Aihe: Äänityshommien alkuun -ketju, aloittelijakysymykset tänne
1 2 3 4 5111 112 113 114 115244 245 246 247 248
Mikael
11.10.2009 12:39:17

kylie-o: Ah, perinteinen "lue tästä kaksisataa sivua (osin vanhentunutta) tekstiä niin EHKÄ löydät etsimäsi" -kortti.

No, olin mä mielestäni sentään jonkin verran vaivaa nähnyt sekä tekstin, asian että kirjoitusasun suhteen joten tuskin olisi ollut jonkun vaikea sitä muutamalla sanalla kommentoida. Sinunkaan. Oh well.. kiitos kumminkin.

No tästä:
1x http://www.thomann.de/fi/alesis_io2.htm
2x http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Antti1
11.10.2009 12:57:21
Mikael: No tästä:
1x http://www.thomann.de/fi/alesis_io2.htm
2x http://www.thomann.de/fi/studio_projects_b1.htm

Tämäkin, "osin vanhentunut", ehdotelma olisi löytynyt ketjusta jo moneen moneen kertaan. ;)
Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Mikael
11.10.2009 12:58:27

Antti1: Tämäkin, "osin vanhentunut", ehdotelma olisi löytynyt ketjusta jo moneen moneen kertaan. ;)

Näin on. :D
kylie-o
13.10.2009 13:28:51
Antti1: Tämäkin, "osin vanhentunut", ehdotelma olisi löytynyt ketjusta jo moneen moneen kertaan. ;)

Mikaelille kiitos vinkeistä. Noillakin pääsee jo hiukan eteenpäin.

Täytyy nyt kuitenkin tehdä pieni avautuminen kun sitä naureskeluakin tuli. Olen maininnut siitä aiemminkin, mutta tollanen rutiininomainen viittaaminen kahden rivin HELPPOA vastausta etsimään parinsadan sivun joukosta diibadaabatekstiä on silkkaa whidduilua.

Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi miten ärsyttävää on kun tullaan jatkuvasti pyytämään perseidenkin pyyhkimistä ilman ettei ole valmis itse tekemään asian eteen yhtään mitään vrt "miten opin tiluttaa nopeiten ??!!11"

Toistasataa sivua "keskustelutekstiä" on kuitenkin vähän liikaa selattavaa kenelle tahansa jolla on muutakin tekemistä elämässään. Jos kyse olisi edes selkeästi jäsennellystä tietopaketista mutta kun suurin osa on pelkkää mainittua keskustelutekstiä jossa ne asiat ovat satunnaisessa järjestyksessä.

Näin pitkässä kysymys ja/tai FAQ-ketjussa on järkeä vain jos sillä on ylläpitäjä joka säännöllisesti kopioi tärkeimmät palat ketjun ensimmäiseen postaukseen. Aiemmin kun asiasta keskusteltiin, porukka halusi kuitenkin säilyttää aina koko ketjun "arkistona" mikä on tietysti ihan ok, jos vain se asiatieto löytyisi jostain johdonmukaisesta paikasta eli aloitusviestistä.

Kiitos, jatketaan.
Mikael
13.10.2009 13:43:53

kylie-o: Mikaelille kiitos vinkeistä. Noillakin pääsee jo hiukan eteenpäin.

Täytyy nyt kuitenkin tehdä pieni avautuminen kun sitä naureskeluakin tuli. Olen maininnut siitä aiemminkin, mutta tollanen rutiininomainen viittaaminen kahden rivin HELPPOA vastausta etsimään parinsadan sivun joukosta diibadaabatekstiä on silkkaa whidduilua.

Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi miten ärsyttävää on kun tullaan jatkuvasti pyytämään perseidenkin pyyhkimistä ilman ettei ole valmis itse tekemään asian eteen yhtään mitään vrt "miten opin tiluttaa nopeiten ??!!11"

Toistasataa sivua "keskustelutekstiä" on kuitenkin vähän liikaa selattavaa kenelle tahansa jolla on muutakin tekemistä elämässään. Jos kyse olisi edes selkeästi jäsennellystä tietopaketista mutta kun suurin osa on pelkkää mainittua keskustelutekstiä jossa ne asiat ovat satunnaisessa järjestyksessä.

