Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Pukeutuminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yleistä keskustelua kengistä
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ankkiz
13.10.2009 11:13:08 (muokattu 13.10.2009 11:39:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkälaisia kenkiä muusikoiden.nettiläiset suosivat?
Voiko olla/onko kenkävalinnoilla mitään yhteyttä musiikkimaun kanssa?
Minkälainen on oma kenkähistoriasi? Mitä et (enää?) laittaisi jalkaasi?
Mitkä ovat IN kesällä ja mitkä POP talvella? Pysyvätkö samat kengät jalassa ympäri vuoden,
sääolosuhteista piittaamatta, vai vaihteletteko esim. jopa päivän muun asustuksen mukaan?
Mitkä ovat universumin siisteimmät, monikäyttöisimmät, rumimmat, oudoimmat tai (aseta oma adjektiivisi tähän) -kengät?
Millaisille kengille olisi tulevaisuudessa käyttöä, jotka ovat vielä toistaiseksi suunnittelematta?
 

 
Aloituksen kysymykset riittänevät johdatteluksi, keskustelun starttaamiseen,
mutta keskustelu saa lähteä vapaasti rönsyilemään (kuitenkin pysyen osittain aiheessa).
Jakakaa omia mieltymyksiä, kysymyksiä, linkkejä ja vinkkejä puolin ja toisin.
 
Kuuntele möhlö! www.mikseri.net/lampas
ankkiz
13.10.2009 11:19:02 (muokattu 13.10.2009 11:37:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma aloitus:
Itse olen tottunut pitämään skeittikenkiä aivan pennusta asti,
ensin harrastuksen kautta ja nykyisemmin vain lähinnä tavan ja ulkonäkötottumuksien vuoksi.
Varsin mukavat ja chillit lötteröt jaloissa, mutta pidempien matkojen kävelyyn nämä lättäpohjaiset popottimet eivät kuitenkaan oikein sovellu.
Mikäli kävelymatkaa kertyy koulunkäytävää pidemmälti, esim. polkupyörän hajottua tai autokyydin tehtyä oharit, tulee skeittikengät usein kirottua syvimpään helvettiin, vihlovien penikoiden huutaessa hoosiannaa jokaisella askelluksella, jalkapohjien iskeytyessä asfalttia vasten.
 

 
Seuraavaksi ajattelinkin ostaa jonkin muunmalliset kengät, mutta minkämoiset?
Muu (kenkävalinnassa luultavasti huomioonotettava) vaatetus:
Farkut - useimmiten käytössä kuluneet vaaleansiniset farkut.
Vetoketjuhuppari - Musta, tottakai.
Nahkatakki - Joko puolipitkä musta (vyöllä ja napeilla), taikka lyhyt ja ruskea (vetoketjullinen).
 
Lenkkareita en kuitenkaan suostuisi lenkkipolun ulkopuolella jalkoihini tunkemaan,
ainakaan näitä perinteisiä valkoisia (tai vähemmän valkoisia), stereotyyppisiä hiki-/kuralenkkareita,
mikä sanasta "lenkkari" varmasti jokaisen mieleen ensimmäisenä putkahtaa. Myös lacostet jäävät hyväksyntäni ulkopuolelle.
 
Kuuntele möhlö! www.mikseri.net/lampas
BassLass
13.10.2009 15:18:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koripallokengät on jaloissa mitä suurimmissa määrin. Pitäs ostaa uudet kengät, vaikka sitten skeittikengät.
 
Onhan mulla noita maihareita ja turvakenkiä monia pareja, mutta ei ne enää jalkoihin mene, ei sovi muuhun vaatetukseen enään.
 
Nalle The Puh
13.10.2009 16:06:09 (muokattu 13.10.2009 16:16:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aito bootsimies käyttää bootseja kesät, talvet!
 
Kesäisin jalassa yleensä nahkaset konverset. Talvisin mennään sitten bootseilla. Maiharitkin olis kovat.
 
E: Jaksoin lukea viestit läpi. Ankkiz lopettaa sitten skeittareiden käytön heti. Rumat, rumat ja rumat. Osta Converset, heitä huppari nurkkaan ja lähe baanalle.

