Aihe: Marshall kaappi ja nuppi - miten nää toimii?
1
Wallesmanni88
15.10.2009 16:02:15

Niin tosiaan just tuli MARSHALL MG100HFX/MG412A - setti (http://www.thomann.de/fi/marshall_mg100hfxmg412aset.htm). Ääntä en oo saanu vielä kuulumaan. Virta menee päälle. Tossa nupissa on noi kaksi punasta reikää missä lukee loudspeakers, mitä niillä pitää tehä? Kaapin takana on toi yks reikä, mitä sille?

PS: toi mukana tullut ohjekirja on hanurista.
pekurides
15.10.2009 16:04:53

niihin reikiin pitää työntää silikoonia puoli tuubia ja odotella muutama minuutti ja siitä manuaalista saapi hyvää paskapaperia odotellessa.

Mitäs jos lukisit sen manuaalin uudestan....
They see me rollin, they hatin.
Jucciz
15.10.2009 16:05:42 (muokattu 15.10.2009 16:07:30)
Jo on aikoihin eletty. Meillä on vahvistin, meillä on kaiutinkaappi. Meillä on molemmissa liitännät kaiutinpiuhalle. Onko meillä kaiutinpiuha ja kykyä kytkeä se noiden edellä mainittujen vehkeiden väliin?

EDIT: Jaha, tuleehan siinä piuhakin setissä mukana. Kuinka vaikeaa piuhan liittäminen voi olla?

P.S. Nyt täytyy oikein onnitella, ettet mennyt ostamaan putkinuppia: olisit saanut jo kalliin savukoneen ihmetellessäsi, miksei ääntä kuulu.
Wallesmanni88
15.10.2009 16:10:35

Jucciz: P.S. Nyt täytyy oikein onnitella, ettet mennyt ostamaan putkinuppia: olisit saanut jo kalliin savukoneen ihmetellessäsi, miksei ääntä kuulu.

Miksköhän luulet että kyselen neuvoa täältä ennenkun rupeen törkkimään jokasta johtoa jokaseen reikään?
Wallesmanni88
15.10.2009 16:11:53

pekurides: niihin reikiin pitää työntää silikoonia puoli tuubia ja odotella muutama minuutti ja siitä manuaalista saapi hyvää paskapaperia odotellessa.

Mitäs jos lukisit sen manuaalin uudestan....

Toi englanninkieli ei oo se mun vahvin ala
JuSu
15.10.2009 16:12:37 (muokattu 15.10.2009 16:17:19)
No voi voi... =)

Jos tää ei oo trolli, niin... Oisit ostanu vaan sen basson. =)

Anteeksi nyt vaan.

Mutta jottei menisi ihan naureskeluksi, niin ohjeita... Kytke KAIUTINjohto siihen vahvistimen kaiutinlähdön ja kaiuttimen väliin. Ihan niinkuin kotistereoissakin. Ei se signaali vahvistimesta kaiuttimeen ilman piuhaa kulje.

JuSu

E: Eli piuhan toinen pää toiseen niistä 'loudspeakers' jakeista ja toinen siihen kaiuttimeen. Ja katso, että on kaiutinpiuha (eli se paketissa mukana tullut piuha), eikä kitarapiuha. Niissä on samalaiset liittimet (6.3 mm plugi), mutta johto erilaista. Kitarapiuhassa on suojavaippa (maa) ja sen sisällä eristettynä kuuma johdin. Kaiutinkaapelissa on kaksi samanlaista johdinta. Noin karkeasti ja yksinkertaisesti selitettynä.
Mitäs sulle kuuluu?
Wallesmanni88
15.10.2009 16:23:19

JuSu: E: Eli piuhan toinen pää toiseen niistä 'loudspeakers' jakeista ja toinen siihen kaiuttimeen.

Kiitos. Oliko vaikeeta? Joku sentään viitti vastata kysymykseen eikä pelkästään aukonut naamaansa. Jos on koko ikänsä soittanut sillä kolmewattisella vahvarilla missä on yksi kiinteä johto ja yksi reikä mihin voi pistää johdon, niin mistäs vitusta mä tollasia tietäsin?
lavaamo
15.10.2009 16:26:57
Wallesmanni88: Kiitos. Oliko vaikeeta? Joku sentään viitti vastata kysymykseen eikä pelkästään aukonut naamaansa. Jos on koko ikänsä soittanut sillä kolmewattisella vahvarilla missä on yksi kiinteä johto ja yksi reikä mihin voi pistää johdon, niin mistäs vitusta mä tollasia tietäsin?