Näin pitkässä kysymys ja/tai FAQ-ketjussa on järkeä vain jos sillä on ylläpitäjä joka säännöllisesti kopioi tärkeimmät palat ketjun ensimmäiseen postaukseen. Aiemmin kun asiasta keskusteltiin, porukka halusi kuitenkin säilyttää aina koko ketjun "arkistona" mikä on tietysti ihan ok, jos vain se asiatieto löytyisi jostain johdonmukaisesta paikasta eli aloitusviestistä.

Kiitos, jatketaan.

Mä kokeilin haulla ihan nopeasti muutamaa hakusanaa, kuten äänikortti ja konkkamikki ja löysin aika helposti useitakin keskusteluja joissa puidaan about samantyylistä asiaa...
ann4
14.10.2009 00:56:33
Tätä on varmaan jo 12435467milj. kertaa kysytty, mutten vaan jaksa ettii vastauksia..

Niin että miten pääsis äänittää sellaset viis biisiä (laittaisin nettiin ja lähettäisin ehkä johonkin mestaan..) ,asun Helsingissä, en osaa mitän tekniikka juttuja eikä ole paljon rahaa :D::D

Onko jotai paikaa joka sopis mulle....
Rulliz
26.10.2009 13:09:42 (muokattu 26.10.2009 21:37:30)
Noniin, nyt minäkin olisin alottelemassa tätä hommaa. Seuraavat kamat löytyy:
-Soittajat
-Instrumentit vahvistimineen
-pieni mikseri http://www.thomann.de/fi/phonic_am_440_d.htm
-joku Audixin laulumikki (made in japan)
-Kaapeleita läjä
-Tietokone(huono äänikortti) En ole varma onko koneessani Firewire-porttia, se täytyy vielä tarkistaa...
+paljon ideoita ja innostusta!!

Antakaa vinkkiä mitä minun kannattaisi hankkia seuraavaksi? Ajattelin ulkoisen äänikortin hommata. Nykyään kun olen bassoja äänittänyt tähän malliin vahvari -> mikki -> mikseri -> tietokone Niin on aika rupsulta kuulostanut. Audacityä olen käyttänyt ohjelmana. Kannattaisiko sekin pistää uusiks ja hankkia samantien Cubase?

Neuvokaa keltanokkaa ^^ Ideoita ja innostusta löytyisi (+tietenkin sitä tarvittavaa rahaa) Jos jollain on halua luopua joistain ns "aloittelija"kamoista niin voi ottaa yhteyttä pikaviestillä.
MGuitar
26.10.2009 23:01:13
Tarvitsisin nopeaa apua asiaan! Eli mikä olisi sopiva mikki laulun ja akustisen kitaran äänittelyyn? joku suht kohtuu hintanen.. Välissä käyttäisin TonePort UX1:stä joka löytyy jo kotoa ja ohjelmana tod.näk audacityä.

Kiitos jo etukäteen:)
Antti1
26.10.2009 23:04:45
MGuitar: Tarvitsisin nopeaa apua asiaan! Eli mikä olisi sopiva mikki laulun ja akustisen kitaran äänittelyyn? joku suht kohtuu hintanen.. Välissä käyttäisin TonePort UX1:stä joka löytyy jo kotoa ja ohjelmana tod.näk audacityä.

Kiitos jo etukäteen:)

No joku laajakalvoinen konkka olis aika hyvä valinta. Esimerkiksi tuo vähän ylempää löytyvä vakiohalpis: Studio Projects B1. Siihen eteen sitten pop-filtteri. Sen lisäksi sä tarviit äänikorttisi kaveriksi phantomvirtalähteen, jotta saat konkkamikin toimimaan. Niitä saanee melko edullisesti ja hätätilassa voi kasata vaikka 9V paristoista kytkemällä niistä 48V mötkylän, jos tietää mitä tekee.
MGuitar
27.10.2009 15:29:26
Antti1: No joku laajakalvoinen konkka olis aika hyvä valinta. Esimerkiksi tuo vähän ylempää löytyvä vakiohalpis: Studio Projects B1. Siihen eteen sitten pop-filtteri. Sen lisäksi sä tarviit äänikorttisi kaveriksi phantomvirtalähteen, jotta saat konkkamikin toimimaan. Niitä saanee melko edullisesti ja hätätilassa voi kasata vaikka 9V paristoista kytkemällä niistä 48V mötkylän, jos tietää mitä tekee.

Ja mihin tämä virtalähde sitte laitetaan kiinni?
Kugelmeister
27.10.2009 15:39:28
Pitäisi hei siis saada kotona mäkille soitettua kitaraa ja bassoa sisään, tarvittaessa nauhoittaa myös rumpuja adat-masiinan kautta. Toimisiko tämä äänikortti siis tarpeisiini, lähtökohtana se, että äänenlaadun tulisi olla siedettävä. http://www.thomann.de/fi/terratec_phase_x_24_fwxtended.htm Kiitos kaikille jotka vaivautuvat auttamaan, jos parempia ratkaisuja tietätte niin ehdottakaa:) budjetti saa kyllä himpun verran tuosta noustakkin.
varakeef
27.10.2009 15:44:42 (muokattu 27.10.2009 15:45:16)
MGuitar: Ja mihin tämä virtalähde sitte laitetaan kiinni?

Mikrofoni > mikkipiuha > virtalähde > mikkipiuha > TonePort UX1.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
anapena
27.10.2009 18:05:08
Kugelmeister: Pitäisi hei siis saada kotona mäkille soitettua kitaraa ja bassoa sisään, tarvittaessa nauhoittaa myös rumpuja adat-masiinan kautta. Toimisiko tämä äänikortti siis tarpeisiini, lähtökohtana se, että äänenlaadun tulisi olla siedettävä. http://www.thomann.de/fi/terratec_phase_x_24_fwxtended.htm Kiitos kaikille jotka vaivautuvat auttamaan, jos parempia ratkaisuja tietätte niin ehdottakaa:) budjetti saa kyllä himpun verran tuosta noustakkin.

No tuota, ominaisuuksissa tarttis lukea optisen liitännän kohdalla adat. Veikkaan, että tuo Terratec ymmärtää vain 2-kanavaista spdif-signaalia optisessa liitännässään. Esimerkiksi Motun 8Pre olisi laadultaan muutenkin parempi. Tai koeta löytää käytettynä Motun 828 Mk1, siis se vanha, ensimmäisen sukupolven loota. Ei maksa paljoa.
migi666
27.10.2009 20:23:36

Tota, mitä rumpusampleja porukka käyttää ja jotain linkkejä hyviin ilmasiin sampleihin saa tietenkin laittaa.
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
Antti1
27.10.2009 20:35:21
migi666: Tota, mitä rumpusampleja porukka käyttää ja jotain linkkejä hyviin ilmasiin sampleihin saa tietenkin laittaa.

Mä käytän itse äänittämiäni rumpuja, siis niistä äänitettävistä rummuista olevia sampleja. Sen lisäksi mulla on ollut Drumkit from hell superior ja nykyään virkaa toimittaa Session Drummer 3 & Ocean Way Drums. Varsinkin tuota viimeisintä suosittelen, muttei kyllä ole missään mielessä ilmainen.
migi666
28.10.2009 08:18:53

Antti1: Mä käytän itse äänittämiäni rumpuja, siis niistä äänitettävistä rummuista olevia sampleja. Sen lisäksi mulla on ollut Drumkit from hell superior ja nykyään virkaa toimittaa Session Drummer 3 & Ocean Way Drums. Varsinkin tuota viimeisintä suosittelen, muttei kyllä ole missään mielessä ilmainen.

Jees, näitä oon tsekkaillutkin mutta pelkkiä samplelevyjä tutkailen joissa olisi sampleja joita vois drumagogin kanssa käyttää. Toi omien rumpujen samplaaminen on hyvä keino monesti, mutta joskus haetaan jotain aivan muuta ja siihen pitäisi joitain sampleja löytää.
Suoraan mennään ennen kuin käännytään vai miten se oli.
Antti1
28.10.2009 10:08:06
migi666: Jees, näitä oon tsekkaillutkin mutta pelkkiä samplelevyjä tutkailen joissa olisi sampleja joita vois drumagogin kanssa käyttää.

Mä oon tehnyt nyt tuota samaa systeemiä Sonarissa käyttämällä audiosnappia, jonka avulla luon audiosta midiraidat (parhaiten toimii kannuista audioksi äänitetyt triggeriraidat, mutta muutkin passaa vuodoista riippuen). Niillä midiraidoilla sitten ohjailen erilaisia rumpusoftia ja ei tarvii ihmetellä tuplatriggauksia yms.
LauriColiah
31.10.2009 11:03:20 (muokattu 31.10.2009 11:04:53)
ei mitään...
Only For The Weak
LauriColiah
31.10.2009 11:04:10 (muokattu 31.10.2009 11:04:48)
ei mitään...
Only For The Weak
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)