Tämmöset hopparihuppari-jutskat ei oo kivoj. Tr00 skeittaajat käyttää pillivarmareita. Eikä skeittikengät käy pillifarkkujen kanssa.
 
Allekirjottaneella ei henkilökohtaisesti ole mitään skeittaajia vastaan, vain skeittikenkiä ja hoppareita.
 
AAAAAAAAAAAAAAaaaaa - A
Musiikkimasiina
13.10.2009 16:08:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaiset Nike SB:t on lähes aina jalassa kun jossain oon menossa: http://theshoegame.com/wp-content/u … 01/red-black-nike-sb-blazer-new.jpg
 
Sitten jos remuan jossakin, pidän yli vuoden vanhoja, risaisia Asicsen kangaskenkiä.
 
Talvella jalassa on vielä Andiamosta ostetut halvat mustavalkoiset kengät. Ihan pätevät kengät.
 
En kyllä tajua ihmisiä, joilla on miljoonat kenkäparit. Ensinnäkin kengät on kalliita ja miksi pitää joka päivä olla erilaiset kengät.
 
Taiteilija ei naura, vaan itkee.
papitsu
13.10.2009 17:20:36 (muokattu 13.10.2009 17:30:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musiikkimasiina: En kyllä tajua ihmisiä, joilla on miljoonat kenkäparit. Ensinnäkin kengät on kalliita ja miksi pitää joka päivä olla erilaiset kengät.
 
Tätä tavoitellaan. :D Tällä hetkellä käytössä kolme paria kenkiä, toissapäivänä lähti kolme paria lisää tilaukseen jenkeistä. Aluksi oli tarkoitus ostaa vain pari, mutta kun halvalla sai...
 
Käytän siis skeittikenkiä - tottumuksesta, ikinä en ole skeitannut. Olen vain todennut ne mukavimmiksi ja helppokäyttöisimmiksi omiin tarpeisiini. Oikea koko kun oikeasta mallista löytyy, niin kyseessä on mitä mukavin kenkä kävellä - pitkiäkin matkoja. Lenkkeilyyn ja virallisempiin juhliin on omat kenkänsä, mutta muuten minulla on aina skeittikengät jalassa. Talvella vedetään sitten villasukat jalkaan, jos vilu meinaa iskeä, mutta kyllä näin lämpimässä maassa tarkenee helposti ympäri vuoden samoilla kengillä.
 
Mukavuuden lisäksi yksi olennainen asia on ulkonäkö. Mitään Converse-tyyppisiä kenkiä ei pysty pitämään, sillä käyttämäni bootcut-farkut peittäisivät koko kengät näkyvistä suht typerästi. Kengissä pitää olla kokoa. Ja kenkiä pitää toki olla useassa eri värissä, jotta sopiminen vaatetuksen kanssa yksiin olisi aina taattua. Ja sama myös toisinpäin: piti vähän aikaa sitten laajentaa farkkuvalikoimaakin tummansiniseen, sillä sain halvalla hienot kokomustat nahkakengät, jotka eivät millään sopineet vaaleansinisten farkkujeni kanssa yhteen.
 
Viimeiset reilu kolme vuotta on ollut eniten käytössä és:n Accelit, mutta nyt alkaa pohja olla sen verran kulunut, että uusien kenkien saapuessa taidan tiputtaa ne säännöllisestä käytöstä pois. Se huono puoli näissä tosiaan on - siinä missä jotain "oikeita kenkiä" voi käyttää suutarilla ikuisuuksiin, näitä on aivan turha lähteä korjailemaan.
 
E: Converset kun joku mainitsi, niin ovat muuten ihan saatanasta asfaltilla kävellessä. Paljain jaloinkin on mukavempaa. Eihän niissä ole pohjaa ollenkaan. Olen silti kyllä harkinnut kesäksi lyhytvartisen Converse-parin hommaamista...
 
BACON IT!
Kersu
13.10.2009 17:24:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on kesät talvet käytössä joko Niken valkoset Air Force Onet tai sitten Karhun valko-punaset Harlem Airit. Myös maihareita pidän joskus, mutta se ei oo mitenkään niin yleistä. Eli siis varsilenkkarilinjalla mennään oikeastaan aina.
 
