Aihe: Pidätkö blackmetallista?
1 2 3 4 582 83 84 85 86122 123 124 125 126
Germaniac
15.10.2009 20:57:19

Vesihiisi: Tere.

Mikä olisi sellainen bändi, jota kannattaisi testata jos haluaa tähän black metalliin tutustua? Koitin Dark Funeralia jo.

Koita vaikka Master's Hammeria: http://www.myspace.com/utok
Moratoria
15.10.2009 21:07:32
Edit: Jos haluan mennä asian ytimeen, mitä kannattaa kuunnella?

Burzum - Filosofem
Deino
15.10.2009 21:12:29

Maideni: Burzum - Filosofem

Tämä ja Darkthronen Under A Funeral Moon ovat aika varmoja valintoja.
Vesihiisi
15.10.2009 21:21:26 (muokattu 15.10.2009 21:44:18)
Deino: Tämä ja Darkthronen Under A Funeral Moon ovat aika varmoja valintoja.

Burzum on tuttu, mutta onko tämä sitä bläkkistä kun mies itse kertoo että näiden biisien lähtökohtana on ollut luoda D&D henkisiä loitsuja?

http://www.burzum.org/eng/library/

Burzum was supposed to be such a symbol. Burzum was an attempt to create (or "recreate" if You like) an imaginary past, a world of fantasy - that in turn was based on our Pagan past. Burzum in itself was a spell. The songs were spells and the albums were arranged in a special way, to make the spells work. Burzum was not intended for live-shows, but instead it was supposed to be listened to in the evening, when the sunbeams couldn't vaporize the power of the magic, and when the listener was alone - preferably in his or her bed, going to sleep. The two first albums are made for the LP format, meaning each side as a spell, so they don't work on CD unless you program the CD-player to only play the tracks of one side of the LP at the time. The later albums were created for CD, so they don't work as well on LP. The first track was supposed to calm down or rather "prepare" the listener, and make him or her more "susceptible" to the magic, the next song or songs were supposed to exhaust the listener and put him or her in a trancelike state of mind, and last track should "calm down" the listener and carry him or her into the "world of fantasy" - when he or she fell asleep. That was the spell, the magic that would make the imaginary past, the world of fantasy, real (in the mind of the listener). If You take a look at the Burzum albums and how they are built up You will see what I mean. The last track of the "spell" (LP side or CD) is always a calm (often synthesizer) track. Whether this works or not is of course another question, but that was the idea anyhow.

Darkthrone vetää blueskaavalla. Kuulostaa Lemmyn kaivossa syntyneeltä, ja kaivoon jääneeltä veljeltä. Hyvä veto, tuo "Vhyää" kohdassa 1:43 nostattaa ihon kananlihalle.

http://www.youtube.com/watch?v=dM4qRuECGb4&feature=related

Asiaan, mikä olisi sitä veren mustaksi mönjäksi muuttavaa bläkkistä? Tämä posti ei ole mitään vittuilua, mua vaan kiinnostaa mistä asiantuntijoille irtoaa ne parhaat sävärit.
Deino
15.10.2009 21:22:33 (muokattu 15.10.2009 21:22:42)

Vesihiisi: Burzum on tuttu, mutta onko tämä sitä bläkkistä kun mies itse kertoo että näiden biisien lähtökohtana on ollut luoda D&D henkisiä loitsuja?

Aivan! Voi vittu, näköjään sun sitten pitää unohtaa Burzum. :(
thaapala
15.10.2009 21:23:37
Peltsi88: Minä ainoastaan esitän yleisesti oikeana pidetyn tulkinnan black metallista.

Varmaan kaivan tässä omaa hautaani, mutta kysyn silti; miksi? Et keskustele vaan saarnaat
Peltsi88
15.10.2009 21:33:25
bonecrusher: Etkö näe mitään ristiriitaa esim. siinä, että black metallin on tarkoitus tietyllä tavalla profetoida ja viedä sitä vihtahousun ilosanomaa mahdollisimman monelle, mutta samaan aikaan pyritään olemaan underground ja julkaistaan 5 kopion kasettijulkaisuja jonka kuulee valikoitu kaveriporukka?

Olet ymmärtänyt väärin. Ei sen tarkoitus ole julistaa sitä kaikille. Black metal on elitististä.

Siis sä sanot, että oot aikoinasi hokannut koko homman, mutta nyt sitten oot unohtanu koko idean? Hämmästyttää ja kummastuttaa...

Entäpä sitten ateistinen satanismi, jonka kannattajia black metallin parista löytyy useita? Eli kielletään jumalan olemassaolo muttei saatanan. "On vain kuun loiste, muttei aurinkoa". Täydellinen riemuvoitto.

Siis mikä? Kristinuskon saatana? Ootko poika vähän hakoteillä nyt?

Ei minua ihmetytä black metal, vaan joidenkin ihmisten naiivius ja tietynlaisen "thinking out of the box"-ajattelutavan puuttuminen. Mutta toisaalta ymmärrän sinua ja heitä... olin itse samanlainen 15 vuotta sitten.

Ok. Se on sinun tulkintasi asiasta. Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että black metallin "ytimen" ymmärtävä pystyy ajattelemaan varsin monipuolisesti asioita.

Enpä ole täällä ketään "black metallia" elämäntavakseen valinnutta huonommaksi haukkunut.

Enkä minä näin väittänytkään. Sain vain sellaisen fiiliksen tuosta sun tekstistä, että ikään kuin black metallista jokainen vain kasvaa ulos jossain vaiheessa. Aivan kuin se olisi sun mielestä jokin siirtymä-etappi.

Miulla vain on aika hyvä näppituntuma tuosta touhusta viimeisen 16 vuoden ajalta.

Ok.

Kyse ei olekaan hyväksynnästä, vaan siitä että sinulla on jatkuva tarve todistella tuolla signature-lausahduksellasi että "minä tiedän mistä on kyse" ja "minä tiedän mitä blackmetal todellisuudessa on". Ymmärrän kyllä täysin, sillä olin nimenomaan itse samanlainen 15 vuotta sitten kun meillä oli ensimmäinen black metal pumppu pystyssä ja ainoastaan se meidän oma näkemys ja mielipide oli ainoa oikea. Sitä juuri tarkoitan tuolla naiiviudella.

Ei minulla ole tarvetta todistella mitään. Sanoin vain mikä on yleinen hyväksytty tulkinta asiasta. Ymmärrän tosin mitä haet takaa, mutta minusta tuolla ei pysty tätä selittämään.

Minusta on alkanut enemmän ja enemmän sinun kirjoitustesi myötä tuntumaan siltä, ettei sinulla ole pienintäkään ideaa siitä mistä on kyse, mutta sitäkin suurempi tarve julistaa näkemystäsi oikeana ja absoluuttisena totuutena. Mitä se poseeraaminen lopulta onkaan? Sitä että todistellaan muille "... mutta minä tiedän mistä on kyse! Harken. Thee shall listen to me!"

Kyllä minulla on varsin hyvä käsitys black metallista ja sen ideologiasta. Totuutena en ole sitä julistanut, vaan yleisesti hyväksyttynä tulkintana siitä.

Ei kaikesta TARVITSE pitää, en minäkään pidä. En silti koe että black metallissa on kyse siitä mitä saa, ei saa, mitä haluaa ja mitä ei halua kuunnella. Aikanaan käytettiin termiä "skenepoliisi" jota sinä tunnut edustavan mantroillasi ja muilla blackmetal-besserwisseröinneillä.

Siis minähän nimenomaan tarkoitin, että minua ei kiinnosta mitä muut kuuntelevat black metallin ohella. Vaikka kuuntelisi listakamaa tai Popedaa, I don't give a shit.

Mikä todistaa että sinä ymmärrät? Ainoastaan sinun oma näkemyksesi? Eli sinun näkemyksesi black metallista on SE OIKEA ja minun on täysin väärä? Sitähän sinä tässä koitat nimenomaan tuolla lapsellisella ränttäyksellä todistella... ja kenelle muulle kuin sinulle itsellesi? Kuten sanoin, minusta tuntuu ettet tiedä itsekään mistä on kysymys, joten sinulla on suuri tarve julistaa ja todistella tietämyksesi absoluuttiseksi totuudeksi. Pelko siitä, että onkin vähän väärässä saattaa käydä ylitsepääsemättömäksi... ja silloin alkaa erinäinen selittely ja asioiden pakkojärkeily itselle.

