BigPapa 13.10.2009 20:51:42 (muokattu 13.10.2009 20:53:07) | |
---|
Jucciz: Ei kolahtanu soundi ja soitto vielä vähemmän. Sana "räpellys" käväisi kielen päällä. Se on bluesia se. Sulla on ehkä vähän vielä matkaa tohon Buddy Guynkin CV:hen. http://www.youtube.com/watch?v=xuRhaDrnlWo For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
McNulty 13.10.2009 20:53:21 | |
---|
BigPapa: Se on bluesia se. Sulla on ehkä vähän vielä matkaa tohon Buddy Guynkin CV:hen. "Mulla on ajokortti, eli en voi ikinä ajaa väärin tai kolaroida tms." "Begreifen des Bewußtseins ist Streben nach Wissen" |
BigPapa 13.10.2009 21:11:04 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
antnis 13.10.2009 23:33:51 (muokattu 13.10.2009 23:34:04) | |
---|
Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
Jucciz 13.10.2009 23:51:40 | |
---|
BigPapa: Se on bluesia se. Mä oon, usko tai älä, kuullut hyvääkin bluesia. Tuo äskeinen pätkä ei täyttänyt määritelmää mun kirjassa. |
BigPapa 13.10.2009 23:58:16 | |
---|
Jucciz: Mä oon, usko tai älä, kuullut hyvääkin bluesia. Tuo äskeinen pätkä ei täyttänyt määritelmää mun kirjassa. Hyvyydestäkös tässä oli puhe. Minä puhuin bluesista yleensä ja Buddy Guystä. Kyllä tuo Guyn "räpellys" bluesin tunnusmerkit täyttää. Ja edelleenkin sulla on matkaa siihen Buddy Guyn CV:hen. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 00:08:02 | |
---|
BigPapa: Hyvyydestäkös tässä oli puhe. Minä puhuin bluesista yleensä ja Buddy Guystä. Kyllä tuo Guyn "räpellys" bluesin tunnusmerkit täyttää. Ja edelleenkin sulla on matkaa siihen Buddy Guyn CV:hen. Nyt ois jännä tietää, miten Buddy Guyn ja mun CV:n erot liittyy siihen, että mä oon Buddy Guyn yhdestä YouTube-pätkästä jotain mieltä. Ja ei mun mielestä ihan mitä tahansa räpellystä bluesiksi edes tartte kutsua: pian joku luulee, että kun sohii plektralla summittaisesti vähän kieliä kohti, se on heti bluesia. Kyllä bluesissa on ihan oma jujunsa ja sekin pitää osata tehdä hyvin, munsta. |
BigPapa 14.10.2009 00:14:13 (muokattu 14.10.2009 00:37:15) | |
---|
Jucciz: Nyt ois jännä tietää, miten Buddy Guyn ja mun CV:n erot liittyy siihen, että mä oon Buddy Guyn yhdestä YouTube-pätkästä jotain mieltä. Ja ei mun mielestä ihan mitä tahansa räpellystä bluesiksi edes tartte kutsua: pian joku luulee, että kun sohii plektralla summittaisesti vähän kieliä kohti, se on heti bluesia. Kyllä bluesissa on ihan oma jujunsa ja sekin pitää osata tehdä hyvin, munsta. Sitä vaan siitä CV:stä notta Buddyllä on hieman pidempi sarka kynnettynä ja nimen omaan bluesin saralla, että Buddylla voi olla jotain sanottavaakin bluesin suhteen ja nimen omaan soittamalla. Ja omalla stailillahan Se on aina vedellyt niinkuin tossa pätkässäkin. Tässä vähän vanhempaa: http://www.youtube.com/results?sear … es+On+You&search_type=&aq=f Juu bluesissa on jujunsa, ja Buddyllä on se juju hallussa. Se nyt sitten on taas, että miten kukin sen bluesin kokee. Joidenkin mielestä hienoa on sellainen hienosti ja tarkasti vedetty sukkahousublues, missä ei oo mynää edes siteeksi. Toisille taas blues on hyvin rosoista ja elämänmakuista meininkiä. Tää on mun mielestä oikein hyvää bluesia: http://www.youtube.com/watch?v=_wLIOhnZkIM Ja kyllä toi Buddy Guyn pätkäkin sisälsi ihan oikeita ja oleellisia asioita. Jopa sellaisia mitkä susta varmaan tuntuu vääriltä. Tässä kans: http://www.youtube.com/watch?v=KX9UG8rqRRQ For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 00:20:57 (muokattu 14.10.2009 00:25:22) | |
---|
BigPapa: Tää on mun mielestä oikein hyvää bluesia: http://www.youtube.com/watch?v=_wLIOhnZkIM Tää oli oikein mukava, samaa mieltä. Jopa fuusiomman matskun puolelta tuttu Frank Gambale painottaa sitä, miten blues on avainsana fraseeraukseen - ei pitäis mennä suoraan tilumetalliin vaan opetella ilmaisemaan kitaralla jotain paljon tärkeämpää: http://www.youtube.com/watch?v=kwnPpU1VDrg Hiton kova soittaja ja on bluesinsa kuunnellut. Lisäksi tuo perinteiseen blues-ajatteluun jotain uutta, mikä on musta aina hyvä asia. Buddy Guy -pätkiä tsekattuani totean näin äkkiseltään, että miehen tyyli ei vaan kolahda muhun. Näinhän nää musajutut menee: jotkut kolisee ja jotkut vaan ei. Ei sinä sen kummempaa. |