Suuret zen-viiksimestarit pystyvät tuhisemaan viiksiinsä, vaikka niitä ei olisi. Viikseys on heille ennen kaikkea ruumiista irrallinen olotila, ei niinkään viiksien itsensä fyysinen manifestaatio. -Heartwood
Nalle The Puh
13.10.2009 17:56:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Papitsu: Ja kenkiä pitää toki olla useassa eri värissä, jotta sopiminen vaatetuksen kanssa yksiin olisi aina taattua. Ja sama myös toisinpäin: piti vähän aikaa sitten laajentaa farkkuvalikoimaakin tummansiniseen, sillä sain halvalla hienot kokomustat nahkakengät, jotka eivät millään sopineet vaaleansinisten farkkujeni kanssa yhteen.
 
Tätä varten on keksitty yleisväri musta.
 
AAAAAAAAAAAAAAaaaaa - A
papitsu
13.10.2009 18:09:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nalle The Puh: Tätä varten on keksitty yleisväri musta.
 
Pyh. Täysin mustat kengät mustien farkkujen kanssa on vaan aivan helvetin tylsä näky. Minä olen muutenkin yrittänyt rajoittaa mustaan pukeutumistani mahdollisimman vähään. Ei toimi minunlaisellani kalpealla ruipelolla, näyttää tylsältä. Mustien hupparien, sukkien ja bokserien lisäksi ei taida hirveästi mustaa löytyä minun vaatekaapista. Mustien farkkujen sijasta hyvin tummansiniset luo saman tummuuden efektin, mutta ovat paljon mielenkiintoisempi ja vähemmän synkkä, tyylikkäämpi valinta. Sopiikin paljon useampien värien kanssa.
 
BACON IT!
Davet
13.10.2009 20:20:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bootsit.
Nojoo, onhan mulla maiharit ja adidas superstar II:set myös. En pahemmin perusta mistään värikkäistä kengistä.
 
There is no way to peace, peace is the way to go.
Neliö
13.10.2009 20:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Multa löytyy tollaset: http://www.trainerstation.com/images/adidas_nizza_hi_blk_xl_2.jpg Paljon paremmat jalassa kuin Converset, ja hieman paksummat. Myös Superstarit on, niillä on sitten parempi kävellä.
 
doom crew
13.10.2009 22:03:12
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Converset tai teräväkärkiset bootsit. Muita ei tarvi.
 
FIRE IT UP LET THE ENGINES ROLL
JPQ
13.10.2009 23:17:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bootsinilkkureilla viimetalvi ja tämä kesä ja hyvin menee. ekat muttei vamraan vikat kun vanhat kengät aiheutti hieman epävakaiden jalkojen kanssa enempi tietynlaista jalka temppua joka näissä estyy kun nämä jäykemmät. en osaa noita toisia kuvailla mutta niitä käytin kun eräät (ei äiti ja isä joka ei ole koskaan puuttunut) sukulaiset yritti tehdä minusta pukumiestä sanoisin.
ps. musiikki makuuni kuuluu kyllä heviä ja rokkiakin (oikeastaan montaa tyyliä) mutten siksi näitä käytä tykkään vaan ulkaosusta josta se lähti liikkeelle kuten monista ns hevimmästä vaatekappaleesta mutta asiaa sivuten en tarkoita Alexi Laiho lookkia siitä en pidä yhtään.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
13.10.2009 23:19:37 (muokattu 13.10.2009 23:20:56)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

papitsu: Pyh. Täysin mustat kengät mustien farkkujen kanssa on vaan aivan helvetin tylsä näky. Minä olen muutenkin yrittänyt rajoittaa mustaan pukeutumistani mahdollisimman vähään. Ei toimi minunlaisellani kalpealla ruipelolla, näyttää tylsältä. Mustien hupparien, sukkien ja bokserien lisäksi ei taida hirveästi mustaa löytyä minun vaatekaapista. Mustien farkkujen sijasta hyvin tummansiniset luo saman tummuuden efektin, mutta ovat paljon mielenkiintoisempi ja vähemmän synkkä, tyylikkäämpi valinta. Sopiikin paljon useampien värien kanssa.
 