Ei, minä en ole sanonut, että sinun tulkintasi on väärä. Ainoastaan sen, että se poikkeaa yleisesti oikeana pidetystä tulkinnasta. Jolle minä ainakin henk. koht. annan enemmän arvoa kuin sinun tulkinnallesi.

Sinun "yleiset tulkinnat" ovat lähinnä säälittäviä, kerrottakoon se tässä suoraan jollet ole vielä hiffannut sitä itse saamastasi palautteesta. Ei ole mitään yleistä tulkintaa eikä normia tai sääntöä. Onko sinusta Mayhem enemmän "oikeaa black metallia" kuin vaikka Nokturnal Mortum tai Belketre?

Olet asiallinen. Toivottavasti pääset tällaisen vaiheen yli ja osaat käydä asiallista keskustelua. Vaikka itsekkin olen tavannut vastata samaan sävyyn kuin kysyjä, niin tässä nyt koitan välttää sitä.
Peltsi88
15.10.2009 21:35:45 (muokattu 15.10.2009 21:37:53)
thaapala: Varmaan kaivan tässä omaa hautaani, mutta kysyn silti; miksi? Et keskustele vaan saarnaat

Missä kohtaa olen saarnannut? Vai voisiko, hyvä thaapala, olla kyse siitä, että sinä ainoastaan koet sen saarnaamiseksi? Vaikka minä en sitä sellaisena tarkoita.

Olen sanonut, että kaikki saavat kuunnella mitä haluavat (itsestään selvyys). Tulkinnoista tässä ollaan keskusteltu. Pahoittelen, jos olet koennut, että saarnaan.

Trollauksestasi on vielä aika pitkä matka ushimirin postien eeppisyyteen. Ei siinä mitn. Jatkahan harjoituksia ja ainestoon perehtymistä. :-)

Minusta tuntuu, että trolli on linjan toisessa päässä. Kuka on ushimir?
M!Xu
15.10.2009 21:43:45 (muokattu 15.10.2009 21:52:34)

PJS: Jos saan vaivata arvon keskustelijoita muutamalla kysymyksellä. Syystä että eilen, tämän keskustelun innoittamana pohdin bläkkiksen diggailua ja musiikin diggailua ylipäätään:

Nämä ovat hyviä, näihin vastailee ihan ilokseen!

- Miten ja miksi olosuhteissa aloititte bläckmetallin kuuntelemisen ja edeltikö black metallin diggailua jokin aiempi samankaltaisen musiikin kuunteleminen?

Pikkuhiljaa äärimmäisempään suuntaan hivuttautuen. Gunnareista Nirvanaan, Metallican ja Slayerin kautta pikkuhiljaa Cannibal Corpseen ja Nileen. Sitten löytyikin Dimmu Borgir aika pian sen jälkeen Gorgoroth ja Burzum. Ja niin edelleen. Koulukaveri kuljeskeli koulussa noiden bändien paitoja päällä ja sieltä se kiinnostus lähti.

- Tuntuiko bläkkiksen (tai sen edeltävän tyylilajin) kuunteleminen aluksi haastavalta, ja kenties epämiellyttävältäkin. Edellyttikö diggailu sitä, että ikäänkuin pakotitte itsenne aluksi kuuntelemaan bläkkistä.

Kyllä, eikä vain bläkkiksen kohdalla. Myös brutaalissa death metalissa (CC, Nile, Suffocation) oli snadisti sulattelemista. Aluksi en ymmärtänyt sitä, kaikki oli jotenkin utuista, inhottavaa, jopa vastenmielistä. En tiedä mikä niissä levyissä oli sellaista, joka sai minut palaamaan yhä uudelleen niiden pariin. Ehkä se vaarallisuuden tuntu, jonkinlainen "äärimmäisen" musiikin gloria siinä ympärillä koukutti. Cannibal Corpsen Tomb of the Mutilated -albumi oli pitkään todella äärimmäisen pahuuden ilmentymä, ja tietysti se kiehtoi ja ihmetytti.

Sittemmin nuo levyt ja artistit "aukesivat" ja kaikki räjähti käsiin. Uskomattomia fiiliksiä kerta toisensa jälkeen. Pienen pakottamisen jälkeen opin pitämään näistä, ja nyt ne ovat suosikkilevyjeni ja -artistieni joukossa. Sanoisin, että se oli pakottamisen arvoista, sillä tämän "valaistumisen" myötä musiikkimakuni laajeni kaikilta osa-alueiltaan.

- Liittyykö bläkkiksen diggailuun ja sen aloittamiseen jotain sosiaalista painetta, eli täyttääkö bläkkiksen diggailun jonkinlaisen "sosiaalisen normin" tuttavapiirissänne.

Tällä hetkellä tuttavapiirissäni kukaan ei kuuntele samaa musiikkia kuin minä. On joitakin, joiden musiikkimaku on hieman samankaltainen kuin minulla, mutta enään sellaista musiikillista "sisäpiiriä" ei ole. Yläasteella, kun tämä musiikillinen "läpimurtoni" tapahtui, oli luokallani monia astetta kovempia jätkiä, jotka kuuntelivat äärimmmäisemmän laidan metallimusiikkia. Jokin heissä sai mielenkiintoni heräämään. Ehkä asiaan liittyi jollain tavalla halu olla yhtä kova jätkä kuin he, mutta en osaa analysoida itseäni tarpeeksi. Aloinko kuunnella metallia pönkittääkseni asemaani yhteisössä, vai siksi, että oikeasti pidin siitä? Tätä on hyvä miettiä joskus.

Vaikke en aluksi pitänytkään siitä, ajan myötä löysin äärimetallin riemut ja nykyään kuuntelen (tai olen kuuntelematta) sitä omasta vapaasta tahdostani. Sosiaalisesta ilmapiiristä huolimatta.

- Soitatteko itse bläck/tms. metallia.

Helvetin hienoa olisi soittaa ehtaa mäiskettä hyvän porukan kanssa, mutta vielä ei ole tielle osunut mahdollisuutta. Yksi thrash-viritelmä on melkein kasassa, kunhan jaksaisi ottaa selvää treenikämpistä... Ja black metalia olisi todella hieno soittaa, sekä covereita että omia biisejä. Samanhenkisiä ja -ikäisiä ihmisiä kun on vaikea löytää tästä lähistöltä. Tuntuu, että kaikki haluavat soitta kasarivaikutteista glam-rockia Mötley Cüen ja Rattin tyyliin. Mikä on kun nuorisoa ei vituta!?

- Eroaako bläkkiksen diggailu muun tyystin erilaisen musiikin diggailusta. Koetteko bläkkiksen kenties selvästi voimakkaammin kuin vaikkapa perinteisen pop-musiikin?

Kyllähän siitä ihan omalaatuisia viboja saa. En kuitenkaan usko, että kyse on niinkään siitä, että black metal olisi yleisesti jotenkin erityistä tässä suhteessa. Uskon, että voisin periaatteessa saada ihan samanlaisia fiiliksiä mistä musiikistä tahansa, mutta vielä ei ole osunut kohdalle yhtään sellaista musiikkia, joka pystyisi siihen mihin black metal.

Neuvostoliittolaisen elokuvaohjaajan Sergei Eisensteinin mielestä kaikki taide syntyy ristiriidasta. Mielestäni black metalissa on ristiriitaa hyvinkin paljon. Yleisiä kauneuskäsityksiä vastaan sotiva saundipolitiikka kohtaa kauniit ja kaihoisat melodiat. Äärimmäinen nopeus kohtaa hitaan melodiankuljetuksen ja eteerisen tunnelman. Sotaisa päällekäyvä viha ja syvän masennuksen tietty väsynyt rauhanomaisuus lyövät kättä. Melodian kauneus ja epäinhimillinen vokalisointi luovat voimakasta kontrastia ja samaan aikaan ajavat erottamattomasti samaa asiaa.

Näin ei tietenkään ole kaikessa black metalissa, mutta näin omia mieltymyksiäni ja levykokoelmaani tarkastellen voisin sanoa yhtyväni Eisensteinin mielipiteeseen sikäli mikäli kun sitä olen yhtään ymmärtänyt.
Many hours of music / Many drops of blood
Vesihiisi
15.10.2009 21:58:48 (muokattu 15.10.2009 22:02:36)
Mielenkiintoinen dokumentti aiheesta. Tässä puhutaan siitä satanismista.

http://www.youtube.com/watch?v=i4U33U_UyzQ&feature=fvst
thaapala
15.10.2009 22:00:18
Peltsi88: Missä kohtaa olen saarnannut? Vai voisiko, hyvä thaapala, olla kyse siitä, että sinä ainoastaan koet sen saarnaamiseksi? Vaikka minä en sitä sellaisena tarkoita.

Hyvinkin mahdollista. Itse tosiaan koen mm. tuon "et ymmärrä, ei ole sun juttusi" saarnaamisena (vaikkei minulle olekaan kohdistettu).

Nyt kun aloin kirjoittamaan, niin pakko ottaa esille vielä yksi asia

Minä en usko sellaiseen asiaan kuin fakta tai totuus.

Oikeasti, mitä helvettiä? Tuolla on n. 10 sivullista tekstiä, mistä tulee esille täysin päinvastainen suhtautuminen.
Hipelius
15.10.2009 22:05:16
Vesihiisi: Burzum on tuttu, mutta onko tämä sitä bläkkistä kun mies itse kertoo että näiden biisien lähtökohtana on ollut luoda D&D henkisiä loitsuja?

Tääkin kohta on aika hyvä:
"I never read any books about the occult Satanism, so those who believe I was influenced by Satanism are simply and obviously wrong. I did call myself a Satanist in a short period in 1992, but I never was a Satanist. I just used the term to provoke and to underline my hostility towards Christianity - and to stress the need for "darkness" in the world (as too much "light" doesn't illuminate our paths and warm us, it only blinds and burns us - as stated clearly on the "Hvis Lyset Tar Oss" and the "Filosofem" albums"
M!Xu
15.10.2009 22:07:45 (muokattu 15.10.2009 22:19:35)

Peltsi, se mikä minuakin ihmetyttää tässä sinun "yleisessä tulkinnassasi" on: mikä ihmeen yleinen tulkinta? Mistä tämä tulkinta on peräisin ja mikä on tämä eliitti, joka voi päättää mikä tulkinta on parempi kuin toinen? Kuinka yleinen tämä tulkinta voi olla, jos suurin osa tämänkään keskustelun osanottajista ei tunnu olevat tietoisia siitä? Ei yleinen tulkinta voi olla yhden ihmisen tulkinta. Vai eikö tosiaan kukaan tämän keskustelun osanottaja ole tajunnut sitä mitä sinä?

Voisiko tämä "yleisistä tulkinnoista" päättävä eliitti olla black metalia kuuntelevat ihmiset? Tai ne, jotka ovat "päässeet siihen sisään", kuten tapanasi on sanoa? Tämä "sisään pääseminen" vain on niin pirun hatara juttu. Kuten bonecrusherkin kysyi, miten määrittelet ne, jotka ovat päässeet sisään ja ne jotka eivät? Miten määrittelet edes tämän sisään pääsemisen, black metalin todellisen ytimen löytämisen? Mikä edes on se ydin, mikä on black metalin sisin?

Jos mennään ihan ädinkielen tasolle, niin "tulkinnan" kriteereitä ovat mm. seuraavat:

a) Se on tulkitsijastaan riippuvainen mielipide
b) Kukin tulkitsija voi perustella tulkintaansa osoittamalla tulkinnan kohdetta ja selittämällä, mistä mikin tulkinta saa alkunsa.

Haluaisin, että selittäisit ensinnäkin mikä on tämä "yleinen tulkinta", ja sitten perustelisit tämän tulkinnan niin, että jokainen voi tulkinnan kohdetta, eli tässä tapauksessa black metalia, tarkastelemalla ymmärtää, mistä tässä yleisessä tulkinnassa on kyse.

Äläkä nyt väitä, ettetkö arvottaisi tulkintoja parempiin ja huonompiin. Itsekin arvotit bonecrusherin tulkinnan selvästi omaasi, tätä myyttistä "yleistä käsitystä" alempiarvoiseksi.

ED: Typoja
Many hours of music / Many drops of blood
McNulty
15.10.2009 22:18:28 (muokattu 15.10.2009 22:19:46)
Peltsi88: Ok. Se on sinun tulkintasi asiasta. Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että black metallin "ytimen" ymmärtävä pystyy ajattelemaan varsin monipuolisesti asioita.

Kerrohan meille kaikille nyt mitä sinun elitistiseen black metallin ytimeen oikein kuuluu. Mikä se on ja miksi se on "se oikea vaihtoehto"?

Ei minulla ole tarvetta todistella mitään. Sanoin vain mikä on yleinen hyväksytty tulkinta asiasta. Ymmärrän tosin mitä haet takaa, mutta minusta tuolla ei pysty tätä selittämään.

Mikä on se "yleisesti hyväksytty tulkinta"? Tähän haluaisin saada jonkun muunkin vastauksen kuin: "Kaikki ei vain tajua mistä black metallissa on kyse... ei se ole kaikille tarkoitettu!"

Näetkö sä edes itse kuinka ympäripyöreää vakuuttelua tuo jargonisi on, vailla mitään pohjaa tai perusteita? Lässytät ja lekturoit aiheesta, joka tuntuu olevan yhtä hataralla pohjalla kuin ne keskustelutaidot.

Kyllä minulla on varsin hyvä käsitys black metallista ja sen ideologiasta. Totuutena en ole sitä julistanut, vaan yleisesti hyväksyttynä tulkintana siitä.

Kerro meille mikä tuo yleisesti hyväksytty tulkinta siitä oikein on. Minua ihan oikeasti kiinnostaa. Onko esim. 90-luvun alun Norja-skene se yleisesti hyväksytty tulkinta... vai nykyinen NSBM-suuntaus? Mitä helvettiä tämä lapsellinen "ich bin scenepolizei, I know the black metal laws!"-bullshitti oikein on?

Kuten sanoin... mulla on TODELLA SUURI epäilys että siulle tuo black metal on tasan tarkkaan pelkkä poseerauksen työväline jolla saat kaverisi, isäsi ja äitisi vähän takajaloilleen, kuvitellen että "nyt mä oon ihan helvetin paha".

Mitä jos minä sanon että minun esittämät asiat ovat "yleisesti hyväksyttyjä tulkintoja black metallista"? Miltä se sinusta kuulostaisi? Sä et vain tajua mistä on kyse ja että black metal ei taida olla sinua varten.

Siis minähän nimenomaan tarkoitin, että minua ei kiinnosta mitä muut kuuntelevat black metallin ohella. Vaikka kuuntelisi listakamaa tai Popedaa, I don't give a shit.

Taisi nyt hivenen mennä sisältö ohitse. Kirjainmerkeistä muodostuvia jonoja voi tosiaan lukea mekaanisesti tai sitten ajatuksen kanssa.

Ei, minä en ole sanonut, että sinun tulkintasi on väärä. Ainoastaan sen, että se poikkeaa yleisesti oikeana pidetystä tulkinnasta.

Eikö black metallin ole tarkoituskin poiketa normeista? Ok... muotoilen hivenen toisin tuon mitä sanoin aikaisemmassa postauksessani. Mikä siis saa sinut uskomaan että sinun näkemyksesi on OIKEAMPI näkemys kuin minun? Onko se tuo paskanjauhaminen jostain "yleisesti hyväksytyistä black metal säännöistä" vai mikä?

Jolle minä ainakin henk. koht. annan enemmän arvoa kuin sinun tulkinnallesi.

Aivan vapaasti. Mua vaan kiinnostaa mikä se tulkinta ja näkemys on, joka on "yleisesti hyväksytty" ja nähtävästi oikeampi kuin se minun tulkintani.

Olet asiallinen. Toivottavasti pääset tällaisen vaiheen yli ja osaat käydä asiallista keskustelua.

Sinun kanssa keskustelu on vähän sama kuin laulaisi kilpaa rikkinäisen äänilevyn kanssa. Jos mä haluan tietää sinusta ja ajatuksistasi jotain, niin mä voin lukea sen kirjoista ja foorumeilta, joilla nuita "yleisesti hyväksyttyjä black metallin tulkintoja" on esitetty tasan yhtä kauan kuin internet on ollut olemassa.

Vaikka itsekkin olen tavannut vastata samaan sävyyn kuin kysyjä, niin tässä nyt koitan välttää sitä.

Minne se elitismi sitten lopulta katosi? Etkö eläkään yleisesti hyväksyttyjen black metal tulkintojen mukaan? No, ehkä black metal ei ole sinua varten...
"Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen"
Peltsi88
15.10.2009 22:31:21 (muokattu 15.10.2009 22:32:00)
Bonecrusher, älä skippaa kysymyksiä, kiitos.

Jatkan keskustelua aiheesta huomenna.
Credence
15.10.2009 22:35:42
Vesihiisi: Mielenkiintoinen dokumentti aiheesta. Tässä puhutaan siitä satanismista.

http://www.youtube.com/watch?v=i4U33U_UyzQ&feature=fvst

Eihän tuo ole uskottava dokumentti kun heti alkuun Immortaliakin väitetään Black Metal bändiksi. Yleisen käsityksen mukaanhan se ei ole.
Most people are other people. Their thoughts are someone elses opinions, their lives a mimicry, their passions a quotation. Oscar Wilde
Hipelius
15.10.2009 22:36:46
Peltsi88: Bonecrusher, älä skippaa kysymyksiä, kiitos.

Vain eliitillä on oikeus siihen?
McNulty
15.10.2009 22:37:45 (muokattu 15.10.2009 22:41:34)
Peltsi88: Bonecrusher, älä skippaa kysymyksiä, kiitos.

Postauksessasi oli kolme kysymystä:
Siis mikä?
Mikä siis.

Kristinuskon saatana?
Eipä sitä vihtahousua kovin monessa muussa uskonnossa ole, kuin niissä uskonnoissa ja uskoissa jotka pohjautuvat raamattuun... vai onko sinulla muita "yleisesti hyväksyttyjä tulkintoja" tästäkin?

Ootko poika vähän hakoteillä nyt?
Mulle myös opetettiin pienenä ettei peikkoja saa ruokkia. Ehkä tämä "poika" on vähän hakoteillä, mutta se ei johdu sinusta, black metallista tai muusikoiden.netistä. Plussaa kyllä pojittelusta ja heikosta provoyrityksestä *plop plop*

Kuten huomaat... skippasin ihan aiheesta sinun laadukkaat kysymykset. Ettet vain olisi vähän turhan raskailla saappailla lähtenyt nyt heikoille jäille? Tuntuu että intoa on enemmän kuin tietämystä ja ruutia omien lässytyksien takana.

Jatkan keskustelua aiheesta huomenna.

Loppuiko sinulta nyt jo eväät? Vai tuliko äiteeltä petikomennus? Mitäs tämä sitten on jollei "skippailua" ja "väistelyä"? Sinä ja sinun black metal ytimesi...
McNulty
15.10.2009 22:47:50
Sillä aikaa kun tuo m.netin virallinen Black Metal "totuudentorvi" ja kaikentietävä eliitti vetelee kauneusuniaan niin otetaanpa väliin ihan 2009 vuoden bm levyistä muutama poiminta.

Mitä ovat herrat mieltä seuraavista tekeleistä (jotka ainakin omalla listallani päätyivät hyvin korkeille pisteille):
Arckanum - ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ JA Katharsis - Fourth Reich

Arckanum eli Shamaatae palasi Fran Marderin ja Kostogherin maininkeihin ja meininkeihin, todella mykistävällä tekeleellä. Pelkästään avausraita on takuuvarmaa tavaraa. Uskoisin että uppoaa jos muu Arckanum kama kolisee edes hivenen.

Katharsis taasen lähestyi sieltä Darkthronen viitoittamalta tieltä, liimaillen useampia kerroksia kitaroita ja muita äänimaisemia. Suht pitkiä kipaleita, mutta ei pitkästytä tai kyllästytä ollenkaan. Jaksaa pitää atmosfäärin ja eteerisyyden alusta loppuun. Toimii syyshämärien koitettua kuin junan vessa.

Jokos muu väki on kerennyt ko. lätyt kuulostelemaan ja bongaileen levylautasille?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)