Onneksi nykyään on netti, monenkohan alkavan Hendrixin ura on tyssännyt tähän dilemmaan?
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
lavaamo
15.10.2009 16:32:32
Wallesmanni88: Sitä kun on uudet kalliit vehkeet eikä mitään mistään tiedä niin pelkää kaikenmaailman oikosulkuja ja pelaa varman päälle

Kyllähän sitä kysyä saa, ja pitääkin jos on epävarma. Tää vain on vähän vähempi kysytty kysymys tällä palstalla.
Lennu
15.10.2009 17:27:28

lavaamo: Kyllähän sitä kysyä saa, ja pitääkin jos on epävarma. Tää vain on vähän vähempi kysytty kysymys tällä palstalla.

Totta, pitäsköhän tää laittaa FAQ:ksi?
"omat loppuunnussittu PA ja mersu, yöt teltassa" - "muut on mut mersun vois vuokraa"
Midrange
15.10.2009 18:09:03 (muokattu 15.10.2009 18:11:01)
Antakee nyt miehelle vähän armoa. Eikö olis ollu vaan paljon helpompi vastata tuohon hänen kysymykseen lyhyesti ja asiallisesti?

ja vaikka hän olis mikä trolli tahansa, mitä en epäile kylläkään, niin ei siitä maailma kaadu vaikka siihen vastaa :)
Takajeejee
15.10.2009 21:15:25 (muokattu 15.10.2009 21:18:44)
Mulla on kaks reikää, joiden välillä ei ole liitettynä mitään. Toinen kaapissa, toinen vahvistimessa. Mulla on yks ylimääränen johto. Sen verran tiiän että loudspeaker on kaiutin suomeksi. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........................

NII ja manuaaleissa on yleensä kuvia, ja netissä on sanakirjoja josta ne avainsanat saa suomennettua. Helvetti. Tahon juccizin tänne paasaamaan uusavuttomuudesta

EDIT: Eiku olihan se tonne ylös jo jotain rustaillu. Tuohtuneena en lukenut tyyliin mitää muuta ku ton alotusviestin ;D
Wallesmanni88
16.10.2009 15:15:48

Takajeejee: Mulla on kaks reikää, joiden välillä ei ole liitettynä mitään. Toinen kaapissa, toinen vahvistimessa. Mulla on yks ylimääränen johto. Sen verran tiiän että loudspeaker on kaiutin suomeksi. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........................

NII ja manuaaleissa on yleensä kuvia, ja netissä on sanakirjoja josta ne avainsanat saa suomennettua. Helvetti. Tahon juccizin tänne paasaamaan uusavuttomuudesta

EDIT: Eiku olihan se tonne ylös jo jotain rustaillu. Tuohtuneena en lukenut tyyliin mitää muuta ku ton alotusviestin ;D

Luuletko että mua kiinnostaa selata koko päivän jotain sanakirjoja kun on uus vahvistin? Mieluummin kysyn täältä ja saan vastauksen vartissa vitun älykääpiö. Oon varma että teistäkään ei kukaan uskaltais sanoa yhtään mitään jos naamatusten olisin kysynyt.
Juzpe
16.10.2009 15:22:42 (muokattu 16.10.2009 15:23:00)

Varmaan melkolailla totta. Netissä on niin helppo haukkua tuntemattomia ihmisiä täysiksi pässeiksi. Valitettavsti M.netin skebapalsta on tässä yksi pahimmista.
If practising doesn't sound good, why bother? - Saul "Slash" Hudson
lavaamo
16.10.2009 15:44:58 (muokattu 16.10.2009 15:50:13)
Wallesmanni88: Luuletko että mua kiinnostaa selata koko päivän jotain sanakirjoja kun on uus vahvistin? Mieluummin kysyn täältä ja saan vastauksen vartissa vitun älykääpiö. Oon varma että teistäkään ei kukaan uskaltais sanoa yhtään mitään jos naamatusten olisin kysynyt.

Varmaan turha tulla tänne haukkumaan ketään älykääpiöksi, ellei osaa yhdistää nuppia ja kaappia ilman apua.

Wallesmanni lähti lukulomalle ja palaa kun on opetellut käytöstapoja. Laiskuus ei oikein käy perusteluksi tulla uhoamaan muille.

Mod Huom
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)