antnis 14.10.2009 00:25:51 | |
---|
BigPapa: Juu bluesissa on jujunsa, ja Buddyllä on se juju hallussa. Se nyt sitten on taas, että miten kukin sen bluesin kokee. Joidenkin mielestä hienoa on sellainen hienosti ja tarkasti vedetty sukkahousublues, missä ei oo mynää edes siteeksi. Toisille taas blues on hyvin rosoista ja elämänmakuista meininkiä. Tää on mun mielestä oikein hyvää bluesia: http://www.youtube.com/watch?v=_wLIOhnZkIM Njooh Ronniehan on monen mielestä paras valkoinen blueskitaristi joka o tullut viimeisten 30 vuoden aikana... Well, I may have alzheimers but at least I don't have alzheimers!! |
BigPapa 14.10.2009 00:27:35 | |
---|
Jucciz: Tää oli oikein mukava, samaa mieltä. Jopa fuusiomman matskun puolelta tuttu Frank Gambale painottaa sitä, miten blues on avainsana fraseeraukseen - ei pitäis mennä suoraan tilumetalliin vaan opetella ilmaisemaan kitaralla jotain paljon tärkeämpää: http://www.youtube.com/watch?v=kwnPpU1VDrg Hiton kova soittaja ja on bluesinsa kuunnellut. Lisäksi tuo perinteiseen blues-ajatteluun jotain uutta, mikä on musta aina hyvä asia. Gambale on ihan kova, mut en Gambalea kuuntelis jos pitäis bluesia kuunnella, se että bluesiin tuo uutta ei välttämättä oo aina hyvä asia. Tekniikkahan tolla Gambalella on hallussa mut aika tasasta makkaraa sieltä tulee, ainakin ton perusteella. Ei hurraahuutoja tältä suunnalta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 10:38:01 | |
---|
BigPapa: Gambale on ihan kova, mut en Gambalea kuuntelis jos pitäis bluesia kuunnella, se että bluesiin tuo uutta ei välttämättä oo aina hyvä asia. Tekniikkahan tolla Gambalella on hallussa mut aika tasasta makkaraa sieltä tulee, ainakin ton perusteella. Ei hurraahuutoja tältä suunnalta. Joo, eihän Gambale varsinaisesti blueskitaristi oo, mutta on selvästi bluesinsa kuunnellut. Tuo video lähinnä hakikin sitä, että kaikkien kitaristien olis hyvä tuntea bluesia... ja usein tasainen makkara on ravitsevampaa kuin pelkät rustot ja jänteet. |
BigPapa 14.10.2009 11:01:02 | |
---|
Jucciz: ja usein tasainen makkara on ravitsevampaa kuin pelkät rustot ja jänteet. No mikäli HK:n sinisestä puhutaan, mut musassa se tasainen makkara on vaan tylsää. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 11:07:18 | |
---|
BigPapa: No mikäli HK:n sinisestä puhutaan, mut musassa se tasainen makkara on vaan tylsää. Näin toki. Mut musassa samalla tavalla myös se on kehnompi juttu, jos perusravinto puuttuu kokonaan. |
BigPapa 14.10.2009 11:17:01 | |
---|
Jucciz: Näin toki. Mut musassa samalla tavalla myös se on kehnompi juttu, jos perusravinto puuttuu kokonaan. No mut blueshan on just sitä juurestason perusravintoa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 12:13:57 (muokattu 14.10.2009 12:14:27) | |
---|
BigPapa: No mut blueshan on just sitä juurestason perusravintoa. On toki, mut joskus käy niin, että perunat ja porkkanat onkin täynnä madonreikiä, eikä hommasta jää kuin nälkä. On hyvää bluesia ja paskaa bluesia, kuten muitakin musatyylejä. |
Jucciz: On toki, mut joskus käy niin, että perunat ja porkkanat onkin täynnä madonreikiä, eikä hommasta jää kuin nälkä. On hyvää bluesia ja paskaa bluesia, kuten muitakin musatyylejä. Se mikä sun mielestä on paskaa bluesia, ei välttämättä jonkun muun mielestä ole sitä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Crossroad 14.10.2009 12:41:03 | |
---|
Pitää vielä sen verran hämmentää soppaa,että nostin esiin Buddy Guy:n keskustelussa lähinnä sen takia,koska mies on yksi kuuluisimmista Lace Sensoreiden käyttäjistä ja SRV levytti lukuisia covereita Buddy Guy:n biiseistä uransa aikana+satun vaan pitämään paljon miehen musiikista 1950-luvulta tähän päivään.Eric clapton on sanonut että Buddy Guy on suurin elossa oleva kitaristi.Eikä liene puhunut fyysisistä mitoista :) Pentatonista mollia lisänuotillahan se vetää,mutta aika tyylikkäästi. |
BigPapa 14.10.2009 12:48:09 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Jucciz 14.10.2009 12:55:32 | |
---|
BigPapa: Se mikä sun mielestä on paskaa bluesia, ei välttämättä jonkun muun mielestä ole sitä. Kerrotko lisää itsestäänselvyyksiä? Samoinhan on tilanne kaikkien kohdalla. |