Aihe: Toivomus tanssimuusikoille tanssi.netistä: enemmän tangoa!
1 2 3 4 5 6 7 8 915 16 17 18 19
päivis
03.03.2004 14:43:44 (muokattu 04.03.2004 21:48:15)
Baron: setit, jossa jokaisessa oli valssi, tango, humppa, lattari, jive, hidas ja siinähän se setti melkein olikin

Valssi: valssina
Tango: tangona/vaihtarina
Humppa: kävely/kuviohumppana tai (”perinteisenä”) ”samba”humppana
lattari: vaihtarilla tai niillä askelilla mitä soitetaan (cha-cha, samba, rumba, salsa,...)
jive: vaihtarilla tai jivenä/fuskuna (hyvässä lykyssä boogiena tai lindynä)
hidas: vaihtarilla

Pula-aho: Tuo bequine on niin sisäistetty osaksi tangoa (kiitos Unto Monosen), että jos soittaa puhtaan bequine biisin, niin moni tanssija luuleekin sitä tangoksi.

Voi olla että jopa itse menen tuohon halpaan, mutta kyllä beguinesta se tangon fiilis jää puuttumaan! Tango on tulista ja haikeaa vuorotellen.

v m kangas: Mitä jos yritettäisiin saada kuhunkin lajiin kattava lista esimerkkejä ja muusikoiden termit rytmille ja tanssijoilta tanssien nimiä kuhunkin biisiin? No, tämä ei enään paljoa tangoon liittyisi.
Aikaisemminkin on ollut puhetta siitä, että tanssijoilla ja soittajilla on erillainen nimitys kullekkin rytmilajille. Rumpaleilla sitten vielä omia termejään kompeille :)

Kannatetaan! Sille vois alottaa oman säikeensä.

EDIT: Poistettu totaalisen off topic löpinää
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
Pula-Aho
03.03.2004 14:55:15
Iinestäti lähtee kohta kotiin ja te pääsette taas keskustelemaan ihan oikeistakin asioista, sustainpedaaleista ja semmoisista =)

No niin. Mitäs olette mieltä nuoteista soittamisesta?
Ja kyllä hanuri on hienompi soitin kuin pasuuna.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
päivis
03.03.2004 15:14:06
mutta noihin lattareihin ei oo menty(jos ei rumbaa lasketa??)

No mikä ettei?

Rockit on hyvää tsaivattavaa(rock around the clock yms??(eikös se oo yy-kaa yka-ko yka-ko??))

Avasin uuden säikeen biisien tanssittavuudesta. Siellä voit kysellä tuostakin.

Edelleen oon kuitenkin sitä mieltä että meillä on aika monipuolinen,tanssittava ohjelmisto..

Kuten sanoin, varmaan ok ravintoloihin.

Tosin kuten keikkakalenterista näkyy varsinaiset tanssilavakokemukset soittajan näkökulmasta jäänee vähäisiksi...no jos vaikka tulis lisää keikkaa..

(Toistoa) Lavat, tanssiravintolat ja biletystilaisuudet on kolme eri asiaa, joihin tarvitaan ihan erilaiset setit.
"I was a ballerina. I had to quit after I injured a groin muscle... It wasn't mine." --Rita Rudner
Kukko
03.03.2004 15:27:55

Kuten sanoin, varmaan ok ravintoloihin.

(Toistoa) Lavat, tanssiravintolat ja biletystilaisuudet on kolme eri asiaa, joihin tarvitaan ihan erilaiset setit.

*Jank,jank* Voin kyllä sanoa että kokemusta on molemmista jos ei ole jo selvinnyt. Mikään kaikkitietävä en toki minäkään ole,mutta usein on juuri tanssilavoilla kehuttu ohjelmiston laajuutta ja mikä tärkeää kappalevalikoimaa yleensäkin.Onhan se päivänselvää,että eri paikoissa toteutetaan eri ohjelmistoa ja jopa eri alueilla(vrt.hidas valssi-et.suomi) eli kyllä perusasiat on näpissä.Mutta laitetaan sitä tangoa ja humppaa sinne ohjelmistoon lisää....
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
Fuzzy Boner
03.03.2004 15:27:58
Mites tytöt tommonen kasarihevin joraaminen?
Hello Brothers; My name is Baron, Fuzzy Baron
Kukko
03.03.2004 15:28:28

Mites tytöt tommonen kasarihevin joraaminen?

hahaa plussaa...
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
päivis
03.03.2004 15:44:53 (muokattu 03.03.2004 19:06:27)
Voin kyllä sanoa että kokemusta on molemmista jos ei ole jo selvinnyt.

Eipä tässä viel mitään hahmotusta. Eikä sitä tosiaa voi tanssija tietää, miltä asiat näyttää muusikon näkökulmasta.

Mikään kaikkitietävä en toki minäkään ole,mutta usein on juuri tanssilavoilla kehuttu ohjelmiston laajuutta ja mikä tärkeää kappalevalikoimaa yleensäkin.

eli kyllä perusasiat on näpissä.

No se on hyvä sitte. Settilistat tai kappaleiden nimet ei vielä kerro kaikkea, kappaleet voi soittaa niin monella tavalla.

Mutta laitetaan sitä tangoa ja humppaa sinne ohjelmistoon lisää....

...lavoille...

Itse en tosiaan niin humpista ja valsseista perusta, mutta niitäkin pitää olla.
Kaikkein puuduttavimpia on epähaastavat putket: "iskelmä-valssi-humppa-jenkka" ja sitten toinen bändi alottaa: "valssi-iskelmä-humppa"... *haukotus*... Eli kaikkia näitä tarvitaan, mutta esim. kunnolliset jivet tai lattarit väliin antaa vähän väriä ja haastetta.

EDIT: tanssilajien nimet -> kappaleiden nimet
Fuzzy Boner
03.03.2004 15:48:59 (muokattu 03.03.2004 15:49:35)
Bäivis:
Sä oot ihan oikeesti tyyppi joka käy tansseissa! Mahtavaa...
Mä oon pari kertaa eksynyt pipo päässä ja löysät housut jalassa. Menekki ei ihan päätä huimannut.. Kysyntää oli enemmän slipoverilinjoilla....
Notefix
03.03.2004 15:53:49

Mä oon pari kertaa eksynyt pipo päässä ja löysät housut jalassa.

Vähä niinku David Paich?
My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä"
Fuzzy Boner
03.03.2004 15:59:11
Vähä niinku David Paich?

hoho. eiku seppo hovi
Kukko
03.03.2004 16:18:32

Itse en tosiaan niin humpista ja valsseista perusta, mutta niitäkin pitää olla.
Kaikkein puuduttavimpia on epähaastavat putket: "iskelmä-valssi-humppa-jenkka" ja sitten toinen bändi alottaa: "valssi-iskelmä-humppa"... *haukotus*... Eli kaikkia näitä tarvitaan, mutta esim. kunnolliset jivet tai lattarit väliin antaa vähän väriä ja haastetta.

Voisitko hyvä ystävä kertoa mitä oikeastaan tarkoittaa "iskelmä"???
nim.epätietoinen
Fuzzy Boner
03.03.2004 16:20:30
Voisitko hyvä ystävä kertoa mitä oikeastaan tarkoittaa "iskelmä"???
nim.epätietoinen

no sitä ku soitetaan ralleja kapakoissa ja sit jivemimmit tulee iskemään silmää=iskelmää. "Selvä peli"-sanoi entinen tyttö
Kukko
03.03.2004 16:27:08

no sitä ku soitetaan ralleja kapakoissa ja sit jivemimmit tulee iskemään silmää=iskelmää. "Selvä peli"-sanoi entinen tyttö

Fuzzyllä on aamumaito jäänyt vällii X)
Fuzzy Boner
03.03.2004 16:28:34 (muokattu 03.03.2004 16:38:20)
Fuzzyllä on aamumaito jäänyt vällii X)

iinekseltä ei tullu.. pitäs kuulemma olla tiineenä, tarkoitti varmaan tyynenä. en tajunnu

EDIT:aamujallu kuulostais kyl paremmalta
päivis
03.03.2004 16:58:33 (muokattu 04.03.2004 21:50:02)
Off topic:

Bäivis. Sä oot ihan oikeesti tyyppi joka käy tansseissa!

No en kai mä muuten jaksais täällä teidän kanssa... Mutta mitäpä sitä ei hyvän asian eteen...

EDIT: Poistettu TOTAALISEN off topic löpinää
Fuzzy Boner
03.03.2004 17:04:52
:D Enpä oo tainnu koskaan slipoveripojan kanssa tanssia... Villapaidat ja pikkutakit viestii siitä, ettei oo oikeen vielä hiffannu, että kunnolla tanssiessa tulee lämmin, eli toisin sanoen, ei ole todennäköisesti kovin aktiivi tanssinharrastaja. Hakematta jää.

Mites jos on tukka silmillä ja löysät housut:)?
päivis
03.03.2004 17:10:36
mitä oikeastaan tarkoittaa "iskelmä"???

Jotain vastauksia löytynee säikeestä: "Mitä mihinkin rytmilajiin voi tanssia".
päivis
03.03.2004 17:11:49 (muokattu 04.03.2004 21:50:30)
EDIT: Poistettu totaalisen off topic löpinää
Fuzzy Boner
03.03.2004 17:24:38
Ei haittaa jos osaa tanssia!

No sitä kasariheavya ehkä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)