Nyt joudun toteamaan:
paskaa jokainen joka osaa värioppia mustaan,harmaisiin (puhtaisiin) ja valkoiseen sopii kaikki muut mutta tumma sininen ei toimi kaikkien kanssa. ps. värit valitaan ihmisen omien värien avulla. ja kerta kaikkiaan voisi kuvitella sinisiä (perus denim sinisiä tummaaa eikä vaaleaa) itselle mutta jos näitä ns tehoste sinisiä mitä on kuten sähkön sininen (mun mitoille ei löydy kaupasta tosin laihdutus käynnissä) niin eri juttu kuten vaikka punainen ja vaikka mikä väri. lapsena lenkkareita johon sanon ei ikinä vähän kun kysyisitte ihmisen palveluksessa olevalta hevostelta että otetaanko kengät pois tarkoitan jotain ei vaan voi tehdä...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
pehko
14.10.2009 07:25:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

käytän kenkiä yleensä kun menen ulos.
 
Itellä Abidaksen Hypertähdet. ne on parhaat. menee kesät ja talvet. toinen pari menossa. ekat oli perus musta valkoset, nyt on musta vihree valkoset, jotka on erihienot.
 
"Kaikki järjestäytyneet dogmaattiset uskonnot ovat harhaanjohtavia, eikä itseään kunnioittavan ihmisen pidä hyväksyä niitä ehdottomina." - Hypatia Aleksandrialainen
Nalle The Puh
14.10.2009 08:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Värikkäät kengät ei toimi. Musta on ainoa väri kenkiin. Vaatteet suapi olla sitten niin värikkäät kun herra haluaa, itse pidänkin juurikin värikkäistä vaatteista.
 
Kengistä sen verran et' converset ei toimi oikein asvaltilla pitkiä matkoja. Oma jalkani on kuitenni sopeutuna kipuun sen verta hyvin, että pystyn kävelemään niillä. Sama homma puutsien kanssa.
 
AAAAAAAAAAAAAAaaaaa - A
TKT
14.10.2009 11:39:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valkoiset Gavin Classicit käytössä tällä hetkellä. Ite tykkään, vaan menee itsellä ainakin tosi äkkiä paskakseksi. Pitäisi jotkut uudet kengät ostaa kunhan kerkeää. Aikasemmin oli kaksi paria Etniesin valkoisia skeittikenkiä. Kyllähän ne skeittikengät on mukavimmat jalassa omalla kohdalla.
 
"You just got to learn to go with the heat.. It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in."
JPQ
14.10.2009 14:58:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nalle The Puh: Värikkäät kengät ei toimi. Musta on ainoa väri kenkiin. Vaatteet suapi olla sitten niin värikkäät kun herra haluaa, itse pidänkin juurikin värikkäistä vaatteista.
 
Kengistä sen verran et' converset ei toimi oikein asvaltilla pitkiä matkoja. Oma jalkani on kuitenni sopeutuna kipuun sen verta hyvin, että pystyn kävelemään niillä. Sama homma puutsien kanssa.

 
jostain syystä liian värikkäät kengät ei toimi varsinkin jos ei ole useampia pareja mahdollisuutta pitää jotta voisi sovitella yhteen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
hullu_ukko
14.10.2009 16:03:35 (muokattu 14.10.2009 16:03:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: jostain syystä liian värikkäät kengät ei toimi varsinkin jos ei ole useampia pareja mahdollisuutta pitää jotta voisi sovitella yhteen.
 
Sanotko nyt, että oli huono ratkaisu maalata Adidas Superstar-parin oikean jalan kenkä oranssiksi spraymaalilla?
 
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Et varmaa ole ainoa, mutta mielestäni sinä olet aina ollut mnetin vittumaisin jätkä.-trashjones
papitsu
14.10.2009 16:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nalle The Puh: Värikkäät kengät ei toimi. Musta on ainoa väri kenkiin.
 
Minä taas tykkään värikkäistä kengistä kovastikin. Täysin mustien tai valkoisten kenkien kanssa on minulla vaikeinta saada asukokonaisuutta yhtään tasapainoiseksi. Ei sillä, että minä pukeutumiseeni juurikaan ajatusta laittaisin.
 
Mielipiteeni on fakta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «