi kilpaa rikkinäisen äänilevyn kanssa. Jos mä haluan tietää sinusta ja ajatuksistasi jotain, niin mä voin lukea sen kirjoista ja foorumeilta, joilla nuita "yleisesti hyväksyttyjä black metallin tulkintoja" on esitetty tasan yhtä kauan kuin internet on ollut olemassa.

Ikävää, jos koet, että keskustelu kanssani on vaikeaa. Olen ainakin yrittänyt olla yhteistyökelpoinen.

Minne se elitismi sitten lopulta katosi? Etkö eläkään yleisesti hyväksyttyjen black metal tulkintojen mukaan? No, ehkä black metal ei ole sinua varten...

Ei se minnekään kadonnut. Minä vain sanoin, että tulkintaasi sinulla on oikeus. Ei ole minulle siitä uhkaa eikä vaivaa.
thaapala
15.10.2009 23:06:33
bonecrusher: Totta... juurikin kuvitteli ettei tällekään vuodella kauheasti timantteja tipahtele tuolta BM:n puolelta niin tuo kyllä räjäytti pankin.

Pitäis vissiin opetella wanhaa ruåtsia niin voisi avautua sisältökin entistä paremmin.

Aivan, lyriikatkin olisi ollut mukava olla olemassa (vai onko meikäläisen painoksesta unohtunut paketin ulkopuolelle?). Itse teemahan on kyllä mielenkiintoinen, että senkin puolesta olisi hienoa ymmärtää kappaleista jotain.
McNulty
15.10.2009 23:06:37 (muokattu 15.10.2009 23:07:52)
Peltsi88: Plus suurin osa kysymyksistä oli osoitettu vain minulle, joten en koe tarpeelliseksi vastata jokaiseen itseään toistavaan kysymykseen.

Paitsi ettet ole vastannut vielä YHTÄÄN MIHINKÄÄN.
Jos kerran skene määrittelee sen "ytimen" niin silloin jokainen black metallia suoltava taho määrittelee omat norminsa. Täten yleisiä tulkintoja on tasan yhtä monta kuin on blackmetallisteja. Täten skenellä ei ole mitään "yleistä" saati "yhteistä" tulkintaa yhtään mistään. Nargaroth kun ei edusta samoja arvoja kuin esim. Woods of Infinity.

Aivan, lyriikatkin olisi ollut mukava olla olemassa (vai onko meikäläisen painoksesta unohtunut paketin ulkopuolelle?). Itse teemahan on kyllä mielenkiintoinen, että senkin puolesta olisi hienoa ymmärtää kappaleista jotain.

Ei ole kansissa lyriikoita. 11 x Th :)
Credence
15.10.2009 23:08:29
Tavallaan ihan viisasta väkeä on Gaahl, Varg ja kumppanit.
Käyttävät vain välillä termistöä joka ei mitenkään liity ajatusmaailmoihinsa, kuten Saatana, joka ei kyllä helpota homman tajuamista. Toisaalta sehän ei nyt ole välttämättä toivottuakaan, avun antaminen.

Tuo dokumentti on kyllä aika paska.
Reportterit eivät ole yhtään kärryillä koko aikana.
Most people are other people. Their thoughts are someone elses opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation. Oscar Wilde
Tonski
15.10.2009 23:09:59 (muokattu 15.10.2009 23:10:07)

bonecrusher: Nargaroth kun ei edusta samoja arvoja kuin esim. Woods of Infinity.

Niin mut ei näiden bändien black metal oo sitä yleisesti oikeana pidetyn tulkinnan mukaista.
ihku
Peltsi88
15.10.2009 23:16:56
bonecrusher: Paitsi ettet ole vastannut vielä YHTÄÄN MIHINKÄÄN.

Tämä on paskapuhetta :)

Ihan vakavissani sanon, että vaikutat varsin ärtyneeltä, joten olisiko parempi, että tulet keskustelemaan uudestaan sitten kun on vähän parempi olo? Ei nimittäin hyödytä ketään kun pommittaa tuollaisia vihan kyllästämiä viestejä ketjun täyteen.
Peltsi88
15.10.2009 23:17:46 (muokattu 15.10.2009 23:20:38)
Credence: Tuo dokumentti on kyllä aika paska.
Reportterit eivät ole yhtään kärryillä koko aikana.

Olen kyllä samaa mieltä. Antaa todella vääristyneen kuvan black metallista.

thaapala: Nyt meni ohi... miten tämä liittyy ns. filosofiaasi ja siihen, että käyttäydyit täysin päinvastoin vielä pari viikkoa sitten?

Mitähän mahdat tarkoittaa?

Olen koko ajan puhunut tuosta tulkinnasta. Olen voinut jossain vaiheessa mainita sanan totuus, mutta kyse on ollut vain väärästä sanavalinnasta.
McNulty
15.10.2009 23:23:12 (muokattu 15.10.2009 23:27:14)
Peltsi88: Kyse on yleisesti oikeana pidetystä tulkinnasta.
Ei ole olemassa mitään yleistä, eikä yleistä oikeana pidettyä tulkintaa.

Yleinen oikeana pidetty tulkinta black metallista.
Kiertele kaartele vaan, mutta paskapuheet on silti paskapuheita. Lue yllä oleva.

Skenestä itsestään.
Skene muodostuu aika monesta tekijästä, kuuntelijasta, hännystelijästä ja tietysti niistä ulkopuolelle jäävistä (nekin ovat silti osa skeneä, esim. ne joita kohti oma viha tai muu vastaava suunnataan).
Siispä, tuo mitä skeneksi kutsut on katras individuaaleja. Toki jonkinlainen mediaani niiden välille voidaan piirtää mutta ei se tarkoita sitä että kaikki voidaan siihen kultaiseen keskitiehen niputtaa.

Ei ole sellaista joka voisi pitää parempana kuin toinen. Tämä yleinen käsitys on kuitenkin se oikeana pidetty tulkinta.
Yleinen käsitys does not exist. Se mitä sinä uskottelet itsellesi oikeana on vain ja ainoastaan SINUN HENKILÖKOHTAINEN näkemyksesi eikä se edusta ketään muuta.
Se on siis yhtä tyhjän kanssa kokonaisuutta ajatellen.

Black metallin ideologia ei ole levinnyt kovin laajalle, kuten ei ole ollut edes tarkoitus.
Aijaa... miten kun miulla on satoja kavereita ympäri maailman joiden kanssa on vaihdeltu omia julkaisuja ja tekeleitä yms.
Kyllä se ideologia on levinnyt ihan ympäriinsä... entistä enemmän tämän internetin myötä. Vai kuvitteletko sä eläväsi jotain Norjan vuonojen kirkonpolttovuosia 90-luvun alussa?

Monet ovat olleet sitä mieltä, että heille black metal on vain viihdettä, tiskausmusaa. Joten en sanoisi, etteikö heitä olisi, mutta on myös niitä, jotka eivät edes halua ymmärtää sitä "ydintä".
Koska ei ole mitään yksittäistä ydintä. Toisille black metal edustaa musiikkityyliä, toisille elämäntapaa, kolmansille aatetta, neljänsille murhetta ja jopa vihaa, halveksuntaa... mitä vain.
Nämä asiat ovat täysin subjektiivisia, aivan samalla tavalla kuin se minkä sinä koet hyväksi black metalliksi ja minkä huonoksi black metalliksi. Se, ettei joku ymmärrä sinun näkemystäsi tässä asiassa
on nimenomaan se syy miksi sie hillut täällä julistamassa omaa näkemystäsi absoluuttisena totuutena, uskotellen itsellesi ja muille että sinä olet "eliittiä" ja "tiedät kaiken paremmin".
Minä käyttäisin moisesta toiminnasta termiä POSER, sanan varsinaisessa merkityksessä. Poseeraa meille nyt vähän vielä siun mitäänsanomattomilla skenepoliisi-höpinöillä ja "yleisesti hyväksytyillä tulkinnoilla" black metallista.

Skenehän ne aika pitkälle päättää.
Eli minä, sinä ja tuhannet muut. Ja kuten huomaat, aika moni voi olla helvetisti eri mieltä sinun lapsellisten höpinöiden kanssa.

Skene. Harvemmin ne, jotka eivät ymmärrä ovat skenessä.
Kerrohan meille mikä on skene. Rohkeasti vain omin sanoin kun kerran näytät niin hyvin siitä tietävän.

Totta kai se on hatara juttu. Eivät kaikki suinkaan koskaan löydä sitä black metallin "ydintä".
Sinäkö sen olet löytänyt? Jos olet niin kerro meille mitä löysit. Ilmeisesti me muut olemme vain "hännystelijöitä" sinun rinnallasi, oi suuri ja mahtava black metal jeesus.

Sen joko ymmärtää tai ei.
Kaikesta päätellen sinä et ole ymmärtänyt puoliakaan. Juuri tällaiset ympäripyöreät lässytykset kertovat sen tosiasian.
Pistetäänkö vihdoin ne lässytykset sinne jumppakassiin ja kerrot nyt meille mistä on kyse. Sinulla kun näyttää olevan ylempi tietämys asioista niin kerro nyt meille.
Sinä ymmärrät, me emme... joten kerro meille mitä olet ymmärtänyt. Ehkä joku meistäkin havahtuu siihen "sinun black metal todellisuuteen".

If you have to ask, you'll never know.
Läpäläpä lässynlässyn. Vittu tuo siun keskustelusi taso hipoo kyllä pilviä. Tämäkö nyt on sitä peräänkuuluttamaasi keskustelun tasoa?
Kyllä me muutkin voidaan vain todeta samanlaisia korulauseita ja vakuutella homma on mukamas hanskassa. Ilmeisesti sinä kuvitteletkin että hommat on hanskassa... harmi vain että hanskat on pahemman kerran hukassa.

Onko tämä vitsi? Viimeiset parikymmentä sivua keskusteltu siitä, eli selaa vain ketjua taaksepäin. En todellakaan ala taas kirjoittamaan kaikkea uusiksi. Myös omatoiminen haku on suotavaa.
Mitä jos nyt vain vastaisit kysymyksiin. Täällä on jo monesti mainittu että sinun mielipiteesi ja näkemyksesi vaihtuvat vuoroviikoin, joten ne 20 sivun takaiset jutut suurella todennäköisyydellä eivät enää ole valideja.

Ihan vakavissani sanon, että vaikutat varsin ärtyneeltä, joten olisiko parempi, että tulet keskustelemaan uudestaan sitten kun on vähän parempi olo? Ei nimittäin hyödytä ketään kun pommittaa tuollaisia vihan kyllästämiä viestejä ketjun täyteen.
Ei ole mikään salaisuus että pidän sinua "keskustelusi" pohjalta täysin naurettavana pellenä, suorastaan säälittävänä jantterina joka yrittää vakuutella itselleen ja kanssakeskustelijoille olevansa jotain ihan muuta kuin oikeasti on. Myönnän myös, että minua ärsyttää tuollainen ympäripyöreä paskanjauhanta jota sinä olet harrastanut viimepäivien ajan. Puhut jostain "black metal ytimestä" ja "yleisesti hyväksytyistä black metal tulkinnoista" vailla mitään pohjaa saati perustele mistä on kysymys.

Kuka tahansa voi lässyttää ihan mitä vain, mutta sitten kun kysytään tarkennuksia, sä vetäydyt kilpikonnapuolustukseen, lähinnä tehden itsestäsi naurunalaisen ja säälittävän "black metal elitistin" jauhaen samaa jargonia skenestä, yleisesti hyväksytyistä tulkinnoista ja black metallin ytimestä joka ei ole tarkoitettu kaikille.
Super-Jari
15.10.2009 23:24:39
Nyt Peltsi kyllä vedät maton jo itsesi alta. Kiersit kaikki kysymykset viittaamalla johonkin aiemmin käytyyn keskusteluun joissa teit samaa, joissa teit samaa, joissa teit samaa ja alussa sanoit että "jos pitää kysyä niin et ikinä voi tietää".
Peltsi88
15.10.2009 23:27:04
Vasara: Nyt Peltsi kyllä vedät maton jo itsesi alta. Kiersit kaikki kysymykset viittaamalla johonkin aiemmin käytyyn keskusteluun joissa teit samaa, joissa teit samaa, joissa teit samaa ja alussa sanoit että "jos pitää kysyä niin et ikinä voi tietää".

Väitätkö tosissasi, että mun pitäis taas kirjoittaa ne samat jutut uudestaan mitä tässä ketjussa on käyty?

Ihan silkasta käytännöllisyydestä pyysin lukemaan vanhoja viestejä.

Ja tämä pitää harvinaisen hyvin paikkansa: "jos pitää kysyä niin et ikinä voi tietää".
Peltsi88
15.10.2009 23:30:52 (muokattu 16.10.2009 01:51:51)
Juu Bonecrusherille tiedoksi, että minä en alennu tuollaiseen provoiluun. Hyvään keskusteluun olisin voinut ryhtyä, mutta kun sinä vaikutat tekevän kaikkesi, ettei sellaista pääse syntymään.

Painoin varoitusta.

Ja sillä varoituksen painamisella ei ollut mitään vaikutusta. Itsenäisenä ja fiksuna ihmisenä ymmärrät varmasti miksi.

Moderaattori
thaapala
15.10.2009 23:30:57 (muokattu 15.10.2009 23:36:45)
Peltsi88: Väitätkö tosissasi, että mun pitäis taas kirjoittaa ne samat jutut uudestaan mitä tässä ketjussa on käyty?

Please, do NOT!

P.S. itse annoin bonelle plussan. Jollei tuo ole pyrkimystä viedä keskustelua eteenpäin, niin mikä on.
McNulty
15.10.2009 23:34:13 (muokattu 15.10.2009 23:38:17)
Peltsi88: Juu Bonecrusherille tiedoksi, että minä en alennu tuollaiseen provoiluun. Hyvään keskusteluun olisin voinut ryhtyä, mutta kun sinä vaikutat tekevän kaikkesi, ettei sellaista pääse syntymään.

Painoin varoitusta.

Painele vain. Totuus on kuitenkin ettet kykene vastaamaan yksinkertaisiin ja selkeisiin kysymyksiin joita esitin. Sinähän voit itse sivuuttaa sen provon jos sen sellaisena koet. Sen sijaan ainoa mihin näytät kykenevän, on pakoiluun, kiertellyyn ja kaarteluun... sekä sen paskanpuhumisen toistoon.

PS. katsohan tuo tämän sivun avausviestisi. Onko se sinusta sitä HYVÄÄ KESKUSTELUA? Mitä tuosta pitäisi syntyä?
Super-Jari
15.10.2009 23:36:09
Peltsi88: Väitätkö tosissasi, että mun pitäis taas kirjoittaa ne samat jutut uudestaan mitä tässä ketjussa on käyty?

Ihan silkasta käytännöllisyydestä pyysin lukemaan vanhoja viestejä.

Ja tämä pitää harvinaisen hyvin paikkansa: "jos pitää kysyä niin et ikinä voi tietää".

Et ole ihan oikeasti vastannut kertaakaan noihin kysymyksiin sun lähteistä yleisesti oikeana pidettyyn black metalliin. Tässä ketjussa on kuitenkin ollut mukana toista sataa keskustelijaa ja sinä olet yksin puolustanut tätä "yleisesti oikeana pidettävää black metallia". Onhan se vähän omituista. Osa meistä on kuitenkin seuraillut kyseistä skeneä ysärin alkupuolelta, vaihdellut kasetteja pitkin palloa, skenettänyt 100-0 häijyillä flaitsuilla, ollut kirjeenvaihdossa milloin kenenkin kovan skene-petrin kanssa jne. Luulisi että joku näistä muutamasta sadasta ihmisestä olisi törmännyt siinä ohessa tähän yleisesti oikeana pidettyyn black metalliin. Ilmeisesti näin ei vain ole. Se vaikuttaa kyllä ihan vitun oudolta. Voiko olla että jos tietää olevansa jonkun asian sisällä niin huomaakin jossain vaiheessa olleensa koko ajan yksin ulkopuolella.

Ilman sen kummempia taka-ajatuksia kysyn, minkä ikäinen olit vaikka 1993? Mitä bändejä kuuntelit tuolloin? Miten skene on sun mielestä muuttunut noista ajoista? Onko Ravenstorm vitun hyvä?
MolesterI
15.10.2009 23:37:07
Empä usko että enää kellään kiinnostaa tuo ''black metal keskustelu''... sopikaa joku aika ja tavatkaa toisenne naamatusten... Kunhan ette enää täällä jauhaisi paskaa, samaa paskaa mitä on jauhettu jo varmaan 10 vuotta. Tai perustakaa oma topic: black metallin ideologia.

Kertokaas rujoimpia ja ilkeimpiä yhtyeitä?

itse tiedän ainakin mm.

Anal Blasphemy
Morbosidad
Impiety
Necroslut
Black Witchery
Blasphemy
Thrash till sex
Peltsi88
15.10.2009 23:42:09 (muokattu 15.10.2009 23:45:56)
bonecrusher: Painele vain. Totuus on kuitenkin ettet kykene vastaamaan yksinkertaisiin ja selkeisiin kysymyksiin joita esitin. Sinähän voit itse sivuuttaa sen provon jos sen sellaisena koet. Sen sijaan ainoa mihin näytät kykenevän, on pakoiluun, kiertellyyn ja kaarteluun... sekä sen paskanpuhumisen toistoon.

Sen sanon vielä, että en minä voi sille mitään, jos sinä et ymmärrä black metallin ydintä. So what? Ei moni muukaan. Eikä sen tarkoituskaan ole aueta kaikille.

Sinulla on ilmeisesti jokin pakkomielle saada minut kirjoittamaan nuo viimeisen parinkymmenen sivun tekstit uusiksi, vai? Jos et kykene lukemaan niitä, niin se on oma vikasi.

Toiseksi, ei sitä ydintä voi selvittää sanoilla. Se pitää itse löytää. Tuossa ei ole mitään kiertelyä tai kaartelua. Se vaan on niin.

Myöskin kummastuttaa tämä reaktiosi asiaan. Ensinnäkin sanoit, että olet "kasvanut" ulos black metallista, mutta kuitenkin se aiheuttaa näin suuria tunteita sinussa. Toiseksi, annoit ymmärtää, että aikoinaan olet tajunnut black metallin ytimen, mutta nyt yllättäen oletkin kyselemässä yhtä sun toista siitä. Et siis alun perinkään ollut ymmärtänyt black metallia, vai?

Keskustelu jatkukoon paremmassa hengessä.
Deino
15.10.2009 23:47:48

Voitko Peltsi ystävällisesti tehdä nyt tyhjentävät analyysin meille, mitä ovat yleinen hyväksytty näkemys ja black metalin ydin, jotta tämä sama jankkaus ehkä jo loppuisi? Äläkä pyydä lukemaan vanhoja viestejä, vaan kirjoita nyt tähän, että kaikki varmasti huomaavat. Kiitos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)